Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21572)

Vierailija
21421/21572 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin jo kotoa karsinut omista ja vähän yhteisistäkin kaiken minkä vaan keksin. Nyt innostui mies ja aloitti karsimaan omistaan. Pienemmän lapsen kanssa karsinkin jo hänen tavaransa, mutta isompi lapsi taitaa innostua hänkin. Neliöiden tarve pienenee kummasti tässä puuhassa. Olemmekin alkaneet katsella, jos löytyisi kaksio parvella jostain lähistöltä. Nykyinen neljä huonetta ja keittiö on pian vapaana jollekin tai sitten jää tyhjäksi, niinkuin kaikki lähistön suuret asunnot. No hullua maksaa korkeaa vastiketta suurista neliöistä, jos ollaan ne tavaroita karsimalla saatu turhiksi.

Kaksilapsiselle perheelle minimi on kolmio. Siis jos raha riittää. Vai sinäkö miehesi kanssa majoitutte olohuoneeseen ja lapset yhdessä siihen ainoaan makkariin? Vai toisinpäin? Leluvuori olkkarissa, eli lastenhuoneessa?

Niin, ja entä kun lapset kasvavat?  Toki pienessäkin pärjää, mutta jos talous kestää, niin tila antaa elämiseen mukavuutta.

Vierailija
21422/21572 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista kommenttini meni monernoinnin tarkistettavaksi kun pohdin että en uslkalla varmaan ostaa isompaa asuntoa kun kaksio on kohta maksettu. Miksikähän tekoäly katsoi sen epäilyttäväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21423/21572 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskalla varmaan tehdä lapsia kun kaksio on kohta maksettu ja pitäisi tehdä enemmän töitä jos ostaisin isomman asunnon enkä millään haluaisi enää enempää tehdä töitä kun ny pärjään niin hyvin että ei sressaa vaikka jäisin työttömäksi.

Vierailija
21424/21572 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa selvisi miksi modernointiin joutui viesti. Se näköjään saattaa silloin joutua jos lainaan jonkun viestiä johon vastaan mutta kun en lainaa niin ei modernointia. Onkohan sivusto ajatellut että vastaaminen viestiin saattaa olla riidan haastamista ja niitä tarkistetaan enemmän

Vierailija
21425/21572 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lakannut lainaamasta viestejä, joissa on jo vähintään kerran lainattu jotain toista. Kopioin vain sen osan, johon haluan vastata, ja liitän kommenttikenttään. 

En tajua, miksi vuosi vuodelta palsta menee huonommaksi. Onkohan tarkoituksellista? 

Vierailija
21426/21572 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostiko lopulta se yksi pannulappuja tuunattavaksi halunnut niitä 1 euron pannulappuja Citymarketista? 

Hei! Se olin minä. En ostanut, niitä ei sieltä löytynyt. Ikävästi kävi takaisin tullessa, ja mursin jalkani liukkaalla, joten nyt on ompelut muutenkin hetken jäissä. Ei sillä ettei pystyisi ompelemaan vaan sillä että jalkaa ei pysty pitää ala asennossa 5min kauempaa tai se tuntuu räjähtävän turvotuksesta. 

Voi että, toivottavasti jalka paranee hyvin! Mietin miten itse tappaisin aikaa kun pitäisi ottaa rauhallisesti ja lepuuttaa jalkaa, niin varmaan keräisin kaikki saamani kortit ja kirjeet keittiön pöydälle ja alkaisin vihdoin käymään läpi, mitä säästän ja mitä en. Mulla on yksi lipaston laatikko täynnä arviolta 15v ajalta kortteja ym ja sitten lämpimässä varastossa a

Kiitos🙏 Mä keksin myös aika paljon pientä järkkäilyä jota voi toteuttaa sitten kun pystyy olemaan jalka sydämen alapuolella💪

Vierailija
21427/21572 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No empä saa minäkään viestiäni perille. Kerron siinä vain asumisesta neliössä ja miksi haluamme kaksioon.. ei mitään kummallista pitäisi olla.

Vierailija
21428/21572 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 vuotta käytössäni olleet käsineet ovat hajonneet pahasti kolmen sormen kohdalta ja heitin ne nyt pois. Nuo tuntuivat mukavilta käsissä ja hajoaminen tuntuu pahalta. Ihan loppuun siis nuo käytin. Uudet erilaiset ja paksummat käsineet tuntuvat joltakin Michelinin rukkasilta ja kömpelöiltä. 

Vierailija
21429/21572 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ahdistus voi kanavoitua yhtä lailla tavaroiden ylenmääräisenä hamstrauksena ja säilömisenä kuin niiden jatkuvana karsimisena ja organisointinakin. 

Tai jopa molempina samaan aikaan

Vierailija
21430/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinneliöistä: Meillä on 18,5 neliötä per asukas eli asutaan tiiviisti ja edullisesti. Ihmiset ja lemmikki mahtuu, mutta turhaa tavaraa ei :) 

Paljonko muilla on asuinneliöitä per asukas? 

Vapaapäivä ja ulkona pakkanen paukkuu. Aion siivota ja järkkäillä tänään. Pesukoneet pyörii jo. Koti näyttää jotenkin niin avaralta nyt, kun joulu siivottiin pois. 

Vierailija
21431/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paljonko muilla on asuinneliöitä per asukas? "

84, eikä sekään riitä tavaroille.

Vierailija
21432/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paljonko muilla on asuinneliöitä per asukas? "

40m2

Vierailija
21433/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neliö ja asukkaita neljä, neliöitä 24 per nenä.

Vierailija
21434/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

35

Vierailija
21435/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pienin asunto on ollut 9 neliötä. Ei kertynyt romua nurkkiin

Vierailija
21436/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun pienin asunto on ollut 9 neliötä. Ei kertynyt romua nurkkiin"

Kyllä minä saisin kerättyä yhdeksäänkin neliöön liikaa tavaraa. 

Vierailija
21437/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ei kertynyt romua nurkkiin, koska mun piti mahtua siellä myös elämään. No toisaalta kävin lähes vain nukkumassa siellä. Olin töissä koko ajan siihen aikaan. Mulla oli vain pakolliset asiat ja vaatteita todella vähän. Mulla kävi kämpässäni myös kavereita kylässä, istuivat lattialla ja kaikki viihtyivät.

Vierailija
21438/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on se että isommassa asunnossa tavara ei ole samalla tavalla edessä kuin pienessä vaikka sitä saman verran olisikin. Lisäksi isomman asunnon siivoaminen on paljon helpompaa kuin pieni. Pieni asunto pitää imuroida tai pyyhkijä lattia päivittäin järjestellä kamat aina heti paikoilleen. Isommassa asunnossa on elämisen vapautta jota itse kyllä arvostan. Meille on kahteen pekkaan noin 50 neliötä  mutta tuo ei ihan pidä paikkaansa sillä toisella on lapsi ja lapsella on huone asunnossamme sekä toinen lapsi vaikka onkin aikuinen asustelee epäsäännöllisen  säännöllisesti täällä.

Vierailija
21439/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin pihavarastoa läpi ja laitettiin myyntiin ja ilmaiseksi tarjolle pulkkia, suksia, luistimia ja rattikelkka. Rattikelkka ehti olla vain 5min myynnissä kun ensimmäinen yhteydenotto tuli ja pari tuntia myöhemmin jo myyty. Muut tavarat vielä odottaa ottajaansa, mutta kiva kun yksi tavara jo lähti. Jossain pitäisi olla lisää luistimia, joten huomenna pitää jatkaa hommia.

Vierailija
21440/21572 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin täällä joku päivä sitä, saisinko vielä vapaiden aikana katsottua keittiön sälälaatikkoa, sekalaisten kaappia tai pakastinta. No yhden illan aikana sainkin nuo kaikki käytyä läpi, jee!

Paljon lähti turhaa roskiin ja kierrätykseen. Kannatti näköjään pohtia asiaa "ääneen", niin pääsi etenemään tuumasta toimeen.

Valitettavasti huomasin samalla parikin muuta kaappia, jotka kipeästi tarvitsisivat akuuttia karsimista. Keräilen voimia siis seuraavaan rysäykseen, tällä kertaa listalla seuraavana remppa/kodintarvike/työkalukaappi.

Tsemppiä kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi