Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21571)

Vierailija
21561/21571 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ja kaikki karsimisen aloittaneet tuttuni taas ovat sitä mieltä, että aluksi on tosi helppoa löytää kaikkea karsittavaa, josta oikein haluaakin eroon ja josta nyt ikäänkuin luvan kanssa on vain helpottavaa päästä eroon. 

Sitten vaikeutuu, mutta pelkästään jo jonkin tavaran poistamisen kypsyttely mielessä pehmentää tulevaa poistoa. 
Lopuksi sitä on tehnyt jo sen verran luopumista, ettei enää kirpaise ja luopuminen vain puhdistaa oloa. 
Ja onhan se nyt selkeää, että aluksi löytyy kaikkea helppoa poistettavaa paljon. On rikkinäistä, inhokkeja, turhia jne. Aloittaminen on siis yhtä iisiä, kuin roskienvienti.

Ok, olemme eri mieltä tästä asiasta. Jos tavaroiden pois vieminen olisi helppoa, ihmisillä tuskin edes olisi tavarapaljoutta. 

Eivätkä kaikki edes vie roskia ulos helposti. Johan sen näkee himohamstraajaohjelmistakin.  

No onhan se helppoa. Pakkaat kassiin ja kiikutat minne kiikutat. Ihmiset ovat nuukis. Haluavat rahaa, mutta eivät saa aikaiseksi myydä

Vierailija
21562/21571 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se helppoa. Pakkaat kassiin ja kiikutat minne kiikutat. Ihmiset ovat nuukis. Haluavat rahaa, mutta eivät saa aikaiseksi myydä

-----

Teoriassa näin. Mutta usein tavarapaljous syntyy ns. ruuhkavuosissa, kun elämä on muutenkin täynnä ja aika kortilla. On ehkä eri ikäisiä lapsia, paljon eri koon vastteita, eri ikäisten leluja ja harrastusvälineitä. On astioita, isompiakin settejä, kun on useammin juhlia. Työelämä vie paljon aikaa, samoin lasten harrastukset. Ei ehdi eikä ole voimavaroja "pakata kassiin ja kiikuttaa minne kiikuttaa". Eikä ole aikaa "saada aikaiseksi myydä". 

Ja asia ei muutenkaan ole ihan niin yksinkertainen. Tavaroihin muodostuu tunnesiteitä, tiedostamattomiakin. Joku esine muistuttaa jostain tapahtumasta, on saatu lahjaksi tai on peritty. Tai kotona on opetettu, ettei lahjaksi saatua saa hävittää, pitää säilyttää jos joskus tarvitsee, ei saa hävittää rakkaan Maire-mummon vaivalla omin käsin kirjomia liinoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21563/21571 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun joutuu viemään pari vuotta vanhat, tarpeettomaksi jääneet mo deemin ja mo kkulan kierrätykseen. Nettikirppiksillä niitä satoja myynnissä, joten taitaa olla turha niitä kaupitella. En minäkään ehkä sellaista käytettynä ostaisi.

Muutaman kaupan sain T o r i s s a tehtyä. Retrotavarat meni alle tunnissa. Ei montaakaan euroa tullut, mutta kaappiin tuli tila.

Vierailija
21564/21571 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko maailmaan vaan valmistaa vähemmän ja laadukkaampaa tavaraa niin monilta ongelmilta vältyttäisiin? Jo noiden Temun ja Sheinin toimintakielto niin, että tuolta ei saa tilattua, eivätkä toimita Suomeen tai EU-alueelle auttaisi paljon. Parasta tietysti olisi, jos noita ja vastaavia ei edes olisi olemassakaan. En ole noista koskaan mitään tilannut, enkä tilaa. En edes pidä itseäni mitenkään vastuullisena tämän takia kun tämän pitäisi olla se perustaso ja itsestäänselvyys, että tällaisten kanssa ei olla tekemisissä.

Vierailija
21565/21571 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole temusta tai vastaavasta koskaan tilannut mutta ihan varmasti näin köyhänä tilaan sieltä sitten kun jotain tarvitsen joka maksaa kaupassa minulle liian paljon.

Vierailija
21566/21571 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen niin köyhä, etten voisi tilata edes temusta mitään. Enkä kyllä haluaisikaan, enkä siis tilaisikaan. Mutta jos siis jotain tarvitsisin, niin ratkaisu siihen on sitten olla ilman. Tavara tavaralta olen pian myynyt kaiken omistamani myyntikelpoisenkin. Olen ostanut niillä sitten ruokaa. Toimeentulotukea en hae. Kyllä työttömyystuella täytyy tulla toimeen, koska ovathan viisaammat sen laskeneet riittävän. En ole työtä löytänyt, liian vanha vissiin olen.

Vierailija
21567/21571 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset tekevätkin hyvää tiliä meidän köyhillä ja vähävaraisilla.

Vierailija
21568/21571 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopa sais kieltää kokonaan noi temut, sheinit ja tiktokin. 

Vierailija
21569/21571 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään tuli todistettua tätä uutta villitystä missä ostetaan sokkona hylättyjä postipaketteja tietämättä mitä ne sisältää, siis se pop up Kampissa. Ennen neljää kun kävelin Kampin keskukseen päästäkseen metro-asemalle niin siellä oli porukkaa oikein innolla jonottamassa pääsisäänkäynnin edessä...en kyllä ymmärrä tämänkään konseptin ideaa ja näistäkin moni esine päätynee johonkin nurkkaan jos ei olekaan aitoa tarvetta sille.

Vierailija
21570/21571 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen niin köyhä, etten voisi tilata edes temusta mitään. Enkä kyllä haluaisikaan, enkä siis tilaisikaan. Mutta jos siis jotain tarvitsisin, niin ratkaisu siihen on sitten olla ilman. Tavara tavaralta olen pian myynyt kaiken omistamani myyntikelpoisenkin. Olen ostanut niillä sitten ruokaa. Toimeentulotukea en hae. Kyllä työttömyystuella täytyy tulla toimeen, koska ovathan viisaammat sen laskeneet riittävän. En ole työtä löytänyt, liian vanha vissiin olen.

Kyllä monikin köyhä joutuu tilaamaan tarpeellista tavaraa, ei kaikki köyhät ole pikkuyksiössä eläviä toimeentulotukiasiakkaita. Juuri tilattiin ulkomailta osa taloon joka olisi maksanut monta kertaa enemmän suomessa kivijalkaliikkeessä. Senhän takia globalismi on olemassa ettei kaikkea tarvi ostaa pihtiputaan kraudasta.

Vierailija
21571/21571 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monikin köyhä joutuu tilaamaan tarpeellista tavaraa, ei kaikki köyhät ole pikkuyksiössä eläviä toimeentulotukiasiakkaita. Juuri tilattiin ulkomailta osa taloon joka olisi maksanut monta kertaa enemmän suomessa kivijalkaliikkeessä. Senhän takia globalismi on olemassa ettei kaikkea tarvi ostaa pihtiputaan kraudasta.

Näin varmasti on. Itse jouduin muuttamaan miniasuntoon ja fyysisen voinnin takia tavarasta eroon pääseminen on ollut kauhea tuska. On tässä silti jotain hyvääkin. Pikku hiljaa ajatus on kääntynyt siihen asentoon että säästän vain sen millä on itselleni tunnearvoa ja mikä miellyttää silmää. Olen hankkiutunut eroon lähes kaikista kirjahyllyistä ja sen myötä myös kirjoista. Kaikki liian isot huonekalut on pitänyt vaihtaa pienempiin. Itsellä on entisestään lisääntynyt arvostus kestäviä materiaaleja kohtaan. En voisi kuvitellakaan tilaavani jotain kiinatavaraa.