Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19906)

Vierailija
19661/19906 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintarvikeväritkin kaadoin pois. Ostan sitten uudet, jos inspiraatio vuosien jälkeen iskee.

No älä nyt sentään mitään jäälyhtyjä varten käy elintarvikevärejä ostelemaan.

Vanhat mausteet vain menettävät aromeita, ei niitä kannata pois heittää. Laittaa vain enemmän.

Liemikuutiotkin niin täynnä suolaa, että surutta voi kyllä käyttää.

Vierailija
19662/19906 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitin tänään pois jotain, mitä ette varmaan usko mulla vielä olevan 😅 purkki oreganoa, jossa oli vielä 1/3 jäljellä. Sain sen kotoa pois muuttaessa mukaani saatesanoilla "onhan se jo vanhentunut, mutta ei mausteet mene miksikään. Raaputa etiketti pois niin ei kukaan näe päiväystä ja menee kui  väärä raha tupareissa pizzojen päällä". Näin tein. Toi purkki on kulkenut 19 vuotta mun mukana kodista toiseen. Viimeiset 13 vuotta sitä on käyttänyt kerran vuodessa mun anoppi pizzan päällä "kun eihän mausteet miksikään mene". Itse ei käytetä. Nyt päätin, että purkin on aika lähteä ja anoppi voi sitten pyytää oreganon pizzeriasta pizzan päälle.

Onko teillä muuten jotain, mitä säästätte jotain vierasta varten vain? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19663/19906 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aiemmin vuokralla kaupungin rivitaloissa. Siellä oli vähän erikoista porukkaa, ja monella asunnon etupihat varsinkin olivat täynnä kaikenlaista ryönää ja roinaa. Ihan järjetöntä, että polkupyöriä ja lastenrattaita lojui maassa kelien armoilla käyttämättöminä. Jos ne olisi ajoissa pistänyt kiertoon, olisi niistä voinut rahaa tai ainakin käyttöön seuraavalle saada. Onko sitten jonkin sortin mielenterveysongelmia

Oon itsekin törmännyt samaan. Teltta pihalla pystyssä kesät ja talvet. Samoin jotkut matot ikuisuuskuivumassa kai. Huonekaluja pihalla mätänemässä ym. Joskus mietin, että miltä sisällä mahtaa näyttää jos pihakin on varasto. 

Vierailija
19664/19906 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tänään saanut nuo aiemmin kertomani laatikot siivottua sekä kaikki keittiön pinnat pyyhittyä, mm. Jääkaapin, mikron, tasot jne. Keittiö on nyt siisti ja mukava.

Vierailija
19665/19906 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pääsee tunnin päästä kotiin ja lähdetään sitten yhdessä viemään ylimääräiset kissanruoat löytöeläintaloon. Samalla viedään kierrätysroskat, jotka oon pakannut valmiiksi ja käydään ruokakaupassa paluumatkalla. Kiva kun saa useamman homman hoidettua samalla reissulla. 

Vierailija
19666/19906 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä fiilis tästä päivästä. Puolen tunnin sijaan tuli siivottua lähes koko päivä oikeastaan ohimennen. Pyykit pesty, edelliset kerätty paikoilleen, lakanat ja pyyhkeet vaihdettu,  2 vessaa pesty, keittiö siivottu, tavaroita laitettu paikoilleen. Nyt illasta menoja, niin enempää en ennätä. Mies varmaan aamulla imuroi ennen töihin lähtöä. Kiva kun koti on taas yllätysvierasvalmis, vaikka toki tavarapaljoutta se ei poista. Mutta niitä ylimääräisiä jaksaa taas toisena päivänä ihmetellä kun perusasiat on kunnossa.

Vierailija
19667/19906 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon opetellut luottamaan prosessiin. Mulla on tavaroita, jotka mulle ylimääräisiä, mutta mahtuvat kaapeissa olemaan. Pikku hiljaa oon torissa myynyt. Tällä viikolla kaupaksi meni astia, josta oon näköjään 4v sitten ottanut myyntikuvat ja nyt sille löytyi ostaja. Aika kauan meni, mutta ehkä tällekin oli tarkoitus. 

Siis kysyn ihan mielenkiinnosta vain. Sillä itse olen juuri päinvastainen. Kaiketi kaikki tämä meillä vaeltava tavaravuori mahtuisi kaappeihin, mutta aina vaan purkautuu pois ja sen vuoksi en jaksa enää pitkiä myyntiaikoja. Vaan lahjoitan suoraan kaikki pois. Jotain yritän ensin myydä ja jos ei mene kaupaksi, niin suoraan vain lahjoitan. Itse en kyllä ikinä, edes pienenä lapsena ole ollut kärsivällinen, joten johtunee jo tästäkin halu poistaa heti turhat.

Sulla ei varmaan sitten koskaan ole ollutkaan tavarapaljoutta ja olet väärässä ketjussa.  

Vierailija
19668/19906 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään posteja läpikäydessä bongasin Dermosilin lehden ja sieltä tuotenäytteitä. Tajusin miten paljon niitä on taas kertynyt ja pitää käyttää pois ennen kuin vanhenee. Olin jo mielessäni tehnyt ison ostoslistan kaikkia ihanuuksia Dermosililtä, kunnes testasin uutta kasvovoidenäytettä. Se oli niin super vahvasti hajustettu että silmät alkoi vuotaa ja muistin miksi en enää tilaa sieltä lähes mitään. Kaikki mitä nytkin olisin halunjut ostaa, olisi ollut hajusteellisia ja jääneet käyttämättä. Rahaa ja luonnonvaroja olisi mennyt hukkaan.

Vierailija
19669/19906 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon opetellut luottamaan prosessiin. Mulla on tavaroita, jotka mulle ylimääräisiä, mutta mahtuvat kaapeissa olemaan. Pikku hiljaa oon torissa myynyt. Tällä viikolla kaupaksi meni astia, josta oon näköjään 4v sitten ottanut myyntikuvat ja nyt sille löytyi ostaja. Aika kauan meni, mutta ehkä tällekin oli tarkoitus. 

Siis kysyn ihan mielenkiinnosta vain. Sillä itse olen juuri päinvastainen. Kaiketi kaikki tämä meillä vaeltava tavaravuori mahtuisi kaappeihin, mutta aina vaan purkautuu pois ja sen vuoksi en jaksa enää pitkiä myyntiaikoja. Vaan lahjoitan suoraan kaikki pois. Jotain yritän ensin myydä ja jos ei mene kaupaksi, niin suoraan vain lahjoitan. Itse en kyllä ikinä, edes pienenä lapsena ole ollut kärsivällinen, joten johtunee jo tästäkin halu poistaa heti turhat.

Sulla ei varmaan sitten kosk

Eikös hän tuossa nimenomaan kirjoita, että tavaravuori löytyy, mutta sitten kun luopumispäätös syntyy, ei hän malta odotella että menisi kaupaksi vaan ennemmin lahjoittaa heti pois? Vaikka ennemmin heti poistaa turhat, ei välttämättä kaikkea tavarapaljoutta heti turhaksi koe. Ihan tervetullutta on myös "nopean toiminnan ihmiset" tänne kokemuksiaan jakamaan :)

Vierailija
19670/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tyhjensin varastosta kaiken tarpeettoman. Jäteasemalle lähti pöytä, kolme jätesäkillistä lumppua ja roskiin meni kaksi muovikassillista arvotonta lasi- ja keramiikkatavaraa mm. yksiä juhlia varten ostetut viinilasit, joille siis ei jatkossa olisi käyttöä. Muovikassillinen muovia ja pahvilaatikollinen kartonkia kierrätykseen. Yritin hetken myydä pöytää torissa, mutta kun ensimmäinen kyselijä oli häirikkö niin päätin etten myymiseen enkä antamiseenkaan aikaani tuhlaa.

Vierailija
19671/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheessä turhaa tavaraa kertyy. Kerran/pari vuodessa kirpparille. Viimeksi sain nelisensataa euroa ja kamaa lähti aika monta Ikea-säkkiä. Siis tavaraa joka olisi muuten vaan lojunut käyttämättä varastossa tai jossain kaapin perällä.

Aina kun sesonki vaihtuu voi lapsen ja omat vaatteet käydä läpi ja samalla penkoa jos on leluja, joilla ei enää leikitä tai kirjoja, joita ei lueta.

Jos raivaat kamat/pv. On vuodessa lähtenyt 365 romua.

Vierailija
19672/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olin eilen ahkera, koska tänään olen kipeä. Jaksoin sentään viikata pyykit narulta, hinkkasin tiskialtaan kiiltäväksi ja laitoin likaiset asiat tiskikoneeseen. Laitoin pesukoneeseen kylpypyyhkeet ja kylpytakkini. Ne on nopea ripustaa kuivumaan. Meillä on pesevä robotti-imuri ja se saa nyt rauhassa hoitaa lattiat kuntoon. On muuten  lohdullista sairastaa siistissä kodissa. 

Tänään ei taida poistoja tulla. Lepään ja kuuntelen äänikirjaa. 

Vierailija
19673/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri laskin elokuun saldon, -230 tavaraa poistoon. Suurin osa hyväkuntoista ja lahjoitukseen kelpaavia, ei lähinnä lainkaan ollut roskiskuntoista. Mahtava fiilis tästä jatkaa eteenpäin.

Vierailija
19674/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten raaskisin luopua pois nukkuneen äitini tekemistä käsitöistä, lähinnä pienistä pöytäliinoista, poppanoista jne. Meillä kun ei käytetä lainkaan liinoja pöydillä. Niissä on niin paljon muistojakin. Aina olen päätynyt laittamaan ne takaisin laatikkoon. Kaikesta muusta meille turhasta tavarasta ja tekstiilistä olenkin sitten jo surutta luopunut. T.Ex kaiken säästäjä

Vierailija
19675/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten raaskisin luopua pois nukkuneen äitini tekemistä käsitöistä, lähinnä pienistä pöytäliinoista, poppanoista jne. Meillä kun ei käytetä lainkaan liinoja pöydillä. Niissä on niin paljon muistojakin. Aina olen päätynyt laittamaan ne takaisin laatikkoon. Kaikesta muusta meille turhasta tavarasta ja tekstiilistä olenkin sitten jo surutta luopunut. T.Ex kaiken säästäjä

Mulla oli sama ongelma pitkään. Sain äidiltäni mm. virkatut tossut jo eläessään. En tykännyt mallista ja jäivät kaapin perälle. Äitini kuoltua tuntui, että enhän voi niitä etenkään nyt laittaa enää pois kun uusiakaan ei saa. Vasta nyt kun heräsin siihen, että äitinikin varmasti toivoi niiden päätyvän käyttöön, ei kaapin tukkeeksi, joten lahjoitin eteenpäin.

Vierailija
19676/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuen tekstiileistä ja tyylistä noita voi joskus uudelleenkäyttää esim. tyynynpäällisinä, päiväpeitoissa tai esim. verhoissa. Netistä löytyy vaikka mitä vinkkejä. Jotkut tekee noista vaatteitakin.

Vierailija
19677/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitse esimerkiksi kolme jotka säästät muistona ja lahjoita loput jonnekin, mitä kautta ne voivat päästä käyttöön. Minulla oli sama ongelma mutta taideteosten ja luonnosten kanssa, läheiseni oli kohtalaisen hyvä taiteilija. Päätin kehystyttää pari työtä seinälle ja säästin vielä muutaman vähän tilaa vievän varastoon. Loppuja tarjosin sukulaisille ja tuttaville mutta sellaiset mitä kukaan ei halunnut, laitoin kierrätyskeskukseen ja luonnokset roskiin.

Vierailija
19678/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin rankka ja uuvuttava työpäivä, että tänään en oikein jaksanut mitään töiden jälkeen. Kaupasta hain pikaisesti vain ostoslistalla olleet. Onneksi eilen olin siistinyt keittiön, niin laitoin vain eväsrasiat koneeseen ja koneen päälle. Kävin myös viemässä huonot omenat kaatopaikalle ja hain myös äitini omenat sinne. 

Vierailija
19679/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä heitin tänään pois jotain, mitä ette varmaan usko mulla vielä olevan 😅 purkki oreganoa, jossa oli vielä 1/3 jäljellä. Sain sen kotoa pois muuttaessa mukaani saatesanoilla "onhan se jo vanhentunut, mutta ei mausteet mene miksikään. Raaputa etiketti pois niin ei kukaan näe päiväystä ja menee kui  väärä raha tupareissa pizzojen päällä". Näin tein. Toi purkki on kulkenut 19 vuotta mun mukana kodista toiseen. Viimeiset 13 vuotta sitä on käyttänyt kerran vuodessa mun anoppi pizzan päällä "kun eihän mausteet miksikään mene". Itse ei käytetä. Nyt päätin, että purkin on aika lähteä ja anoppi voi sitten pyytää oreganon pizzeriasta pizzan päälle.

On toki, esim. teetä. En itse juo, mutta moni vieras juo. Mielestäni ihan järkevää ja kohteliasta varata vieraita veren tiettyjä asioita. Ei toki liikaa mitään, mutta tuollaiset perus asiat, vaikkei itse niitä käytäkään. 

Vierailija
19680/19906 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki, esim. teetä. En itse juo, mutta moni vieras juo. Mielestäni ihan järkevää ja kohteliasta varata vieraita varten tiettyjä asioita. Ei toki liikaa mitään, mutta tuollaiset perus asiat, vaikkei itse niitä käytäkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä