Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19766)

Vierailija
421/19766 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:29"]

Olimme kesälomalla Amerikassa ja ostin matkan aikana vain muutaman vaatteen ja 5 converset. Ennen lomaa kävin kirppiksellä myymässä ja päätin jokaista 5 myytävää kohti voin ostaa yhden uuden. Myin n 70 tavaraa, joten sain ostaa 14 kpl tilalle. Ostin alle 10, eli ihan hyvin. Ja laukun päällä ei tarvinut lähtöiltana istua.

[/quote]

Tämä oli ihana :) Miksi nykyisin porukka matkustaa sen takia, että "voi shoppailla"? Eikö se ole vähän hölmöä, kun on nettikaupatkin? Eikö matkustaessa voisi kokea jotain muuta? Tai edes shoppailla yllättäen jotain pientä ja ihanaa, eikä niin että "nyt mennään hulluna ostamaan valtavasti tavaraa".

Vierailija
422/19766 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:37"]

Olimme kesälomalla Amerikassa ja ostin matkan aikana vain muutaman vaatteen ja 5 converset. Ennen lomaa kävin kirppiksellä myymässä ja päätin jokaista 5 myytävää kohti voin ostaa yhden uuden. Myin n 70 tavaraa, joten sain ostaa 14 kpl tilalle. Ostin alle 10, eli ihan hyvin. Ja laukun päällä ei tarvinut lähtöiltana istua.

[/quote]

Vain viidet samanlaiset kengät?!

[/quote]

ei, kaikki kengät ovat erilaiset. 5 kengät, joissa kaikki ovat converseja. Maksoivat reilu 20 usd kpl, itse asiassa rahatkin näihin sain kirppikseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/19766 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:44"]

[/quote]

Tämä oli ihana :) Miksi nykyisin porukka matkustaa sen takia, että "voi shoppailla"? Eikö se ole vähän hölmöä, kun on nettikaupatkin? Eikö matkustaessa voisi kokea jotain muuta? Tai edes shoppailla yllättäen jotain pientä ja ihanaa, eikä niin että "nyt mennään hulluna ostamaan valtavasti tavaraa".

[/quote]

itse en ole ikinä tykännyt nettishoppailla. Tykkään mennä kauppaan, kokeilla, mallata, vertailla.

Ja varsinkin kun käyn Amerikassa, käytän aina yhden päivät shoppailuun. Katson alueelta isoimmain / parhaimman outletin ja vietän siellä niin paljon aikaa että kaupat olen käynyt läpi.

Tällä kerralla oli myös ostoslista mukana mitä tarvitsen. Mutta koska en listalta löytänyt mitään mukavaa, en niitä pakolla ostanut.

Vierailija
424/19766 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:37"]

[/quote]

Vain viidet samanlaiset kengät?!

[/quote]

ei, kaikki kengät ovat erilaiset. 5 kengät, joissa kaikki ovat converseja. Maksoivat reilu 20 usd kpl, itse asiassa rahatkin näihin sain kirppikseltä.

[/quote]

mitä muita converseja on kuin tennareita? Eri värisiä?

Vierailija
425/19766 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikki tämän keskustelun ahkerat! Pidätte yllä tsemppiä ainakin mulle, joka nyt olen saamattomuuden suossa.

Mutta siis tästä taas noustaan! terv tähän ketjuun joskus ahkerampina aikoina osallistunut

Vierailija
426/19766 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:56"]

Ja kahvinkeitinongelmaan ehdotan seuraavaa:vieraita varten voi olla pikakahvijauhetta ja keitin pois jos ette sitä halua. Itse olen kahvinjuoja ja mulla on useita ystäviä, jotka eivät kahvia juo eivätkä omista keitintä. Tarjoavat Nescafeta tms ja hyvin maistuu!

[/quote]
Meillä ei juoda kahvia eikä ole kahvinkeitintä. Olen suodattanut tavallista kahvia suoraan kuppiin jos joku on tarvinnut kahvia, koska olen siinä käsityksessä että nuo pikakahvit vanhenevat avattuina tosi nopeasti, joissain viikoissa? Ei niitä voi niin kauaa kaapissa seisottaa jos kahvia tarjotaan pari kupillista vuodessa?

[/quote]

Ehkä joku jo vastasi, mutta vaihtoehto on myös pressopannu. Niitä on eri kokoisia ja voi käyttää myös teen valmistukseen.

[/quote]

En näe mitään järkeä hankkia turhaa pressopannua kaappiin seisomaan yhtään sen enempää kuin turhaa kahvinkeitintäkään. Tuo suodatinosa riittää mainiosti siihen pariin kupilliseen mitä vuoden aikana yleensä tarvitsee keittää.

[/quote]

Ei tietenkään tarvitse hommata jos se tuntuu tarpeettomalta :) Lähinnä ajattelin että jos sattuu olemaan tarvetta pressopannulle, meillä on sellainen pieni yhden mukin pannu ja enimmäkseen sillä tehdään (vihreää) teetä, ihan näppärä myös silloin jos vaikka 3 haluaa mustaa teetä ja yksi vihreää tai sitten sitä kahvia. Mutta toki tiedätte itse tarpeenne paremmin, jos ei olisi käyttöä niin ihan turha tosiaan hankkia kaapintäytettä.

Vierailija
427/19766 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitänpä minäkin kuulumisia. Muutto tuli ja meni ja tavara on pikkuhiljaa vähentynyt, listan mukaan ollaan miinuksella n. 150 tavaran verran - aloin siis vuoden alussa pitämään kirjaa saapuneen ja poistuneen tavaran määristä tarkoituksena tarkastella minkälaisia kuluttajia olemme ja motivaationa pitää tavaravirta kurissa. En listaa ruokatavaroita, vessapaperia yms. vaan kestokulutustavaraa, poikkeuksena ne tuotteet joitsa on kertynyt varastoon kuten kosmetiikka. Suurinta vaihtuvuus on ollut lastenvaatteissa, eniten pysyvää vähennystä on tapahtunut aikuisten vaatevarastoissa, kirjoissa ja lehdissä.

Viime aikoina on tullut katsottua netistä konmari method videoita, ja ne kyllä ovat melkoinen inspiraatiopiikki. Ensinnäkin oma tavaramäärä ei tunnu niin ylivoimaiselta kun vertaa muihin (yksikin jenkkipariskunta silppusi noin 20 jätesäkillistä paperiroskaa!) ja toisekseen muiden tulosten näkeminen motivoi. Konmarin "valitse tunteella" houkuttaa, vaikkei sitä kaikkeen voikaan sellaisenaan soveltaa, mutta luulen että se voisi olla avuksi niissä asioissa joissa vähentäminen on minulle hankalaa: kirjat joita ei vaan tule luettua, korut joita ei enää tule pidettyä jne. Niiden säilyttämisestä tulee vaan syyllinen olo, voi tuokin pitäisi lukea jne. Ja silti ne jäävät aina lojumaan kaappiin. Parempi luopua, joku muu voi tykätä.

-listaaja

Vierailija
428/19766 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 21:03"]
Alusvaatteista ehdotan että otat osan kerrallaan tehokäyttöön, samalla näet montako kappaletta kerrallaan käytössä on sinulle ideaalimäärä ja toisaalta saat tilaa lipastoon (ohjatun) luonnollisen poistuman myötä nopeammin kuin jos käytät kaikkia sekaisin.

Noista vähemmän käytetyistä vaatteista, jos et halua niitä suorilta käsin poistaa nopein ja paras tietämäni vähennyskeino on ottaa ne ihan järjestyksessä koekäyttöön, eli joka päivälle joku epävarma vaate. Kyllä päivässä yleensä jo huomaa onko vaatteessa kotoisa olo vai ei, ja jos ei ole voit hyvillä mielin poistaa vaatteen käytöstäsi. Samalla saatat tuurilla löytää uuden suosikin =)
[/quote]

Kiitti vinkeistä! Nytkin on päällä harvemmin käytetty mekko. Ihan kiva, mutta liian lyhyt makuuni... Poistoon menee tämän jälkeen.

Jätin eilen kasan rihkamakoruja taloyhtiön roskakatoksen luo ja aamulla korut oli kadonneet (jos eivät olisi niin olisin vienyt ne roskiin). Aiemmin olen myynyt koruja huuto.netissä postikulujen hinnalla, mutta tämä ratkaisu oli huomattavasti helpompi. Pääasia, että joku saa niistä vielä iloa. Olen onnistunut luopumaan jopa parista lahjaksi saadusta korusta, jotka eivät koskaan ole olleet tyyliäni. Oli vapauttavaa luopua niistä, koska enää ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä, etteivät ne ikinä päätyneet käyttöön.

Pyrin välttämään lahjojen ostamista (myös saamista!) viimeiseen asti, koska tiedän että useimmilla ihmisillä on ihan liikaa tavaraa. Kuitenkin monet ystävät tykkäävät antaa pieniä lahjoja (usein Pentik-tavaraa) ja olen miettinyt, että onko ok olla osallistumatta tähän lahjarumbaan. Jos lahjan osto tuntuu "pakolliselta" vien ns. käyttötavaraa lahjaksi. Silti tuntuu turhalta pallotella viinipulloja ja kukkia edes takaisin työssä käyvien ihmisten kesken. En kuitenkaan haluaisi vaikuttaa pihiltä tai ajattelemattomalta. Mulle seura on paras lahja, enkä kaipaa mitään muuta. Esimerkiksi tupareissa kielsin tuomasta lahjoja (yritin selittää asian niin, etten vaikuttaisi vain vaatimattomalta), mutta sain silti pyyhkeitä, saunatuoksuja, kynttilöitä ym. Tiedän, että taustalla on hyvä ajatus, mutta onko tosiaan mahdotonta ymmärtää, että joskus paras lahja on se, että lahjaa ei ole?

Vierailija
429/19766 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mielenkiintoiselta vinkiltä. Voisin kokeilla samaa vaatteiden kanssa eli ottaa käyttöön niitä vähiten käytettyjä vaatteita ja aina päivän jälkeen päättää, onko hyvä vai pois. Tänään päällä on todella epämiellyttävän tuntuiset rintaliivit. Ne kutittavat saumoista. Suoraan päältä roskiin tänä iltana.

Vierailija
430/19766 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin noita KonMari-videoita Youtubesta. Päällimmäiseksi jäi hämmästys siitä, miten paljon ihmisillä on pelkästään vaatteita o_O Tunne oli siis sama kuin edellisellä kirjoittajalla. Oma tavaramäärä ei tunnu enää missään. Jatkan silti tätä omaa projektia.

ps. Edellisellä kerralla meidän kierrätettävät paperiroskat mahtuivat yhteen ainoaan paperikassiin.

Vierailija
431/19766 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 01:05"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 16:52"]

mitä muita converseja on kuin tennareita? Eri värisiä?

[/quote]

Mulla on 5 converset: 2 matalavartiset kankaiset (mustat ja valkoiset), yhdet nilkkapituiset punaiset, kahdet nahkaiset (mustat ja valkoiset). Näillä menen suurimman osan vuodesta, kesäksi on lisäksi yhdet ballerinat ja yhdet sandaalit, talveksi yhdet talvikengät, juhliin yhdet korkokengät. Eli yhteensä 9 kenkäparia, converseja on monet koska pidän niistä.

[/quote]

Kenkäasia jakaa selvästi mielipiteitä, toiset näkevät tarpeen vain yksille tennareille, mutta toisilla on käyttöä useammalla parille. Minun kenkätilanne on tällä hetkellä kaaos. En raaski luopua turhista pareista, koska päähäni on iskostettu kärjistäen, että mitä enemmän kenkiä, sitä parempi nainen.

Balleriinoja on neljät, käytössä yhdet

Sandaaleja on kolmet, käytössä yhdet (näistä myös yksi toinen pari tuottaa minulle paljon iloa olemassaolollaan, joten sen voisin säästää)

Yhdet korkeat avokkaat (käytössä todella harvoin, en TARVITSE näitä, mutta tuntuu, että ne on pakolliset)

Yhdet korkeat sandaalit (ei käytössä enää, poistoon)

Yhdet talvisaappaat (nämä kengät ovat täydelliset ja toivon niille pitkää ikää)

Yhdet Goretex-kengät (käytössä vain pari krt vuodessa, mutta toisaalta en omista kumisaappaita?)

Kahdet tennarit (toisten pois heittämistä olen lykännyt pari vuotta ja nyt ne saavat lähteä)

Kahdet korkeat nilkkurit (toiset käytössä, toisissa liian korkea korko minulle)

Yhdet lenkkarit

Yhdet sisäliikuntakengät

Yhdet ruskeat saapikkaat (lempikenkäni, mutta käytännössä jaloissa vain harvoin. Tuottavat kuitenkin niin paljon iloa, että en halua luopua, ehkä syksyllä otan ne tehokäyttöön)

Voisin siis poistaa ainakin kahdeksat kengät ilman, että sillä olisi mitään vaikutusta, koska en käytä niitä. Taidanpa hakea jostain muovisäkin... Kenkien kohdalla huomaan heittäväni samalla pois niitä vaatimuksia, joita minulla on ollut itseäni kohtaan. En ole korkkarinainen, hyvin vähäisissä määrin edes balleriinanainen. Tunnen oloni epämukavaksi korkeissa koroissa ja jos itsevarmuus on seksikästä, niin olen seksikkäämpi matalapohjaisissa kengissäni.

Vierailija
432/19766 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava ketju ja paljon inspiroivia viestejä! Oma asuntoni on noin 55 neliötä ja tilaa yhden ihmisen tarpeisiin siinä on riittämiin. Silti tavaran määrä jaksaa yllättää tämän tästä. Raivausprojekti on ollut käynnissä tavalla tai toisella nyt vuoden, eikä loppua tunnu näkyvän, mikä lannistaa ja ihmetyttää myös. Olen tyhjentänyt kaappeja rankalla kädellä tunteettomasti vaikka kuinka, käyttökelpoista mutta omaan tyyliini sopimatonta vaatetta on mennyt kierrätykseen, samoin muuta rojua on poistunut paljon. Pelkkää roskaa on projektin aikana kertynyt varmaan pitkälle toistakymmentä jätesäkkiä mikä myös kummastuttaa, sillä mikään hamstraaja en ole. 

Roskiin olen heittänyt paljon paperia kuten vanhoja kouluvihkoja, pientä tiimarikrääsää, käyttökelvotonta keittiötavaraa kenkiä ja vaatetta jota ei voi enää kierrättää. 

Eilen palasin taas kaapeille tonkimaan, tällä kertaa ylimpiä hyllyjä jotka hankalan kurkottelun vuoksi jäävät liian helposti tutkimatta. Saan heitettyä niille tavaraa, mutta en ylety ottamaan pois ilman apua. Tämän vuoksi seuraava tavoitteeni onkin saada nuo hyllyt tyhjiksi ja myös pidettyä ne niin! hetken touhuamisen jälkeen roskaa oli taas täysi jätesäkki ja pino kierrätettävää vaatetta (näitä ei todella enää pitänyt löytyä mistään). Löysin myös mm. lahjaksi saadut mauttomat huumori tyynyliinat jotka luulin vakaasti hävittäneeni jo vuosia sitten mutta eipä sitten....

Johtopäätökseni tuon nopean tyhjenysprojektin aikana oli, että jostain sitä tavaraa tulee tasaisena virtana sisään, jos se ei kerran koskaan lopu. Seuraava askel onkin laatia excel-taulukko kaikesta sisään ja ulos liikkuvasta käyttötavaratasta yms, kuten täällä moni viestien perusteella jo on tehnytkin. Itse luulin pitkään hahmottavani mitä ostan ja miten paljon, mutta ikävä kyllä päättymätön siivousurakka kertoo toista. Mielenkiinnolla jään odottamaan taulukoinnin tuloksia, ja sillä välin on hienoa lukea inspriraatio viestejä täältä:)

Vierailija
433/19766 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kotikirppiksen. Tavoitteena vähentää vaatteita ja leluja!
Sitten voinkin muuttaa maalle kun vapaudun.

Vierailija
434/19766 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 10:29"]Minua auttaa ajatusleikki. Kuvittelen kysyväni joltain rikkaalta hienohelmalta, että kannattaisiko tämä säästää (joku edellisen asunnon wc-paperiteline, neulalla puhkottu nukke, kodin kuvalehti vuodelta -98 tms) ja näen sen halveksuvan epäuskoisen ilmeen tämän ihmisen kasvoilla. Helposti lentää tavara roskiin! Olen myös tehnyt niin, että olen laittanut tavaroita, joita en ole vielä raaskinut hävittää, muovipussiin ja laittanut pussin varastoon. Puolen vuoden päästä olen pussiin katsomatta vienyt sen roskikseen enkä yhtään muistanut mitä siinä pussissa oli! Tuskin mitään tarpeellista. [/quote] Kysyitko saman mielessäsi, kun hypistelit 20 vuotta sitten Kinder-munien muovirihkamaa? Nyt niistä leluista voidaan maksaa 50e/kpl Joskus hamstrarin logiikka on toimiva logiikka.

[/quote]

Olettaen että ne löytää ja myy pois! Vaatii laajat varastotilat säilöä kamoja ihan vain siksi, että joskus parinkymmenen vuoden päästä niistä voi saada rahaa tai tulee ydinsota ja tavaraa tarvitaan silloin.
[/quote]

Oon säästänyt kaiken. Ja ne munatkin.

Vierailija
435/19766 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa! Ei tämä ensimmäinen kerta ole, kun meillä siivotaan kaappeja ja varastoa. Silti sitä tavaraa näkyy riittävän. Minä olen nyt aamukahvilla, mutta sen jälkeen järjestelen alusvaatelaatikkoni. Ajattelin kokeilla konmari-metodia niiden viikkaamiseen. Löysin sopivankokoisen pienen pahvilaatikon alushousuille. Yritän löytää jonkun myös sukkahousuille. Sukat saavat olla kuten ennenkin eli palloksi kiepautettuina. En säntää vielä ostamaan säilytyslaatikoita kaupasta. Jossei metodi toimi minulla, sekin raha menee hukkaan ja taas on ylimääräistä tavaraa..,
- palapeli

Vierailija
436/19766 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se ei enää ollutkaan nopea ja helppo kohde. Alusvaatteiden, mukaanlukien sukkahousujen järjestämiseen meni aikaa tuosta edellisestä viestistäni tähän asti.

Loppujen lopuksi pahvilaatikot meinasivat loppua kesken. Kenkälaatikot olivat sopivan kokoisia. Sinällään alushousut ja rintaliivit järjestin nopeasti. Poistin kahdet nuhjaantuneet pikkarit ja kolmet rintsikat. Kriteerinä oli se, ilkeäisinkö riisua esim. lääkärissä alusvaatteisilleni. Noiden kohdalla vastaus oli EN!!!! Määriä en tässä vielä laskenut. Niitä on kohtuullisen riittävästi.

Sitten päästäänkin sukkahousuihin. Hei, olen Palapeli! Olen sukkahousuhamsteri.

Käytän pääasiassa mekkoja ja hameita, myös talvella. Siispä sukkahousuja oli kaksi isoa laatikollista. Taittelin ne pahvilaatikoihin riveihin ja huokasin ihastuksesta. Nyt näkee heti päältäpäin niiden värit ja kuviot.

Tilasto näyttä tältä:

- mustia paksuja talvisukkiksia 6 kpl

- tummia kuviollisia talvisukkiksia 13 kpl

- erivärisiä paksuja sukkiksia 24 kpl tummanharmaista aina kirkkaampiin sävyihin (näitä hamstraan aina aleista ja poistokoreista. Mukana oli myös kirkkaan pinkit ja turkoosit sukkikset. Ajatus kaupassa: hei! Näähän on pirteet! Käytän vaikka vappuna.)

- ohuita ihonvärisiä kesäsukkahousuja oli 25 kpl, poistojen jälkeen jäi 10 kpl.

Paksuimmista sukkiksista heitin pois vain muutamia, jotka olivat nyppyyntyneitä. Reikäisiä en ole koskaan säilyttänytkään, vaan heitän päältä suoraan roskiin, jos tulee silmäpakoja tms. Nyt aika loppuu kesken. Pitää lähteä töihin. Makkariin jäi kaaos :-/

Ai niin! Kierrätysvinkki rikkinäisille sukkahousuille. Ne kansalaisopistot, joiden ohjelmassa on metalligrafiikkaa, saattavat ottaa mielellään vastaan sukkahousuja. Kysykää suoraan ko. aineen opettajalta. Sukkahousut ovat loistavaa materiaalia poistaa liiallista väriä kuparilaatan pinnasta pois. Silloin kun itse tuota harrastin, säästin kaikki rikkinäiset sukkahousut tuonne kurssille. Samaan tarkoitukseen sopisi myös puhelinluettelon sivut, mutta niitä ei ole enää juuri kenelläkään.

- Palapeli

Vierailija
437/19766 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapeli, aikamoinen määrä sukkiksia! Mulla on yhdeksät, mutta en käytä paljon hameita, joten siinä mielessä tuossakin on liikaa. Mun ihanneminäni on kyllä hameihminen, joten hänelle olen varannut kiitettävän määrän myös hameita ja hameisiin sopivia kenkiä... ;) En ole vielä kokonaan saanut karsittua tuota tyyppiä elämästäni.

Mä siivosin eilen yhtä "muistojen laatikkoa" lapsuuden aarteista, sieltä löytyi mm. avaimenperiä, kolikoita, puuhelmiä, paljetteja ja postikortteja. Ihan kaikkea en heittänyt pois, mutta olen tyytyväinen, että edes osan sain karsittua. Suurin osa laatikon sisällöstä oli suoraan sanottuna turhaa rojua ja roskaa, mutta kun mitä tahansa säilyttää yli 10 vuotta niin pois heittäminen vaikeutuu. Olenkin yrittänyt heittää suoraan pois sellaiset tavarat, joihin on vaara ajan kanssa kiintyä. Esimerkiksi koulutavarat olen hävittänyt ihan paria poikkeusta lukuun ottamatta.

Kannatan excelin tekemistä sisään ja ulos virtaavista tavaroista. Minulla vuoden alusta tulos on kolme tavaraa ulos kun yksi on tullut sisään. Ei niin hyvä tulos kuin, mitä olisin ilman exceliä päätellyt. Hankittujen tavaroiden listaa voi tarkastella myös siitä näkökulmasta, onko niille kaikille lopulta edes ollut käyttöä. Valitettavasti joku tänä vuonna hankittu on päätynyt jo poistettaviin, sillä laatu on ollut niin heikkoa.

Vierailija
438/19766 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä siivoaminen ja järjesteleminen ovat tuottaneet pelkkää iloa. Nyt olen ahdistunut ja inspiraatio alkaa kadota. Syy on vaatekaappi. Minulla on käytössä parikaappi, kolme vetolaatikkoa ja ysärimallinen peili/meikkaustaso, jonka yläpuolella on n. 30 cm syvä seinäkaappi. Parikaapit ovat nyt täynnä, jos viikkaan konmarin mukaan. Sillä metodilla jää jäljelle ylitsepursuava pyykkikorillinen vaatteita. Aaaargh. Lopetan tähän ja jatkan aamulla.
- Palapeli

Vierailija
439/19766 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jos tämän viikonlopun raivaisi. Ei käy kyllä omakotitalon inventaario yhdeltä istumalta. Sain kirjastosta lainaan sen KonMari-kirjan, jossa painokkaasti suositellaan tekemään urakka kerralla perusteellisesti. Tuota "kerralla" olen tehnyt reilun viikon töiden jälkeen ja aamuisin omien voimien mukaan. Milloin tunnin, milloin useamman putkeen.

Onko täällä seuraa täksi viikonlopuksi?

- Palapeli

Vierailija
440/19766 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 22:31"]

Tähän mennessä siivoaminen ja järjesteleminen ovat tuottaneet pelkkää iloa. Nyt olen ahdistunut ja inspiraatio alkaa kadota. Syy on vaatekaappi. Minulla on käytössä parikaappi, kolme vetolaatikkoa ja ysärimallinen peili/meikkaustaso, jonka yläpuolella on n. 30 cm syvä seinäkaappi. Parikaapit ovat nyt täynnä, jos viikkaan konmarin mukaan. Sillä metodilla jää jäljelle ylitsepursuava pyykkikorillinen vaatteita. Aaaargh. Lopetan tähän ja jatkan aamulla. - Palapeli

[/quote]

En ole lukenut kirjaa, joten kerro vähän lisää? Miten viikataan konmarin mukaan?

Mulla ongelmana myös vaatekaappi, en raaski heittää roskiin vanhoja tai vääränkokoisiakaan vaatteita, koska painoni vaihtelee niin paljon, joten olen nyt viikannut vääränkokoisia ylimmälle hyllylle odottamaan myöhempää käyttöä.