Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19748)

Vierailija
41/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeet on erilaiset, naurettavaa että täällä tuomitaan mitä erilaisimpia asioita. Opiskelumateriaalien säästäminen voi olla jollekin tärkeää työn kannalta, toiselle niillä ei ole koskaan mitään merkitystä. Kasvavalle lapselle on ihan fiksua ostaa vaatteita ennalta pariksi vuodeksi sen osalta kun tulee juuri sopivia ja kivan näköisiä alennusmyynneissä vastaan. Miksi ostaa täyteen hintaan jos saa -50% ostettua juuri sopivan 6 kk ennen tarvetta? Yleensä talvikamppeita saa keväällä halvalla ja seuraavana syksynä niitä jo tarvitaan.

Meillä on paljon kirjoja, paljon koneita ja laitteita. Niillä kaikilla on joku tarkoitus, varsinaisesti turha joutaa kyllä roskiin tai muuten kiertoon. Vaatteet ovat minulla yleensä aina sellaisia, että ne käytetään puhki. Seuraava ostetaan tilalle suunnilleen samanlainen kuin edellinen oli. Valitettavasti tavaran laatu laskee kaiken aikaa, ja yhtä hyviä kuin vanhat kuluneet ei saa enää kaupasta millään rahalla. Vain elektroniikassa on osaksi toisin päin.

Vierailija
42/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä raivaan myös pikkuhiljaa turhat tavarat eteisen kaappiin. Sieltä on sit helppo napata mukaan kirppikselle tms. Ja tosiaan perinteisen mallin kirppis helpottaa, kun voi itse olla myymässä. Sellaiselle minäkin menen romuineni, ei tarvitse välttämättä edes hinnoitella valmiiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on tosihyvä: sain monta vahvistusta ja vinkkiä raivaukselle (joka muuten jatkuu jo kolmatta vuotta, sitkeästi ja joka vuosi raskaammalla kädellä!

Vierailija
44/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 12:46"]

Minä raivaan myös pikkuhiljaa turhat tavarat eteisen kaappiin. Sieltä on sit helppo napata mukaan kirppikselle tms. Ja tosiaan perinteisen mallin kirppis helpottaa, kun voi itse olla myymässä. Sellaiselle minäkin menen romuineni, ei tarvitse välttämättä edes hinnoitella valmiiksi.

[/quote]

terveisin 97, joka edelleen kaipailee virtuaalista raivauskaveria!

Vierailija
45/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen perinteistä kevät- ja syyssiivousta kaikille. Vaikka tavaraa kertyykin, niin tilanne ei pääse niin pahaksi kun käy varastot läpi kaksi kertaa vuodessa. Ja kyllä mun mielestä tavaroita voi olla varastossa vaikka useampiakin laatikollisia jemmassa, kunhan ne on siellä suht siististi ja kuivassa tilassa etteivät homehdu. On meidänkin perheessä tavaraa varastoissa monen vuoden ajalta eivätkä ne elämää haittaa kun eivät kämpässä pyöri jaloissa. Siellä on mm. vanhoja papereita monta mapillista, valokuvia, vanhoja astioita, kirjoja, joitain huonekaluja, vaatteita, kenkiä, koriste-esineitä.. Tavarat on kohtuu hyvässä järjestyksessä ja siivoan varaston 2 kertaa vuoteen ja poistan silloin tarpeettomaksi katsomani tavarat. Vaikka joku tavara olisikin vuosia käyttämättä, niin ei se silti välttämättä ole tarpeeton. Esim kyllä mä haluan säilyttää joitain esineitä ihan muistoesineinä vaikka niillä ei mitään käyttöä olisikaan kuunaan.

Vierailija
46/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaappi tai kohta kerrallaan kuntoon! Meillä on aina jossain kohtaa kaaokseen asti tavaraa, jos ei muualla niin lastenhuoneessa a i n a. 90neliötä ja 4hlöä, ja kun on kahdessa kerroksessa niin portaikkokin vie neliöitä. Pidän tällä hetkellä aulassa laatikkoa, johon kiikutan harva se päivä löytämäni kierrätyskeskukseen vietävät lahjoitukset. Mulla oli juuri kirpparipöytä, josta pöytävukran jälkeen 350e, lastenvaatteita ja tavaroita lähinnä. Mies myy turvakaukaloita ja muita turhia huutiksessa ja Torissa. On oikeesti vapauttavaa päästä turhasta eroon, mutta mullakin on asioita ja tarvikkeita, joista en voi luopua ja aina hankin lisää.

Tsemppiä!

Vierailija
47/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että täällä ahkeroidaan:)

Vierailija
48/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime ketjun lukukerrasta saanut myytyä mm. astioita ja tekstiilejä. Tosin olen shoppaillutkin, pari tyhmää heräteostosta joukossa... mutta muuten vain tarpeeseen, esim. juoksulenkkarit, matto olohuoneeseen (siellä ei siis aiemmin ole ollut mattoa) ja lapselle kesävaatteita aina sopivien tarjousten tullessa vastaan.

Kesällä bongailen juurikin noita peräkonttikirppiksiä ja menen sinne myymään! Mukavaa ajanvietettäkin jos säät suosii ja ihanaa nähdä kun muut löytää jotain itselleen tarpeellista minun tarpeettomista tavaroistani :)

Vierailija
49/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pois vaatteita joita et käytä. Tee näin muidenkin perheenjäsenten kohdalla. Vähennä koriste-esineitä, liinavaatteita, pyyhkeitä, astioita. Vähällä tulee kyllä toimeen. Huomaat että opit siihen, että mitä vähempi on tavaraa, sitä helpompi on esim. siivota.

Vierailija
50/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, mäkin tykkään perinteisistä kirpputoreista. Ei tarvitse hinnoitella, ja sitten tarvittaessa pystyy tinkimään, antamaan tukkualennusta jne. Eli se kaupankäyti on ihan erilaista!

Vierailija
51/19748 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 13:20"]

Pidän tällä hetkellä aulassa laatikkoa, johon kiikutan harva se päivä löytämäni kierrätyskeskukseen vietävät lahjoitukset. [/quote]

just meinasin laittaa tänne vastaavaa vinkkiä, että kannattaa olla yksi paikka johon laittaa kiertoon menevät. Meillä se on kassi melko keskeisellä paikalla (=ei unohdu) joten on helppo napata sieltä mukaan tavaraan kun on menossa sopivaan suuntaa asioille.

Vierailija
52/19748 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä puolihoarder täällä etsi netistä viemärinavausvinkkejä ja ohessa kiinnostui otsikosta 'tavarapaljous'. Kiitos jokaiselle, joka on antanu mainioita vinkkejä!

97 - otetaan kisa :D

Lasketaanko jo eilinen kylppärin peilikaapin raivaus? Hennoin heittää pois vanhanhajuisen rasvaputelin ja parit tyhjät pahvilaatikot, joissa säilytin sekalaisia koruja, jotka nyt on integroitu mieheltä joululahjaksi saamaan valtavaan korupakkiin! Jäljelle jäi pieni laatikollinen pois heitettävää; 2 korujen kuittia (jotka kuitenkin jemma-jemmaan pohjattomaan kuittilaatikkoon), lätkiä joissa korut myydään, käyttämättömäksi jäänyt kaulakoru (ostettu Nizzasta tuliaisiksi enkä ole kuitenkaan antanut kellekään) jne. Roskat ymmärsin panna roskiin :D

Raivaussession jälkeen oli hyllyt järjestyksessä ja tunne oli positiivinen. Sen kun muistais aina ENNENKUIN hamstraa jtn tarpeetonta, että hyvänolon tunne tulee vähästä - ei paljosta. Mutta kun koittaa kaiken kierrättää ja jostain sitä vaan ilmestyy..?!? >_<

Kaverille kerään joskus pussillisen vaatetta kätköistäni. Siitäkin olen ehtinyt murehtia, että hänen tavarapaljoutensa kasvaa. Mutta sehän ei ole mun vaikutuspiirissä. Hän voi halutessaan kierrättää vaatteet UFFin laatikkoon, jonne minäkin ne voisin laittaa suorilteen. Hyvä vaan, jos löytyy mieleistä :)

Syntymäkotona on tapana panna pannu-uuniin kaikki palava roska. Minusta roskiin heittäminen muualla on tuntunut osin pahalta, mutta tänä keväänä roskismies kertoi suurimman osan jätteestä (tällä paikkakunnalla) menevän polttoon eli energiaksi ja silloin koin henk.koht. valaistumisen tällä saralla! :D Nyt heitän ilolla kierrätyskelvotonta kamaa roskiin.

Kuten joku aiemmin kommentoi - ostamattomuudella on se suurin vaikutus. Rihkamaa ja tusinatavaraa tehtaat syytää aina vaan, koska joku ostaa. Itse olen pihi, joten ostan suht vähän, mutta laadukasta. Kuten sanonta kuuluu: 'köyhän ei kannata ostaa halpaa'.

Äippä on pahempi jemma-jemma kun mä. Kunhan saan omat aarteet ja asenteen kuntoon, niin voin mennä sen collectioneiden pariin kornisti kysymään, että 'pannaanko tää sitte arkkuun mukaan?' Meillä tuota mustaa huumoria piisaa. Melkein yhtä paljon kun äipällä kaiken-vara-varastoja. Yksin pakkasia on nyt enää 3 käytössä 2 hengellä ;)

Mutta löpinät sikseen. Hamsterit - häntä pystyyn vaikka hakaneulalla! Ongelman eli haasteen tiedostaminen on ensimmäinen askel. Silloin asialle voi tehdä jotain. Asennemuutos ei tapahdu päivässä. Mulla oli nyt lähinnä teoriapitoisia ajatuksia jaettavaksi, mutta jos yksikin sai jotain irti, niin bravo!

P.S. Tänään raivattu myös kukkapenkki. Siisti tuli. Ja hyvä mieli. Ja happee =)

Vierailija
53/19748 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen vaatehamsteri vinkkaa: mikään ei ole ihanampaa kuin reippaalla kädellä karsittu vaatekaappi. Sellainen, jossa on ainoastaan lempivaatteitasi. Aamulla voit vaikka kiireessä heittää päälle mitä vain ja näytät taatusti hyvältä! Hyvästi pukeutumiskriisit!

Vierailija
54/19748 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ajatuksistanne yöllä tulleet viestit, nrot 120 ja 121.

Luin eilen tätä ketjua, ja vaikka en tällä viikolla itse ehdikään paikkoja käydä läpi, ajatukseni kuitenkin ilmeisesti työstivät tätä asiaa, sillä ymmärsin pari (uutta) ongelmakohtaa:

- Miehellä on iso kasa paitoja, jotka ovat "ok". Ne ovat periaattessa ehjiä ja puhtaita, mutta sen verran kulahtaneita, että se on siinä ja siinä voiko niitä pitää töissä. Olen aina sanonut, että pitäisi niitä kotona, mutta arvatkaapa, kuluvatko ne ikinä kotikäytössä ns. "loppuun", että raaskisi heittää roskiin. Nyt ajattelin, että ostetaan uusia siistejä paitoja joko ensi viikon reissultamme tai juhannuksen jälkeen alennusmyynnistä. Pitäköön noita kulahtaneita kotona vielä tämän kesän kesäloman, ja sitten niitä voi aina likaisena heittää roskiin. (Pyrin usein hävittämään vaatteet likaisena, siis jos on menossa roskiin, eipä tule ikäänkuin turhaa pyykinpesua.) Pari paitaa voi säästää maalaus- ym. hommia varten, mutta eipä niitä "huonoja" vaatteita niin paljoa tarvi, että niitä pitäisi olla iso pino.

- Keittiöhärpäkkeet. Huokaus. Meillä on tällä hetkellä iso keittiö, mutta ollaan jossain vaiheessa n. 5 vuoden sisällä muuttamassa pienempään, kunhan toinenkin lapsi lentää pesästä. Ja me omistetaan kaikenmaailman jäätelökone, voileipägrilli, riisinkeitin, raclette-grilli, jne.... Arvatkaapa vaan kuinka paljon nuo vie tilaa.Tällä hetkellä nuo mahtuu kaappiin, mutta niitä käytetään ehkä 1-2 kertaa vuodessa.

- Astioita on muutenkin ihan liikaa, mutta ne menevät kokemukseni mukaan yleensä hyvin kirpputorilla, eli nyt aion noita yrittää kesällä piha- ym. kirppiksillä myydä pois.

Vierailija
55/19748 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain heitettyä sukkahousuja roskiin, missä oli reikä. Mikä ihana tunne kun saa heitettyä jotain pois... :) ap

Vierailija
56/19748 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oon käyttänyt sukkahousuja jos reikä on paikassa josta sitä ei kukaan näe.

No, oon keksinyt hyvän jutun.

En osta enää sukkahousuja!

Vierailija
57/19748 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tarkoitus laittaa inaria kaapit eteiseen, vaatehuone pois, tulee enemmän tilaa olohuoneeseen ja makuuhuoneeseen kans iso vaatekomero. Matkamuistoja olen jo heittänyt huitsin nevadaan ja lahjaksi saatua rihkamaa vienyt kaatopaikalle.

Vierailija
58/19748 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tarvitsen monta metriä työpapereita (ja opiskelumateriaalikin) kotona, koska teen töitä kotona. Ja tuhansien niteiden kirjaston, uusia kirjoja tulee noin sata vuodessa, enkä voi laittaa pois yhtään entistä. Vaatteita en hamstraa, mutta ostan varastoon jos löydän omantyylistä ja edullista, loppuunkäytetyt panen pois.

Vierailija
59/19748 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 14:03"]

Ja tosiaan perinteisen mallin kirppis helpottaa, kun voi itse olla myymässä. Sellaiselle minäkin menen romuineni, ei tarvitse välttämättä edes hinnoitella valmiiksi.

[/quote]

Joo, mäkin tykkään perinteisistä kirpputoreista. Ei tarvitse hinnoitella, ja sitten tarvittaessa pystyy tinkimään, antamaan tukkualennusta jne. Eli se kaupankäyti on ihan erilaista!

[/quote]

Minä taas tunnustan, etten pidä kirpparimyyjistä, joilla ei ole hintoja edes omassa päässään. Liian monta kertaa on tullut vastaan tilanne, jossa hintaa kysyttäessä myyjä alkaa pohdiskella "jaahas, mitä tästä nyt voisi pyytää? Lissu hei, olikos tämä maljakko sun? Mitä siitä kehtaisi pyytää?" Ja sitten Lissu-ystävänsä pyörittelee silmiään yhtä lahjakkaasti eikä kauppaa synny.

Minusta on mukavampi, jos myyjillä on laatikoita, joiden sisältö on samanhintaista. Siis, esim. 1 euron ja 2 euron laatikot. Tietää sitten heti, kannattaako tutkia tarkemmin.

Jos joku haluaa ostaa paljon, niin kyllä sitä pystyy antamaan tukkualennusta siitä huolimatta, miten tavarat on allunperin hinnoiteltu.

Vierailija
60/19748 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onnistunut raivaus takana :) Kaikki kaapit, vaatekomerot, vetolaatikot ihanan väljästi puolityhjillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän