tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19882)
Vierailija kirjoitti:
Keräisikö vaikka muuttoa varten?
Ei kai muutossa tee mitään pienillä laatikoilla? Ainakaan kymmenillä.
Vierailija kirjoitti:
Astiat on kyllä näppärä kuljettaa omissa laatikossaan.
Ei kai kukaan oikeasti säilytä tavaroiden alkuperäispakkauksia sen takia, että muuttaessa voi pakata ne niihin?
Miten hankkiutua eroon tavaroista joita ei tarvitse, mutta joilla on tunnearvoa? Tuntuu pahalta heittää pois rakkaalta ihmiseltä saatu esine. Tuntuu, että loukkaan sitä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten hankkiutua eroon tavaroista joita ei tarvitse, mutta joilla on tunnearvoa? Tuntuu pahalta heittää pois rakkaalta ihmiseltä saatu esine. Tuntuu, että loukkaan sitä ihmistä.
Koska tuosta negatiivisesta tunteesta on päästävä eroon. Tavara ei ole sama kuin läheinen ihminen. "En pidä tästä tai tarvitse tätä, mutta minulle tulisi tämän poistamisesta huono omatunto", eli nyt jo tavaran ajatteleminen tekee hieman huonon fiiliksen. Ehkäpä annat tavaran jollekin joka sitä tarvitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Naapurilla näyttää olevan hänkivarasto täynnä tyhjiä pahvilaatikoita. Siis kaikkea tavaroiden pakkauslaatikoita, Iittalan lasien laatikot, leivänpaahtimen laatikko, kattolampun jne. Mitähän varten hän niitä kerää? 🤔😄
Hei naapuri.
Meillä on kotona tyhjää tilaa. Häkkivarastossa säilytän mm pahvilaatikoita, näitä esineiden laatikoita, sukset, pulkkia, minun pyöräni.
Voisin ne myös heittää pois, mutta ei niillä ole mitään arvoa. Myymisessä on kiva, on antaa alkuperäinen laatikko.
Tosin kaikki laatikot ovat taiteltu kasaan ja ovat yhden banaanilaatikon sisällä.
Lisäksi löytyy iso säkki talouspaperia. Voitin sen ja olen kesästä asti miettinyt mitä sille teen. Arjessa kuluu max 1 ruutu viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Naapurilla näyttää olevan hänkivarasto täynnä tyhjiä pahvilaatikoita. Siis kaikkea tavaroiden pakkauslaatikoita, Iittalan lasien laatikot, leivänpaahtimen laatikko, kattolampun jne. Mitähän varten hän niitä kerää? 🤔😄
Minä säilytän sellaisten tavaroiden laatikot, mitkä aion myydä myöhemmin. Olen myynyt esimerkiksi Iittalan laseja ja tuikkukuppeja. Ovat jonkun aikaa käytössä ja sitten kyllästyn. Yleensä nämä tavarat ovat lahjaksi saatuja. Ihmiset tykkäävät tosi paljon, kun kerron että myyn alkuperäisessä pakkauksessa. Tietävät kyllä, että tavara on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuosta negatiivisesta tunteesta on päästävä eroon. Tavara ei ole sama kuin läheinen ihminen. "En pidä tästä tai tarvitse tätä, mutta minulle tulisi tämän poistamisesta huono omatunto", eli nyt jo tavaran ajatteleminen tekee hieman huonon fiiliksen. Ehkäpä annat tavaran jollekin joka sitä tarvitsisi?
Menneen joulun jälkeen harjoittelin luopumista parista lahjaksi saadusta jutusta. (Pyytämättä saatu ja meille tarpeeton).
Ehkä joillekin tuollainen pahvilaatikoiden jemmaaminen vaikuttaa just siltä mitä näkee tv-sarjojen himohamstraajissa.
Olen tehnyt selväksi ystävilleni ja sukulaisilleni, että jos välttämättä haluavat antaa lahjoja tai tuoda tuliaisia, sen pitää olla jotain minkä säilyttämisestä ei tule ongelmaa, vaikka maustekahvia, suklaata tms. Roinaa en huoli, sitä on omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vartalovoiteita on kertynyt hirveä määrä... Enkä edes käytä niitä. Yksi puteli taitaa olla itse ostettu. No, olen nyt alkanut rasvailla sääriäni. Kuivuuhan ne talvella... En raaski pois heittää eikä avattuja kukaan halua. On pitänyt nimittäin jokaista nuuhkaista ennen kaappiin laittamista.
Vinkiksi, että voi käyttää perusvoidetta, kasvojen puhdistusvoidetta ja vartalovoidetta käsien pesuun vessassa. Ei kuiva kädet, kun pesee rasvalla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ne ovat tyhjiä? Entä jos niissä onkin tavaraa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kirpputorilla hyllykkö missä luki päällä, että saa ottaa ja tarkoitti hyllyssä olevia tavaroita, niin useammat oli hyllykköä viemässä
Ehkä pitäisi olla täsmällisempi teksti ”Tässä hyllyssä olevia tavaroita saa ottaa”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartalovoiteita on kertynyt hirveä määrä... Enkä edes käytä niitä. Yksi puteli taitaa olla itse ostettu. No, olen nyt alkanut rasvailla sääriäni. Kuivuuhan ne talvella... En raaski pois heittää eikä avattuja kukaan halua. On pitänyt nimittäin jokaista nuuhkaista ennen kaappiin laittamista.
Vinkiksi, että voi käyttää perusvoidetta, kasvojen puhdistusvoidetta ja vartalovoidetta käsien pesuun vessassa. Ei kuiva kädet, kun pesee rasvalla.
Ne ei kylläkään puhdista, sama kun pesisi pelkällä vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ne ovat tyhjiä? Entä jos niissä onkin tavaraa?
Kyllä laatikkopinosta näkee että ne on tyhjiä, ei pysyisi silleen hujan hajan päällekkäin jos olisi tavaraa. Osa on myös auki.
Kiitos kysymästä. En ole karsinut, mutta pari kertaa kulkenut läpi alennusmyyntejä kirkuvia kauppoja, enkä ole ostanut mitään, paitsi ruokaa ostoslistan mukaan. Olen ylpeä itsestäni. Hyvää loppiaista vaan kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä. En ole karsinut, mutta pari kertaa kulkenut läpi alennusmyyntejä kirkuvia kauppoja, enkä ole ostanut mitään, paitsi ruokaa ostoslistan mukaan. Olen ylpeä itsestäni. Hyvää loppiaista vaan kaikille!
Tyhmyyttä ja köyhyyttähän tuo on..ei ylpeyttä
Itse ostan kerralla alesta puolen vuoden hoitoaineet ja shampoot.
Samoin tuoksut ovat -30%-50%
ostan myös tulevan vuoden värivoiteen ale -50%
merkit joita käytän: EVO ,DIOR, YSL,TIGI ..ym..
sit käyttelen niitä loppuvuoden..iho ja hiukset tykkää:)
Mun mies tahtoo joskus säilyttää laatikon tuotetietojen vuoksi. Nykyään voi tietenkin ottaa kuvan tiedoista, kun on nykyluurit sitä varten. Häkkivarastoa ei ole, kun on oma tupa. Nyt sitt vien niitä laatikoita puolisalaa ulkosaunan pesään...
Keräisikö vaikka muuttoa varten?