Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20381)

Vierailija
20301/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi ajoissa jouluun valmistautuva ja järkilahjoja miettivä.

Olin kesällä laivalla ja ostin tarjouksesta konjakkia veljelle ja isälle. Molemmat sitä arvostavat ja osaavat oikein käyttää.

Pojalleni samalta reissulta löytyi tuoksu nuoren miehen mieleen. Lisäksi ostan karkkia ja annan rahaa. 

Tänä vuonna ajattelin kuitata hyväntekeväisyyslahjoitukset osittain tavaralla. Toki raha olisi varmasti tärkeämpää mutta näin toimien pääsen eroon tavaroista joita olen tässä yrittänyt kaupitella. Saan tavarastressiä pois. Toki mietityttää että siirränkö tässä vain ongelmaa...Tulee varmaan rahaakin lahjoitettua. Esim Pelastakaa Lapset ry joka auttaa lapsiperheitä kotimaassa. Sen arvot ovat minulle tärkeitä.

Tykkään joulusta ja lahjojen laittamisesta siksi voisin nyt kanavoida enemmän tuohon hyväntekeväisyyteen kun omia lahjottavia on enää vain 4...Ei siis mitään stressiä vaan mukavaa miettimistä !

Vierailija
20302/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että minun pitäisi hävittää ainakin kolmasosa tavaroistani jotta tavaramäärä olisi kohtuuden rajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20303/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisesta puheen ollen. Kumpi on kiusaaja, ihminen joka valittaa samasta ketjuun kuulumattomasta asiasta koko ajan, vai ne jotka pyytävät häntä tekemän asialle jotain tai lopettamaan valituksen, kuitenkin ketjun nimi on tavarapaljous eikä hankalat asuinkumppanit. 

Jos tänne tulee lukemaan ketjun aiheen mukaisesta asiasta ja aina tulee näitä rasittavia vuodatuksia, niin ainakin minusta tuntuu siltä että tämän ot asian pakkosyöttö on muiden lukijoiden kiusaamista, tai jonkinlaista väkivaltaa. 

Olisiko aika avata oma ketju tälle asialle? Sieltä voisi saada vertaistukea.

Vai onko tavoitteena pilata tämä ketju?

Vierailija
20304/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisesta puheen ollen. Kumpi on kiusaaja, ihminen joka valittaa samasta ketjuun kuulumattomasta asiasta koko ajan, vai ne jotka pyytävät häntä tekemän asialle jotain tai lopettamaan valituksen, kuitenkin ketjun nimi on tavarapaljous eikä hankalat asuinkumppanit. 

Jos tänne tulee lukemaan ketjun aiheen mukaisesta asiasta ja aina tulee näitä rasittavia vuodatuksia, niin ainakin minusta tuntuu siltä että tämän ot asian pakkosyöttö on muiden lukijoiden kiusaamista, tai jonkinlaista väkivaltaa. 

Luen tätä ketjua säännöllisesti ja mulla ainakin mennyt ohi nämä "ainaiset vuodatukset". Ehkä olen sitten skipannut minua kiinnostamattomat viestit ohi tai unohtanut ne heti ja mennyt eteenpäin? 

Vierailija
20305/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään keräillyt erilaisia roskia sieltä täältä. Pois on lähdössä lajiteltuna pahvia, muovia ja metallia. Sekajätteeseen lähtee mm halpismoppi, johon ei saa enää vaihtopäitä/pesuria ja muutenkin mulla on laadukas Sini, johon saa edelleen osia. Jalassa sukat, jotka lähtee roskiin tänään. Tehokäytän myös lenkkareita, jotka talven tullen lähtevät roskiin. 

Vierailija
20306/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon teillä on joulukoristeita? Minulla on kaksi keskikokoista kestokassillista, mutta tavoitteena on saada ne yhteen, tuntuu vain vaikealta vaikka mikään ei ole mitään arvokasta perintönä tullutta koristetta, melkeinpä pelkkää markettirihkamaa.

Vierailija
20307/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppa on edistynyt ja ollaan tänään purettu lattioita ja seiniä. Sunnuntaina pakataan auto valmiiksi ja maanantaina aamulla viedään kuorma kaatopaikalle purkupuuta ennen töihin menoa. Ehkä ensi viikonloppuna pääsisi tekemään uusia pintoja ja maalailemaan. 

Vierailija
20308/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon teillä on joulukoristeita? Minulla on kaksi keskikokoista kestokassillista, mutta tavoitteena on saada ne yhteen, tuntuu vain vaikealta vaikka mikään ei ole mitään arvokasta perintönä tullutta koristetta, melkeinpä pelkkää markettirihkamaa.

Mulla on yhden vaatekaapin yläkaappi täynnä. Pitäisi kyllä karsia osa pois, koska suurin osa ei tule esille vaan vaihtelen fiiliksen mukaan joka vuosi. Lisäksi kausivalot pihalle on aina kesän autotallissa yhdessä korissa. Yhdet valot heitin juuri seriin kun katkesi/irtosi muuntajasta johto. En osta uusia tilalle. 

Vierailija
20309/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi muuten varmasti hyvä hetki lahjoittaa ylimääräiset joulukoristeet pois. Monella katseet kääntyy jo jouluun.

Itsellä suunnitelmissa laittaa stigat ym edullisesti myyntiin heti kun ensilumi sataa. 

Vierailija
20310/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon siivoillut vanhoja henkilökohtaisia papereita pois, mitä en halua muiden näkevän. Saikkutodistuksia, veropapereita ym missä henkilötietoja. Mulla ei ole silppuria eikä takkaa, niin oon liottanut papereita vedessä ämpärissä, rutistellut tiiviiksi mytyksi ja laittanut sekajätteeseen. Kun ne kuivuu, ei niistä enää kukaan selvää saa.

Vierailija
20311/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon siivoillut vanhoja henkilökohtaisia papereita pois, mitä en halua muiden näkevän. Saikkutodistuksia, veropapereita ym missä henkilötietoja. Mulla ei ole silppuria eikä takkaa, niin oon liottanut papereita vedessä ämpärissä, rutistellut tiiviiksi mytyksi ja laittanut sekajätteeseen. Kun ne kuivuu, ei niistä enää kukaan selvää saa.

Itse tuohan tuollaisia papereita ihan sotkemalla tummalla kuulakärkikynällä kriittiset tiedot ja repimällä käsin tai leikkaamalla saksilla. Sitten sekotan silpun sekajätteen joukkoon.

Vierailija
20312/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin aloittaa joulusiivouksen ajoissa, jotta ehdin tehdä sen hyvissä ajoin ennen joulua ja ilman stressiä. Ajattelin, että jos nyt tästä päivästä lähtien karsin vähintään 3 tavaraa päivässä, mulla on ainakin 180 tavaraa vähemmän jouluaattona. Sitten ei pari joululahjaa tunnu niin pahalta lisältä 😁 mutta kaipaisin inspiraatiota, mitä kaikkea olisi hyvä käydä läpi/siivota/karsia missäkin vaiheessa 2kk aikana? Voisin ainakin etsiä kaikki käyttämättä jääneet/uudenveroiset lahjaksi sopivat tavarat, jotka voisi laittaa myyntiin kierrätyslahjoja etsiville.

Vierailija
20313/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tuohan tuollaisia papereita ihan sotkemalla tummalla kuulakärkikynällä kriittiset tiedot ja repimällä käsin tai leikkaamalla saksilla. Sitten sekotan silpun sekajätteen joukkoon.

Mä myös, jos papereita on vähän. Mapillisen "tuhoaa" näppärästi ämpärissä ja vettä päälle. 

Vierailija
20314/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso kasa vanhoja sisustuslehtiä. Tosi vaikea luopua vaikka ihan turhiahan ne on.

Yritän nyt saada itseni heittämään ne paperinkeräykseen. Nyt sain ne jo eteiseen kasaan. 

Ei ne ole turhia, jos saat niistä iloa!

Minäkin säilytän sisustus- ja joululehtiä vaikka en remontoi, enkä osta uusia joulukoristeita. 

Joskus leikkaan parhaita kuvia omaan inspiraatioleikekirjaani.

Vierailija
20315/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000 sivun aikana tähän ketjuun on mahtunut jos jonkinmoisia kuulumisia ja sivujuonteita. Ja aina säännöllisin väliajoin täällä narskuttelee hampaitaan myös ihmisiä, joiden mielestä tämän ketjun pitäisi vastata sisällöltään täysin heidän visioitaan. "Puhukaa kirpputoreista jossain muualla!" "Tehkää lapsuudenmuistoille oma ketju, ketään ei kiinnosta!" "Tämän on tarkoitus olla minimalismiketju!!" "Tämä EI ole mikään minimalismiketju!" "Tämä ei ole mikään uusavuttomien siivousvinkkiketju!" "Älkää vuodattako täällä ongelmianne vaan menkää terapeutille!" "Menkää hamsterit muualle typerine juttuinenne!" jne. jne.

Kuitenkin tämä ketju porskuttaa omaa vauhtiaan eteenpäin. Too bad, so sad 😌

Vierailija
20316/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet ilmoittanut nämä verottajalle, sillä jos joku on työstä saatua tuloa niin tämä. Jokainen kirppikseltä saamasi viidenkymmenen euron ostoetu pitäisi ilmoittaa ansiotulona. 

Omankin irtaimiston kirppismyynti on vain tiettyyn summaan asti verovapaata. Se verovapaus ei koske muiden ihmisten tavaroiden myyntiä.

Vierailija
20317/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole pakko luopua, miksi luopuisit niistä, jos ne tuottavat iloa sinulle? Ovatko kaikki sisäkoristeita vai onko laskuissa mukana myös ulkovalosarjat? Kaksi kassia ei kuulosta paljolta, mutta ymmärrän, jos on pulaa säilytystilasta. Meillä on pelkkiä ulkovalosarjoja kassillinen ja ne laitetaan käyttöön joulukuun alussa. Sisäkoristeita on säilytyslaatikoissa joulua odottamassa. 

Vierailija
20318/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet ilmoittanut nämä verottajalle, sillä jos joku on työstä saatua tuloa niin tämä. Jokainen kirppikseltä saamasi viidenkymmenen euron ostoetu pitäisi ilmoittaa ansiotulona. 

Omankin irtaimiston kirppismyynti on vain tiettyyn summaan asti verovapaata. Se verovapaus ei koske muiden ihmisten tavaroiden myyntiä.

No valtaosa ihmisistä myy omaa irtaimistoaan kovalla tappiolla, ja se on kylläkin verovapaata.

Vierailija
20319/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No valtaosa ihmisistä myy omaa irtaimistoaan kovalla tappiolla, ja se on kylläkin verovapaata.

Joo siis minä myyn 99 % tavaroistani aivan murto-osalla siitä mitä olen niistä itse maksanut, joten ärsyttää ja huvittaa kun joskus 1 % kohdalla pyydänkin lähelle tai herrajumala jopa pari kolme euroa ENEMMÄN kuin tavara maksoi, niin joku jonnajesse tulee valittamaan siitä ja nokkavana kertomaan miten siinä ja siinä verkkokaupassa hinta on 2,50 euroa vähemmän kuin pyyntini ja miten kamala jobbari olenkaan.

Vierailija
20320/20381 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuupa yks kaks yllättäen iltaa vasten vaikealta keksiä 3 poistoa tälle päivälle. Heitän ainakin sukat jaloistani roskiin, sillä niihin on tullut pottuvarpaaseen reikä. Sitten voisin käydä läpi nipun verkkokauppaostosten kuitteja/papereita, jotka olen säästänyt siihen asti että palautetuista tuotteista on rahat palautettu. Nyt vaan pidemmän aikaa unohtunut heittää pois, sujautan lapun aina laatikkoon vaan odottamaan. Mutta mikähän ois kolmas?