Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19923)

Vierailija
18761/19923 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin joskus aiemmin ketjussa siitä, että minulla on tosi paljon tavaraa, joka oli hankittu yritystä varten - eikä yrityksestä sitten tullutkaan mitään. Minua ahdisti ja kismitti se, että noissa tavaroissa oli paljon rahaa kiinni, ja pennittömänä en vain voinut kipata niitä suoraan Uffille.

On minulla muutakin tarpeetonta tavaraa, mutta nuo yritykseen liittyvät ahdistivat aivan erityisesti.

No, nyt olen vihdoin alkanut päästä niistä eroon. Osaa olen myynyt vähän korkeammalla hinnalla Vintedissä, osaa kirppiksellä 1-4 eurolla. Jostain syystä kirppiksellä halvemmalla käy HUONOMMIN kauppa kuin kalliimmalla Vintedissä, mutta ne Vintedin myynnit menevät enimmäkseen ulkomaille, joten ehkä täällä ei vain ole oikeanlaisia ostajia. Osan olen vain pakannut Sellpyn kasseihin ja lähettänyt. Siinä harmittaa vähän se, että Sellpyn kriteereissä ei ole oikein päätä eikä häntää. Täysin moitteettomia tavaroita hylätään joko huonokuntoisena tai arvottomana, vaikka samankaltaisia tavaroita on Sellpyllä myynnissä. Mutta yritän vain pyyhkiä nämä tavarat mielestäni, ne ovat nyt mennyttä, ihan sama.

En ole pitänyt kirjaa, mutta olen päässyt noin 200 tavarasta eroon, mikä tuntuu mukavalta. Tavarat ovat kyllä pieniä, joten mikään yksittäinen poisto ei vielä paljon näy, mutta silti.

Kannattavinta tuntuisi olevan myynti Vintedissä, mutta ajatus siitä, että laittaisin nuo kaikki yksitellen Vintediin, tuntuu ahdistavan isolta urakalta. Tavaraa on vielä paljon jäljellä. Mietityttää myös, missä vaiheessa verottaja alkaa kiinnostua nettimyynneistä, vaikka teen kylläkin joka tapauksessa tappiota näitä myydessä.

No mutta, ajattelin kuitenkin päivittää, että aloitettu on ja toistaiseksi ihan hyvin menee!

(Jos voittaisin lotossa, ehdottomasti lahjoittaisin nuo kaikki johonkin hyväntekeväisyyskirppikselle enkä katuisi päivääkään.)

Vierailija
18762/19923 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitin joskus aiemmin ketjussa siitä, että minulla on tosi paljon tavaraa, joka oli hankittu yritystä varten - eikä yrityksestä sitten tullutkaan mitään. Minua ahdisti ja kismitti se, että noissa tavaroissa oli paljon rahaa kiinni, ja pennittömänä en vain voinut kipata niitä suoraan Uffille.

On minulla muutakin tarpeetonta tavaraa, mutta nuo yritykseen liittyvät ahdistivat aivan erityisesti.

No, nyt olen vihdoin alkanut päästä niistä eroon. Osaa olen myynyt vähän korkeammalla hinnalla Vintedissä, osaa kirppiksellä 1-4 eurolla. Jostain syystä kirppiksellä halvemmalla käy HUONOMMIN kauppa kuin kalliimmalla Vintedissä, mutta ne Vintedin myynnit menevät enimmäkseen ulkomaille, joten ehkä täällä ei vain ole oikeanlaisia ostajia. Osan olen vain pakannut Sellpyn kasseihin ja lähettänyt. Siinä harmittaa vähän se, että Sellpyn kriteereissä ei ole oikein päätä eikä häntää. Täysin moitteettomia tavaroita hylätään joko huonok

Voittoa 5000 e, verottaja kiinnostuu, tappiolla 15000 e vuodessa.

Olen vienyt älyttömiä määriä lähinnä kollegoiden irtaimistoa kirppikselle ja saldolla olen ostanut tavaraa, joka menee yritykselle, esim arabian astioita, saan arabialle lahjakortteja.

Nyt myytävät alkaa olemaan lopussa, vein viime viikolla, toistaiseksi vikan kuorman. Sovittiin kesän jälkeen voin viedä seuraavan ja sitten halloweenin aikaan, kun teen heille myyntiin halloween aiheisia tuotteita. Nyt vein tavaroiden lisäksi pääsiäisjuttuja. 

Tavaroiden puljaamisessa on aivan älytön työ, mutta esim viime vuoden tammikuussa oli naapurustossa koti ihan täynnä. 2 makuuhuonetta oli katosta lattiaan täynnä. Tänä päivänä kaikki tavara mahtuu yhteen pakettiautoon. Satoja tunteja on tehty töitä, korvaus hyvin pieni. Mutta tavara tulee käyttöön ja sehän kierrätyksessä on pääasia.

Kyllä se loppu tulee, kun jaksat tehdä.

Minä oon tehnyt tätä niin monta v, olen ihmeissään onko tämä todellakin nyt loppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18763/19923 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, nyt olen vihdoin alkanut päästä niistä eroon. Osaa olen myynyt vähän korkeammalla hinnalla Vintedissä, osaa kirppiksellä 1-4 eurolla. Jostain syystä kirppiksellä halvemmalla käy HUONOMMIN kauppa kuin kalliimmalla Vintedissä, mutta ne Vintedin myynnit menevät enimmäkseen ulkomaille, joten ehkä täällä ei vain ole oikeanlaisia ostajia. Osan olen vain pakannut Sellpyn kasseihin ja lähettänyt. Siinä harmittaa vähän se, että Sellpyn kriteereissä ei ole oikein päätä eikä häntää. Tä

Voi kun  mullakin olisi sun kaltainen ystävä/naapuri. Olisi niin paljon helpompi käydä yhdessä jonkun kanssa tätä läpi.

Vierailija
18764/19923 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko täällä on kaikki saaneet valmiiksi karsinnan kun on niin hiljaista?

Mä kyllästyin karsimiseen ja päätin vaa olla suosiolla ajattelematta liikaa ja lahjoittaa kaikki tavarat joilla en tee mitään kierrätyskeskukseen. Ihanan vapaa olo! Kuin olisi taas huoleton parikymppinen, vaikka olenkin pian viiskymppinen. Kaikkea painolastia sitä vaan onkin vuodesta toiseen perässään raahannut.

Vierailija
18765/19923 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoja tullut tosi vähän nyt. Yksi jättikokoinen lampunvarjostin lähti lahjoituksena uudelle omistajalle kodinhoitohuoneen yläkaapin päältä. Se meinasi tippua aina alas, kun avasin kaapin oven. 

Muutama kosmetiikkapoisto tullut myös. Itseruskettavat tipat heitin pois, koska haisivat pilaantuneelta. Ripsiväri, meikkivoide, hiuspuuteri käytetty loppuun ym. 

Enemmän tullut sisään tavaraa kuin lähtenyt ulos. Mm. vaatteita ja pari lelua. 

Vierailija
18766/19923 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kauden vaihtuessa puljannut takkien ja kenkien kanssa. Kyllä tulee mieleen, että olisi aika paljon helpompaa, jos noita kamppeita olisi ihan minimaalinen määrä. On kuitenkin eri asia huoltaa yhtä tai kahta takkia tai kenkäparia kuin neljää. Nuo ovat vielä sen verran käytetyssä kunnossa, etten viitsi lahjoitukseenkaan laittaa. Jos olisivatkin tosi hyväkuntoisia, niin ilman muuta laittaisin osan eteenpäin. Eivät ne siis rikkinäisiäkään ole, mutta sellaisia kuitenkin, että turha laittaa minkään hyväntekeväisyyskirpputorin riesaksi. Ja tekstiilikierrätykseen vieminen tuntuisi tuhlaukselta, kun ne kuitenkin ovat käyttökelpoisia ja ihan mieluisia. No, nyt täytyy vain pitää mielessä, etten osta enää uutta. Jossain vaiheessa sitten varmaan raaskin laittaa nuo pois ja saan minimalistisemman vaatekaapin.

tää on tämä suom

Ehdotus: osta eteiseeen Ikean kenkäkaappeja: Ovat kapeampia kuin normaali lipasto, mutta vetävät kamaa ihan älyttömästi. Jokaiselle lapselle yksi laatikko, johon pipot, hanskat, kaulurit jne laitetaan. Ja jos seinätilaa riittää, osta saman verran lisää samoja lipastoja kengille. Lenkkarit niihin saa, saappaita ei, mutta ovat ainakin sit ne pois jaloista pyörimästä lattialta.

Vierailija
18767/19923 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taloudessa on tavaroita esim 10000-40000, niin silloin alkaa näkymään poistotyöurakka vasta kun on vähennetty puolet tai reilusti puolet pois, ja kun kodin yleisilme on tehty selkeäksi, yms.

Ehkä siksi esim 100-200 poistoa kaikkien kaappien ja varaston uumenista ei näy, vaikka aina se on parempi kuin ei mitään.

Jos hankkiutuisi eroon 5000 tavarasta vuoden aikana, se tarkoittaisi noin 417 poistoa / per kk.

20000 tavarapoistoa per vuosi olisi pois noin 1667 tavaraa / per kk.

Mulla on ollut useita kirppispaikkoja putkeen yli vuoden. Olen saanut lahjoituksia ja vienyt ne kirppikselle. 500 tavaraa on se, mitä keskimäärin tavaraa menee kaupaksi viikossa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta silti, tämä on aika hyvin ollut keskiarvo. Tämä on onnistunut sillä, että on tyhjennetty nyt 3 omakotitaloa ja 1 rivitaloasunto.

Viime viikonloppuna vein toistaiseksi viimeisfn kuorman. Kaikissa 3 omakotitalossa asuu jo uudet asukkaat ja rivitalossa on kokonainen pohjakerros aivan tyhjä. Jopa autotalli on täysin tyhjä.

Kun vaan jaksaa tehdä, loppu häämöttää, mutta tuntipalkkaa ei kannata laskea

Vierailija
18768/19923 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taloudessa on tavaroita esim 10000-40000, niin silloin alkaa näkymään poistotyöurakka vasta kun on vähennetty puolet tai reilusti puolet pois, ja kun kodin yleisilme on tehty selkeäksi, yms.

Ehkä siksi esim 100-200 poistoa kaikkien kaappien ja varaston uumenista ei näy, vaikka aina se on parempi kuin ei mitään.

Jos hankkiutuisi eroon 5000 tavarasta vuoden aikana, se tarkoittaisi noin 417 poistoa / per kk.

Mulla on ollut useita kirppispaikkoja putkeen yli vuoden. Olen saanut lahjoituksia ja vienyt ne kirppikselle. 500 tavaraa on se, mitä keskimäärin tavaraa menee kaupaksi viikossa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta silti, tämä on aika hyvin ollut keskiarvo. Tämä on onnistunut sillä, että on tyh

Wau miten uutteria olette olleet.

Niin se on että tekemällä saavuttaa, kun tekee sisukkaasti vaan.

Oletteko vieneet kaiken ylimääräisen tavaran kirppispaikkoihin vai muuallekin?

Vierailija
18769/19923 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Olen lukenut ketjua alusta asti, enkä vielä aloittanutkaan karsimista. 

Vierailija
18770/19923 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut useita kirppispaikkoja putkeen yli vuoden. Olen saanut lahjoituksia ja vienyt ne kirppikselle. 500 tavaraa on se, mitä keskimäärin tavaraa menee kaupaksi viikossa. 

Miten ihmeessä kaikelle tuolle löytyy ostajia?

Kirppismyyjille kysymys: Jos ei ole muotivaatteita (eikä lastenvaatteita), niin mitkä tuoteryhmät menee sen jälkeen parhaiten kaupaksi? 

Vierailija
18771/19923 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turhat tavarat ja ylimääräiset vaatteet nyt vain heti kierrätykseen tai Konttiin, ettei mene vaan koko ihana kevät ja alkukesä tavaroiden kanssa puljatessa. Se on niin turhaa, koska kumminkin haluat niistävain eroon. Se on vaan se millon olisit kypsä ja valmis luopumaan niistä. Unohda se ja vie ne samantien pois kodistasi. Mä tein niin. Nyt on kivaa ulkoilla kevätauringossa, kun koti on niin helppohoitoinen karsittuna kaikesta sälästä ja turhuuksista.

Vierailija
18772/19923 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Olen lukenut ketjua alusta asti, enkä vielä aloittanutkaan karsimista. 

Voi, ihana sinä :D En siis ole ainoa. Olen juuri sitä tyyppiä joka ostaa jopa kaikki välineet ja laatikot valmiiksi, raahaan suurella vaivalla koko kellarin sisällön olohuoneeseen - ja uuvun siihen täysin. Seuraava vuosi nautitaan rikkinäisestä pyörästä eteisessä ja mummovainaan lamppu ja kolmekymmentä nyssykkää olohuoneen nurkassa.

Vierailija
18773/19923 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki turhat tavarat ja ylimääräiset vaatteet nyt vain heti kierrätykseen tai Konttiin, ettei mene vaan koko ihana kevät ja alkukesä tavaroiden kanssa puljatessa. Se on niin turhaa, koska kumminkin haluat niistävain eroon. Se on vaan se millon olisit kypsä ja valmis luopumaan niistä. Unohda se ja vie ne samantien pois kodistasi. Mä tein niin. Nyt on kivaa ulkoilla kevätauringossa, kun koti on niin helppohoitoinen karsittuna kaikesta sälästä ja turhuuksista.

Hyviä ideoita.

Jotkut tosin tykkäävät nimenomaan keväällä ja kesällä raivata, inspiroivaa aikaa.

Vierailija
18774/19923 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tämä auttoi. Laitan nyt heti menemään turhaa kirppikselle ja myymättömät lahjoitukseen. Tuskailin pitkään, että raaskinko vain lahjoittaa, mutta aamun ahdistus lapsen vaatepaljoutta katsoen (kahden sisaruksen vanhat vaatteet nuorimmalla ja hän ei käytä kuin oman tyylisiään) ja tämän viestin lukeminen selkeytti hyvin. Kaikki pois vaan.

Vierailija
18775/19923 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Tämä auttoi. Laitan nyt heti menemään turhaa kirppikselle ja myymättömät lahjoitukseen. Tuskailin pitkään, että raaskinko vain lahjoittaa, mutta aamun ahdistus lapsen vaatepaljoutta katsoen (kahden sisaruksen vanhat vaatteet nuorimmalla ja hän ei käytä kuin oman tyylisiään) ja tämän viestin lukeminen selkeytti hyvin. Kaikki pois vaan.

Ihanaa että kirjoitukseni auttoi sinua! <3

Vierailija
18776/19923 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannoin autoon poikieni urheiluvälineitä. Molemmat ovat muuttaneet kotoa pois mutta jättäneet vähemmällä käytöllä olleita urheiluvälineitä luokseni. Kun ovat autossa, muistan ne herroille viedä. Napinaa tulee mutta en jaksa olla varastona (leluille olenkin edelleen, heh)

Omia kesävaatteita otin esiin. Pari laitoin lahjoituskassiin. Vaatteita onkin aika paljon koska ongelmana on painon vaihtelu aikuisiällä. Olen ollut 70-90 kiloinen ja jokaiseen kokoon on tietysti tullut vaatteita runsaasti hankittua-toki 20 vuoden aikana. Nyt en osta tähän painoon (koko 44) muuta kuin yhden mekon ja alusvaatteita. Tavallaan rankaisen itseäni mutta on kampetta sen verran että varmasti pärjään kesän juhlineen kaikkineen jo olemassa olevilla.

Kengän koko onneksi pysynyt samana. Laitoin oikein muistilapulle että niitä ei saa ostaa lisää !! Syksyllä heitän yhdet risat lenkkarit ja loppuun asti lompsitut sandaalit pois. Uusia en tarvitse tilalle. 

Asun nyt yksin ja on mukavaa karsia koti turhasta onannäköiseksi. Ilahduttaa myös kun nuoriso huolii täältä kodintavaraa ja Torissakin kauppa käy.

Vierailija
18777/19923 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on kiva lukea tätä ketjua, mutta omassa kodissa hommat etenee vain tekemällä. 

Esim. vaikkapa niin että tunti hommia ja 5-10 minuuttia ketjua jne. 

Vierailija
18778/19923 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin tähän kotiin 16 vuotta sitten ja silloin pakkasin lapsuuden lelujani ulkovarastoon. Arvaatte miten oli käynyt...Hiiret päässeet popsimaan sen verran pahasti että pakko oli viskata menemään kaikki. Vähän sekalainen fiilis. Toisaalta toki harmittaa mutta toisaalta järki sanoo että mitä väliä. Leluista on kuvia ja ne ovat muistoissa kirkkaana tämmöisellä 55-vuotiaalla ladylla. En antanut niitä lapsilleni enkä säästä edes tuleville lapsenlapsille. Ovat sellaisia joita ei voi edes pestä. Ne olivat olemassa vain minulle. Olen vuosikymmeniä niitä vain säilyttänyt ja vain minua varten joten ehkä oli aika luopua vaikkakin näin ikävällä tavalla. Viimeistään kun minua ei enää ole ne olisi aivan varmasti hävitetty.

Tässäpä minun tarina mitä tavaran säilöminen voi pahimmillaan olla

Vierailija
18779/19923 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvilaatikoissa tai muovipusseissa ei kannata mitään säilyttää pitkäaikaisesti varastossa, molemmat hapertuvat ja päästävät tuholaiset tavaroiden kimppuun.

Vierailija
18780/19923 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ostin ekaa kertaa vuoteen uusia vaatteita ja verkkokauppa lähetti vahingossa kaksi kokoa liian ison vaatteen, toinen taas oli livenä eri värinen kuin netin kuvissa ja yhdet housut joiden olisi pitänyt olla oikeaa kokoa olivatkin niin tiukat etten saanut niitä edes takamuksen yli. Napsin vielä ajatuksissani laput pois heti kun purin paketin, joten en voi palauttaakaan niitä. No, tyhmästä päästä kärsii pankkitili. Joku mietti edellä miksi jollain on uutta vaatetta myynnissä Torissa, esimerksi tästä syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi