tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (21077)
Ei kamalaa, kun ajatteleekin mikä määrä tavaraa itsellä on koko elämän aikana ollut.. takkia, farkkua, kirjaa, kuppia, lakanaa, pyyhettä.. ja siis puhumattakaan esim kuinka monta sukkaa on kuluttanut vauvasta saakka, t- paitaa, muovikassia, kynää, wc- paperirullaa.. ihan mitä vaan..
Kerran yritin laskea montako takkia minulla on elämässäni ollut. Ei siitä mitään tullut, kun valokuvia selatessa löytyi aina vaan uusia takkeja, joita en muistanut.
Aika moisessa tavaravirrassa me uimme elämämme.
Karsittiin pikkulegoja oikein urakalla. Yksi muovikassillinen lähti pois. Poistoina myös farkut sekä kaksi iäisyyden vanhaa kasvopyyhettä, jotka korvasin uusilla.
Karsittiin pikkulegoja oikein urakalla. Yksi muovikassillinen lähti pois. Poistoina myös farkut sekä kaksi iäisyyden vanhaa kasvopyyhettä, jotka korvasin uusilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kamalaa, kun ajatteleekin mikä määrä tavaraa itsellä on koko elämän aikana ollut.. takkia, farkkua, kirjaa, kuppia, lakanaa, pyyhettä.. ja siis puhumattakaan esim kuinka monta sukkaa on kuluttanut vauvasta saakka, t- paitaa, muovikassia, kynää, wc- paperirullaa.. ihan mitä vaan..
Kerran yritin laskea montako takkia minulla on elämässäni ollut. Ei siitä mitään tullut, kun valokuvia selatessa löytyi aina vaan uusia takkeja, joita en muistanut.
= Tavaran laskemiseen hurahtanut ihmisparka.
Kas kun et ajattele vatsaasi mennyttä ruokamäärää koko elämäsi aikana.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko alanuolia laittavat sitten ystävällisesti kertoa, miten muuten kuin muovipusseissa vaatteita pitäisi säilyttää kun käytössä ei ole vaatteille kaappia, hyllyjä tai muutakaan säilytystilaa?
Nukutko kattoon ripustetussa riippumatossa?
Vierailija kirjoitti:
Ketjulla on ikää jo yli 10 vuotta ja tää on ehdottomasti yksi palstan parhaimpia!
Mitä kuuluu AP? Tai onko linjoilla vielä muita, alusta asti mukana olleita?
Olen ollut alusta asti, kuten ja kommentoin välillä.
On kyllä mennyt monesti jankkaamiseksi ohi aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjulla on ikää jo yli 10 vuotta ja tää on ehdottomasti yksi palstan parhaimpia!
Mitä kuuluu AP? Tai onko linjoilla vielä muita, alusta asti mukana olleita?
Olen ollut alusta asti, kuten ja kommentoin välillä.
On kyllä mennyt monesti jankkaamiseksi ohi aiheen.
Luen ja kommentoin.
Ärsyttää kun ennakoiva vaihtaa sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta sinähän sitä vatsaasi ja sinne mässyttämääsi ruokaa ajattelit, eikä hän.. tais kalikka kapsahtaa ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevää välillä miettiäkin miten jumalattomasti me tarvitsemme tavaraa elämämme aikana. Ihan tervettä pohdintaa.
Tekisi varmasti ihan hyvää tälle vatsaansa ajattelevalle ahmatillekin.
11 yötä jouluun on.. tänään jäin vähän tavoitteestani, kun olin lähes koko päivän pois kotoa eikä tavaroiden läpikäynnille ollut juuri aikaa. Poistoina yhdet kengät kirppiskauppoina, lääkekaapista vanhentunut korvahuuhde, kaapista kaksi pahvilaatikkoa, joista en ymmärrä miksi ne olin säästänyt. Kosmetiikan poistoina loppuun käytetty käsirasva, vartalovoide, kasvorasva ja kasvonaamio sekä yksi tuotenäyte. Lisäksi yksi huono meikkisivellin lähti roskiin. Poistoja siis 10, jos nuo pahvilaatikot laskee mukaan. Onneksi edellisten päivien poistomäärät oli niin isoja, että pieni vaje tänään ei haittaa. Huomenna yritän sitten löytää taas uudet 10 poistoa.
Mitä poistoja te olette tehneet tänään?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, miten vähenevä tavaramäärä vapauttaa kaistaa varsinaiselle siivoamiselle. Tulin töistä kotiin ja totesin, että turhan likaista ja sekaista on. Puolessa tunnissa siistin keittiön, olohuoneen ja toisen kylppärin, imuroin yläkerran ja portaat sekä heitin lakanapyykit koneeseen pyörimään, siivosin kissanvessan ja vein roskat. Nyt on taas perussiistiä ja mukava alkaa viikonlopun viettoon. Eikä mitään jää lojumaan tasoille tai keittiön tuoleille! Kaikki mahtuu kaappeihin.
Yksi asia pitäisi ratkaista eli pahvinkierrätys. Meillä on parikymmentä vuotta vanha keittiö, jossa on se perinteinen roskiskaappi roskisvaunuineen. Olen kerännyt pahvit yhteen tuollaiseen ns. normiroskikseen, mutta se on auttamatta pieni ja epäkäytännöllinen. Haluaisin pahvit johonkin isompaan astiaan tai kassiin, josta ne voisi suoraan napata mukaan. Joku smartstore mahtuisi keittiönnurkkaan, mutta en halua lattialle mitään enempää.
Miten te vanhojen keit
Mulla on pahveille sellanen tosi iso punottu kori, sellainen puunvärinen, ja muille (lasit, paperi jne) pari isoa tynnyriä, siis sellaisia vähän roskiksen näköisiä pönttöjä. Nuo on kaikki sisustukseen sopivia "tyylikkäitä ja hienoja" niin voivat hyvin olla esillä keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, miten vähenevä tavaramäärä vapauttaa kaistaa varsinaiselle siivoamiselle. Tulin töistä kotiin ja totesin, että turhan likaista ja sekaista on. Puolessa tunnissa siistin keittiön, olohuoneen ja toisen kylppärin, imuroin yläkerran ja portaat sekä heitin lakanapyykit koneeseen pyörimään, siivosin kissanvessan ja vein roskat. Nyt on taas perussiistiä ja mukava alkaa viikonlopun viettoon. Eikä mitään jää lojumaan tasoille tai keittiön tuoleille! Kaikki mahtuu kaappeihin.
Yksi asia pitäisi ratkaista eli pahvinkierrätys. Meillä on parikymmentä vuotta vanha keittiö, jossa on se perinteinen roskiskaappi roskisvaunuineen. Olen kerännyt pahvit yhteen tuollaiseen ns. normiroskikseen, mutta se on auttamatta pieni ja epäkäytännöllinen. Haluaisin pahvit johonkin isompaan astiaan tai kassiin, josta ne voisi suoraan napata mukaan. Joku smartstore mahtuisi keittiönnurkkaan, mutta en halua lattialle
Onko nuo kaikki pömpelit siis pitkin keittiön lattiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkumusta pitäisi saada takaisin naisten vaatekaappeihin eli yksi hyvä mekko jota asustamalla voi mennä lähes minne tahansa.
Jaa. Minä en kannata tuollaista pakkovaltiota tai univormuttamista, enkä laittaisi pikkumustaa vaikka saisin sakot. Ihmiset ovat aikojen alusta asti halunneet ilmaista itseään pukeutumisella.
Tuskin tuo kirjoittaja tarkoitti, että kenenkään olisi PAKKO käyttää yhtä ja samaa mekkoa.
Tarkoitti varmaan enemmänkin, että olisi kiva lanseerata se pikkumustan käsite uudelleen käyttöön, koska useimmille meistä se riittäisi kyllä vakioasuksi kaikenlaisiin tilaisuuksiin. Nykyään kun sellaista "vakioasun" käsitettä ei ole oikein käytössä, tuntuu melkeinpä nololta mennä samassa mekossa moneen tilaisuuteen.
Mun mielestä trendi on tässä jo muuttumassa. Linnanjuhlissakin jotkut käyttävät samaa mekkoa useamman kerran. Joku käyttää mekkoa tyyliin vuodelta 2004 ja sekin on ok! Mielestäni on nykyään oikeinkin hyväksyttyä mennä sama vaate päällä eri tilaisuuksiin vaikka vuodesta toiseen. Aina välillä toki vaihtelee asuja ja joskus pitää vaikka vähän taukoja tietystä vaatteesta niin saa vaihtelua. Itsekin tuossa eräänä päivänä olin yhdessä kokouksessa vuonna 2010 ostama bleiseri päällä ja hyvin toimi edelleen. Toki housut ja paita olivat uudemmat. Mutta monet laadukkaat luottovaatteet toimivat vuodesta toiseen eri tavoilla yhdisteltynä ja onneksi se on nykyään ihan hyväksyttyä. Paljon hyväksytympää kuin jatkuvasti uusiin temuvaatteisiin pukeutuminen.
Sille joka kyselee pömpeleistä keittiön lattialla, eivät ole ollenkaan lattialla vaan yhdellä tasolla. Meillä on siis iso keittiö ja paljon tasoja. Eivät siis ole missään kahvinkeittimen tai jääkaapin vieressä vaan vähän syrjemmässä.
Itse en halua sisälle mitään keräyslootaa, vaan vien pahvit aina samantien auton takaluukkuun, josta sitten jossain vaiheessa työmatkoilla keräyspisteelle. En tokikaan jaksaisi kiikutella niitä joka välissä erikseen mikäli asuisin kerrostalossa, mutta omakotitalossa onnistuu vaivattomasti, sillä matkaa keittiöstä autolle on vain parikymmentä metriä.
Sinulle joka asut isäsi luona. Kyselit saamistasi alanuolista, ja koit, ettet ole tänne tervetullut. Itse annan kirjoituksiisi lähes aina alanuolen, mutta en ilkeyttäni, vaan koska minua harmittaa, kuinka joku tuhlaa ainokaisen elämänsä sellaiseen elämäntyyliin, jossa on noin onneton. Toivoisin sinullekin parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua sisälle mitään keräyslootaa, vaan vien pahvit aina samantien auton takaluukkuun, josta sitten jossain vaiheessa työmatkoilla keräyspisteelle. En tokikaan jaksaisi kiikutella niitä joka välissä erikseen mikäli asuisin kerrostalossa, mutta omakotitalossa onnistuu vaivattomasti, sillä matkaa keittiöstä autolle on vain parikymmentä metriä.
Sinulle joka asut isäsi luona. Kyselit saamistasi alanuolista, ja koit, ettet ole tänne tervetullut. Itse annan kirjoituksiisi lähes aina alanuolen, mutta en ilkeyttäni, vaan koska minua harmittaa, kuinka joku tuhlaa ainokaisen elämänsä sellaiseen elämäntyyliin, jossa on noin onneton. Toivoisin sinullekin parempaa.
Asun kerrostalossa, ja minulla on todella pieni keittokomero, jossa on alakaapissa tilaa vain muovi- ja biojätteille. Kun muita roskalajeja tulee (eli pahvi, paperi, metalli, lasi jne.), otan ne saman tien mukaan aina aamulla töihin lähtiessäni, ja tiputan ne alaoven lähellä olevaan taloyhtiön roskakatokseen. Ylimääräistä koukkausta tulee muutama metri, eli en näe niiden viemistä mitenkään hankalana tai aikaavievänä. En siis ihan saa kiinni tuosta ajatuksesta, että miksi eri roskien vieminen erikseen kerrostalossa ei onnistuisi yhtä vaivattomasti kuin omakotitalossa.
Minäkään en halua pitää lattialla mitään ylimääräistä, kotini on neliömäärältään vain 60 m2 ja siivous on niin paljon helpompaa kun ei tarvitse siirrellä ja väistellä koreja ja laatikoita huonekalujen lisäksi. Satunnaisilla ötököillä on myös vähemmän piiloutumispaikkoja kun pitää lattian mahdollisimman tyhjänä. Tämä on oma preferenssini, muut tekevät mikä heille on mukavinta.