Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21099)

Vierailija
21081/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua sisälle mitään keräyslootaa, vaan vien pahvit aina samantien auton takaluukkuun, josta sitten jossain vaiheessa työmatkoilla keräyspisteelle. En tokikaan jaksaisi kiikutella niitä joka välissä erikseen mikäli asuisin kerrostalossa, mutta omakotitalossa onnistuu vaivattomasti, sillä matkaa keittiöstä autolle on vain parikymmentä metriä. 

Sinulle joka asut isäsi luona. Kyselit saamistasi alanuolista, ja koit, ettet ole tänne tervetullut. Itse annan kirjoituksiisi lähes aina alanuolen, mutta en ilkeyttäni, vaan koska minua harmittaa, kuinka joku tuhlaa ainokaisen elämänsä sellaiseen elämäntyyliin, jossa on noin onneton. Toivoisin sinullekin parempaa.

Meillä on auto aivan oktalon ulko-oven vieressä mutta siltikään en vie joka ikistä pahvi roskaa erikseen samantien autoon. Kuulostaa todella vaivalloiselta ja aikaa vievältä.

Vierailija
21082/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä viikolla iski alkuviikosta jokin uusi tarmo taas karsimisella. Kulunut vuosi on ollut monessakin suhteessa kuluttava ja haluan paremmat "feng shuit" uuteen vuoteen eli monta turhaa tavaraa lähtenyt pois ja muutamia sain myytykin vaikka aluksi mietin että kannattaako edes yrittää. Samoin lähti eteisestä talvikengät jotka oli kantapäistä jo aika reilusti kuluneet, mutta olin ajatellut että ehkä käytän nämä nyt vielä enemmän loppuun talven aikana..roskiin lähti ja eipä kärsi jalat. Ja pärjään kyllä muilla olemassa olevilla kengillä lopputalven, samoin kumpparit joiden kantapäissä alkoi jo olemaan lähes reikä, sai lähdöt. Keväämmällä voi hommata sitten uudet ja siistimmät. Nyt on kevyempi fiilis kun tavaraa on lähtenyt ja uusi vuosi saapuu vähän siistimmässä kodissa. Tarkoitus on jatkaa tätä vielä ensi viikollakin, mutta tällä viikolla sai sen sopivan nykäyksen taas mennä eteenpäin. Loka-marraskuu oli ainakin itselläni ihmeen tahmeaa aikaa eli mikään ylimääräinen ei oikein liikahtanut töiden ja perusaskareiden lisäksi. Tsemppiä muillekin, vähän kerrallaan kohti selkeämpää elämää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21083/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, miten vähenevä tavaramäärä vapauttaa kaistaa varsinaiselle siivoamiselle. Tulin töistä kotiin ja totesin, että turhan likaista ja sekaista on. Puolessa tunnissa siistin keittiön, olohuoneen ja toisen kylppärin, imuroin yläkerran ja portaat sekä heitin lakanapyykit koneeseen pyörimään, siivosin kissanvessan ja vein roskat. Nyt on taas perussiistiä ja mukava alkaa viikonlopun viettoon. Eikä mitään jää lojumaan tasoille tai keittiön tuoleille! Kaikki mahtuu kaappeihin.

Yksi asia pitäisi ratkaista eli pahvinkierrätys. Meillä on parikymmentä vuotta vanha keittiö, jossa on se perinteinen roskiskaappi roskisvaunuineen. Olen kerännyt pahvit yhteen tuollaiseen ns. normiroskikseen, mutta se on auttamatta pieni ja epäkäytännöllinen. Haluaisin pahvit johonkin isompaan astiaan tai kassiin, josta ne voisi suoraan napata mukaan. Joku smartstore mahtuisi keittiönnurkkaan, mutta en halua lattialle

tämähän on pätevä idea. Pyykkikori voisi mahtua vessan nurkkaan.

Vierailija
21084/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä ketjua jo kun mun esikoinen oli vauva. No nyt hän on 5. luokalla.

iloista jouluvalmisteluaikaa ja tsemppiä tavaroiden vähentämiseen!

Vierailija
21085/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vein netissä myymäni urheilutrikoot matkahuoltoon ja lastenkirjan postiin. Heti vaan pois jaloista paketit, kun kävelymatkan päässä nuo paikat.

Vierailija
21086/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatulla ja jennillä tulee paljon tavaraa nurkkiin. mutta kun on tilaa niin siitä voi nauttia.

https://www.youtube.com/@rebelwerks/videos

Vierailija
21087/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelin vaatekaappini.

Poistoja sain tällä kertaa kolme kappaletta. 

Vierailija
21088/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä löytyi keittiöstä raivattavaa, vaikka ajattelin sen olevan aika valmis. Pois lähti kolme muovimukia:

1. Lasten kannellinen Hello kitty -muki, jonka olin säästänyt muistona lapsen Hello kitty -vaiheesta ja sillä ajatuksella, että muovimuki on helppo ottaa retkelle tms mukaan.

2. Omasta lapsuudesta tavallinen tupperware-muki. Näitä me käytimme lapsena automatkoilla ja edelleen tuo on sopiva siihen auton juomapulloaukkoon.

3. Joku random muovimuki, säästetty myöskin retkeilytarkoitukseen.

Todellisuudessa emme ole metsäretkeilleet sen jälkeen kun lapsi oli pieni alakouluikäinen, viimeisimmästä retkestä on varmaan yli 5 vuotta. Rannalle, automatkoille jne otan aina termosmukin ja/tai omat juomapullot molemmille.

Säästin yhden muovimukin varmuuden vuoksi (niinpä, miksi? Varmaan lähtee seuraavalla karsintakierroksella..) sekä lapsen vauva-ajoilta nokkamukin. Muuten saa olla muovit käytetty tässä taloudessa.

Vierailija
21089/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua sisälle mitään keräyslootaa, vaan vien pahvit aina samantien auton takaluukkuun, josta sitten jossain vaiheessa työmatkoilla keräyspisteelle. En tokikaan jaksaisi kiikutella niitä joka välissä erikseen mikäli asuisin kerrostalossa, mutta omakotitalossa onnistuu vaivattomasti, sillä matkaa keittiöstä autolle on vain parikymmentä metriä. 

Sinulle joka asut isäsi luona. Kyselit saamistasi alanuolista, ja koit, ettet ole tänne tervetullut. Itse annan kirjoituksiisi lähes aina alanuolen, mutta en ilkeyttäni, vaan koska minua harmittaa, kuinka joku tuhlaa ainokaisen elämänsä sellaiseen elämäntyyliin, jossa on noin onneton. Toivoisin sinullekin parempaa.

Meillä on auto aivan oktalon ulko-oven vieressä mutta siltikään en vie joka ikistä pahvi roskaa erikseen samantien autoon. Kuulostaa todella vaivalloiselta ja aikaa vievältä.

En hoksannut täsmentää, että en vie pieniä pakkauksia (kuten vaikkapa puuropaketteja jne.) vaan poltan ne hellassa. Vien siis lähinnä isommat pahvipakkaukset kuten vaikka olutlaatikon pahvit, tai sitten vaikka tyhjentyneen hillopurkin. Enkä koe lainkaan vaivalloiseksi, paljon enemmän häiritsisi jokin ylimääräinen keräyspömpeli jossakin. 

Vierailija
21090/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tiskialtaan alla kaksi vetolaatikkoa, jossa ylemmässä on tiskivälineet, keittiön siivousvälineitä, roskapussit jne. Alemmassa on neljä roska-astiaa, joissa yhdessä sekajäte, yhdessä muovi, yhdessä metalli ja lasi, yhdessä pahvi ja kartonki. Myös paristoille on pikku lokero. Bioastia on tiskialtaan reunalla, vaikka mahtuisi laatikkoon. Jotenkin vain on arkena kätevämpi siinä. Pääsääntöisesti pahvijäte mahtuu astiaansa, sillä pakkaamme tiiviisti sisäkkäin. Jos on jotain isompaa laatikkoa tms niin se odottaa taiteltuna poisvientiä tuulikaapissa, eteisessä tai puukorissa. Viedään kierrätysroskat aina kun joku kolmesta astiasta tulee täyteen  ja joskus useamminkin kun käydään vaikka kaupassa. Meillä on mm. työmatkan varrella kivasti kierrätyspiste niin on luontevaa viedä pois melko usein.

Vierailija
21091/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen voivottelu ja suoranainen sääliminen ja piilovattuilu saa olon vaan huonommaksi. Ehkä tuollaista sanovan tarkoitus on vaan hyvittää itselleen huonoa omaatuntoaan. Tuollai

Viestisi oli melkoisen sekava, mutta vastaan siihen silti lyhyesti. Missään kohtaahan en väittänytkään yrittäväni auttaa ketään mitenkään, kerroin vain mitä mieltä olen siitä, että oman elämän annetaan valua hukkaan. Ja usko mitä haluat, mutta se kyllä vilpittömästi surettaa minua. 

Lisäksi viestisi poliittinen osuus ei kuulu tähän ketjuun, ja oletan sinun ehkä mahdollisesti olevan sama kirjoittaja, joka on aiemminkin yrittänyt viedä keskustelua poliittisen paatoksen suuntaan. Sille löytyy varmasti sopivampia ketjuja jatkossa kuin tämä. 

Vierailija
21092/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyit ? Mikä sai aikaan päätöksen? Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistoina tänään kahdet housut siitä mun aiemmin viikolla laskemastani ja tänne kirjoittamastani housupaljoudesta. Sain myytyä ne torissa ja vein ne heti postiin. Lisäksi aamulla heitin pois sukat, jotka olleet ihan lempparit yösukat, mutta nyt ne oli jo niin läpikuultavaksi hiutuneet ettei enää pahemmin lämmitä. Mietin, että pitäskö sitä laittaa taas parit housut myyntiin kun noita tavoitehousuja tuntuu riittävän 🙈

Minä olen luopunut lähes kaikista tavoitevaatteista. Pari siistiä paitaa olen säästänyt, niihin mahtuisin vain parin kilon painonpudotuksella, joka on vielä realistinen tavoite. Ja yhteen pikkujoulumekkoon en aiemmin mahtunut, mutta tänä vuonna mahduin ja puin sen päälleni.

Aiemmin mulla oli hyllyllinen tavoitevaatteita. Ei siinä oikein järkeä ole.

Vierailija
21093/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 yötä jouluun on.. tänään heitin pois kahdet yli 20v vanhat silmälasit, joita jostain syystä olin säästellyt kaikki nämä vuodet. Heitin pois myös vanhentuneen meikkipuuterin, missä oli jo outo haju eli pilalla oli. Käytin loppuun myös pari kosmetiikkatuotetta, niitäkin on kertynyt ihan liikaa. Saunassa otettiin käyttöön vuosia sitten saatu löylytuoksupussi, mikä on pyörinyt kodinhoitohuoneen pöydällä odottamassa käyttöä. Heitin pois myös yhden pesusienen, joka unohtunut roikkumaan, vaikka uusi on ostettu jo aikoja sitten. Kaappien kätköistä löytyi lisää tyhjiä säästettyjä pahvilaatikoita, jotka lähtivät pahvinkeräykseen.

Vierailija
21094/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se ilkeän sukulaisen luona asuva, jolla on vaatteet muovipussissa ja joku sosiaalityöntekijä heitti rikkinäiset yöhousut roskiin?

Hän on sanonut asuvansa äitinsä luona. 

Todistetusti nyt siis trolli, jos äiti on vaihtunut isäksi. 

Vierailija
21095/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kerrostalossa, ja minulla on todella pieni keittokomero, jossa on alakaapissa tilaa vain muovi- ja biojätteille. Kun muita roskalajeja tulee (eli pahvi, paperi, metalli, lasi jne.), otan ne saman tien mukaan aina aamulla töihin lähtiessäni, ja tiputan ne alaoven lähellä olevaan taloyhtiön roskakatokseen. Ylimääräistä koukkausta tulee muutama metri, eli en näe niiden viemistä mitenkään hankalana tai aikaavievänä. En siis ihan saa kiinni tuosta ajatuksesta, että miksi eri roskien vieminen erikseen kerrostalossa ei onnistuisi yhtä vaivattomasti kuin omakotitalossa.

Ei me kaikki voida tietää, että juuri sinulla on roskikseen vain pari metriä. Kaikilla kerrostalossa asuvilla näin ei kuitenkaan ole. 

Saatko nyt kiinni ajatuksesta?

Vierailija
21096/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan ja näkemiin. Kaduttaa, että olen kirjoittanut tänne yhtään mitään.

Vierailija
21097/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se ilkeän sukulaisen luona asuva, jolla on vaatteet muovipussissa ja joku sosiaalityöntekijä heitti rikkinäiset yöhousut roskiin?

Hän on sanonut asuvansa äitinsä luona. 

Todistetusti nyt siis trolli, jos äiti on vaihtunut isäksi. 

Ehkä äiti onkin nykyään isä, käynyt sukupuolen vaihdoksessa..

Vierailija
21098/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pystyit ? Mikä sai aikaan päätöksen? Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistoina tänään kahdet housut siitä mun aiemmin viikolla laskemastani ja tänne kirjoittamastani housupaljoudesta. Sain myytyä ne torissa ja vein ne heti postiin. Lisäksi aamulla heitin pois sukat, jotka olleet ihan lempparit yösukat, mutta nyt ne oli jo niin läpikuultavaksi hiutuneet ettei enää pahemmin lämmitä. Mietin, että pitäskö sitä laittaa taas parit housut myyntiin kun noita tavoitehousuja tuntuu riittävän 🙈

Minä olen luopunut lähes kaikista tavoitevaatteista. Pari siistiä paitaa olen säästänyt, niihin mahtuisin vain parin kilon painonpudotuksella, joka on vielä realistinen tavoite. Ja yhteen pikkujoulumekkoon en aiemmin mahtunut, mutta tänä vuonna mahduin ja puin sen päälleni.

Aiemmin mulla oli hyllyllinen tavoitevaatteita. Ei siinä oikein järkeä ole.

Mikä sai aikaan päätöksen luopua tavoitevaatteista: elämän realiteetit. Tulenko enää ikinä laihtumaan 10 kiloa? Tuskin. Ja jos tulen, voin silloin palkita itseni uusilla vaatteilla. Vielä ei ole tarvinnut. Ja muoti muuttuu, en minä niitä pillifarkkuja ja vuoden 2010 baaritoppeja muutenkaan enää käyttäisi. Pari ajatonta kauluspaitaa olen säästänyt.

Vierailija
21099/21099 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 yötä jouluun on.. tänään heitin pois kahdet yli 20v vanhat silmälasit, joita jostain syystä olin säästellyt kaikki nämä vuodet. Heitin pois myös vanhentuneen meikkipuuterin, missä oli jo outo haju eli pilalla oli. Käytin loppuun myös pari kosmetiikkatuotetta, niitäkin on kertynyt ihan liikaa. Saunassa otettiin käyttöön vuosia sitten saatu löylytuoksupussi, mikä on pyörinyt kodinhoitohuoneen pöydällä odottamassa käyttöä. Heitin pois myös yhden pesusienen, joka unohtunut roikkumaan, vaikka uusi on ostettu jo aikoja sitten. Kaappien kätköistä löytyi lisää tyhjiä säästettyjä pahvilaatikoita, jotka lähtivät pahvinkeräykseen.

Mikähän noissa silmälaseissa on? Itsekin säästelen niitä. Jokin aika sitten sain heitettyä pois 20 vuotta vanhat lasit. Kai olen ajatellut, että kiva joskus katsoa millaiset lasit on ollut. Mutta niitäkin kertyy, kun parin vuoden välein on tullut uusittua.