Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20374)

Vierailija
20321/20374 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin ottamaan kolmanneksi poistoksi ison kasan kuitteja ja random papereita, mitä kertynyt käsilaukkuun, lipaston laatikkoon ja eteisen pöydän purkkiin, mihin heitän kaikkea randomia kotiin tullessa.

Vierailija
20322/20374 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päädyin ottamaan kolmanneksi poistoksi ison kasan kuitteja ja random papereita, mitä kertynyt käsilaukkuun, lipaston laatikkoon ja eteisen pöydän purkkiin, mihin heitän kaikkea randomia kotiin tullessa.

No niin. Homma siis suoritettu, hyvä. Itse kävin tänään kuulakärkikynät läpi. Tuli poistoja kun muutama ei enää toimi. Kai nekin sitten kuivuu tai jotain? En ole vuosiin ottanut messuilta, hotelleista ym ilmaisia kyniä. Pari toimivaa riittää jatkossa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20323/20374 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähti tänään muu perhe pois kotoa, että saan kerätä kiertoon meneviä rauhassa. Tavoitteenani oli saada yksi ikeakassillinen jotenkuten täyteen, mutta nytpä näitä näyttääkin tulevan kaks hyvinkin täyttä kassia 😄 lisäksi pari isompaa tavaraa lähtee samalla. Yksi iso kestokassi täyttyi myös keväällä myyntiin menevistä, se meni vielä kirppiskaapin ylähyllylle odottelemaan. 

Osan kamppeista olin jo etukäteen keräillyt, mutta nyt sai lajitella kaikki ja kaivella lisää niistä paikoista, joita en ole hetkeen käynyt läpi. Ihanaa! Pitää kysyä, voiko kirpputorilta varata jo nyt ensi keväälle seuraavan vientiajan täyspalveluun, eiköhän tässä taas siihen mennessä kerry se ikeakassi tai kaksi 😀

Vierailija
20324/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon siivoillut vanhoja henkilökohtaisia papereita pois, mitä en halua muiden näkevän. Saikkutodistuksia, veropapereita ym missä henkilötietoja. Mulla ei ole silppuria eikä takkaa, niin oon liottanut papereita vedessä ämpärissä, rutistellut tiiviiksi mytyksi ja laittanut sekajätteeseen. Kun ne kuivuu, ei niistä enää kukaan selvää saa.

Mielummin revi tietty osa pois ja laita muut paperinkeräykseen

Vierailija
20325/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tän päivän kolme poistoa löytyi helposti, kun siivosin aamulla meikkipussin. Tuli enemmänkin kuin kolme. Heitin pois 3 ripsaria, rajauskynän, tyhjän puuterirasian, pari venähtänyttä ponnaria ja vanhentuneen huulikiillon. Siivosin vielä molemmat vessat ja hyödynsin rätiksi revittyjä lakananpalasia 5 kpl. Päätin, että vaikka nyt tuli useampi poisto, ne ei ole "ennakkopoistoja" tuleville päiville vaan joka päivä jouluun asti karsin 3 asiaa. 

Vierailija
20326/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä poistokuulumisia. Saako vanhat kuulakärkikynät ja meikit ym. laittaa sekajätteeseen? Näissä riittäisi mulla poistettavaa.

Vierailija
20327/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet ilmoittanut nämä verottajalle, sillä jos joku on työstä saatua tuloa niin tämä. Jokainen kirppikseltä saamasi viidenkymmenen euron ostoetu pitäisi ilmoittaa ansiotulona. 

Omankin irtaimiston kirppismyynti on vain tiettyyn summaan asti verovapaata. Se verovapaus ei koske muiden ihmisten tavaroiden myyntiä.

Luult puhut musta ja en ole. Enkä aio.

Työkaveri kerää tavaraa kasaan, haen sen, käyn läpi ja myytäväksi kelpaavat vien kirppikselle.

Ymmärrätkö kuinka suuri työ tässä on ? Veikkaan tuntipalkka jää n euron luokkaan.

En saa rahaa kirppikseltä vaan saldoa. Esim Kalevala koru antaa second handissä pienen summan, keskimäärin ovat olleet 15 euroa.

Kun ensimmäisen kerran vietiin koruja, otettiin tilalle Marimekon unikko koruja, siihen sai viedä n 100 korua. Se määrä ei ole pieni. 

Paljon enemmän olen ottanut Arabian astioita, niitä löytyy joka päivä. Arabiassa olen lahjakorteilla antanut monta lahjaa.

Yhden kerran myytävä oli loppukirppiksellä ja vietiin 3 autollista, eli n 60 Ikean kestokassillista.

Otettiin näillä Arabian astioita ja sain tästä määrästä 3 ruokalautasta ja 2 mukia.

Koko palikka onnistuu vain, koska kierrätettävää on paljon, kirppiksellä on töyspalvelu ja minulla on aikaa.

Esim ensi kesänä on 2 häät ja lahjat ovat tulleet näistä. Iso säästö, mutta lähtökohtana tässä on halu kierrättää. Järkeähän tässä ei ole

Vierailija
20328/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kun äkkiseltään poistojen löytäminen tuntuikin vaikealta, vaikka kyllä sitä ylimääräistä on, pyörittelin päässäni erilaisia skenarioita. Jos poistaisin aina 3 tavaraa per huone ja aina eri päivänä eri huoneesta ne poistot. Näkyisikö tuloksia paremmin? Ja laskisiko tuulikaapin ja eteisen yhdeksi huoneeksi vai kahdeksi? Entä kodinhoitohuone ja kylppäri? Jos joka huoneesta tekisin yhtä paljon poistoja, olisi se noin 30 tavaraa per huone ennen joulua. Miten ihmeessä saisin kylppäristä ja khh niin paljon poistoja kun niissä tavaraa on vähiten/ne ovat tarpeellisia? Sitten muistin, että täytyy autotalli ja varasto huomioida myös. Niissä vasta poistoja olisikin. En nyt halua tehdä asiasta liian vaikeaa itselleni, mutta mulla lähtee herkästi pää laskemaan tuloksia ja osuuksia ym 😁 Valitsin nyt kuitenkin jo kylppäristä tehokäyttöön tulevat vajaat pesuainepullot, jotta tulevat osaksi poistoja lähipäivinä ja päätin, että joka huoneesta niitä poistoja kyllä teen, jotta tuloksia näkyy joka puolella taloa.

Vierailija
20329/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä poistokuulumisia. Saako vanhat kuulakärkikynät ja meikit ym. laittaa sekajätteeseen? Näissä riittäisi mulla poistettavaa.

Kyllä saa :) hajuvedet ja kynsilakat menee ongelmajätekeräykseen.

Vierailija
20330/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa :) hajuvedet ja kynsilakat menee ongelmajätekeräykseen.

Kiitos kun vastasit :) kaikkia näitä löytyy kaappien ja laatikoiden kätköistä. Helpottaa jo ajatus siitä, että pääsee niistä eroon, joten tuumasta toimeen.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
20331/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäteopas netissä neuvoo näin:

Lähes kaikki vanhentuneet kosmetiikkatuotteet, kuten meikit ja ihonhoitotuotteet, ovat sekajätettä. 

Vaarallista jätettä ovat permanenttiaineet, tuotetta vielä sisältävät aerosolitölkit (esim. hiuslakka, deodorantti), kynsilakat sekä kynsilakanpoistoaineet. Samoin hajuvesi, partavesi ja muu alkoholipitoinen aine on vaarallista jätettä. Ne tulee viedä vaarallisten jätteiden vastaanottoon

Vierailija
20332/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuuko muuten tämä "kolme poistoa" johonkin juttuun, vai onko siitä vain tullut tämän ketjun tapa? Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun olen usein nähnyt sen mainittavan.

Vierailija
20333/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko muuten tämä "kolme poistoa" johonkin juttuun, vai onko siitä vain tullut tämän ketjun tapa? Ihan uteliaisuudesta kyselen, kun olen usein nähnyt sen mainittavan.

Itsellä siis vain eilen välähti, että 3 poistoa päivässä jouluun asti on 180 poistoa ennen joulua. Yritin vain motivoida itseä taas aloittamaan karsimisen kun pidemmän aikaan ollut enemmänkin suunta sisään kuin ulos talosta. Nyt sitten höpisen näistä kolmesta poistosta että mitä eilen ja mitä tänään :D mutta ehdottomasti kannustan muitakin tähän matalan kynnyksen haasteeseen!

Vierailija
20334/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä joulukalenteri sinulla tuo 3 poistoa päivässä jouluun asti :)

Vierailija
20335/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavoitteena tälle päivälle viisi poistoa, katsotaan myöhemmin toteutuiko.

Vierailija
20336/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänään yhdestä tilaavievästä tavarasta kirppiskaupat tehtyä. Juuri perjantaina mies antoi ukaasin, että jos ei ala kauppoja syntymään niin maanantaina lähtee. Onnekseni tänään tuli yhteydenotto ja nopeat kaupat syntyi. Poistoja tälle päivää jo yhteensä 10.

Vierailija
20337/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäteopas netissä neuvoo näin:

Lähes kaikki vanhentuneet kosmetiikkatuotteet, kuten meikit ja ihonhoitotuotteet, ovat sekajätettä. 

Vaarallista jätettä ovat permanenttiaineet, tuotetta vielä sisältävät aerosolitölkit (esim. hiuslakka, deodorantti), kynsilakat sekä kynsilakanpoistoaineet. Samoin hajuvesi, partavesi ja muu alkoholipitoinen aine on vaarallista jätettä. Ne tulee viedä vaarallisten jätteiden vastaanottoon

Elämä lähes täysin ilman tuollaisia tuotteita on helposti mahdollista. En esim. itse käytä lainkaan tuollaisia tuotteita, mutta yleisellä tasolla toivoisin tällaisista tuotteista enemmän tuotenäytteitä tai pienempiä myytäviä pakkauksia juurikin hävikin ja vikahankintojen määrän vähentämiseksi. Tämä pätee tosin ihan kaikkeen. Pari päivää sitten Citymarketissa oli maistiaisia ruokavaliooni sopivasta uutuusjäätelöstä, josta pidin. Olisin ostanut tuota jäätelöä, jos sitä olisi ollut myynnissä puikkona tai pienessä rasiassa, mutta sitä myyntiin noin 1 litran/900 ml pakkauksessa, joka on ihan liian iso. Jäätelö olisi kuitenkin sulanutkin ennen kun ehdin kotiin niin kaikki olisi pitänyt syödä kerralla ja yhdelle noin iso määrä yhdelle kerralle on ihan liikaa. Laitan tuon jäätelön kuitenkin mieleeni ja kun menen sisareni luo kylään saatan viedä tuollaisen tuliaiseksi. Syömme usein yhdessä jäätelöä kun näemme. Se on harvoja molemmille sopivia herkkuja.

Vierailija
20338/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä siis vain eilen välähti, että 3 poistoa päivässä jouluun asti on 180 poistoa ennen joulua. Yritin vain motivoida itseä taas aloittamaan karsimisen kun pidemmän aikaan ollut enemmänkin suunta sisään kuin ulos talosta. Nyt sitten höpisen näistä kolmesta poistosta että mitä eilen ja mitä tänään :D mutta ehdottomasti kannustan muitakin tähän matalan kynnyksen haasteeseen!

Tää onkin hauska, mielelläni lukisin mitkä 3 poistoa kukakin on päivittäin tehnyt!

Vierailija
20339/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tän päivän poistot. Monta kuukautta kaapissa odottanut hiusväri, sen sekoittamiseen käytetty vanha pakasterasia (käytän vanhimmat rasiat aina näin pois), vanha hammasharja värin levitykseen ja vanha t-paita värjäyksen suojana saa lähteä myös tekstiilikeräykseen.

Vierailija
20340/20374 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet ilmoittanut nämä verottajalle, sillä jos joku on työstä saatua tuloa niin tämä. Jokainen kirppikseltä saamasi viidenkymmenen euron ostoetu pitäisi ilmoittaa ansiotulona. 

Omankin irtaimiston kirppismyynti on vain tiettyyn summaan asti verovapaata. Se verovapaus ei koske muiden ihmisten tavaroiden myyntiä.

Luult puhut musta ja en ole. Enkä aio.

Työkaveri kerää tavaraa kasaan, haen sen, käyn läpi ja myytäväksi kelpaavat vien kirppikselle.

Ymmärrätkö kuinka suuri työ tässä on ? Veikkaan tuntipalkka jää n euron luokkaan.

En saa rahaa kirppikseltä vaan saldoa. Esim Kalevala koru antaa second handissä pienen summan, keskimäärin ovat olleet 15 euroa.

Kun ensimmäisen kerran vietiin koruja, otettiin tilalle Marimekon unikko koruja, siihen sai viedä n 100 korua. Se määrä ei ole pieni. 

Paljon enemm

Haluaisitko kertoa mikä on tällainen kirpputori? En ole koskaan kuullut että kirppis maksaa jonain saldona tavaroista? Siis minkä niminen kirppis? Kiinnostaisi tutustua tällaiseen palveluun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme