tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21104)
Mietin tässä, että taitaa meillä olla miehen kanssa aika paljon vaatteita, kun kuukausi sitten pesin pyykkiä eikä vieläkään olisi ollut puhtaiden vaatteiden puolesta pakko. Lapset jo meillä ovatkin lentäneet pesästä.
Käykö muilla tällaista juuri ennen joulua, että kun oot hyvissä ajoin hankkinut järkevät, mahdollisesti aineettomat lahjat ja oot ollu tosi tyytyväinen niihin, iskeekin viime hetken vimma ostaa vielä jotain koska eihän tässä ole tarpeeksi? Mua on nyt jo muutaman päivän kalvanut mieltä, miksi en ostaisi vielä yhden lahjan miehelle. Olisin voinut alunperinkin ostaa vain tämän melko kalliin lahjan, mitä nyt mietin. Mutta olen jo ehtinyt hankkia pari todella toivottua lahjaa, mutta nyt viime päivinä korostunut tarve tälle yhdelle mitä mietin nyt lisänä. Mutta samaan aikaan painaa vaakakupissa tavarapaljous, mistä pyristelen eroon.
Vierailija kirjoitti:
Käykö muilla tällaista juuri ennen joulua, että kun oot hyvissä ajoin hankkinut järkevät, mahdollisesti aineettomat lahjat ja oot ollu tosi tyytyväinen niihin, iskeekin viime hetken vimma ostaa vielä jotain koska eihän tässä ole tarpeeksi? Mua on nyt jo muutaman päivän kalvanut mieltä, miksi en ostaisi vielä yhden lahjan miehelle. Olisin voinut alunperinkin ostaa vain tämän melko kalliin lahjan, mitä nyt mietin. Mutta olen jo ehtinyt hankkia pari todella toivottua lahjaa, mutta nyt viime päivinä korostunut tarve tälle yhdelle mitä mietin nyt lisänä. Mutta samaan aikaan painaa vaakakupissa tavarapaljous, mistä pyristelen eroon.
Kyllä käy. Joka vuosi tulee ostettua lapselle jotain viime hetken lahjoja.
Tänään raivasin keittiöstä kolme pientä kukkaruukkua (niin pieniä, ettei niihin mahdu edes yrtit) ja kermanpursotuspäitä (en ole koskaan käyttänyt, en osaa eikä huvita opetella).
Yllätyksenä keittiön yläkaapista, piparimuottien joukosta, löysin viisi S-koukkua. Olen kaipaillut s-koukkuja ja tiennyt, että jossain niitä on, mutta en ole keksinyt että missä. Onneksi en ole saanut aikaiseksi ostaa uusia. :D
Miten olette optimoineet astiamäärän? Tulin eilen laskeneeksi, että meillä on 20 mukia kahden hengen taloudessa. Toisaalta nämä mahtuvat kahdelle hyllylle siististi, eikä tilalle välttämättä olisi muutakaan käyttöä. Mutta onhan tuo iso määrä. Mukeja kuluu päivässä 2-3. Lautasia (isot, pienet ja kulhot) on kolmisenkymmentä. Astianpesukone pyörii meillä yleensä kolmen päivän välein. Vähemmillä astioilla konetta pitäisi pyörittää useammin, mikä ei kuulosta järkevältä. Toisaalta mukeja tarvittaisiin enintään kymmenen ja laseja saman verran.
Varmaan on taas muutto edessä jossain kohtaa, sitä silmällä pitäen astioita voisi karsia vaikka sinänsä tarvetta karsimiselle ei ole.