Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20374)

Vierailija
20341/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko muuten tämä "kolme poistoa" johonkin juttuun, vai onko siitä vain tullut tämän ketjun tapa? Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun olen usein nähnyt sen mainittavan.

Itsellä siis vain eilen välähti, että 3 poistoa päivässä jouluun asti on 180 poistoa ennen joulua. Yritin vain motivoida itseä taas aloittamaan karsimisen kun pidemmän aikaan ollut enemmänkin suunta sisään kuin ulos talosta. Nyt sitten höpisen näistä kolmesta poistosta että mitä eilen ja mitä tänään :D mutta ehdottomasti kannustan muitakin tähän matalan kynnyksen haasteeseen!

Tää onkin hauska, mielelläni lukisin mitkä 3 poistoa kukakin on päivittäin tehnyt!

Mulla lähti tänään kolmet cd levyn kannet. Levyjä ei ollut missään😁

Vierailija
20342/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa miten olen laittanut ainakin pari tonnia vuosien varrella erilaisiin säilytysjärjestelmiin ja -laatikoihin, eikä mikään tunnu hyvältä ja toimivalta varsinkin siksi kun tavaraa on tuhottomasti liikaa. Pahviset säilytyslaatikot eivät suojaa paperitoukilta ja muilta öttiäisiltä ja muoviset säilytyslaatikot kellastuvat rumiksi ja menevät rikki jos ne vahingossa tiputtaa lattialle väärässä kulmassa. Lisäksi on kaikenlaisia koreja ja kasseja siellä täällä. Hermot menee kun mitään ei löydy.

Konmari sanoo että "storage experts are hoarders". Marituksessa pyritään siihen, että asunnossa ei ole enää irtonaisia säilytysratkaisuja, vaan kaikki tavara mahtuu kiinteisiin säilytyskalusteisiin. 

Etsin itsekin aiemmin optimaalisia säilytyshärpäkkeitä, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen, että Marie oli oikeassa. Kun sinulla on kaapeissa vain ne tavarat joita

No toi nyt riippuu niin paljon asunnosta, joissakin ei ole edes vaatekaappia kiinteänä. Ja vaikka olisi joku hyllyllinen komero niin aika vaikea sinne on järjestää pienempää tavaraa ilman laatikoita ja koreja. Meillä esim.non keittiönkaappien lisäksi tasan yksi vaatekaappi kiinteänä jossa on tangot ja ihan ylhäällä katonrajassa hylly. Sanoin miehelle kun muutettiin että voisi kysellä vanhemmiltaan onko ylimääräisiä laatikostoja meille niin hän sanoi että eihän me tarvita kun on toi vaatekomero x) Sanoin että niin alusvaatteet sinne henkareilla ja kaikki vauvanvaatteet sä sit varmaan ripustelet? Lähdin vähän sivuteille mutta pointti oli että kaikki ei voi valita millaiseen asuntoon muuttaa. Tietenkin jos lasket kiinteiksi kalusteiksi myös lipastot ja kirjahyllyt sun muut niin joo okei. Mutta erityisesti lasten kanssa tarvitaan silti niitä "maksullisia" epämääräisiä laatikoita ja koreja leluille ja säilytysjärjestelmät elävät koko ajan kun lasten tarpeet muuttuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20343/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa tuuria mutta on teidän kolmevuotiaskin aika epeli kun tollaista keksii;) Meillä on lasten sakset aina keittiönpöydällä eikä meidän kolmevuotias ole yrittänyt niillä leikata muuta kuin paperia. Samoin ei ole kumpikaan poika koskaan yrittänyt piirtää seinille tai tehdä muuten tuhojaan. En siis yritä dissata teitä, hassua vaan miten hirmu erilaisia lapsia on olemassa x

Vierailija kirjoitti:

Mies oli illalla leikannut lasten kynnet ja tehnyt iltatoimet, työnsi sakset työpöytänsä tietokonenäppäimistön alle siksi aikaa. Laiskuutta ja huonoa tuuria. Tää on kyllä niin pielessä ainakin oman sukupolven miehissä, että kasvaneet tähän sokeuteen. Nainen veisi oletusarvoisesti paikoilleen. 

Samaa uusavuttomuutta valitettavasti myös isässä. Autoin äitiä tässä käymään vaatekaappiaan läpi ja vietiin autolla kierrätykseen (ei itse pysty ajamaan + kiitos lastenvahtina olemisesta), samalla nappasin muutaman mekon itselle käyttöön. Kiva saada sopivia, missä imetyskin onnistuu. No, isä piti tätä ilmeisesti merkkinä, että meille voi tuoda ja ilmestyi eilen kassillisen kanssa "jos vaikka K käyttäisi". Oli mainos t-paitoja ja huppari, väärän kokoiset kengät, epäsiisti villapaita. Tekstiilijätettä, mutta ei vain itse pysty viemään. Ärsytti.

Kaappien tyhjäys jatkunut. Muka tärkeitä teininä ostettuja astiastoja, teek

Vierailija
20344/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa poistaa tänään mitään. En varmaan huomennakaan. Ylihuomenna ei ainakaan eikä keskiviikkona. Onnistuisiko torstaina poistaa 15 tavaraa? Katsellaan. 

Vierailija
20345/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa poistaa tänään mitään. En varmaan huomennakaan. Ylihuomenna ei ainakaan eikä keskiviikkona. Onnistuisiko torstaina poistaa 15 tavaraa? Katsellaan. 

Onnistuu. Odota ja katsele. Karsinta etenee, omaa tahtia.

Vierailija
20346/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet ilmoittanut nämä verottajalle, sillä jos joku on työstä saatua tuloa niin tämä. Jokainen kirppikseltä saamasi viidenkymmenen euron ostoetu pitäisi ilmoittaa ansiotulona. 

Omankin irtaimiston kirppismyynti on vain tiettyyn summaan asti verovapaata. Se verovapaus ei koske muiden ihmisten tavaroiden myyntiä.

Luult puhut musta ja en ole. Enkä aio.

Työkaveri kerää tavaraa kasaan, haen sen, käyn läpi ja myytäväksi kelpaavat vien kirppikselle.

Ymmärrätkö kuinka suuri työ tässä on ? Veikkaan tuntipalkka jää n euron luokkaan.

En saa rahaa kirppikseltä vaan saldoa. Esim Kalevala koru antaa second handissä pienen summan, keskimäärin ovat olleet 15 euroa.

Kun ensimmäisen kerran vietiin koruja, otettiin tilalle Marimekon unikko koruja, siihen sai viedä n 100 korua.

Kirppistä pitää pariskunta ja olen tutustunut kumpaankin erikseen. Monta juttua tapahtui ja he itse ehdottivat minulle tätä.

Eli tämä on ns tutun kauppaa, eikä missään nimessä palvelua tarjota muille.

Heillä on työsuhteessa sivari ja työtön tutustuja, jotka pitkälti hoitaa työn tässä, lisäksi toinen laittaa minulle viestiä, kun löytyy jotain minulle sopivaa.

Mä teen käsitöitä, mm pääsiäisenä ja myös Halloweenina. He sanoivat, etenkik pääsiäisjutut houkuttelevat niin paljon ostajia ja yleensä ostavat muutakin, lisäksi heillä on lähes aina ryhjiä paikkoja. Niin kauan, kun tuon heille näitä käsitöitä ja paikkoja on vapaana, sopimus pitää

Vierailija
20347/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa miten olen laittanut ainakin pari tonnia vuosien varrella erilaisiin säilytysjärjestelmiin ja -laatikoihin, eikä mikään tunnu hyvältä ja toimivalta varsinkin siksi kun tavaraa on tuhottomasti liikaa. Pahviset säilytyslaatikot eivät suojaa paperitoukilta ja muilta öttiäisiltä ja muoviset säilytyslaatikot kellastuvat rumiksi ja menevät rikki jos ne vahingossa tiputtaa lattialle väärässä kulmassa. Lisäksi on kaikenlaisia koreja ja kasseja siellä täällä. Hermot menee kun mitään ei löydy.

Konmari sanoo että "storage experts are hoarders". Marituksessa pyritään siihen, että asunnossa ei ole enää irtonaisia säilytysratkaisuja, vaan kaikki tavara mahtuu kiinteisiin säilytyskalusteisiin. 

Etsin itsekin aiemmin optimaalisia säilytyshärpäkkeitä, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen, että Marie oli oike

Näinpä. Sekin, missä tavaraa tarvitaan, vaikuttaa siihen tarvitseeko esim lipastoa. Meillä ei ole isossa eteisessä yhtään kiinteää kalustetta, joten sinne on hommattu kaappi vaatteille ja muille eteiseen kuuluville asioille. Siellä on myös lipasto jonka päällä on laskutilaa. Ainoat kiinteät kalusteet on keittiössä vessassa ja yläkerrassa. Aivan typerää olisi alakerran olohuoneesaa tarvittavaa asiaa säilyttää kylppäriss tai yläkerran makuuhuoneessa.

Vierailija
20348/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet ilmoittanut nämä verottajalle, sillä jos joku on työstä saatua tuloa niin tämä. Jokainen kirppikseltä saamasi viidenkymmenen euron ostoetu pitäisi ilmoittaa ansiotulona. 

Omankin irtaimiston kirppismyynti on vain tiettyyn summaan asti verovapaata. Se verovapaus ei koske muiden ihmisten tavaroiden myyntiä.

Luult puhut musta ja en ole. Enkä aio.

Työkaveri kerää tavaraa kasaan, haen sen, käyn läpi ja myytäväksi kelpaavat vien kirppikselle.

Ymmärrätkö kuinka suuri työ tässä on ? Veikkaan tuntipalkka jää n euron luokkaan.

En saa rahaa kirppikseltä vaan saldoa. Esim Kalevala koru antaa second handissä pienen summan, keskimäärin ovat olleet 15 euroa.

Kun ensimmäisen kerran vietiin koruja, otettiin tilalle Mar

Ahaa, kiitos kirppariselvennöksestä! 

Vierailija
20349/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie Kondosta tuli mieleen yksi juttu. Muistan, että Konmarissa sanottiin jotain sellaista, että kaikki saman kategorian tavarat pitäisi käydä läpi kerralla. Siis kerätä vaikka kaikki housut kasaan ja karsia siitä. Karsiminen esimerkiksi lipaston laatikko kerrallaan ei kuulemma toimi.

Tämä voi hyvinkin olla totta, että se on tehokkaampaa noin, mutta kuinka moni teistä pystyy tuollaiseen?

Minä en yksinkertaisesti pysty/ehdi. Jos minun pitäisi kerätä kaikki talostani löytyvät kategorian X tavarat samaan kassaan ennen kuin voin alkaa järjestellä ja karsia, tästä ei tulisi ikinä mitään. Käyn aina hyllyn, laatikon, tms. kerrallaan, ja kyllä niinkin löytyy ihan kiitettävästi poistettavaa.

Vierailija
20350/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se on auttanut selvästi karsimiseen kun on koonnut kaiken samalla kertaa kasaan, siinä joutuu kohtaamaan sen miten paljon tavaraa onkaan ja bongaamaan mahdolliset tupla- ja triplakappaleet. Kategorioiden pitää vain olla tarpeeksi pieniä jotta työ ei kestä liian kauan ja tavarat jaksaa käydä läpi. Sen sijaan että ottaa koko vaatekaapin, ottaakin vain sukat tai vain housut. Koko siivouskaapin sijaan käy läpi kaikki siivousaineet. Kaikkien toimistotarvikkeiden sijaan kerralla vain kynät tai muistikirjat. Kaikkien astioiden sijaan vain kahvimukit. Jne.

Vierailija
20351/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marie Kondosta tuli mieleen yksi juttu. Muistan, että Konmarissa sanottiin jotain sellaista, että kaikki saman kategorian tavarat pitäisi käydä läpi kerralla. Siis kerätä vaikka kaikki housut kasaan ja karsia siitä. Karsiminen esimerkiksi lipaston laatikko kerrallaan ei kuulemma toimi.

Tämä voi hyvinkin olla totta, että se on tehokkaampaa noin, mutta kuinka moni teistä pystyy tuollaiseen?

Minä en yksinkertaisesti pysty/ehdi. Jos minun pitäisi kerätä kaikki talostani löytyvät kategorian X tavarat samaan kassaan ennen kuin voin alkaa järjestellä ja karsia, tästä ei tulisi ikinä mitään. Käyn aina hyllyn, laatikon, tms. kerrallaan, ja kyllä niinkin löytyy ihan kiitettävästi poistettavaa.

Mä teen sekoitusta tuosta, eli laatikko kerrallaan, mutta samalla kerään samantyyppiset tavarat samaan paikkaan.

Vierailija
20352/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen normaalin vkosiivouksen ohessa karsin kaapeista muistaakseni 5 laukkua ja 7 sukkaparia, ihan koko viikon on seissyt eteisessä 3 muovipussillista erilaista kodin tavaraa odottamassa kirpparille vientiä, vien siis lahjotuksena kirpparille. Olen se joka totesi rompetorin ja nettikirppistelyn olevan liian vaivalloista ja korbvaus vaivasta liian pieni niin olen lopettanut nuo ja nykyisin vain lahjoitan tarpeettomat eteenpäin. Mun sokea pisteeni on isot tavarat, olen nyt tämän vuoden koittanut myydä punaista ikean ps-kaappia, yhtään ainutta kiinnostunutta en ole löytänyt. Kirpparille jonne lahjotuksia vien ei oteta huonekaluja ja hyvää peltikaappia en hennoisi metallinkeräykseenkään palastella, tähän kaipaisin ideoita että mitä ihmettä tuolle teen? Asun pienellä paikkakunnalla että jokin tienviereen vieminen "saa ottaa"-lapun kanssa ei lienee mikän tuottavin idea.

Vierailija
20353/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen normaalin vkosiivouksen ohessa karsin kaapeista muistaakseni 5 laukkua ja 7 sukkaparia, ihan koko viikon on seissyt eteisessä 3 muovipussillista erilaista kodin tavaraa odottamassa kirpparille vientiä, vien siis lahjotuksena kirpparille. Olen se joka totesi rompetorin ja nettikirppistelyn olevan liian vaivalloista ja korbvaus vaivasta liian pieni niin olen lopettanut nuo ja nykyisin vain lahjoitan tarpeettomat eteenpäin. Mun sokea pisteeni on isot tavarat, olen nyt tämän vuoden koittanut myydä punaista ikean ps-kaappia, yhtään ainutta kiinnostunutta en ole löytänyt. Kirpparille jonne lahjotuksia vien ei oteta huonekaluja ja hyvää peltikaappia en hennoisi metallinkeräykseenkään palastella, tähän kaipaisin ideoita että mitä ihmettä tuolle teen? Asun pienellä paikkakunnalla että jokin tienviereen vieminen "saa ottaa"-lapun kanssa ei lienee mikän tuottavin idea.

Jatkan vielä, tuo 3 kassillista kasvoi neljäksi kassilliseksi ja vein ne valmiiksi autoon, huomenna töihin mennes kuskaillaan sitten kirpparille. En yhtään muista mitä kaikkea sinnekin kertyi joten ilmeisen turhaa tavaraa itselle, toivottavasti tarpeellista jollekin toiselle.

Vierailija
20354/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olet yrittänyt myydä kaappia? Oletko kokeillut jo facen kirppisryhmät ja torin? Entä ihan lahjoitus roskalavaryhmässä tai vastaavassa? 

Vierailija
20355/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääosin tavarat taitaa suunnilleen kaikki samassa kaapissa ollakin sijoitettuina. Kirjat kirjahyllyissä, vaatteet kaapeissa, astiat keittiössä jne. 

Mutta menetelmää voisi harkita niihin asioihin, joita on hajasijoitettuna. Meillä sellaisia olisi ainakin toimistotarvikkeet, kausivaatteet, harvemmin käytettävät harrastusvälineet, lasten välikokojen vaatteet. Muutaman kerran olen unohtanut, että meillä olikin serkulta perityt kengät tai siskon takki odottamassa seuraavaa käyttäjää, ja käyttäjä on kasvanut niistä ohi... samoin kyniä, saksia ym. meillä on taatusti yli oman tarpeen.  

Vierailija
20356/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon teillä on joulukoristeita? Minulla on kaksi keskikokoista kestokassillista, mutta tavoitteena on saada ne yhteen, tuntuu vain vaikealta vaikka mikään ei ole mitään arvokasta perintönä tullutta koristetta, melkeinpä pelkkää markettirihkamaa.

Meillä on käytännössä vuoden kaikki kausikoristeet tungettuna yhteen yläkaappiin, jouluvalot vievät siellä suurimman tilan. Iso lahjakassillinen taitaa olla muita joulukoristeita ja pääsiäisen tiput ja vappu/synttäri-ilmapallot pyörii hyllyllä jossain omassa paketissaan.

Vierailija
20357/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko pyydät ja missä päin Suomea asut?

Vierailija
20358/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääosin tavarat taitaa suunnilleen kaikki samassa kaapissa ollakin sijoitettuina. Kirjat kirjahyllyissä, vaatteet kaapeissa, astiat keittiössä jne. 

Mutta m

Meillä on hajasijoitusta, esim askartelutarvikkeet. Mitä käytetään yläkerrassa ja mitä alakerrassa esim. Lahjat paketoidaan alakerrassa, ja kausikoristeet on myös alakerrassa paitsi esim ne jouluvalot joita laitetaan yläkerran ikkunoihin. Toisaalta alakertaan laitettava kynttelikkö on yläkerrassa sillä se on niin korkea ettei mahdu alakerran säilytystiloihin. Alakerrassa on myös maalaustarvikkeet, kun taas ompelutarvikkeet on yläkerrassa missä ompelukonekin. Parastahan olisi kun olisi iso huone missä kaikille yhteinen säilytysjärjestelmä, mutta kaikkea ei voi saada🤷

Vierailija
20359/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä että pyrin säilyttämään tavaroita siellä missä niitä käytetään. Musantekovehkeet on yläkerrassa, mutta alakerrassa on tietyt soittimet ja nuottilaput joita yleensä alakerrassa käytetään ja tarvitaan. Olisi hullua viedä soittimet yläkertaan ja sitten aina hakea niitä tarvittaessa alakertaan. Ja samahan se on mm talvivaatteet. Ei meillä ole tilaa eteisessä pitää talvi ja kesävaatteita ja kenkiä ympäri vuoden vaan kyllä tarpeetomat vaihdetaann tarpeellisiin ylä ja alakerran välillä kausittain.

Vierailija
20360/20374 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas tämä kolme poistoa päivässä jouluun asti -tyyppi hei. Aamulla poistin kosteusvoidenäytteen käyttämällä sen pois. Työt haittaa karsimisurakkaa, joten muut poistot joutuu odottamaan iltaa 😁 mutta tänään päätin lisäksi alkaa kiinnittämään nyt enemmän huomiota hävikkiin/päiväysten pyörittämiseen. Aamupala koostui kaikesta, jossa päiväys eilen tai tänään ja harmitti, kun taas on jäänyt jotain käyttämättä ajallaan. Jouduin heittämään pari aika päivää sitten vanhentunutta tuotetta pois (okei siinähän tuli 3 poistoa täyteen). Mutta ei mulla ole varaa tällaiseen häviikkiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän