Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
1281/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 10:11"]

Paljonko lasten kitarasta (viritettävä) kehtaa pyytää kun 1 kieli on mennyt rikki ettei saa kiristettyä? :/

[/quote]

Siis onko se korjattavissa esim. uudella kielellä tai viritystapilla? Jos on, korjaa ja myy sitten. Jos ei, miksi kukaan haluaisi maksaa siitä jotain? Ehkä ilmaiseksi kelpaisi jollekin joka tarvitsisi sitä vaikka rekvisiitaksi (näytelmään, näyteikkunaan, musavideoon jne).

[/quote]

Onko siis niin, ettei kukaan halua maksaa yhtään mitään tavarasta, jota pitäisi pikkaisen fiksata?

Olen monta kertaa miettinyt, juurikin jonkun ison siivousurakan keskellä, voinko pistää myyntiin/kiertoon esim. hyvät itselle tarpeettomat nahkakengät, joihin pitäisi vaihtaa korkolaput? tai täysvillainen villatakki josta puuttuu kaksi nappia? Eli itse en siinä tilanteessa enää halua pistää rahaa enkä vaivaa korjaamiseen, mutta voisiko ajatella että uusi omistaja vaivautuisi? Vai pistänkö tuollaiset hyvät mutta pikkuvialliset (helposti korjattavissa) vaan roskikseen?

Ymmärrän siis alkuperäisen kysyjän, joka kitarasta kysyy. Eikö kukaan ole valmis sitten yhtään fiksaamaan jotain hyvääkin tavaraa jonka voisi saada ilmaiseksi tai edulliseen kirpparihintaan?

[/quote]
Minä olen tuo tokana lainattu.

Ostan ihan mielelläni pikkuvikaista, jos vika on huomioitu hinnassa ja oikeasti korjattavissa kohtuuvaivalla. Esimerkiksi parin napin ompelu vie muutaman minuutin (ja maksaa ehkä euron jos ei sopivia nappeja satu löytymään omista varastoista). Sen sijaan uusien korkolappujen vaihdattaminen maksaa ehkä 15 euroa + vaivannäköä on enemmän (kaksi erillistä reissua suutariin, joka ei ole normaalien reittien varrella). Kenkien pitäisi siis olla aivan poikkeuksellisen täydelliset että siihen ryhtyisin, mutta se napittomuus on melkein se ja sama - toki sen neuletakin täytyy silti löytyä ostoslistalta ja vastata kaikilta osin sitä mitä haetaan.

Mitä parempaa materiaalia (kuten joku jo mainitsikin laadukkaan kashmirin), sitä helpommin sen ostaa pikkuvikaisenakin. Oikeastaan joku neuleen auennut sauma ei minusta ole edes "vika" koska se on niin äärettömän helppo, nopea ja vaivaton korjata täysin uudenveroiseksi ihan omakätisesti.

Vierailija
1282/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:16"]

Pakko myöntää, että kun Seppälän/HMn/Ginan jne alennuksissa on vaatteita max 4 eurolla niin kirpparivaatteen 2 euroa tuntuu ihan järkyttävän korkealta hinnalta.

[/quote]

Silloin varmaan jos se sama vaate, joka jää jopa aletangoilla viimeiseksi roikkumaan, maksaisi käytettynä 2 euroa ymmärtäisin idean. Mutta kirppiksellä myydään paljon niitäkin vaatteita jotka ovat riittävän kelvollisia tullakseen kaupassakin myydyksi loppuun normaalihinnallaan, joka voi olla mitä vain muutamasta eurosta muutamaan sataan euroon.

Tai sitten täytyy olla todella halpa maku jos katselee kirppikseltäkin vain niitä pahnanpohjimmaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:43"]

Päiväkirjat!!! Vievät kauheasti tilaa, mutta poisheittäminen on sula mahdottomuus :(

[/quote]

Oman elämänsä pakonomainen tallentaminen on eräänlaista hamstraamista. Kyse on yhtälailla takertumisesta ja haluttomuudesta luopua siitä, mikä on jo mennyttä. Turhaan pelkäät, että muistamisen arvoiset hetket unohtuisivat. Ja sen mikä unohtuu, on luultavasti tarkoituskin unohtua.

En nyt sano mitään siitä että laatikkotilan säästämiseksi voisit kirjoittaa koneelle, koska tiedän, että se ei vain ole sama asia. Itsekin pidän päiväkirjaa, mutta en säilö niitä vuosikausia. Joskus aikoinaan säilöin, mutta voi miten kevyt ja puhdistunut olo tulikaan kun ne sai tuhottua!

Vierailija
1284/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:20"]

Itse eron jälkeen kun siivosin kaappeja, huomasin minulla on todella paljon alusvaatteita. Kun fillaroin töihin, kävin suihkussa aina aamuisin saavuttuani töihin ja samalla pesasin alusvaatteet. Käytin kerralla vain muutamia ja hyvätkin alushousut menivät huonoon kuntoon parissa kk, kun ne olivat aktiivikäytössä. Nyt käytän aina yhdet kerralla ja siellä isossa kasassa on vielä monet hyvässä kunnossa olevat. Olen mm kuminauhoja muuttanut, kuminauhaa kun on kaapissa, mutta lompakossa ei ylimääräistä rahaa. Näin tulee alushousut käytettyä ns ihan loppuun asti. 

Vaatteita vaikka en ole ostanut vuosiin, on vaikea saada esim paitaa kulumaan. Ja kun olen niin peruskokoinen ihminen, saan paljon lahjoituksia, ei yksikään vaate kulu loppuun, kun jokaista käytän max kerran kuussa.

[/quote]

Miksi ihmeessä et voisi käyttää niitä paitojakin loppuun kuten alusvaatteitakin? Miksi turhaan käytät yhtä paitaa vain kerran kuussa etkä vaikka joka toinen päivä (jos haluat pestä sen käyttöjen välillä)? Jossain vaiheessa sinulla on tuolla tyylillä kaappi täynnä kuluneita (vaikkei vielä loppuun kuluneita) vaatteita - sen sijaan että sinulla voisi olla kaappi puolillaan hyväkuntoisia vaatteita (kun loppuunkuluneet olisi poistettu ja kaappiin olisi sitä myötä tullut tilaa)?

Vierailija
1285/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirjat!!! Pidän päiväkirjaa ahkerasti, ja esimerkiksi kuuden vuoden saldo on laatikollinen kirjoja, joita ei voi heittää pois, koska niissä on koko elämäni. Vievät kauheasti tilaa, mutta poisheittäminen on sula mahdottomuus :(

[/quote]

Ei tuollaista tavaraa kannatakaan heittää pois! Vanhana voit kirjoittaa kirjan maailmasta, jota silloin ei enää ole olemassa, tai lahjoittaa kirjat johonkin arkistoon tms.

Vierailija
1286/19828 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:46"]

Tahtoisiko joku ihana tätä ketjua aktiivisesti lukenut, koota täältä parhaat vinkit tavaran hävittämistä varten. Näin pitkään ketjuun niitä on varmasti kertynyt, mutta paljon myös ihan muuta. Kiitos jo, olisi iso hyöty. Olemme lähdössä pois Suomesta ja vain minimin voi säilyttää.

[/quote]

Päättäkää mitä säilytätte, älkää mitä poistatte. Siinä on ihan erilainen fiilis.

Vierailija
1287/19828 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelelin tuolla aikaisemmin jo mitä kaikkea olemme saaneet aikaiseksi kodissamme (miehen pelit, molempien vaatekaapit, paperit yms). Tuntuu, että sitä tavaraa on silti aivan järkyttäviä määriä, kun kaikkea en haluan antaa ilmaiseksi pois ja kirpparipöytää en ole vielä saanut järkättyä. Torin ja Facebookin kautta olen nyt yrittänyt etenkin tavaraa myydä pois, vaatteita en jaksa sinne laittaa. Onneksi siellä on jotain mennyt kaupaksi, mm. jalkalamppu ja muutama taulu, vanha pc-peli ja tv-sarjoja. Noissa kohteissa myydessä on vain ruvennut raivostuttamaan ihmisten käytöstavat, viesteihin ei vastata ja yksinkertaista kohteliasta viestintää ei osata (kuinka yleistä on, että sähköposteista puuttuu hei ja allekirjoitus.). Millaisia kokemuksia teillä muilla on näistä myyntikanavista?

Kävin kenkä- ja laukkuvarastoni läpi ja heitin yhteensä varmaan 15 yksilöä roskiin. Kaikki rikkinäisiä, joita ei pysty korjaamaan. Tästä lähtien todellakin panostan laatuun. Saipahan ainakin vähän pois. Samoin heitin roskiin ison kasan huulirasvoja, jotka on todettu käytössä huonoiksi (mm. Jenkeistä saatu ''limsahuulirasvapaketti''). Tällä hetkellä suurin muutos näkyy varmaan kosmetiikkahyllyissä, shampoita ja hoitoaineitakin on enää 13 purkkia (käytössä tällä hetkellä 2 erilaista shampoota ja hoitoainetta, lisäksi syväpuhdistava shampoo ja tehokostetuttava hoitoaine. 2 purkeista olen luvannut siskolleni, ne eivät sovi nimittäin omille hiuksilleni. Siis enää 5 purkkia odottamassa käyttöönottoa edellisten loputtua. Suuri muutos verrattuna siihen, kun purkkeja oli lähes 30.).

Paljon on tapahtunut myös ostorintamalla. 25.8. jälkeen (jo ennen sitä olen harkinnut tarkkaan mitä ostan, mutta en ole merkinnyt niitä ylös) olen ostanut kaksi verhokangasta (molemmat ovat jo ikkunoissa, ennen niissä ei ollut mitään verhoja), taulukehys (jo kiinnitettynä seinään) ja kukkaruukku viherkasvilla (esillä). Näiden lisäksi deodorantin loppuneen tilalle ja ainoana heräteostoksena 4€:n mekko kirpputorilta. Seuraavana ostoslistalla on lompakko, olen katsellut nahkaisia lompakkoja tässä jo hetken aikaa ja pohtiunut minkä ostan (tulee todellakin tarpeeseen, nykyinen lompakkoni hajoaa käsiin). Nostan itselleni hattua, paljon houkutuksia on ollut mutta olen jättänyt ne kaikki kauppaan. Ja todennut, että ei se onni ole uudesta tavarasta riippuvainen.

Mites ihmisillä menee ostorintamalla? Eihän karsitun tavaran tilalle tule uutta tavaraa tilaa täyttämään?

Vierailija
1288/19828 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirjat!!! Pidän päiväkirjaa ahkerasti, ja esimerkiksi kuuden vuoden saldo on laatikollinen kirjoja, joita ei voi heittää pois, koska niissä on koko elämäni. Vievät kauheasti tilaa, mutta poisheittäminen on sula mahdottomuus :(

[/quote]

Voit skannata ne kuviksi ja siirtää (suljettuun) blogiin. Ja sitten kirjat roskiin.

Vierailija
1289/19828 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:32"]

[/quote]

Voit skannata ne kuviksi ja siirtää (suljettuun) blogiin. Ja sitten kirjat roskiin.

[/quote]

Kannattaa miettiä onko ne suljetussa blogissa kovin hyvässä turvassa. Kenellä oikeus materiaaleihin. Entä jos ja kun joku hakkeri pääsee niihin käsiksi. 

Vierailija
1290/19828 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion tuhlata rahani jatkossa palveluihin: kauneushoitolaan, kampaajalle, hierontaan jne. Tässä yhteiskunnassa se on tärkeää, ei se että antaa roposia ruotsalaisille halpisketjuille.

Vierailija
1291/19828 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taisin ylittä jonkin irtipäästämisen rajan;

Olin laittanut yhteen vaatekaapin laatikkoon vaatteita, laukkuja ja kenkiä joista en hennonnut sillä seisomalla kun siivosin kaappejani mutta nyt päikkäreiden jälkeen laitoin ne muovipussiin ja kippasin UFFalooraan kauppareissulla. Tuo ''välitilana'' toimiva laatikko taisi katkaista napanuoran. Oli ihan siistiä ja ''arvokasta'' tavaraa (ei siis mitään priimaa mutta kuitenkin) joita en jaksanut kuitenkaan kirppikselle viedä. 

Ah. 

Vierailija
1292/19828 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin läpi talvijuttuja,  kuten tumppuja ja kaulahuiveja, joista kertyikin taas yllättäen poistettavaa muovikassillinen! Jäljelle jäi vain ne mieluisimmat kappalee,t ja mahtuupa tuohon tumppulaatikkoon säilöön kevyttoppapukukin nykyään:) alkuviikosta kävin alustavasti läpi pientä, mutta hajallaan olevaa toimistotarvikekokoelmaani, jonka yritän saada keskitettyä yhteen selkeään paikkaan vielä tämän viikon aikana. Ei ihme ettei pienestä kaksiostani ole aikanaan löytänyt mitään, kun esimerkiksi kirjekuoret, kynät, laskin, teippi, muistivihot jne jne ovat kaikki seilanneet eri laatikoissa sen sijaan, että olisivat selkeästi yhdessä paikassa.

Motivaationi estää uuden tavaran kertyminen nurkkiin ohjaa edelleen voimakkaasti ostokäyttymistäni, mistä olen erityisen ylpeä. Mietin nyt todella tarkaan, onko joku asia tarpeellinen ja voisiko sen ostamisen välttää jotenkin. Tällä hetkellä hankintalistallani on eräs toimistotarvike, vain noin kympin arvoinen, mutta odottelen nyt parisen viikkoa josko tarpeeni saada tuo tavara paljastuisikin ohimeneväksi. Ennen olisin muitta mutkitta kipaissut tuon tuotteen kaupasta, kun eihän se vie tilaa eikä maksakaan juuri mitään.

Kestotavaran ohella kaupasta ei tartu enää ollenkaan mukaan esimerkiksi naistenlehtiä tai tarjousmeikkejä, ja näistä arvelenkin kertyvän mukavan summan säästöön tulevaisuudessa. Houkutuksilta en silti ole välttynyt, vaan mainospinkan tipahtaminen eteisen lattialle tuo tullessaan edelleen pienen henkisen taistelun, mutta onneksi nuo ovat nopeasti ohimeneviä tunteita.

-excel taulukko

Vierailija
1293/19828 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:12"]

Kestotavaran ohella kaupasta ei tartu enää ollenkaan mukaan esimerkiksi naistenlehtiä tai tarjousmeikkejä, ja näistä arvelenkin kertyvän mukavan summan säästöön tulevaisuudessa. Houkutuksilta en silti ole välttynyt, vaan mainospinkan tipahtaminen eteisen lattialle tuo tullessaan edelleen pienen henkisen taistelun, mutta onneksi nuo ovat nopeasti ohimeneviä tunteita.

-excel taulukko

[/quote]

Mainoskielto oveen niin helpottaa välittömästi. Tahdonvoimakin "kuluu" käytössä eikä sitä kannata tuhlata tuollaiseen. Ja onhan se ympäristön kannaltakin fiksumpaa antaa iiden puiden kasvaa ja sitoa hiilidioksidia kuin tehdä niistä suoraan roskiin päätyvää paperia...

Vierailija
1294/19828 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvatavaroista pääsen pian eroon. Lastentarvikekirppis tulossa ja kaveri on saamassa vauvan. Kaikki mitä kaveri ei tarvitse menee kirppikselle joka on ollut supersuosittu (järkätään 2x vuodessa). Toivottavasti saisin suurimman osan myytyä.
Kotoa olen käynyt kaappeja ja varastoa läpi. Kolme kassillista vanhoja rikkinäisiä vaatteita lähdössä henkkamaukalle keräykseen. Kodin tavaroita ja koriste-esineitä olen saanut myyytä, joitakin astioita annettua torin kautta pois. Vieläkin on tavaraa omasta mielestä paljon, mutta helpottaa kun näkee tuttavien koteja (yksi remppaa ok-taloa ja tavaraa on KAIKKIALLA, oma tavaramäärä ei tunnu enää miltään sen kaaoksen kesekellä...)

Tarkoitus olisi muuttaa vuoden sisällä isompaan asuntoon jotta saataisiin vauvallekin oma huone (on nyt 9 kk joten ei ole kiirettä, mutta olisi mukava saada leluille oma tilansa). Muuttoa ajatellen yritän saada tavaraa vähennettyä, ettei turhaan kanneta tavaraa ympäriinsä.

Vielä kun saisi taottua isovanhempiin järkeä, ettei joka kerta tarvitse tuoda lahjaa pojalle... ehdotuksia?

Vierailija
1295/19828 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken turhan voi nyt lahjoittaa pakolaisille.

Vierailija
1296/19828 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:58"]

Turhaan pelkäät, että muistamisen arvoiset hetket unohtuisivat. Ja sen mikä unohtuu, on luultavasti tarkoituskin unohtua.

[/quote]

Minä olen aina ihmetellyt niitä, jotka sanovat näin. Itse olen vanhoja valokuvia ja päiväkirjoja selaamalla muistanut paljon sellaisia hetkiä, jotka todellakin ovat olleet muistamisen arvoisia mutta jotka olen silti unohtanut.

Vierailija
1297/19828 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:58"]

Turhaan pelkäät, että muistamisen arvoiset hetket unohtuisivat. Ja sen mikä unohtuu, on luultavasti tarkoituskin unohtua.

[/quote]

Minä olen aina ihmetellyt niitä, jotka sanovat näin. Itse olen vanhoja valokuvia ja päiväkirjoja selaamalla muistanut paljon sellaisia hetkiä, jotka todellakin ovat olleet muistamisen arvoisia mutta jotka olen silti unohtanut.

[/quote]

Ja minä ymmärrän myös jollain tasolla niitä jotka säästää tavaraa koska siinä on muistoja. Vanhempieni koti on varsinainen mausoleumi. He säästävät tavaraa koska siinä on muistoja, ja minut se ajaa hulluuden partaalle koska samaan aikaan äitini usein valittaa kun mitään tarpeellista ei löydy ja säilytystiloja ei ole vaatteille yms. Mistään eivät kuitenkaan oikein raaskisi luopua.  

Siellä kerran jotain etsiessäni törmäsin omiin eka- ja tokaluokan piirustuksiini ja koulukirjoihin. Oli aika ihmeellinen tunne kun yhdenkin syksyn lehtiä kuvaavan piirustuksen nähdessäni muistin sen päivän kun kävimme ensin hakemassa ne lehdet pihalta ja sitten piirsimme niitä. Ja se muisto vain pulpahti päähän kun näin sen piirustuksen, se ei ollut asia jota olisin ns. aktiivisesti muistellut aikaisemmin. Monella lapsuuden aikaisella vaatteella (joita on säilössä vanhempieni vintillä) on ollut sama vaikutus, olen muistanut tilanteita joissa olen pukeutunut ko. vaatteeseen. Ihmisaivot ovat ihmeellinen asia. 

En tiedä ovatko tuollaiset hetket muistamisen "arvoisia". Eivät vanhempani ainakaan koskaan käy niitä tavaroitaan siellä vintillä ja kellarissa katselemassa ja muistelemassa. Itse en missään tapauksessa käy säilömään kotiini tavaraa muistojen takia. Mutta kuitenkin ymmärrän niitä jotka säilöö, niissä ON muistoja. 

Mulle varmaan on periytynyt vanhempieni hamstrausgeeni kun niin moni tuntuu pitävän tuota muistojuttua ihan käsittämättömänä :D

Vierailija
1298/19828 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan minäkin liittyä teidan tavaranraivaajien joukkoon. Meillä tilanne on sellainen, että ylimääräistä tavaraa ei hirveästi edes ole mutta koska asunto on melko pieni suhteessa perheemme kokoon, aina joutuu välillä karsimaan tavaraa. Tällä kertaa haluan karsia tavarat oikeasti minimiin.  

Tähän mennessä olen käynyt läpi lasten lelut, paperit, rikki menneet julisteet ja tehdyt tehtäväkirjat. Aikalailla armottomasti lasten kanssa ne raivattiin niin, että vähänkin turhalta vaikuttava laitettiin roskiin. "Pieneksi" jääneet lelut annoin serkuille. Dublot ja Brion junaradan ajattelin säilyttää mahdollisia tulevia lapsenlapsia sekä ystävien ja sisarusten lapsia varten. 

Olen käynyt läpi myös kaikkien vaatteet. Lasten pieneksi menneitä vaatteita ja kenkiä oli neljä muovikassillista. Ne ovat odottamassa eteisen nurkassa, milloin näen siskoa ja kälyä, joiden lapsille vaatteet menevät. Meillä on ollut kiva tapa aina antaa toisillemme lasten pieneksi menneet vaatteet, kengät, lelut, turvakaukalot, kestovaipat yms. 

Omat ja miehen vaatteet kävin myös aika ankaralla kädellä läpi. Mieheltä pari kulahtanutta hupparia heitin menemään, samoin parit rikkimenneet farkut. Itse luovuin kaikista vanhoista kesähameistani ja ajattelin ensi kesänä ostaa mekon ja pari hametta tilalle. Meillä ei hirveästi ole vaatteita. Minulla esim. vain kahdet farkut, joten poislaitettavaa ei ollut paljoa. Muutaman vaatteen ajattelin värjätä jos niistä sillä tavalla saisi vielä käyttökelpoisen. Myöskään koruja en omista kuin muutaman, joten luovuin vain yhdestä vanhasta rannekorusta. Myös kengät kävin läpi mutta ne oli kaikki tarpeellisia. Myös urheilukassi, yksi olkalaukku ja yksi juhlavampi jäivät kaikki minulle kaikki tarpeellisina. Mieheltä olisin yhden huonoksi menneen repun laittanut pois mutta hän halusi sen säilyttää. 

Tulipahan kuitenkin järjestettyä vaatekaappi ja todettua taas kerran, että minulla on iso pula vaatteista. Tilasinkin nyt aika paljon uusia vaatteita mutta yritin kuitenkin koko ajan miettiä, mitä todella tarvitsen. Jahka haen ne postista ja sovitan, haluan pitää vain sellaiset vaatteet, joista oikeasti myös pidän. 

Seuraavaksi aion käydä läpi keittiönkaapit ja laittaa vanhaksi menneet jauhot ja muut pois. Astioita minulla on jo nyt aika vähän mutta ehkä niiden organisoimisen myötä löytyy muutama ylimääräinen. Myös liinavaate- ja pyyhekaappi on käytävä läpi, sillä sen sisältö suorastaan tipahtaa syliin kun kaapin avaa. Olen ajatellut josko 2kpl lakanoita ja pyyhkeitä/asukas riittäisi. Onko kenelläkään kokemusta tästä? 

Ihanan piristävä ja innostava ketju :) 

Vierailija
1299/19828 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:54"]

Seuraavaksi aion käydä läpi keittiönkaapit ja laittaa vanhaksi menneet jauhot ja muut pois. Astioita minulla on jo nyt aika vähän mutta ehkä niiden organisoimisen myötä löytyy muutama ylimääräinen. Myös liinavaate- ja pyyhekaappi on käytävä läpi, sillä sen sisältö suorastaan tipahtaa syliin kun kaapin avaa. Olen ajatellut josko 2kpl lakanoita ja pyyhkeitä/asukas riittäisi. Onko kenelläkään kokemusta tästä? 

Ihanan piristävä ja innostava ketju :) 
[/quote]

Meillä on 2 settiä lakanoita. Kaksi kappaletta pussilakanoita tuplepeitteeseen, kahdet semmoisiin yksikköpeittoihin (meillä on talvella käytössä paksumpi tuplapeite ja kesällä kevyemmät) ja kahdet aluslakanat. Vauvalle on enemmän lakanoita kakkakatastrofien varalta... hyvin ollaan pärjätty. Yhdet käytössä ja yhdet pesussa/kaapissa puhtaana.

Vierailija
1300/19828 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1295, minullakin ankeita kokemuksia ihmisten viestintätavoissa torissa. Ei edes moita viestin alussa, ainoastaan "Ostan kympillä, tuun hakemaan huomenaamulla" ja tuotteen hinta alunperin 20e. Oiskohan paikallaan ensin edes tiedustella, sopiiko tulla huomenna... Pahimmalle törpölle en edes vastannut, kun yhdestä ilmaisjutusta yhteydenottoja tuli paljon. Kaikkiin asiallisiin yhteydenottoihin vastasin, että kiitos viestistäsi, mutta tuote on jo mennyt. -1056

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi