Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19865)

Vierailija
2721/19865 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä voi tehdä kun on viimein tullut järkiinsä ja haluaa luopua isosta määrästä tavaraa, muuton edellä, mutta ei pysty heittään kaatopaikalle mitään? Kirppiksellä ei kauppa käy, se kannattaa vain kirppisyrittäjälle, vaikka hinnoittelisi 0,50€/kpl kaiken. Kierrätyskeskusta ei paikkakunnalla ole, vähänkäytettyyn olen lähettänyt paljon, ei käy sielläkään kovin hyvin kauppa. Ilmaiseksi olen yrittänyt antaa tavaroita, ei kelpaa. Facebookin ryhmissä olen jotain saanut myytyä, mutta tosi hitaasti ja vähän. Ei ole autoa jolla kuskata isompia jäteasemalle ja taloyhtiön roskakatokseen kun vie niin saa vain huudot ja moitteet (säkeissä vien tietysti joskus jotain pientä). Ihan tuskastunut jo tähän tavaramäärään ja viimein kun haluaisi kaikesta luopua niin ei saa mihinkään menemään. Sinänsä hyvä opetus itsellekin että jospa tämä hävitysvaikeus painuisi sen verran syvälle muistiin että aina kun jatkossa haluaa jotain uutta kotiinsa kantaa, muistaa heti hävittämisen vaikeuden. Jää toivottavasti hankkimatta.

Vuokraa auto+peräkärry/paku tai pyydä autollista kaveria apuun, toki jotain korvausta vastaan. Jos sinulla on autollinen kaveri, niin peräkärryn vuokraus maksaa muutaman kympin, kaatopaikkamaksu on täällä päin Suomea samaa luokkaa ja päälle mitä ikinä nyt lupasitkaan kaverille kiitokseksi. Meneehän siihen vähän rahaa, mutta se on vaan jossain on vaiheessa tehtävä.

Autolliset kaverit asuu yli 100 km päässä eikä ole vetokoukkua, naapurissa vaan eläkeläisiä ja se suurin ongelma on se että mitään EN RASKI KAATOPAIKALLE viedä sillä tavaraa on tuhansia kappaleita ja euroja saman verran niissä kiinni. Ihan kuin rahaa heittäisi kaatopaikalle. Ei onnistu millään.

Ymmärrän tuskan. Meillä on täällä spr.n konttikirppis mihin lahjoitan kaiken. Toiset ovat eri järjestöjen kuukausilahjoittajia, minun osuuteni lahjoituksista on käyttökelpoinen tavara aina raivausinnon jälkeen. Vaikeaa on antaa, vaikeampaa heittää kaatopaikalle, mutta maksaa ne neliötkin kotona ja siisti kaappi on siisti mieli :)

Vierailija
2722/19865 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä voi tehdä kun on viimein tullut järkiinsä ja haluaa luopua isosta määrästä tavaraa, muuton edellä, mutta ei pysty heittään kaatopaikalle mitään? Kirppiksellä ei kauppa käy, se kannattaa vain kirppisyrittäjälle, vaikka hinnoittelisi 0,50€/kpl kaiken. Kierrätyskeskusta ei paikkakunnalla ole, vähänkäytettyyn olen lähettänyt paljon, ei käy sielläkään kovin hyvin kauppa. Ilmaiseksi olen yrittänyt antaa tavaroita, ei kelpaa. Facebookin ryhmissä olen jotain saanut myytyä, mutta tosi hitaasti ja vähän. Ei ole autoa jolla kuskata isompia jäteasemalle ja taloyhtiön roskakatokseen kun vie niin saa vain huudot ja moitteet (säkeissä vien tietysti joskus jotain pientä). Ihan tuskastunut jo tähän tavaramäärään ja viimein kun haluaisi kaikesta luopua niin ei saa mihinkään menemään. Sinänsä hyvä opetus itsellekin että jospa tämä hävitysvaikeus painuisi sen verran syvälle muistiin että aina kun jatkossa haluaa jotain uutta kotiinsa kantaa, muistaa heti hävittämisen vaikeuden. Jää toivottavasti hankkimatta.

Vuokraa auto+peräkärry/paku tai pyydä autollista kaveria apuun, toki jotain korvausta vastaan. Jos sinulla on autollinen kaveri, niin peräkärryn vuokraus maksaa muutaman kympin, kaatopaikkamaksu on täällä päin Suomea samaa luokkaa ja päälle mitä ikinä nyt lupasitkaan kaverille kiitokseksi. Meneehän siihen vähän rahaa, mutta se on vaan jossain on vaiheessa tehtävä.

Autolliset kaverit asuu yli 100 km päässä eikä ole vetokoukkua, naapurissa vaan eläkeläisiä ja se suurin ongelma on se että mitään EN RASKI KAATOPAIKALLE viedä sillä tavaraa on tuhansia kappaleita ja euroja saman verran niissä kiinni. Ihan kuin rahaa heittäisi kaatopaikalle. Ei onnistu millään.

Ei niissä ole rahaa kiinni vaan niiden arvo on tällä hetkellä negatiivinen = tavaroiden hävityskustannus. Maailmalla on niin paljon tavaraa liikkeellä, että osa tavarasta on yksi kertaisesti arvotonta. Jos joku kaupittelisi niitä sinulle, ostaisitko itse niistä mitään?

Niissä todellakin on rahaa kiinni ja paljon. Itse kyllä ostaisin vastaavia jos olisi tilaa, mutta olen myymässä kun pitää muuttaa pienempään. Kaikki on ehjää ja hyväkuntoista, osa keräilytavaraa, osa käyttötavaraa. Muuttaminen maksaa ihan jäätävän paljon ja näiden tavaroiden myynnillä haluaisin siihen rahaa tienata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2723/19865 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarakaaoksen selättäminen alkaa yhdestä lipastosta tai kaapista ja yhdestä huoneesta. Kun saat raivattua tilaa ja järjestettyä ensin yhden paikan kuntoon, järjestely ja siivous alkaa helpottua. Järjestele, lajittele, kierrätä ja siivoa puoli tuntia tai tunti päivässä. Viikossa saat jo paljon aikaan. Hamstraus on oire jostain.  mutta siihen on saatavilla tarvittaessa ammattijärjestäjän apua: https://www.ammattijarjestajat.fi/

Nykyään on hyvät mahdollisuudet kierrätykseen.

Monella on vanhoja, osin jopa likaisia vaatteita tiukkaan pakattuna kaappeihin, komeroihin ja vintteihin. Valitettavasti nämä ovat ihanneolosuhteet tekstiilituholaisille kuten koiperhosille ja turkiskuoriaisille ja jopa hiirille. Vaatekaapit, vaatehuone ja vinttikomerot tulisi siivota ja järjestää säännöllisesti. Vaatteita kannattaa käyttää, pestä ja tuulettaa. Likaisia vaatteita ei kannata sulloa kaappiin. Myös kirpputoreilla on katsottava tuotteet kunnolla läpi ennen ostopäätöstä. Kirpputorivaatteet, tekstiilit yms. kannattaa aina pestä tai ainakin tuulettaa ja harjata ne ulkona ennen vaatekaappiin laittamista tai käyttöä.

Vierailija
2724/19865 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä todellakin on rahaa kiinni ja paljon. Itse kyllä ostaisin vastaavia jos olisi tilaa, mutta olen myymässä kun pitää muuttaa pienempään. Kaikki on ehjää ja hyväkuntoista, osa keräilytavaraa, osa käyttötavaraa. Muuttaminen maksaa ihan jäätävän paljon ja näiden tavaroiden myynnillä haluaisin siihen rahaa tienata. 

Selvästikään tavara ei haluttua vaikka olisikin keräilytavaraa, kun kauppa ei kerta käy, tai sitten pyydät niistä ylihintaa koska "niissä on rahaa kiinni". Jos et halua luopua mistään tai antaa ilmaiseksi pois/viedä kaatopaikalle, niin jäljelle jäänee vaihtoehdoksi vuokrata varastokoppi jostain.

Vierailija
2725/19865 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni aikoo raivata nyt lomalla?

Vierailija
2726/19865 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2727/19865 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Tiistaiksi luvattu sateita, silloin ainakin.

Vierailija
2728/19865 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ikuinen raivaus meneillään, joten minä aion. Saan eriteltyä pois lähtevät romut mutta sitten ne aina jää kantamatta ulko-oven kynnyksen yli. Nytkin alakerrassa on pakattuna muutama kuution verran tavaraa, joka pitäisi saada ulos ja uusille käyttäjille. Tavarat on lähinnä lasten tavaroita ja vaatteita sekä kirjoja.

Vierailija
2729/19865 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä raivaan lomalla! Autotallista olen myynyt, kierrättänyt ja heittänyt roskiin ihan mukavasti tavaraa. Kyllä on hyvä fiilis! Ja homma jatkuu.

Vierailija
2730/19865 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme juuri anoppillassani, täällä on loppuunkuluneita, risoja pyyhkeitä, kuluneita patalappuja 70 luvulta. Mieheni näytti just puukkoa minkä varsi korjattu jeesusteipillä jne jne.

Mistään ei luovuta, lahjaksi saamia ei ole vielä edes otettu esille.

Ei tämäkään mitenkään järkevältä vaikuta. Nyt yritetään taloa myydä, ei pääse oikeuksiinsa kun sisustettu vanhalla, kuluneella tavaralla.

Vierailija
2731/19865 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse alkuun. Kahvit on juotu ja känny jäi käteen kiinni. Äääh, kaikkee roinaa on niin paljon

Vierailija
2732/19865 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni komentti tähän. ei ole sänkyä, ei tv, ei mikroa, ei kahvikeitinitä jne. tavaraa ei ole paljon, kuitenkin riittävästi. vanhat kattilat, vanhat pannut n 70 vee ja toimivat. kahvipannu vanha n 40 vee. astioita ei paljon, mutta riittävästi.

mihin ihmeeseen te tarvitsette sitä roinaa. aina siisti koti kun tavarat omilla paikoillaan. vaatteet laatua ja kestävät vuosia ja samaten kengät, laatua.

huonekalut kotimaisia, vanhoja hyvin tehtyjä ei mitää karmeata ikean tuotteita. ostakaa laatua niin ei tarvitse kymenniin vuosiin ostaa mitään.

Vierailija
2733/19865 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse alkuun. Kahvit on juotu ja känny jäi käteen kiinni. Äääh, kaikkee roinaa on niin paljon

Joku projekti työn alle ja Yle areenasta vaikka Hercule Poirot-leffa päälle. Siitä se lähtee!

Vierailija
2734/19865 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isosta roinamäärästä on tosi vaikea aloittaa. Parempi palastella kokonaisuus, siivoaa ensin vaikka yhden kaapin tai laatikon. Seuraavana päivänä toisen. Kolmantena voi jo kaksi. Jossain kohtaa huomaa että homma etenee ja on helpompi ottaa isompiakin kokonaisuuksia työn alle. 

Vierailija
2735/19865 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitat siitä, että käyt ensin yhden kaapin läpi, ja jaat tavarat kolmeen kasaan: roskiin, kiertoon ja säilytetään. Ja kaikki mitä vähänkään mietit, että tarvitsetko, niin päätät että et tarvitse. Esimerkiksi keittiössä loppujen lopusi ei tarvitse jokaista hilavitkutinta. Turhia ovat kaikkiyhden asian tavarat kuten valkosipulipuserrin, tomaatinviipaloija, sipulihakkuri jne. Suurimman osan  teet näppärästi veitsellä.

Vaatteita ja kenkiä sulla on kuitenkin liikaa. Valitse kauneimmat ja heitä muut pois. Mitä toivevaatteita tai jos-tää-tulis-muotiin -vaatteita älä säilytä. Pois vääränväriset ja vähemmän imartelevat.

Ei nyt KAIKKI yhden asian tarvikkeet ole turhia, esim. juustohöylä on aika korvaamaton :D

Vierailija
2736/19865 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luopuminen ja päätöksenteko on vaikeaa, niin yksi vinkki on aloittaa selkeistä, terveydelle haitallisista asioista, joita ei voi käyttää mihinkään: vanhentuneet lääkkeet, vaaralliseksi käyneet työkalut, rikkinäiset astiat.

Mausteet, joiden eltaantunut maku vain pilaisi ruuan, kengät, joista tulee vain rakkoja, allergiaa aiheuttavat kosmetiikat...

Tämä voi toimia tuollaisissa anoppila-tyyppisissä kodeissa. Kun vauhtiin pääsee, alkaa hahmottamaan, miten homma omien tavaroiden suhteen tulee tehdä. Tänne kirjoittaa yksiössä asuvat nuoret ja isoja taloja asuttavat eläkeiläiset, jiten yhtä neuvoa kaikille ei ole.

Vierailija
2737/19865 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pieni komentti tähän. ei ole sänkyä, ei tv, ei mikroa, ei kahvikeitinitä jne. tavaraa ei ole paljon, kuitenkin riittävästi. vanhat kattilat, vanhat pannut n 70 vee ja toimivat. kahvipannu vanha n 40 vee. astioita ei paljon, mutta riittävästi.

mihin ihmeeseen te tarvitsette sitä roinaa. aina siisti koti kun tavarat omilla paikoillaan. vaatteet laatua ja kestävät vuosia ja samaten kengät, laatua.

huonekalut kotimaisia, vanhoja hyvin tehtyjä ei mitää karmeata ikean tuotteita. ostakaa laatua niin ei tarvitse kymenniin vuosiin ostaa mitään.

Missä nukut, sohvallako?

Vierailija
2738/19865 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi lasten kirjoja (tosi siistejä), joitain lelujakin, esim. Hakka,puinen juna, muovisia pieniä eläimiä, He-Man,  junarata, legoja.  Rekkauduin Torille, mutta en haluaisi mitään kamalaa soittelurumbaa :(  Digitaidoissakin vajausta; en osaa siirtää kuvia puhelimelta läppärille. Vanhus kun olen enkä ole taitoa tarvinnut.  Mitä mieltä olette, jos laitan lapun vanhaan tyyliin kaupan ilmoitustaululle, menisivätköhän  kaupaksi? Ai niin, myös pelejä on, Cluedo, Rahaa kuin roskaa ainakin.

Pöydän vuokraaminen ja tavaroiden rahtaaminen kirppikselle on autottomalle aika hankalaa.

Vierailija
2739/19865 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan vielä, kun joku kysyi missä nukumme. se on niin yksinkertaista. lattialla. aina puhdas ja siisti nukkumapaikka. ei ole mitään pölyisiä sänkyjä ja keho kiittää.

nyt ennen kuin joku alkaa huutamaan, niin eihän kaikki voi nukkua lattialla, jos on esim. sairas, ettei pääse sinne tai pääse sieltä ylös. on tietty muitakin syitä.

ennen vanhaan nukuttiin paljon lattialla, ei ole mikään uusi keksintö. kokeilkaa, mutta älkää luovuttako se nimittäin vaatii totuttelua. ensimmäiset 2vk-2kk voivat olla tuskaa. olo voi olla kuin halolla hakuttu.

jos reissaamme jossain niin ei ole väliä jos nukumme ulkosalla tai missä vaan, kun on tottunut lattialla nukkumaan hyvät yöunet.

Vierailija
2740/19865 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi lasten kirjoja (tosi siistejä), joitain lelujakin, esim. Hakka,puinen juna, muovisia pieniä eläimiä, He-Man,  junarata, legoja.  Rekkauduin Torille, mutta en haluaisi mitään kamalaa soittelurumbaa :(  Digitaidoissakin vajausta; en osaa siirtää kuvia puhelimelta läppärille. Vanhus kun olen enkä ole taitoa tarvinnut.  Mitä mieltä olette, jos laitan lapun vanhaan tyyliin kaupan ilmoitustaululle, menisivätköhän  kaupaksi? Ai niin, myös pelejä on, Cluedo, Rahaa kuin roskaa ainakin.

Pöydän vuokraaminen ja tavaroiden rahtaaminen kirppikselle on autottomalle aika hankalaa.

Nyt kesällä on ainakin isommissa kaupungeissa paljon ilmaisia puistokirppiksiä, joilla luettelemasi kaltainen tavara kyllä liikkuu. Jos tällainen löytyy, niin pakkaa pari ikeakassillista ja lähde kirppistelemään! Noille ei kannatakaan ottaa liian paljon tavaraa kerralla mukaan.

Olen nyt tämän kesän ollut lähes joka sunnuntai itse kirppistelemässä, se on mukavaa puuhaa.