Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
1341/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanoiden kulumisesta: poistin meiltä häälahjaksi saadut lakanat, jotka oli hiutuneet niin ohuiksi, että repeilivät. Riippuu varmaan niidenkin alkuperäisestä laadusta, kuinka ne kestävät. Pyyhkeistä olen heittänyt pois ne, jotka ovat nuhjaantuneet ja väreiltään kulahtaneet. Meillä nuo tekstiilipoistot ovat sikäli helppoja, että niistä revitään käsiräsyjä miehelle autotalliin.

- Palapeli

Vierailija
1342/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 22:14"]

Kun ihmiset puhuvat, että jokin lakana, pyyhe tai muu vastaava käyttötavara on kestänyt 20 vuotta, ei ne äkkiä kulu, niin kannattaa muistaa, että laatu on koko ajan huonontunut, ja pari vuotta sitten ostettu lakanasetti on todennäköisesti ihan toista tekoa kuin 20 vuotta sitten ostettu... valitettavasti. Meilläkin on pari finlaysonin pyyhettä, jotka ollaan miehen kanssa saatu lapsena, ja ovat ihan pirun hyviä ja imukykyisiä pyyhkeitä, toki väri alkaa jo olla haalistunut... ja saman firman viiden vuoden sisällä ostettuja pyyhkeitä, joissa purkautuu sauma, on nyppyä ja nukkaa, värit ovat kulahtaneet ihan kamalan näköiseksi.

Laatua saa nykyäänkin, mutta tuntuu olevan ihan arpapeliä, että mitä kannattaa ostaa. Jos tietty merkki on ollut ennen hyvä, se ei välttämättä ole sitä enää. Meille on tulvinut lahjaksi lähivuosina esimerkiksi niitä pyyhkeitä ja lakanoita (olemme suht nuoria aikuisia), ja olen tyytyväinen, että en laittanut ylimääräisiä suoraan kiertoon, koska osa on kulahtanut käsittämättömän nopeasti. Seuraavaksi voisinkin karsia huonoimmat pois, ja ottaa kaapista uudet tilalle... :)

[/quote]

Tälle peesi. Mulla pisti aiemmin silmään, kun joku totesi että vanhoja pöytäliinoja ei kannata säästellä, kun Ikeasta ja Hemtexistä saa uusia niin halvalla. No mä just totesin, että ikean (vahakangas)pöytäliina ei muutaman pesun jälkeen kelpaa kuin roskiin. Ne retrot sen sijaan vaan kestää ja kestää.

Joku varmaan taas toteaa, että tämän ketjun tarkoituksena on päästä tavarasta eroon eikä ekohippeillä. Mutta mulla on kyllä ajatuksena toteuttaa vähän molempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onnistunut raivaamisessa muuttojen avulla. Mutta ilmankin niitä voi varmasti onnistua. Tässä esimerkkejä (meillä on 3 henkinen perhe):
-Lakanat: Kuinka monet aluslakana-pussilakana-tyynyliina-setit tarvitaan? Laskin että yhdet sängyissä, yhdet kaapissa ja yhdet pesussa. Eli 3x3. Tuolla määrällä nukuttaa jo monet vieraatkin. Kaikki muut pois, valkkaat vain kivoimmat.
-Lelut: Käyt lasten kanssa kaikki läpi. Jos lapsi sanoo ettei enää leiki jollain, pois vaan. Usein vanhempi on se joka ajattelee että tällä leikitään vielä. Samoin KAIKKI rikkinäiset. Usein näkee lastenhuoneita täynnä kaikenlaista rikkinäistä romua...
-Koriste-esineet: Kaikki pois.
-Vaatteet: Rikkinäiset ja nuhjaantuneet, liian pienet ja liian suuret pois. Jos on tapana pitää kotivaatteita, mieti mitä olet pitänyt viimeisen kuukauden aikana, muut pois. Juhlavaatteet sama juttu, ajattele että tulisi häät tai hautajaiset. Jos mikään juhlavaatteista ei sovi näihin tilaisuuksiin, pois vaan.
-Astiat: Muovikipot ja kupit: Jos käytit viimeisen puolen vuoden aikana, säästä. Kaikki sarjattomat mukit, ym. pois.
-Kirjat: Mieti oikeasti luetko joskus toiste vai onko kirja vain hyllyn täyte. Ja jos lukisit, voisit käyttää kirjastoa. Kirja ei yleensä ole mikään arvoaan nostava keräilyesine. Jollei keräilykappale.Järjettömintä on joidenkin pokkareiden säilöminen.
-Dvd:t ja muut fyysiset tallenteet: Siirry nykyaikaan. Kaikki pois. Netflix yms. on keksitty.
-Verhot jotka ei käytössä pois. Pöytäliinojakaan ei tarvi kuin pari. Molempia saa uusia todella halvalla kirpputoreilta ja Ikeasta ja Hemtexistä. Vanhija verhoja on muutenkin typerää säilöä jos ne ei nykyisen asunnon ikkunoihin käy. Tuskin seuraavankaan.
Olen muuttanut 5 vuoden aikana 3 kertaa ja joka kerta pienempään asuntoon. Pari kk ennen muuttoa olen alkanut käydä kaappeja läpi järjestelmällisesti ja saanut kirpputorille vuorellisen tavaraa. Sillä rahalla on saanut uuteen asuntoon esim ne verhot.

Vierailija
1344/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempänä joku mainitsi valokuvat, niistä olisi tosiaan hauska nähdä jos joku haluaa kuvata! :) muutoksista, uusista säilytysjärjestelmistä tai mistä tahansa :)
Voisi olla myös kiva kuulla tarkkoja lukuja, mitä ihmiset ovat saaneet karsittua pois, :)

Itse voisin ottaa ainakin kuvan kirjahyllystäni nyt ennen ja sitten jälkeen, kun olen saanut sen raivattua :)

Vierailija
1345/19828 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:38"] Ylempänä joku mainitsi valokuvat, niistä olisi tosiaan hauska nähdä jos joku haluaa kuvata! :) muutoksista, uusista säilytysjärjestelmistä tai mistä tahansa :) Voisi olla myös kiva kuulla tarkkoja lukuja, mitä ihmiset ovat saaneet karsittua pois, :) Itse voisin ottaa ainakin kuvan kirjahyllystäni nyt ennen ja sitten jälkeen, kun olen saanut sen raivattua :) [/quote] No mun kirjahylly on täysin tyhjä. Roskiin menivät, paitsi muutama lukematon. Ne ovat makkarissa laatikossa (pienessä) ja luettuani ne menevät yksitellen roskiin. Kirjahylly menee autotalliin. Ostan jatkossa vain sähköisiä kirjoja. [/quote] Roskiin? Miksi ihmeessä?

[/quote]

Eipäs aloiteta taas jankkaamista.

[/quote]

No ei kai se ole jankkaamista, vaan ihan aihepiiriin kuuluvaa keskustella siitä, mikä on järkevää tavaroiden karsimista ja mikä ei.

Vierailija
1346/19828 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kunnollisten froteepyyhkeiden ostaminen on nykyään aivan hirveän vaikeaa. Löytyy ohuita ja karheita, tai paksuja ja pehmeitä. Mihin ovat kadonneet ohuet ja pehmeät? Ennen niitä oli joka paikassa mutta kun vuosi sitten etsin ei niitä ole yksinkertaisesti yhtään missään. Piti tehdä sitten kompromissi ja ostaa mahdollisimman ohuet ja pehmeät, mutta kyllähän ne vielä ohuemmat kuivuisivat nopeammin...

Vanhoissa pussilakanoissa on se ongelma että ainakin meillä ne olisivat liian pieniä peittoon nähden. Peitot ovat nykystandardikokoa, joka on kymmenisen senttiä suurempi kuin vanha standardi.

Meillä on muuten kaksi pyyhettä käyttäjää kohti ja samoin kaksi aluslakanaa sänkyä kohti. Pussilakanoita on vielä kolme per peitto (kaikki käytettyinä ostettuja ja laadukkaita), mutta yhdet ovat ihan kohta puhki ja niitä ei korvata. Tyynyliinoja sen sijaan on varmaan 15-20 yhteensä kahdelle tyynylle, joissa pidetään aina kahta tyynyliinaa päällekkäin (koska en ole jaksanut ostaa erikseen mitään tyynynsuojuksia ja noin voi pidentää tyynyjen pesuväliä todella helposti). Kohta niitä on vieläkin enemmän, kun ompelen niistä hajoavista lakanoista lisää, kuten tein edellisillekin lakanoille. Tyynyliinat ovat kuitenkin ihan kulutustavaraa ja menevät niin pieneen tilaan että pidän sitä oivallisena kohtana kierrättää kodin sisällä =)

Vierailija
1347/19828 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 19:53"]

Hinnoittelin kassillisen kirppiskamaa, ja tulin miettineeksi että laitoin laatikkoon matkamuistoja = tympeitä koriste-esineitä (en juuri pidä niistä, mutta säilyttelin niitä vuosia, koska "se on muisto matkasta") ja heivasin ne nytten kirppiskamoihin :D Ennen en olisi tehnyt tätä! Jotain ajattelutavassa täytyy olla muuttunut.. -KirppariKalle

[/quote]

Ajattelitko oikeasti, että joku ostaa sun kälysiä matkamuistoja tai tympeitä koriste-esineitä, joista et itsekään pidä? Ihan ystävyydellä kyselen...
[/quote] No olihan nuo sen pari vuotta kivoja muttei niitä enää jaksa katsella & en tarvitse :( Samalla periaateella kaiken itselle epämiellyttävän vois vaan nakata roskiin jos itse ei pidä.. huoh
-KirppariKalle

Vierailija
1348/19828 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi lannistajat vois kanssa pitää suusa supussa. En ymmärrä miten se teitä haittaa jos joku myy matkamuistoja? Hyvä vain että osaa päästä irti!

Vierailija
1349/19828 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:57"]

Ostin Aku Ankan taskukirjan jossa kirjat 7 ja 8. Myös osat 1&2, 3&4 ja 5&6. Jos äitini ei olisi aikoinaan hävittänyt kokoelmaani niin olisi nyt nuokin rahat säästyneet.

[/quote]

Niin, kukin keskittyköön vain omien tavaroidensa siivoamiseen jollei joku nimenomaisesti pyydä apua muuhun. Aloittelijan virhe äidiltäsi.

Vierailija
1350/19828 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:06"]

Noi lannistajat vois kanssa pitää suusa supussa. En ymmärrä miten se teitä haittaa jos joku myy matkamuistoja? Hyvä vain että osaa päästä irti!

[/quote]

Entäpä ne, jotka ostavat toisten vanhoja matkamuistoja "kun halvalla saa". Asioilla on aina kaksi puolta. Hoardaaja hoardaa, vaikka kaikki kirpputorit lopetettaisiin, mutta joku - tai jonkun perikunta - aina ne jäljet joutuu siivoamaan.
[/quote] Vittu että vituttaa jo muutenkin ja nyt joku tulee ulisemaan jos joku myy matkamuistoja? Pää kiinni

Vierailija
1351/19828 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin eilen alueen nettikirppikselle töiden jälkeen, klo 16, 10 kohdetta myyntiin ja viimeinen noudetaan parin tunnin päästä.

Rahaa tuli sen verran että saan ruokakassillisen maksettua ja tavaroilla en tehnyt enää mitään.

Pitääkin viikolla yrittää ottaa samanlainen spurtti. Muovipussillisen verran tavaraa lähti.

Vierailija
1352/19828 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:36"]Varsinkin kunnollisten froteepyyhkeiden ostaminen on nykyään aivan hirveän vaikeaa. Löytyy ohuita ja karheita, tai paksuja ja pehmeitä. Mihin ovat kadonneet ohuet ja pehmeät? Ennen niitä oli joka paikassa mutta kun vuosi sitten etsin ei niitä ole yksinkertaisesti yhtään missään. Piti tehdä sitten kompromissi ja ostaa mahdollisimman ohuet ja pehmeät, mutta kyllähän ne vielä ohuemmat kuivuisivat nopeammin...

Vanhoissa pussilakanoissa on se ongelma että ainakin meillä ne olisivat liian pieniä peittoon nähden. Peitot ovat nykystandardikokoa, joka on kymmenisen senttiä suurempi kuin vanha standardi.

Meillä on muuten kaksi pyyhettä käyttäjää kohti ja samoin kaksi aluslakanaa sänkyä kohti. Pussilakanoita on vielä kolme per peitto (kaikki käytettyinä ostettuja ja laadukkaita), mutta yhdet ovat ihan kohta puhki ja niitä ei korvata. Tyynyliinoja sen sijaan on varmaan 15-20 yhteensä kahdelle tyynylle, joissa pidetään aina kahta tyynyliinaa päällekkäin (koska en ole jaksanut ostaa erikseen mitään tyynynsuojuksia ja noin voi pidentää tyynyjen pesuväliä todella helposti). Kohta niitä on vieläkin enemmän, kun ompelen niistä hajoavista lakanoista lisää, kuten tein edellisillekin lakanoille. Tyynyliinat ovat kuitenkin ihan kulutustavaraa ja menevät niin pieneen tilaan että pidän sitä oivallisena kohtana kierrättää kodin sisällä =)
[/quote]Tuossa on kyllä jo todella vähän liinavaatteita kaapin täytteenä! Teillä ei taida käydä yövieraita!

Vierailija
1353/19828 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lukion italian kirjat karsiutuneet muuttojen myötä pois. Mikä riesa niissäkin oli. Italian olen prepannut eri kursseilla 3 kertaa lukion jälkeen, aina saatu uusi materiaali. Enkä vieläkään pysty kommunikoimaan italian gigolon kanssa italiaksi. Itsellä ajatuksena että mitä vähemmän materiassa kiinni, sitä vapaampi lähtemään vaikka paikan päälle italiaan opettelemaan. Esim. kunhan turhista kiinteistökuluista pääsisi eroon niin jäisi varaa matkustella. Asumiskulut pienevät kun ei tarvitse asuntoneliöitä hamstraamiseen.

"Tuntuu että tavaraa löytyy aina lisää kaapeista ja ne nyssäkät joissa on myytäväksi meneväö tavaraa vaan pyörivät nurkissa. Miten niistä pääsisi helposti eroon... aarh"

Auto käyttöön ja ei kun menoksi, kierrätyskeskuksiin voi viedä metallia, lasia, puuta. Pienelektroniikkaa monesti kaupoissa on pieniä pisteitä. Uff:lle, pelastuskirppuun, mitä niitä on, sinne vaan jos ei itse jaksa myydä, pääsee helpommalla. H&M:lle lumppu, käyttökelvottomat, myös kodintekstiilit. Kirjat myös kiertoon, itse olen myynyt, antanut tai laittanut kirjaston kierrätyshyllyyn, roskiin en laita niitä kokonaisena, vain kannet roskiin ja paperisivut lehtikeräykseen. Pari nyssäkkää aina matkaan kun on asiaa kauppaan ja nyssäkkä kiertoon, sillä ne vähenee. Tai sitten pari urakkapäivää.

Voi vitsi kun voisikin laittaa teille kuvia urakastani kuolinpesässä. Mutta se olisi jo liian henkilökohtaista sukulaisiani kohtaan. Ihan järjettömiä kasoja.Oven kun avasi niin hyökyaallon tavoin roina meinasi kaatua päälle.

Tällä hetkellä ongelmana on postimerkit ja kolikot, niitäkin on monta pientä rasiaa ja laatikkoa :) entä jos niissä on jotain arvokasta? 

Lakanoista vielä, meillä ne on olleet tarpeen viime viikolla sillä lemmikkieläimellä oli ripuli ja tuli vähän sotkua ja kahta lakanaa ei olisi ehtinyt pestä ja kuivatella tarpeen mukaan. 

Joku kyseli tarkkoja lukuja. Itse olen siis pitänyt kirpputoria paikallisessa ja myöskin eri toritapahtumissa heinäkuun lopulta lähtien. Luulen että tavaraa on mennyt yli tonnilla, josta tietenkin paikkavuokra pitää vähentää. Tavaraa on mennyt vaihdellen, jonain päivänä ei yhtään, jonain 20kin tavaraa. Olen vähän kahden vaiheilla, olisiko päässyt helpommalla jos olisi vaan antanut kuolinpesäntyhjentäjän hoitaa homman tai olisi ilmaiseksi vienyt kirpputoreille. Tuo on aika vaativaa hommaa, putsata kaikki myyntikuntoon. Ajan voisi käyttää miellyttävämminkin. Mutta oli vähän pakko käydä nuo läpi kun mukana on henkilökohtaisia juttuja kuten päiväkirjoja ja asiakirjoja.

Joku kyseli astioiden kierrätyksestä. FB:ssä on esim. arabia-ryhmiä joissa kannattaa myös yrittää myydä, samoin designlasille, antiikille, marimekolle, nansolle löytyy ryhmiä. Mattoja kannattaa tarjota noutoa vastaan paikallisilla fb-kirppiksillä. 

Matkamuistot, että vihaan niitä. Miksi pitää roudata eiffelintorneja, eikö kuva olisi kivempi? Selfietkin on niin helppo ottaa nykyisin. Ajatelkaa miten paljon luonnonvaroja menee tuhansien, tuhansien, pienten eiffel-tornien valmistamiseen jossain aasian hikipajassa ja valmistusmyrkyt lähimpään jokeen puhdistamattomina(varmaankin). Pieni merenneito, lontoon bussi ja poliisi ja sotilas, vapauden patsaita, minimonalisoja,colosseum jne. on täällä laitettu kiertoon. Ja jääkaappimagneetit, prkl, voiko turhempaa turhaketta olla, mutta kun sellainen on niin ihana ostaa tuliaisiksi! Kun niissä matkamuistomyymälöissä on niin ihana kierrellä ja hypistellä ja ostella!

"Ajattelitko oikeasti, että joku ostaa sun kälysiä matkamuistoja tai tympeitä koriste-esineitä, joista et itsekään pidä? Ihan ystävyydellä kyselen..." 

Tirsk, kaikenlaiset tympeät koriste-esineet menevät kyllä kaupaksi kun laittaa hinnaksi vaikka 5 senttiä. Meinaatko että perusmamma voi olla ostamatta "kun kerran näin halvalla saa!" Ihan ekana vein kirpparille sellaisen haisevan lapinkodan niin eikö joku papparainen onnessaan sitä ollut heti hamstraamassa. Pari arabialaista retromatkamuistoa ei tosin mene kaupaksi vaikka minusta ne on tosi hienoja ja sopisivat johonkin retrosisustukseen. 

Vierailija
1354/19828 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen 1392  oli siis aitan raivaaja. Sitä minä tulin oikeastaa vaan kertomaan että on ollut vapauttavaa saada roinaa kiertoon ja että en ole kaivannut tai edes muistanutkaan enää pois laittamia tavaroita vaikka ennen myymistä olen monesti miettinyt että raatsiiko myydä, pitäisikö säästää. Kiertoon vaan, liika tavara on vaan liikaa.

Vierailija
1355/19828 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Aku Ankan taskukirjan jossa kirjat 7 ja 8. Myös osat 1&2, 3&4 ja 5&6. Jos äitini ei olisi aikoinaan hävittänyt kokoelmaani niin olisi nyt nuokin rahat säästyneet.

Vierailija
1356/19828 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 21:06"]

[/quote]

Entäpä ne, jotka ostavat toisten vanhoja matkamuistoja "kun halvalla saa". Asioilla on aina kaksi puolta. Hoardaaja hoardaa, vaikka kaikki kirpputorit lopetettaisiin, mutta joku - tai jonkun perikunta - aina ne jäljet joutuu siivoamaan.

Vierailija
1357/19828 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen saanut (paria pikkujuttua lukuunottamatta) kaikki kirppisjutut hinnoiteltua!! Tosin vielä etsin uutta tavaraa mitä laittaa myyntiin :) Sanon vielä, etteivät ne matkamuistojutut ole mitään pienoismalleja jostain nähtävyydestä, vaan ehkä enemmän semmoisia mitä ei heti matkamuistoksi luulisi, mutta itselle tämmösiä muistoja :)
Laitoin fb-kirpparille LPS- lelut myyntiin! En raaskikkaan kirpparille viedä (paitsi myymättä jääneet) koska se pussittelun vaiva, helpompi myydä yksittäin ja saahan noista paremman hinnan :)!
-KirppariKalle

Vierailija
1358/19828 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein eilen loput myymättä jääneet dvd:t, koristetilpehöörit ja sälän paikalliselle kirpputorille. Heitin kuormaan vielä vaatteita, lähinnä juhlamekkoja, jotka olisi pitänyt kaventaa. Tuumin, etten jaksa käydä ompelemaan. Kirpputorin pitäjä osti koko kuorman.

Tässä raivausprojektin aikana olen päässyt eroon tunnepitoisesta suhtautumisesta vaatteisiin. Nyt suhtaudun niihin käytännön näkökulmasta. Vaatekaappi on edelleen hyvässä järjestyksessä. Mitään uutta en ole ostanut tai tarvinnut.

- Palapeli

Vierailija
1359/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 14:54"]

-Kirjat: Mieti oikeasti luetko joskus toiste vai onko kirja vain hyllyn täyte. Ja jos lukisit, voisit käyttää kirjastoa. Kirja ei yleensä ole mikään arvoaan nostava keräilyesine. Jollei keräilykappale.Järjettömintä on joidenkin pokkareiden säilöminen. 

[/quote]

Tämä neuvo kuulostaa todella typerältä ainakin minun korvaani. Pokkarithan ovat niin paljon miellyttävämpiä kuin kovakantiset! Olen itse asiassa nähnyt aika paljon vaivaa saadakseni joitain lempikirjojani (kymmeniä vuosia sitten julkaistuja) ostettua pokkariversioina että olen saanut ne kovakantiset kiertoon...

Vierailija
1360/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 09:51"]

Oletteko muut säästäneet opiskelupapereita vai olemmeko miehen kanssa ainoat?

[/quote]

Ei, enkä ole kuullut että kukaan olisi koskaan oikeasti tarvinnut niitä opiskelun aikaisia muistiinpanoja, papereita tai kirjoja.

Tieto usein vanhenee nopeasti, ja työelämä opettaa sitten taas ihan uutta ja sekin on taas työpaikkakohtaista.

Eli pois vaan kaikki.
[/quote]

Mulla on tallessa lukio- ja jatko-opintojen ranskan-, saksan- ja italiankirjat. Aina ajankohtaisia ja voi välilllä prepata kielitaitoa. Ei kaikki tieto vanhene.
[/quote]

Mullakin oli tallessa n. 20 vuotta, kunnes totesin, että ei tule prepattua. Nyt voisi prepata jo lasten koulukirjoista.