Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19913)

Vierailija
5041/19913 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun karsimisprojekti on tulossa päätökseen noin kahden vuoden hitaan työn jälkeen. Hyvä minä! Eka steppi oli ostelun lopettaminen. Toinen tavaroiden läpikäyminen. Tilanne ei ollu mitenkään kaoottinen ennenkään, mutta paljon on silti tavaraa lähtenyt. Nyt marraskuussa laitan nettikirppikselle vielä viimeiset tavarat sekä vien yhden tai kaksi kassia hyväntekeväisyyskirpparille. Ja sitten päätän, että nyt riittää. Meille syntyy alkuvuonna vauva, niin ihanaa saada tämä projekti päätökseen. Varmasti jos kävisi kaappeja taas uudelleen läpi, niin löytyisi poistettavaa. Mutta oli itselleni jotenkin tosi helpottavaa sanoittaa tänään, että hei nyt muutama juttu vielä kuntoon marraskuussa ja sitten loppu. Vuoden päästä voi sitten alkaa myymään vauvatavaroita, mutta siihen asti nautin tauosta ja kodista sellaisena kuin se on.

Vierailija
5042/19913 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun karsimisprojekti on tulossa päätökseen noin kahden vuoden hitaan työn jälkeen. Hyvä minä! Eka steppi oli ostelun lopettaminen. Toinen tavaroiden läpikäyminen. Tilanne ei ollu mitenkään kaoottinen ennenkään, mutta paljon on silti tavaraa lähtenyt. Nyt marraskuussa laitan nettikirppikselle vielä viimeiset tavarat sekä vien yhden tai kaksi kassia hyväntekeväisyyskirpparille. Ja sitten päätän, että nyt riittää. Meille syntyy alkuvuonna vauva, niin ihanaa saada tämä projekti päätökseen. Varmasti jos kävisi kaappeja taas uudelleen läpi, niin löytyisi poistettavaa. Mutta oli itselleni jotenkin tosi helpottavaa sanoittaa tänään, että hei nyt muutama juttu vielä kuntoon marraskuussa ja sitten loppu. Vuoden päästä voi sitten alkaa myymään vauvatavaroita, mutta siihen asti nautin tauosta ja kodista sellaisena kuin se on.

Kuulostaa hyvältä! Vauvan myötä tulee aina jonkin verran tavaroita, joten on varmasti kiva fiilis, että niiden alta on turhaa raivattu pois. Tämän karsimisen jälkeen luulisi myös olevan helpompaa pysyä ajan tasalla lapsen vaatteista ja muista tavaroista ja laittaa nopeasti pieneksi ja tarpeettomaksi käynyt tavara eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5043/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin keskustella ihan minimalisti aiheestakin, jos sille olisi aktiivinen ja asiallinen ketju.

En ole karsinut yksi haarukka ja yksi kahvikuppi -äärimmäisyyteen, tai heittänyt valokuvia pois, mutta kuitenkin aihe kiinnostaa.

Vierailija
5044/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun täältä voisi miinustaa piiloon (kuten jodelissa) kaikki nämä ilkkuvat mulkvistit, jotka ovat erehtyneet tulemaan tähän MUKAVAAN ketjuun. Tänne saa kommentoida eri tyylein ja jos listaillaan kamoja, listaillaan kamoja ja sekin on ihan jees.

Tsemppiä kaikille!

Miettikää tätä ketjua nyt isänpäivälahjaa pohtiessa!

Vierailija
5045/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin keskustella ihan minimalisti aiheestakin, jos sille olisi aktiivinen ja asiallinen ketju.

Joo, valitettavasti täällä on sellainen sääntö, ettet sinä voi aloittaa itse sitä keskustelua. Harmillista. 

Vierailija
5046/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun täältä voisi miinustaa piiloon (kuten jodelissa) kaikki nämä ilkkuvat mulkvistit, jotka ovat erehtyneet tulemaan tähän MUKAVAAN ketjuun. Tänne saa kommentoida eri tyylein ja jos listaillaan kamoja, listaillaan kamoja ja sekin on ihan jees.

Tsemppiä kaikille!

Ei taitaisi jäädä yhtään kommenttia näkyviin tuollaisen miinustelun seurauksena. 

Vierailija
5047/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä pitää miettiä? Haluatko sinä päättää toisten puolesta ostaako lahjaa vai ei?

Vierailija
5048/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Kuopiossa kirpparilla enemmän myyjiä kuin ostajia. Harvoin näkee pöytiä niin täynnä mutta asiakkaat loistaa poissaolollaan. Eilisen myynti 1,5 €, kaksi CD:tä ja yksi kirja meni. Saatan ekaa kertaa tehdä tappiota viikon kirppisjaksolla. Masentaa kun piti saada tästä joulurahat, normaalisti tienannut ainakin satasen, usein kaksi. Mutta minkäs teet.

Vierailija
5049/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaakohan corona tähän kun yksi ja toinen on huomannut että kirppareilla ei tavara liiku? Ihmisten talous epävarma ja monet haluavat realisoida ylimääräisiä tavaroitaan. Ja toisaalta eivät sitten halua shoppailla, jos on epävarmaa onko työpaikkaa parin kuukauden päästä.

Ostajan markkinat, liikaa myyjiä.

Vierailija
5050/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tein toisiksi parhaan tuloksen pari viikkoa sitten kirppiksellä. Myin viikossa 65 tuotetta ja sain niistä pöytävuokran jälkeen 125, 40 €. Lisäksi mulla oli hinnattomia "saa ottaa" - tuotteita, joita meni noin 30 kpl. Yleensä mun viikon tuotto on jäänyt 50-80 euroon.

Kirppiksellä myynti on työlästä, vaivalloista, aikaa vievää ja aika tehoton tapa saada tavaraa eteenpäin. En oikein teidä edes miksi sitäkin hommaa harrastan, huoh!

Vierailija
5051/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien spr:ään tai vastaaviin. Helpottaa ihanasti kun saa turhaa tavaraa toisille hyötykäyttöön!

Vierailija
5052/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tämä karsiminen on alkanut muuttaa omaa suhtautumista tavaraan. Hain juuri verkkokauppatilauksen postista, ja mukana oli muutamia tuotenäytteitä. Aiemmin olisin ollut innoissani niistä, mutta nyt ne tuntuvat lähinnä riesalta. Omat tuotteet toimivat niin hyvin, että ei ole mielenkiintoa kokeilla uusia ja ensimmäinen ajatus olikin että kenelle nämä annan. En halua jättää niitä mihinkään kylpyhuoneen laatikon perälle pyörimään vaikka tilaa niille olisikin.

Vierailija
5053/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lohduttavaa, jos kirppareilla olisikin nyt huonosti ostajia liikkeellä. Oma kirppispöytäni jäi miinukselle.

Nyt sitten huomaan olevani nolo, kun haluan vielä jonkun aikaa pyöritellä tuota tavara- ja vaatekasaa. En tiedä, jaksanko yrittää myydä netissä. Jonkun yksittäisen vähän kalliimman ehkä. Ajattelin leikata vaatteet matonkuteiksi ja virkata niistä itselleni käyttöesineitä, kuten pyykkikorin. Asetin aikarajan, johon mennessä kaikki pitää olla lajiteltuna ja varastoituna kauniisti. Aion laittaa lapun ja päivämäärän jokaiseen pussukkaan ja mössykkään, ja käydä vuoden päästä läpi. Ehkä sitten laitan eteenpäin. Vaatteita on jo sen 10 vuotta säilytetty, eivät vuodessa vanhene. Lastenvaatteita aion kyllä viedä keräykseen.

En ole ennen myynyt netissä, en jaksa uskoa kenenkään ostavan tavallisia vaatteita edes halvalla. On tämä vaikeaa.

Tiedän, keräyksiin vain, sillä siitä pääsee. No, ehkä myöhemmin.

Vierailija
5054/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paikallisen nettikirpparin sivuilla jatkuvasti ilmoituksia, joissa vaihdetaan erilaista tavaraa ( jopa huonekaluja) kahvipakettiin, kahviopaketteihin tai suklaalevyihin.

On koottu lasten/aikuisten vaatteista/kengistä tai muusta joutavasta roinasta "settejä" jotka vaihdetaan noihin kahvipaketteihin tai suklaaseen. Ilmeisesti toimii hyvin.

Vierailija
5055/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on paikallisen nettikirpparin sivuilla jatkuvasti ilmoituksia, joissa vaihdetaan erilaista tavaraa ( jopa huonekaluja) kahvipakettiin, kahviopaketteihin tai suklaalevyihin.

On koottu lasten/aikuisten vaatteista/kengistä tai muusta joutavasta roinasta "settejä" jotka vaihdetaan noihin kahvipaketteihin tai suklaaseen. Ilmeisesti toimii hyvin.

Ovatko siis Facebookissa? En ole Naamakirjassa, mutta olen harkinnut tilin avaamista saadakseni yhden väylän lisää myymiseen. Tai tosiaan vaikka vaihtamiseen. Kannattaisikohan.

Vierailija
5056/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa lohduttavaa, jos kirppareilla olisikin nyt huonosti ostajia liikkeellä. Oma kirppispöytäni jäi miinukselle.

Nyt sitten huomaan olevani nolo, kun haluan vielä jonkun aikaa pyöritellä tuota tavara- ja vaatekasaa. En tiedä, jaksanko yrittää myydä netissä. Jonkun yksittäisen vähän kalliimman ehkä. Ajattelin leikata vaatteet matonkuteiksi ja virkata niistä itselleni käyttöesineitä, kuten pyykkikorin. Asetin aikarajan, johon mennessä kaikki pitää olla lajiteltuna ja varastoituna kauniisti. Aion laittaa lapun ja päivämäärän jokaiseen pussukkaan ja mössykkään, ja käydä vuoden päästä läpi. Ehkä sitten laitan eteenpäin. Vaatteita on jo sen 10 vuotta säilytetty, eivät vuodessa vanhene. Lastenvaatteita aion kyllä viedä keräykseen.

En ole ennen myynyt netissä, en jaksa uskoa kenenkään ostavan tavallisia vaatteita edes halvalla. On tämä vaikeaa.

Tiedän, keräyksiin vain, sillä siitä pääsee. No, ehkä myöhemmin.

Tässä kannattaa vähän harjoittaa itsetutkiskelua ja kysyä itseltään, miksi säilyttää niitä vaatteita ja tavaroita eikä lahjoita tai kierrätä niitä. Jos esimerkiksi säilöt niitä vielä vuoden ja sitten päätät mitä teet, mikä tässä vuoden aikana ehtii muuttua niin että päätöksentekoa kannattaa lykätä sinne vuoden päähän? Mitä menetät, jos teet päätökset jo nyt? Mitä saavuttaisit? Entä mitä menetät, jos lykkäät päätöksentekoa?

Vierailija
5057/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äskettäin parikymmentä ilmoitusta tori.fissä. En saanut mitään myydyksi, totta puhuen ei tullut edes yhtään kyselyä, ei edes niitä hupiostajia tällä kertaa. Omasta mielestäni hinnat olivat sellaiset että itsekin olisin sillä hinnalla voinut ostaa mutta ilmeisesti kuitenkin liikaa. Lisäksi ehkä ostoa rajoitti se etten halua postittaa (joskus tavaraa hajonnut ja se vaiva paketoida ja viedä postiin, kytätä pankkitiliä jne). Mitä mieltä olette kirjojen myynnistä? Mulla oli kerran luettuja romaaneja 2€/kpl mutta ilmeisesti sekin on liikaa?

Vierailija
5058/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen siitä että kotona olisi väljempää mutten kuitenkaan ole raatsinut hävittääkään hyvää tavaraa. En osaisi, tai haluaisikaan, elää minimalistisesti mutta joku kohtuus olisi hyvä säilyttää. En osaisi olla esim. ilman pöytäliinoja ja niitä saa olla jopa useampia, sillä niillähän saa vaihtelua sisustukseen ja kattaukseen. Joku kirjoitti ettei omista yhtään koristetyynyä. En osaisi olla ilman niitäkään, niitten avulla saan hyvän asennon kun luen tai katselen TV:tä sängyssä tai sohvalla maaten. Enkä jaksaisi juoda joka ikinen päivä kahvia samasta mukista.

Siivouksen kannalta olisi kuitenkin parempi että tavaraa olisi vähemmän. Välillä ahdistaa tavarat ja kasat, varsinkin silloin kun olen lukenut artikkeleita tavaran aiheuttamasta palokuormasta.

Vierailija
5059/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin jossain vaiheessa koukkuun lehtitilauksiin (sisustus-, ruoka- ja muihinkin lehtiin). Ongelmaksi tuli kun en raaskinut heittää niitä pois vaan erilaisia lehtipinoja alkoi kerääntyä nurkkiin useilta vuosilta. Nyt olen lopettanut kaikki tilaukset ja yritän päästä lehdistä yksi kerrallaan. Onko muilla ollut tällaista?

Vierailija
5060/19913 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Kuopiossa kirpparilla enemmän myyjiä kuin ostajia. Harvoin näkee pöytiä niin täynnä mutta asiakkaat loistaa poissaolollaan. Eilisen myynti 1,5 €, kaksi CD:tä ja yksi kirja meni. Saatan ekaa kertaa tehdä tappiota viikon kirppisjaksolla. Masentaa kun piti saada tästä joulurahat, normaalisti tienannut ainakin satasen, usein kaksi. Mutta minkäs teet.

Miten omia tavaroitaan kirpputorilla myydessä voi tienata? Silloinhan myytävä tavara olisi pitänyt ostaa edullisemmalla hinnalla kuin millä sen kirpputorilla myy. Tai saada ilmaiseksi, kuluitta. Joulurahat saa helposti kasaan, kun pitkin vuotta ostaa vain tarpeellisen ja laittaa jok'ikisestä tulostaan osan säästöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi