Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21621)

Vierailija
21581/21620 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ kannattaa varmaannkatsoa ettei missään vuoda vesiputki. Juomalla tuskin saa satasta käytettyä parissa kuussa. Hanasta vesi kannuun ja kannu jääkaappiin, ei valutella turhia joka lasilliselle kylmää vettä.

Vierailija
21582/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ kannattaa varmaannkatsoa ettei missään vuoda vesiputki. Juomalla tuskin saa satasta käytettyä parissa kuussa. Hanasta vesi kannuun ja kannu jääkaappiin, ei valutella turhia joka lasilliselle kylmää vettä.

Ei vuoda mikään putki. Veden lisälasku on koko vuodelta, eli ei siis paljon per kk, mutta työttömälle tuollainen sadan euron ylimääräinen lasku on hirvitys. 

Se joka siellä huutelee yhteiskunnan tuilla asumisesta, niin ei kyllä olla haettu mitään sosiaalitukia. Työttömyystukea vain saamme. Jos työtä ei ole, niin eikö silloin valtion pidäkin maksaa työttömyyskorvausta? Eihän se työttömän vika ole, ettei maassa riitä työtä eli ennen kaikkea palkkaajia? Valtiohan siinä väärin toimii. Etkö itse sitten hakisi edes työttömyyskorvausta. Voihan se työttömyys osua sinunkin kohdallesi. Ei meistäkään kumpikaan uskonut vielä vähän aikaa sitten joutuvansa ikinä työttömäksi. Kummallakin oli kunnon työsuhteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21583/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt parin viikon tauko karsimisesta, siivotakaan en ole oikein jaksanut. Jotenkin väsähtänyt ja aikaansaamaton olo. Laitoin joku aika sitten paljon vaatteita ja tavaroita ilmaiseksi toriin, mutta niille ei ole ollut ottajia paitsi jos veisin 40km päähän ja siihen en lähde. Säästin yhden isomman pahvilaatikon ja laitoin eteiseen, että alan siihen keräilemään lahjoituksia ja vien sitten täyden laatikon kierrätyskeskuksen keräyspisteelle. 

Vierailija
21584/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vain auringon valo alkaa lisääntyä, niin arvelen ainakin oman karsimisen alkavan taas vauhdittua. Aamuisin ollut nyt hirveän väsynyt ja iltaisinkin halunnut aikaisin unten maille. Se on tämä pimeys.

Vierailija
21585/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hallitus ihmettelee, ettei kansalaiset kuluta? Itsehän ottavat rahat kansalta pois. Minulla on työtä, mutta joudun nyt palkastani auttamaan työttömiä lapsiani ja äitiäni. Eipä jää meillä kenelläkään rahaa johonkin kuluttamiseen. Jo sanana kummallinen. Ihan kuin sitä nyt olisi varaa kuluttaa kuluttamalla? Minä joudun ainakin käyttää rahani hyvin harkiten, mutta äitiäni ja lapsiani en jätä pulaan. Nyt tuloksena on hallitukselle tästä kaikesta yhteensä viisi vähän kuluttavaa ihmistä. Niin asumistukien ja muiden leikkuut kirpaisivat meitä. Tyttäreni sai onneksi myytyä meidän turhat huonekalut ja taulut hyvällä menestyksellä. Lajittelin juuri äsken astioita myyntiin. Joku saa pian Myrna- kuppeja halvalla ja kasan Arabian lautasia.

Vierailija
21586/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aikaisempi kirjoittaja puhuukin asiaa niin näköään eri ihmisille on täälläkin eri säännöt. Kun itse yritin puhua nimenomaan tavarapaljouteen liittyen sosiaalipolitiikkaa kiellettiin se ehdottomasti ja sain kovat haukut kun politiikka kuulemma halutaan jonkun päätöksellä pitää erossa tästä keskustelusta.

Vierailija
21587/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vuoda mikään putki. Veden lisälasku on koko vuodelta, eli ei siis paljon per kk, mutta työttömälle tuollainen sadan euron ylimääräinen lasku on hirvitys. 

Se joka siellä huutelee yhteiskunnan tuilla asumisesta, niin ei kyllä olla haettu mitään sosiaalitukia. Työttömyystukea vain saamme. Jos työtä ei ole, niin eikö silloin valtion pidäkin maksaa työttömyyskorvausta? Eihän se työttömän vika ole, ettei maassa riitä työtä eli ennen kaikkea palkkaajia? Valtiohan siinä väärin toimii. Etkö itse sitten hakisi edes työttömyyskorvausta. Voihan se työttömyys osua sinunkin kohdallesi. Ei meistäkään kumpikaan uskonut vielä vähän aikaa sitten joutuvansa i

Hän vain sanoi että omakotitalossa asuminen voi olla paljon halvempaa kuin yksiössä asuminen vuokralla. Tällöin yhteiskunnan rahoja menee vähemmän kun ei tarvitse maksaa asumistukea.

Vierailija
21588/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka aikaisempi kirjoittaja puhuukin asiaa niin näköään eri ihmisille on täälläkin eri säännöt. Kun itse yritin puhua nimenomaan tavarapaljouteen liittyen sosiaalipolitiikkaa kiellettiin se ehdottomasti ja sain kovat haukut kun politiikka kuulemma halutaan jonkun päätöksellä pitää erossa tästä keskustelusta.

Älä huoli, olin itsekin juuri kommentoimaisillani, että nyt alkaa keskustelu taas vetää sivuluisuun. Tällaiselle yhteiskuntamarmattamiselle on varmasti omat ketjunsa, olisi mukava lukea täällä ainoastaan tavarapaljoutta käsitteleviä viestejä. Vaikka aiheet toki toisinaan limittyvätkin.

Vierailija
21589/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä raha ja tavarapaljous limittyvät oleellisesti toisiinsa. Anoppi aina työsuhteessa ollessaan tilaa kaikkea romua nurkat täyteen ja sitten työttömänä ollessaan maksaa osamaksujaan ja hakee toimeentulotukea ihan häpeilemättä.

Vierailija
21590/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilaskuunkin tuli yli satasen edestä lisämaksua. Varmaan johtuu siitä, kun olemme vaihtaneet kaiken muun juomisen veteen

Kalliskin kylmä vesi maksaa enintään luokkaa 5e kuutio. 100 eurolla saa siis 20 000l vettä. Se on 54 litraa päivässä. Epäilen, ettei ihan tuota määrää kulu juomalla. 

Jäikö peruskoulun matikan tunnit välistä? Ja ihan maalaisjärki, jos kuvittelee juomaveden maksavan satasen vuodessa?? 

Vierailija
21591/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä muutes on vesilaskut/kk ja tuleeko teillä minkälaisia tasauslaskuja. Meillä tuli myös n100€ lisälasku. Johtunee nuorison suihkuista. Muuten on 20€ per henkilö/kk.

Vierailija
21592/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tasauslasku oli viideltä kuukaudelta.

Vierailija
21593/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesilaskuunkin tuli yli satasen edestä lisämaksua. Varmaan johtuu siitä, kun olemme vaihtaneet kaiken muun juomisen veteen

Kalliskin kylmä vesi maksaa enintään luokkaa 5e kuutio. 100 eurolla saa siis 20 000l vettä. Se on 54 litraa päivässä. Epäilen, ettei ihan tuota määrää kulu juomalla. 

Jäikö peruskoulun matikan tunnit välistä? Ja ihan maalaisjärki, jos kuvittelee juomaveden maksavan satasen vuodessa?? 

No hei ei jääny matikantunnit väliin ;D sehän oli vitsillä sanottu, että oltas juotu vettä ämpäritolkulla!

Vierailija
21594/21620 |
17.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 kuutiota menee meill vuodessa. 2 hlö ok talo

Vierailija
21595/21620 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen tosi outo kokemus kun olin antamassa yhtä tavaraa ilmaiseksi torissa. Laitoin ilmoitukseenkin jo, että noudettavissa pikaisesti vain vkl aikana. Sainkin nopeasti yhteydenoton, mikä vaikutti hyvältä ja henkilö lupaili että lähellä asuva kaverinsa voisi hakea nopeasti. Sitten vaihtuikin seuraavalle päivälle ja kerroin aikaikkunan mikä sopisi minulle. Se ei sopinut hakijalle, joten totesin että harmi ettei meillä aikataulut natsannut. Sain hetken kuluttua toisen yhteydenoton, kirjoitustyyli samanlainen kuin edellisellä ja tämä ehdotti sunnuntaille samaa aikaa kuin edellinen. Kerroin minulle sopivan aikaikkunan, niin hän pyysi minua tuomaan tavaran 5km päähän, mihin en suostunut. Sain ihan jäätävät haukut näiltä molemmilta. Minulle jäi todella paha mieli ja hämmentynyt olo.

Vierailija
21596/21620 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion tänään siivota, järjestellä ja karsia.

Sain jo helposti yhden jätesäkillisen poistoja kasaan ja vien ne heti tänään pois. 

Sain myös yhden kirjan myytyä ja se odottaa pakattuna postittamista. 

Illalla menen palkinnoksi leffaan. :) 

Vierailija
21597/21620 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli eilen tosi outo kokemus kun olin antamassa yhtä tavaraa ilmaiseksi torissa. Laitoin ilmoitukseenkin jo, että noudettavissa pikaisesti vain vkl aikana. Sainkin nopeasti yhteydenoton, mikä vaikutti hyvältä ja henkilö lupaili että lähellä asuva kaverinsa voisi hakea nopeasti. Sitten vaihtuikin seuraavalle päivälle ja kerroin aikaikkunan mikä sopisi minulle. Se ei sopinut hakijalle, joten totesin että harmi ettei meillä aikataulut natsannut. Sain hetken kuluttua toisen yhteydenoton, kirjoitustyyli samanlainen kuin edellisellä ja tämä ehdotti sunnuntaille samaa aikaa kuin edellinen. Kerroin minulle sopivan aikaikkunan, niin hän pyysi minua tuomaan tavaran 5km päähän, mihin en suostunut. Sain ihan jäätävät haukut näiltä molemmilta. Minulle jäi todella paha mieli ja hämmentynyt olo.

Minä olen jo muutaman vuoden laittanut vain suoraan estot jokaiselle "nettikirppistelijälle", joka 

a) spämmää

b) tekee oharit tai lopettaa viesteihin vastaamisen, kun pitäisi sopia noutoajasta 

c) esittää yksipuolisia vaatimuksia eikä usko, kun ystävällisesti kerran sanoo, ettei käy.

On helpottanut!

Ja ilmaisten kohdalla tarjoan aina ensisijaisesti sille, joka heti ehdottaa noutoajankohtaa. Avauslaini "mulle" johtaa yleensä kohtiin a-c ja estoihin, joten niihin lähden vastaamaan vain, jos kukaan muu ei ole kiinnostunut tavaraa hakemaan.

Vierailija
21598/21620 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös alkanut laittaa estot ghostaajille ja oharien tekijöille. En yksinkertaisesti ymmärrä miten jollekin on ylivoimaista laittaa yksinkertainen viesti: Pahoittelen, en ostakaan tätä tai muutin mieleni tms. Minulle ei tarvitse selitellä syitä, ei minua kiinnosta rahapulasi, kiireinen elämäsi tai mummisi kissan kuolema. 

Vierailija
21599/21620 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee! Toinen Tori-myynti lyhyen ajan sisällä. Sain kolme lasten vaatetta myytyä ja siitä innostuneena tein uuden myynti-ilmoituksen. 

Vierailija
21600/21620 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ostohimo on herännyt. Tultuani työttömäksi olen kituuttanut minimirahalla ja ostanut oikeastaan vain ruokakaupasta itselleni "jotain kivaa" eli herkkuja. Samalla on ihan kiva ollut, että esim. keittiön kuivahyllyihin on alkanut taas mahtua paremmin, kun on pyrkinyt käyttämään asioita pois. Nyt tuntuu, että olen loppu tähän kituuttamiseen ja tavaraseulontaan ja haluaisin vain käydä ostamassa pari uutta vaatetta ja sisustustavaroita. Tiedän, että siinä ei oikein olisi mitään järkeä, ja se nakertaisi kaikkea sitä setvimistyötä, mutta tuntuu, että en jaksa elää enää itsekurissa.

Tuleeko muille koskaan samanlaisia ajatuksia? Että jos ei ole ostelemassa, tuntuu, että joutuu rajoittamaan itseään? Vähän niinkuin karkkilakon jälkeen tekee mieli vetää hirveät överit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi