Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19911)

Vierailija
5001/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoardaajalle se 6 pyyhettä tai 8 kahvikuppia voi kuulostaa minimalistiselta. Toiselle se on ihan normaali, täysin riittävä määrä.

On ihan eri asia puhua hoardaajasta kuin ihmisestä jolla on paljon tavaraa. Hoardaaja elää pzkan keskellä, kerää jätettä ja ulosteensakin, koti vilisee kirppuja ja lutikoita, kuolleita lemmikkejä. Kyse on mieleltään sairaista ihmisistä. Ihan eri asia kuin säästäväinen kerääjä jolla on kaikki puhdasta ja ehjää, vaikka sitä onkin jonkun mielestä liikaa.

Vierailija
5002/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vähentänyt tavaraa hiljalleen viime keväästä lähtien. Rahat lomautusten vuoksi vähissä, joten hyvää tavaraa on myyty alueen facebook-kirppiksellä ja yllättävän paljon on mennyt.

Nyt kokeeksi lähetin vähän käytettyyn ja mitään ei mene! Yritin hinnoitella alakanttiin ja laitoin todella hyväkuntoista tavaraa, mutta mikään ei liiku. Onko muilla viime aikaista kokemusta tuolta? Mitä muuta helppoa myyntipaikkaa / -tapaa suosittelisitte? Lahjoittaminen ei valitettavasti tässä rahatilanteessa ole vaihtoehto. :(

Moi, olen laittanut Vähänkäytettyyn nyt kolme tavaraerää.

Kirjoista on mennyt vaan Potterit, dvd:t ja blurayt ei juuri liiku, vaatteita menee hitaasti. Nyt uudistuksen jälkeen eivät edes ota enää sinne juurikaan muuta kuin vaatteita. Ilmeisesti tilat täyttyneet kaikesta shaibasta mikä ei liiku mihinkään. Omien tavaraerieni kohdalla vaatteita on mennyt eniten, kohtuullisilla hinnoilla. Viimeisen tavaraerän tavarat alkoivat myydä vasta parin viikon kuluttua, eli myynti alkaa hitaasti. Onhan siinä kuitenkin puoli vuotta aikaa. Itse mietin, että mielummin ottaa sieltä nekin rahat, kun veisi lähes käyttämätöntä tavaraa aina Spr:n Konttiin. Sieltä osa vaatteista ilmeisesti kuitenkin siirtyy jollain aikavälillä Afrikkaan ja haittaa paikallisten tekstiiliyritysten toimintaa ja lisää jäteongelmaa (vrt Ylen ohjelma jossa seurattiin muutaman lahjoitetun vaatteen liikkeitä).

Kun omia vaatetarpeita tulee, niin aion jatkossa tehdä ostokset kirppareilta ja/tai vähänkäytetystä. Niistä olen löytänyt täysin käyttämättömiä vaatteita, parhaimmillaan käytettyjä merkkitpaitoja alle eurolla. 

Torissa olen myynyt isompaa tavaraa, sielläkään eivät dvd:t ja blurayt liiku. 

Tavaraongelma on jo niin suuri, että aika paljon kaikenlaista annetaan jo ilmaiseksi. Mietin vaan, että aika monella eläkeikäisellä on paljon tavaraa. Mitä tapahtuu kun suurten ikäluokkien koteja aletaan siivota vaikkapa palvelukotiin siirtyessä, onko tällä tavaralla enää mitään arvoa. Kelkotaanko kaikki suoraan kaatikselle, kun se ei enää kenellekään kelpaa. Paljon on jo vanhemmille sukupolville arvokasta tavaraa, jota ei nykyään saa myytyä enää missään mm. Paasilinnan kirjasarjat, Myrna-kahvikupit. Jotenkin surettaa se kaikki raha mitä näihin on aikanaan käytetty. Samasta syystä en halua itse kerätä mitään arvokasta. Se, mihin itse on käyttänyt paljon rahaa ja vaalinut sitä kun kukkaa kämmenellä, saattaa olla seuraavalle täyttä roskaa. Myyn ja lahjoitan nyt pois kaiken mitä en rakasta tai käytä, ja kevennän elämääni. 

Mitä mietintöjä muilla? Oletko joutunut tyhjentämään vanhempiesi koteja, ja miten se on sujunut?

Annoin juuri laatikollisen sekalaista tavaraa pois FB:ssa. Lelua, vaatetta, kuppia, kippoa, koriste-esinettä. Oletan että vie kirppikselle, en kysynyt. Itselläni ei kuitenkaan ole aikaa laittaa kirppispöytää kun arki on muutenkin täynnä, ja tulot mitä on aiemmin jäänyt käteen ovat tuntimäärään suhteutettuna niin pienet, että paremmille voitoille pääsisi jos keräisi pulloja kadulta. Pääasia että tavara meni jonnekin, niin ei tarvinnut ehjää heittää roskiin. Kiitos vinkin täällä antaneille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5003/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas pellavapyyhe saattaa kestää vuosikymmeniä, olen ostanut itselleni kylpypyyhkeeksi monta vuotta sitten eikä ole mitään käytön jälkiä vaikka on koko ajan käytössä. En osta enää mitään froteepyyhkeitä, jotka eivät kuivaa eivätkä kuiva nopeasti.

Vierailija
5004/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukas pellavapyyhe saattaa kestää vuosikymmeniä, olen ostanut itselleni kylpypyyhkeeksi monta vuotta sitten eikä ole mitään käytön jälkiä vaikka on koko ajan käytössä. En osta enää mitään froteepyyhkeitä, jotka eivät kuivaa eivätkä kuiva nopeasti.

Aivan samaa mieltä!

Vierailija
5005/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkäytettyä ei voi enää suositella. Siis idea on hyvä ja ehkä jonkun vaate-tuoteryhmän kohdalla se toimii. Jostain syystä myyjät hinnoittelee kaiken muun ihan överiksi eli kaupasta saa upouuden edullisemmin. Joskus jopa 70% edullisemmin!! Ahneus iskee näköjään. Mitä järkeä on hinnoitella niin että tavarat päätyy lahjoituksena pois, jopa kaatopaikalle? Lisäksi näkee usein että samalla myyjällä on yksittäisiä tavaroita (sama tuote, eri värisenä esim) jokainen erikseen kuvattuna. Yhdeksi ilmoitukseksi kun olisi laittanut, voisi saada euron tai pari, mutta tuolla tavalla jokainen erikseen omana ilmoituksenaan, mikään ei mene kaupaksi. Kymmeniä kertoja olen katsonut että voi kun olisi kirppishinta niin voisin ostaa, kyseessä kuitenkin toisen käyttämä tuote josta ei tiedä missä kunnossa se tulee perille. Lastenkirjatkin aina 5€/kpl +2,90€ vähänkäytetyn provikka. Paikalliselta kirppikseltä samoja saa eurolla. Minä myin 10 kirjan pakettina, niin että itselle jäi 0,50€/kpl ja heti meni kaupaksi. Mieluummin näin kuin että kaikki kaatikselle. Ja lisäksi ärsyttää laiskat myyjät jotka jaksavat sentään kuvata tavarat, huonosti nekin, mutta mitään ei kerrota tavarasta. Itselläni tämä kirppismyynti nyt loppuu koska ei ole vaatetta myytäväksi saakka. 

Vierailija
5006/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaraongelma on jo niin suuri, että aika paljon kaikenlaista annetaan jo ilmaiseksi. Mietin vaan, että aika monella eläkeikäisellä on paljon tavaraa. Mitä tapahtuu kun suurten ikäluokkien koteja aletaan siivota vaikkapa palvelukotiin siirtyessä, onko tällä tavaralla enää mitään arvoa. Kelkotaanko kaikki suoraan kaatikselle, kun se ei enää kenellekään kelpaa. 

Mitä mietintöjä muilla? Oletko joutunut tyhjentämään vanhempiesi koteja, ja miten se on sujunut?

Tämä on ollut jo täyttä totta useamman vuoden. Vain osa pieni osa näistä tavaroista on myyntikelpoisia, hieman suurempi osa on lahjoituskelpoisia, mutta suoraan sanottuna suurin osa on suoraan kaatiskamaa, sillä kukaan ei enää huoli kirjahyllyjä, vanhoja sohvia, sänkyjä, astioita, kirjoja, jne., jne.

Olen tyhjentänyt kaksi kuolinpesää Suomessa ja yhden Espanjassa. Suomessa ei enää saa kierrätettyä tavaraa juurikaan, Espanjassa se vielä onnistui muutama vuosi sitten. Silloin minulla oli "oma roskisdyykkari", joka päivittäin odotteli minua aina roskisten luona, kun kärräsin tavaraa sinne (laitoin aina eri kasseihin roskat ja kierrätettävät tavarat). Oli joku paikallinen torikirppisyrittäjä, jolle ok tavara kelpasi. Kahden viikon jälkeen moikkailimme jo toisillemme, kun hän näki kytikseltään minun lähestyvän roskiksia. :D

Vierailija
5007/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi en halua suututtaa ketään, kysyn koska en ymmärrä. Pyyhettä käytetään yleensä suihkun jälkeen, eli puhtaana, miksi se pitää pestä noin usein? 823

Kylpypyyhkeet pesen viikoittain, yleensä myös tukkapyyhkeen, se voi olla pidempään, kun tukkaa pesee harvemmin, mutta tavan vuoksi otan yleensä kaikki pyyhkeet pyykkiin kerralla. 7 käyttökerran jälkeen on minusta ihan pakko pestä. Tiedän, että usein on tapana pestä joka käytön jälkeenkin. Tuskin ne oikeasti kovin likaisia on, mutta kuitenkin.

Ja tosiaan ne minun pienet kasvopyyhkeet laitan joka päivä pesuun, koska kasvojen iho-ongelma puhkeaa muuten. Ihotautilääkäri kehotti vaihtamaan tyynyliinan ja kasvopyyhkeen, ja käyttämään erillistä kasvopyyhettä, päivittäin, näin en joudu syömään hormoneita aknen hoitoon. Toki ruokavalio auttaa myös. 4991

Vierailija
5008/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vähentänyt tavaraa hiljalleen viime keväästä lähtien. Rahat lomautusten vuoksi vähissä, joten hyvää tavaraa on myyty alueen facebook-kirppiksellä ja yllättävän paljon on mennyt.

Nyt kokeeksi lähetin vähän käytettyyn ja mitään ei mene! Yritin hinnoitella alakanttiin ja laitoin todella hyväkuntoista tavaraa, mutta mikään ei liiku. Onko muilla viime aikaista kokemusta tuolta? Mitä muuta helppoa myyntipaikkaa / -tapaa suosittelisitte? Lahjoittaminen ei valitettavasti tässä rahatilanteessa ole vaihtoehto. :(

Moi, olen laittanut Vähänkäytettyyn nyt kolme tavaraerää.

Kirjoista on mennyt vaan Potterit, dvd:t ja blurayt ei juuri liiku, vaatteita menee hitaasti. Nyt uudistuksen jälkeen eivät edes ota enää sinne juurikaan muuta kuin vaatteita. Ilmeisesti tilat täyttyneet kaikesta shaibasta mikä ei liiku mihinkään. Omien tavaraerieni kohdalla vaatteita on mennyt eniten, kohtuullisilla hinnoilla. Viimeisen tavaraerän tavarat alkoivat myydä vasta parin viikon kuluttua, eli myynti alkaa hitaasti. Onhan siinä kuitenkin puoli vuotta aikaa. Itse mietin, että mielummin ottaa sieltä nekin rahat, kun veisi lähes käyttämätöntä tavaraa aina Spr:n Konttiin. Sieltä osa vaatteista ilmeisesti kuitenkin siirtyy jollain aikavälillä Afrikkaan ja haittaa paikallisten tekstiiliyritysten toimintaa ja lisää jäteongelmaa (vrt Ylen ohjelma jossa seurattiin muutaman lahjoitetun vaatteen liikkeitä).

Kun omia vaatetarpeita tulee, niin aion jatkossa tehdä ostokset kirppareilta ja/tai vähänkäytetystä. Niistä olen löytänyt täysin käyttämättömiä vaatteita, parhaimmillaan käytettyjä merkkitpaitoja alle eurolla. 

Torissa olen myynyt isompaa tavaraa, sielläkään eivät dvd:t ja blurayt liiku. 

Tavaraongelma on jo niin suuri, että aika paljon kaikenlaista annetaan jo ilmaiseksi. Mietin vaan, että aika monella eläkeikäisellä on paljon tavaraa. Mitä tapahtuu kun suurten ikäluokkien koteja aletaan siivota vaikkapa palvelukotiin siirtyessä, onko tällä tavaralla enää mitään arvoa. Kelkotaanko kaikki suoraan kaatikselle, kun se ei enää kenellekään kelpaa. Paljon on jo vanhemmille sukupolville arvokasta tavaraa, jota ei nykyään saa myytyä enää missään mm. Paasilinnan kirjasarjat, Myrna-kahvikupit. Jotenkin surettaa se kaikki raha mitä näihin on aikanaan käytetty. Samasta syystä en halua itse kerätä mitään arvokasta. Se, mihin itse on käyttänyt paljon rahaa ja vaalinut sitä kun kukkaa kämmenellä, saattaa olla seuraavalle täyttä roskaa. Myyn ja lahjoitan nyt pois kaiken mitä en rakasta tai käytä, ja kevennän elämääni. 

Jostain luin, että kuolinpesä pitäisi tyhjentää kuukaudessa, jos menee pidempään, niin kaikille tavaroille tulee merkitys. "Tämä oli varmasti äidin tärkein muovipussi, ei voi laittaa pois". Kannattaa pitää mielessä, jos sellaisiin hommiin joutuu.

Vierailija
5009/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjensin lapsuudenkotini vanhempien menehtymisen jälkeen. SIlloin kauppa vielä kävi hyvin Huutonetissä, ja pääsin suurimmasta osasta esineistä eroon, mutta en kaikista. En jostain syystä myynyt juuri ollenkaan lasitavaroita, koska niiitä piti postittaa, ja kaksi kertaa sattui niin, että vaikka oli hyvin pakattu, Posti hajotti tuotteet. 

Lasitavaroista pitäisi siis päästä eroon, ja pitäisi varmaan alkaa aktiivisemmin kauppaamaan niitä. Tällä hetkellä ei ole vain aikaa, koska töissä ei ole mahdollista tehdä etätöitä ja on todella paljon ylitöitä.

Vierailija
5010/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla tullut vaateähkyä, siis sellaista tunnetta, että kaikkea on liikaa ja vääränlaista? Mun ongelma on tietysti tavarapaljous, mutta myös se, että olen laihtunut tosi kivasti ja homma etenee. Mikä tarkoittaa sitä, että haen laatikoita ja pussukoita hyllyiltä ja varastoista ja sovittelen ennen pieniä vaatteita. Off topic: se on kyllä niin tyydyttävä tunne, kun ennen kireä mekko vaan solahtaa ylle. Mutta se ahdistava asia ei ole ne yhä liian pienet vaatteet vaan NE TYPERÄT JA JÄRJETTÖMÄT vaatteet.

Miksi minulla on kymmenittäin polyesteripörhelöitä kun en käy edes missään bilettämässä? On salsamekkoa valuvilla olkapäillä, piukkaa kukkakuvioista jättihihoilla ja etumuksella, joka paljastaa 80% rinnoista. On niin lyhyttä, että just pakaran peittää ja vaikka minkälaista reikää ja kuviota ja ties mitä. Haaveilen siitä, että kaikki vaatteeni ovat mustia, että saan pukeutua koko ajan vain perusvaatteisiin ja ennen kaikkea mukaviin vaatteisiin. En halua koskaan enää käyttää korkoja.

Onko tää nyt vanhuutta? Vai järjen valo, joka nyt on syttynyt entisen vaatehullun päähän?

Kyllä on vaikeaa niiden halpojenkin vaatteiden pois laittaminen.

Sama juttu noiden bilevaatteiden kanssa, lähes kaikki laittanut pois. Ja ei myöskään korkokenkiä, juhliin jotain muuta siistiä

Vierailija
5011/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi en halua suututtaa ketään, kysyn koska en ymmärrä. Pyyhettä käytetään yleensä suihkun jälkeen, eli puhtaana, miksi se pitää pestä noin usein? 823

Et suututa, ihan asiallisesti kysyt.

Minulla on tapana kuivata suihkuhuoneen seinät käyttämälläni pyyhkeellä suihkuun jälkeen. Usein vielä kiillotan hanat sillä pyyhkeellä, se on minun hupsu pieni iloni. Lattian kuivaan lastalla. Tarkoitus vähentää kosteuskuormaa.

Sen jälkeen laitan pyyhkeen pesuun.

Vierailija
5012/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmenneitten vanhempien koti tyhjennetty. Ei oikein mitään saatu myytyä, hyvä kun lahjoitettua.

Tavara ei ole minkään arvoista.

Vierailija
5013/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen pyyhekeskustelu!

Olen aiemmin tässä ketjussa kirjoittanut olevani koukussa karsimiseen, eli tavarasta luopuminen ei ole ongelma. Ennen olen mennyt parilla pussilakanasetillä, kahdella pyyhkeellä jne, mutta vuosi sitten sain itselleni suvun vanhat pellavapyyhkeet, lakanat ja muut tekstiilit joita on siis PALJON verrattuna aiempaan määrääni.

Pidän niitä todella suuressa arvossa historiansa vuoksi, jonka lisäksi ne ovat paljon laadukkaampia kuin nykyään ostetut uudet. Minä siis olen ottanut ne käyttöön, mutta määrä vain on ylimitoitettu, eivätkä 80 cm sänkyyn tarkoitetut lakanat ole kovin käteviä 120cm sänkyyn, paitsi poikittain laitettuna 2 kpl.

≠====

Ompele ne lakanat yhteen niin saat sopivan.

Vierailija
5014/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla tullut vaateähkyä, siis sellaista tunnetta, että kaikkea on liikaa ja vääränlaista? Mun ongelma on tietysti tavarapaljous, mutta myös se, että olen laihtunut tosi kivasti ja homma etenee. Mikä tarkoittaa sitä, että haen laatikoita ja pussukoita hyllyiltä ja varastoista ja sovittelen ennen pieniä vaatteita. Off topic: se on kyllä niin tyydyttävä tunne, kun ennen kireä mekko vaan solahtaa ylle. Mutta se ahdistava asia ei ole ne yhä liian pienet vaatteet vaan NE TYPERÄT JA JÄRJETTÖMÄT vaatteet.6nyt

Miksi minulla on kymmenittäin polyesteripörhelöitä kun en käy edes missään bilettämässä? On salsamekkoa valuvilla olkapäillä, piukkaa kukkakuvioista jättihihoilla ja etumuksella, joka paljastaa 80% rinnoista. On niin lyhyttä, että just pakaran peittää ja vaikka minkälaista reikää ja kuviota ja ties mitä. Haaveilen siitä, että kaikki vaatteeni ovat mustia, että saan pukeutua koko ajan vain perusvaatteisiin ja ennen kaikkea mukaviin vaatteisiin. En halua koskaan enää käyttää korkoja.

Onko tää nyt vanhuutta? Vai järjen valo, joka nyt on syttynyt entisen vaatehullun päähän?

Kyllä on vaikeaa niiden halpojenkin vaatteiden pois laittaminen.

Hyvä vaateähkyinen, sitä kutsutaan aikuistumiseksi, kun oma maku alkaa löytyä. Laita vaan veks ne turhat ja sopimattomat bilevaatteet ja osta mustat perusvaatteet, pitkät housut, t-paitoja, neuleita tms. Pari värikästä huivia, vyötä, tai hiuksiin jotain. Ja vot, olet aina tyylikäs.

Vierailija
5015/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaraongelma on jo niin suuri, että aika paljon kaikenlaista annetaan jo ilmaiseksi. Mietin vaan, että aika monella eläkeikäisellä on paljon tavaraa. Mitä tapahtuu kun suurten ikäluokkien koteja aletaan siivota vaikkapa palvelukotiin siirtyessä, onko tällä tavaralla enää mitään arvoa. Kelkotaanko kaikki suoraan kaatikselle, kun se ei enää kenellekään kelpaa. 

Tämä on ollut jo täyttä totta useamman vuoden. Vain osa pieni osa näistä tavaroista on myyntikelpoisia, hieman suurempi osa on lahjoituskelpoisia, mutta suoraan sanottuna suurin osa on suoraan kaatiskamaa, sillä kukaan ei enää huoli kirjahyllyjä, vanhoja sohvia, sänkyjä, astioita, kirjoja, jne., jne.

Olen tyhjentänyt kaksi kuolinpesää Suomessa ja yhden Espanjassa. Suomessa ei enää saa kierrätettyä tavaraa juurikaan, Espanjassa se vielä onnistui muutama vuosi sitten. Silloin minulla oli "oma roskisdyykkari", joka päivittäin odotteli minua aina roskisten luona, kun kärräsin tavaraa sinne (laitoin aina eri kasseihin roskat ja kierrätettävät tavarat). Oli joku paikallinen torikirppisyrittäjä, jolle ok tavara kelpasi. Kahden viikon jälkeen moikkailimme jo toisillemme, kun hän näki kytikseltään minun lähestyvän roskiksia. :D

Ihana että joku muukin tätä mieltä. Sain jokunen sivu taaksepäin ryöpytyksen harkitsin heittäväni roskiin turhaa tavaraa, mikä ei kenellekään kelpaa eikä mene kirpparilla alle eurollakaan kaupaksi. Tavara on siis kiertänyt kirpparilla jo useita kertoja, vanhemmat varmaan yli 5 kertaa, eikä kukaan osta. Pelastusarmeijalle pitäisi lahjoittaa, vaan en usko että ne viiden pennin muovikoristeet sielläkään mitenkään iloksi on. 

Vierailija
5016/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana on löytynyt uusia käyttökohteita pitkään kaapissa pyörineelle tavaralle. Pesin juuri vessan meikinpuhdistusliinoilla jotka ei sopineet omalle iholle. Aikaisemmin käytin servetit pois keittiön siivoilussa. Saa nähdä mitä seuraavaksi. 

Vierailija
5017/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et suututa, ihan asiallisesti kysyt.

Minulla on tapana kuivata suihkuhuoneen seinät käyttämälläni pyyhkeellä suihkuun jälkeen. Usein vielä kiillotan hanat sillä pyyhkeellä, se on minun hupsu pieni iloni. Lattian kuivaan lastalla. Tarkoitus vähentää kosteuskuormaa.

Sen jälkeen laitan pyyhkeen pesuun.

Siis mitä. Millainen kylppäri teillä on? En ole ikinä kuullut että joku kuivaa pyyhkeellä seinät suihkun jälkeen. En usko että se on tarpeellista, kylpyhuoneet suunnitellaan kestämään se suihkun aiheuttama kosteus. Ilmanvaihdosta toki kannattaa huolehtia, niin lattian kuivaaminen lastalla isoimmat vesilammikot pois riittää!

Vierailija
5018/19911 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on paljon minimalistien ja muiden declutter ihmisten videoita missä kertovat mitä eivät enää osta! Eli aiemmin ostivat mutta ovat huomanneet turhaksi ja mitä "yleensä ihmiset ostaa". Tosi pitkiä listoja osalla!

Mutta kivoja haasteita tollaset, että herättelee itseäkin miettimään mitä ei tarvitsisi ostaa, pärjäisinkö minäkin ilman jne. 😊

On myös näitä "omistan vain yhden x", eli jokin tuote tai tavara mitä yleensä ihmisillä on useita.

Minä omistan vain yhden kynttilänjalan, se on käännettävä, toiselle puolelle voi laittaa isomman pöytäkynttilän, toiselle puolelle tuikun tai kruunukynttilän. Muita kynttilän/tuikun kippoja tai jalkoja ei ole. Se on mielestäni poikkeuksellista, yleensä "kaikilla" on useampi esine tähän tarkoitukseen. Muita poikkeuksellisia en keksi. Pitää miettiä. En ole varsinaisesti mikään minimalisti mutta olen karsinut pois paljon tavaraa mitä en käytä.

Vierailija
5019/19911 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa suihkun seinien pyyhkiminen on tosi fiksua. Sillä saa kummasti pidennettyä siivousväliä, kun laattoihin ei pääse kertymään pesuaine- ja kalkkijäämiä.

Vierailija
5020/19911 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubessa on paljon minimalistien ja muiden declutter ihmisten videoita missä kertovat mitä eivät enää osta! Eli aiemmin ostivat mutta ovat huomanneet turhaksi ja mitä "yleensä ihmiset ostaa". Tosi pitkiä listoja osalla!

Mutta kivoja haasteita tollaset, että herättelee itseäkin miettimään mitä ei tarvitsisi ostaa, pärjäisinkö minäkin ilman jne. 😊

On myös näitä "omistan vain yhden x", eli jokin tuote tai tavara mitä yleensä ihmisillä on useita.

Minä omistan vain yhden kynttilänjalan, se on käännettävä, toiselle puolelle voi laittaa isomman pöytäkynttilän, toiselle puolelle tuikun tai kruunukynttilän. Muita kynttilän/tuikun kippoja tai jalkoja ei ole. Se on mielestäni poikkeuksellista, yleensä "kaikilla" on useampi esine tähän tarkoitukseen. Muita poikkeuksellisia en keksi. Pitää miettiä. En ole varsinaisesti mikään minimalisti mutta olen karsinut pois paljon tavaraa mitä en käytä.

Mulla on vaan yks - - - - En keksi miten tää lause jatkuu! Ajattelin että helppoa, koska olen karsinut paljon. Eli mulla on paljonkin tavaraa vaan 1 kappale, mutta en nyt keksi että mitä yleensä ihmisillä olisi useampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän