Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19856)

Vierailija
2321/19856 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua eli avunpyyntö täältä kenkien keskeltä

Vierailija
2322/19856 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkäongelmaiselle: poistoon ne, joosta raaskit luopua. Loput säilytät ens syksyyn saakka jossain kaapissa ja heität pois ne, joita et oo vuoteen tarvinnut. Toinen metodi: ostaaksesi uudet kengät, pitää aina laittaa kahdet edelliset pois. Lopulta kenkämäärä puolittuu.

Jos kaikille ihan oikeesti on käyttöä niin säilytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/19856 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen ja aion lähitulevaisuudessa ostaa:

- Uuden auton (n. 25 000 e)

- OLED-television (n. 2 000 e)

- Uuden näytönohjaimen (n. 500 e)

- Uuden puhelimen 6 kk vanhan tilalle (n. 1 000 e)

- Tehokkaamman reitittimen vanhan mutta toimivan tilalle (n. 400 e)

- HD Blu-Ray soittimen ja muutama leffa (muutama satanen)

- Uudet hifi-kaiuttimet vanhojen mutta toimivien tilalle (n. 3 000 e)

- Paljun (n. 1 000 e)

En malta odottaa, ostaminen on aina niin ihana tunne. <3

Vierailija
2324/19856 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on enää vain n. 43 paria kenkiä. Siinä on vielä karsittavaa. Lihavoidut aion laittaa pois. Huomaatteko miten vaikeaa tämä on!?

- nudet sandaalit

- varvassandaalit

- gladiaattorisandaalit

- mustat tennarit

- punaiset lenkkarit

- musta-vihreät slip-on kengät

- valkoiset tennarit

- mustat "mary janet"

- mustat ballerinat

- mustat ballerinat hopeakoristeilla

- metallisävyiset ballerinat

- mustat silkkiset perusballerinat, 2 paria

- mintunväriset "mary janet"

- mustat matalat ja sirot kävelykengät

- paljasjalkatossut

- juoksulenkkarit

- terveyssandaalit

- toiset vähän erilaiset

- värikkäät kumpparit

- kauniit maiharit

- kauniit ja persoonalliset kävelykengät jotka pitävät sadetta

- mustat kumpparit

- nudet cowboybuutsit

- mustat vankat talvikengät

- mustat pitkävartiset saapikkaat, matalat

- koristeelliset bilesaapikkaat

- talvitennarit

- kovan pakkasen talvikengät

- sirot matalat nilkkurit

- mustat platform-nilkkurit

- mustat nyörinilkkurit talveksi

- mustat kiilakorkonilkkurit

- ruskeat vintage-tyyliset nilkkurit

- huikean korkeat samettinilkkurit

- mustat varrelliset ja korolliset saapikkaat

- kauniit kesäkiilakorot

- loafer-tyyliset korkokengät

- käärmekuvioiset korkokengät

- mustat korkokengät

- mustat kiilakorkosandaalit

- oranssit espadrillo-kiilakorkosandaalit

- punaiset juhlakengät samettia

- vintagekengät

Mihin sä tarvit monet mustat balleriinat ja vielä samantyyppisiä muita? Eikö yhdet hyvät käy kaikkien vaatteiden kanssa joiden kanssa noita pidät? Ja talvikenkiä... kuinka monia oikeasti käytät? Kovia pakkasia on aika vähän, eli vain yhdet kovemmalle pakkaselle ja toiset sitten normitalvikeleille.

Vierailija
2325/19856 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut rahaa säästöön runsaasti ns konmarituksen ansiosta. En ole lähtenyt shoppailemaan huvin vuoksi. En ole muutamaan vuoteen käynyt Ikeassa (siellä jos jossain tarttuu kaikkea mukaan). Olen kieltäytynyt ilmaisesta krääsästä. En esim. osallistu "joka arpa voittaa" arpajaisiin vaan tuen yhdistyksiä ostamalla mokkapalan :D

Meillä on jätetyhjennyskin kuuden viikon välein, sillä kerään muovin (sitä tulee eniten!!), paperin, metallin, lasin jne ja vien ne kaupan pihan keräysastioihin samalla kun menen kauppaan.

Tunneihminen olen siinä mielessä, että ihania vanhoja astioita kyllä säilytän ja keräänkin. Niitä on ihana katsella vitriinissä, ne tuovat minulle iloa :)

Vierailija
2326/19856 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain oppitunnin siitä, että jos jotain ei vaivaudu säilyttämään kunnolla, niin todennäköisesti ei ole tarpeen säilyttää ollenkaan. Hiirenkakkaisia tavaroita jätesäkillinen roskiin ja jatkossa ollaan paljon tarkempana sen suhteen, mitä säilytetään.

Vierailija
2327/19856 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan hullu shoppailemaan kirppareilla ja vaatekaupoissa. Vaatteita olikin vaikka kuinka ja paljon. Erään muuton myötä en saanut niitä kaikkia mahtumaan uuteen asuntoon eikä tilaa toisellekaan kaapille ollut. Säilyttelin niitä sitten lattialla, kunnes kyrsiinnyin. Päätin kategorioida vaatteet sen mukaan läpinäkyviin muovisiin säilytyslootiin, joissa niitä jo säilytin, että miten usein niitä käytän. Viikottaiset vaatteet sekä juhlavaatteet meni vaatekaappiin, kausivaatteet varastoon. Muut vaatteet (ne, joista en millään voinut luopua syystä x) järjestelin sitten niin, että yhdessä laatikossa oli kuukausi, toisessa puoli vuotta ja kolmannessa vuosi. Jos jotakin otin aktiiviseen käyttöön, siirsin vaatekaappiin. Se vaate, minkä käytöstä oli aikaa kulunut enemmän kuin se, mitä laatikossa luki, siirsin seuraavaan laatikkoon. Empä jaksanut montaakaan kuukautta tilanpuutetta ja päätin luopua kolmesta isosta laatikollisesta uusia, käyttämättömiä ja uudenveroisia vaatteita. Tajusin, että en todellakaan tarvitse sellaista, mitä en oikeasti käytä. Samaa taktiikkaa olen käyttänyt kaikessa tilperhöörissäkin ja muissa tavaroissa, eritoten keittiövälineissä, jotka on minulle käytännössä arvottomia rojuja. Joka kerta kun on muuttanut, niin tavaramäärä on samalla pienentynyt. Nykyisin tavarani mahtuvat yhteen pakettiautolliseen + isommat kalusteet. Okei, kengissä en ole vielä tätä taktiikkaa käyttänyt, mutta sallittakoon joku hamstrauksen kohde. Nyt pyrin kuitenkin kaikkea käyttämään viikottain, koska käyttöä vartenhan ne on ostettu.

Vierailija
2328/19856 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen hyvää ketjua viikonlopun kunniaksi.

Kävin elektroniikan osalta läpi johtolaatikkoa, josta löytyi muutama johto joiden käyttötarkoitus oli hämärän peitossa. Ei ole ollut tarvetta, joten ei tarvitse olla viemässä kaappitilaa. Löytyi myös pari ohjekirjaa laitteisiin, joita ei enää ole. Olen iloinen siitä, että olen herännyt tavaran läpikäymisen tarpeellisuuteen melko nuorena, sillä nyt ei vielä ole perattavaa vuosikymmenten perhe-elämän jäljiltä. Mutta tarkkana saa olla, ettei kerry kaikenlaista turhaa aivan huomaamatta.

Jatkossa aion merkitä uusien laitteiden johdot heti ja ohjekirjat säilytän yhdessä paikassa, josta ne on helppo poistaa kun taloudesta poistuu elektroniikkaa.

Vierailija
2329/19856 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on enää vain n. 43 paria kenkiä. Siinä on vielä karsittavaa. Lihavoidut aion laittaa pois. Huomaatteko miten vaikeaa tämä on!?

- nudet sandaalit

- varvassandaalit

- gladiaattorisandaalit

- mustat tennarit

- punaiset lenkkarit

- valkoiset tennarit

- mustat "mary janet"

- mustat ballerinat

- paljasjalkatossut

- juoksulenkkarit

- terveyssandaalit

- toiset vähän erilaiset

- värikkäät kumpparit

- kauniit maiharit

- mustat kumpparit

- nudet cowboybuutsit

- talvitennarit

- kauniit kesäkiilakorot

- mustat korkokengät

- vintagekengät

Mihin sä tarvit monet mustat balleriinat ja vielä samantyyppisiä muita? Eikö yhdet hyvät käy kaikkien vaatteiden kanssa joiden kanssa noita pidät? Ja talvikenkiä... kuinka monia oikeasti käytät? Kovia pakkasia on aika vähän, eli vain yhdet kovemmalle pakkaselle ja toiset sitten normitalvikeleille.

Mustat balleriinat kannattaa mielestäni säilyttää, tuollaisia peruskenkiä tulee käytettyä usein ja balleriinat eivät ole pitkäikäisiä. Niiden määrä siis vähenee, kunhan malttaa olla ostamatta uusia.

Kehottaisin ennemminkin tarkastelemaan niitä kaikkein erikoisimpia pareja, niistä löytyy usein sellaisia, joita ei raaski käyttää, tai raaski laittaa pois, vaikka olivat vikaostos, koska olivat niin kalliit/ ovat niin kauniit. Pahimpia ovat sellaiset, joita sielunsa silmin näkee itsensä käyttämässä jossain tietyssä tilanteessa, joka ei tietenkään koskaan tapahdu.

Näin siis, jos kenkien määrä oikeasti ahdistaa sinua ja haluat karsia niiden määrää. Muista myös, että ostat uusia kenkiä vain tarpeeseen! Aina tulee vastaan upeita kenkiä, ihaile niitä, mutta älä raahaa kaappiisi!

Vierailija
2330/19856 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on tässä viime aikoina alkanut ahdistaa tavaran määrä. Muumimukeja ja -kulhoja on tosi monta ja oon nyt päättänyt luopua osasta. On mennyt täysin maku keräilystä ja ne vie paljon tilaa. En tiedä myisinkö vai antaisinko pois vaan. Mihinkään kirppikselle ja huuto.netiin en halua enkä jaksa mennä myymään. Myös Teema -sarjan astioita löytyy liikaa. Olisi ihana vaan pystyä antamaan kaikki pois. Pitäis vaan pari kuppia ja kulhoa, ei sitä enempää tarvi. Jokin mua kuitenkin estää. Ehkä se, että en osaa päättää mitkä pitäisin.

Vaatteita olen vienyt ison läjän kierrätykseen ja kirjoja olen myös antanut pois. Näistä luopuminen ei ole ollut vaikeaa, vaan kevenee olo aivan valtavasti, kun nakkaa sen vaatekassin kierrätykseen. Vaatekomerossakin on nyt ihanan paljon tilaa. Nyt kun sais nuo astiat vähemmäksi, niin olis mahtavaa.

Vierailija
2331/19856 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman vuoden tyhjentänyt tavaraa ja nyt jos joku tulisi meille, niin todennäköisesti ensimmäinen ajatus olisi, että onpas paljon tavaraa täällä eli missään ei oikein näy tulosta.

20 vuotta kantanut taloon tavaraa jossa edellisten sukupolvien tavaroita talo täynnä ennestään.

Kotimme on sukutila ja tahdon säilyttää historiaa jälkipolvillekin.

Heräsin vaan huomaamaan ettei meidän lapset enää leiki leluilla mitä meillä useammassa huoneessa kuitenkin on esillä ja lapset todellakin aikuisia alkaa olla.

Uskomatonta miten vaikeaa on luopua minun tavaroista ja mieheni on vielä pahempi hamsteri eli aina on kaaosta.

Tälläkin viikolla vienyt monta ikeen kassia tavaraa kirpputorille eikä oikeasti näy missään.

Mietinkin, että montako kassillista olisi jos kaikki pitäisi pakata ja muuttaa. Apua mikä homma.

Vierailija
2332/19856 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin tyydytystä pystyessäni välttämään uuden ostamista. Nyt oli huutava pula toisesta muotoonommellusta lakanasta ja sain kuin sainkin ommeltua sellaisen tavallisesta kaapissa olleesta lakanasta. Olin niin kyllästynyt karkailevaan aluslakanaan, että olin jo menossa kauppaan, joten tämä ompelus aivan konkreettisesti esti uuden tavaran tulon taloon. Näppärille emännillehän tämä on varmaan ihan pikkujuttu, mutta mulle uusi aluevaltaus ja olen tyytyväinen.

Vierailija
2333/19856 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mahdollisuus vähentää tavaraa JA tehdä hyvää! Facebookista bongasin, että Partioaitta kerää lämpimiä talvitakkeja asunnottomille jaettavaksi, pestyt takit voi viedä heidän liikkeisiinsä tai postittaa ilmaiseksi asiakaspalautuksena (pitää olla perillä kuun loppuun mennessä). Googlatkaa Partioaitta ja asunnottomien yö, en linkkaa tähän mitään, ettei luulla mainokseksi.

Vierailija
2334/19856 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2335/19856 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä ketju. Helpottaa tietää, että muitakin on. Itse pähkäilen perintötavaroiden kanssa. Muut ovat olleet melko helppoja karsia kun ei ole tunnelatausta, mutta viime vuoden aikana on kertynyt suvun perintöä. 100-vuotta vanhoja Arabian astiastoja, kristallikruunu, arvotaidetta, antiikkipiano, perintöhopeita. Ihania ja kauniita tavaroita jotka on melkein pakko säilyttää historian ja tunnearvon vuoksi, ja koska kaduttaisi jälkeenpäin. Mutta kun minulla ei ole sitä ruokasalia jossa käyttää 10 hengen illallisastiastoa! Ja kaipaan oman näköistäni kotia joka toimii minun arkeeni! Niitä yritän varastoida jotta saisin arjelle nyt tilaa. Tulee vain paha mieli kun vanhemmat loukkaantuvat kun kokevat etten arvosta perintötavaroita. Tottakai arvostan mutta tarvitsen myös tilaa!

Vierailija
2336/19856 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsin äsken tähän:

Riku Siivosen kolumni:

Isä kuoli tavaran keskelle, eikä olisi arvannut mitä sitten seurasi

https://yle.fi/uutiset/3-10410373

Höyrylaiva!! Herrajumala :D

Vierailija
2337/19856 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- nudet sandaalit

- varvassandaalit

- gladiaattorisandaalit

- mustat tennarit

- punaiset lenkkarit

- valkoiset tennarit

- mustat "mary janet"

- mustat ballerinat

- paljasjalkatossut

- juoksulenkkarit

- terveyssandaalit

- toiset vähän erilaiset

- värikkäät kumpparit

- kauniit maiharit

- mustat kumpparit

- nudet cowboybuutsit

- talvitennarit

- kauniit kesäkiilakorot

- mustat korkokengät

- vintagekengät

Höö, etkö tajua että käyt keskustelua tuhatjalkaisen kanssa?

Vierailija
2338/19856 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2339/19856 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihe on tärkeä ja koskettaa monia. Myös minua.

En nyt lue koko ketjua, mutta kysyn:

Onko kenellä kokemusta ammattijärjestäjästä (vai mikä lie se työnimike?)

Paljonko suunnilleen tulisi maksamaan n. 100 neliön ok-talon raivaaminen turhasta tavarasta?

Meille on kertynyt kaikkea keskinkertaisesti, mutta aivan liikaa. Ahdistaa.

Koti muuten on suht. siisti. On vaan sellaisia törkypesiä siellä täällä.

Vieras ammatti-ihminen selkeyttäisi hommaa.

KOKEMUKSIA kehiin pliis!

Vierailija
2340/19856 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Osta isompi asunto! 300 neliötä niin ei taramäärä ahdista yhtään. Eikä tarvitse imuroida niin usein, kun tavarat ja perhe levittyvät isommalle alueelle. Veskitkin pysyy siisteinä, kun niitä on neljä ja käyttökertoja per veski vähemmän.