Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19927)

Vierailija
18621/19927 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet on ehkä se isoin ongelma. Mut sitä osuutta oon vältellyt, koska...

Ymmärrän täysin... kaikkea ei tarvitse karsia kerralla. Eikä ostaakaan tilallekaan kerralla. 

Aloita yhdestä vaatelajista, esim. neuletakit. Jätä pari käyttökelpoista joista pidät eniten. Loput hyväkuntoiset Toriin tai keräykseen. Huonokuntoiset materiaalinkeräykseen/jätteeseen.

Jos tämän jälkeen koet, että ne pari neuletakkia ei riitä, niin etsi yksi sopiva ja mieleinen (kivijalka/verkkokauppa/Tori/kirppari). Myöhemmin voi hankkia lisää jos on edelleen tarve. 

Vierailija
18622/19927 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos risoja huonekaluja ei köyhä ihminen saa toisten mielestä hävittää pilkottuna sekajätteessä, niin mitenkäs sen köyhän kuuluisi ne sitten hävittää? Viemällä lähimetsäänkö? Kun rahat ei riitä kuin vuokraan ja ruokakin pitää hakea ruoka-avusta. Ja lääkärillä ei ole varaa käydä tai jos on niin ainakin lääkkeet pitää jättää hakematta tai lisätutkimukset tekemättä. Köyhien loppuun kulutetut huonekalut kun eivät enää kelpaa edes Konttiin tai kierrätyskeskukseen, sieltähän ne on yleensä alunperin haettukin, valmiiksi jo usein huonot. Siksi monissa köyhemmän väen taloissa parvekkeet ja terassit pursuaa vanhoja sohvia ja muuta roinaa.

Ei kyse ollut siitä, ettei saa hävittää sekajätteessä, vaan ei saa polttaa!

Sekajätteessä omakotitaloasujalle huonekalujen hävittäminen tulee kalliiksi, tekee sen sitten palasina tai kokonaisena. Kerrostalossa sitten toimitaan tavallaan - jos siellä pystyy vähä vähältä laittamaan huonekalun palasia sekajätteisiin, niin hyvä sitten.

Tuskin tuo juhannuskokkoon tavaroitaan roudaava mikään yksiössä asuva köyhä työtön on, kun kerran kesämökkikin löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18623/19927 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos risoja huonekaluja ei köyhä ihminen saa toisten mielestä hävittää pilkottuna sekajätteessä, niin mitenkäs sen köyhän kuuluisi ne sitten hävittää? Viemällä lähimetsäänkö? Kun rahat ei riitä kuin vuokraan ja ruokakin pitää hakea ruoka-avusta. Ja lääkärillä ei ole varaa käydä tai jos on niin ainakin lääkkeet pitää jättää hakematta tai lisätutkimukset tekemättä. Köyhien loppuun kulutetut huonekalut kun eivät enää kelpaa edes Konttiin tai kierrätyskeskukseen, sieltähän ne on yleensä alunperin haettukin, valmiiksi jo usein huonot. Siksi monissa köyhemmän väen taloissa parvekkeet ja terassit pursuaa vanhoja sohvia ja muuta roinaa.

Ei kyse ollut siitä, ettei saa hävittää sekajätteessä, vaan ei saa polttaa!

Sekajätteessä omakotitaloasujalle huonekalujen hävittäminen tulee kalliiksi, tekee sen sitten palasina tai kokonaisena. Kerrostalossa sitt

No ei olla köyhiä ei, mutta ei nyt mitään rikkaitakaan. Olen siis tämä, joka aikoi viedä ne pilkotut huonekalut mökille. Eipä nyt sitten viedä, vaan viedään ne sinne jäteasemalle. Kävin tosiaan tarkemmin miettimään täyä asiaa.

Vaan arvatkaas mitä.. Tämä meidän syöttötuoli, jolla oli ohan tunnearvoakin, niin se saadaan isännän mukaan laitettua takaisin kokoon! Mitään ei oltu katkottu poikki vahvasta koivutuolista. Osat olivat vain irroitettu. Eli ehkäpä se kolmas lapsi sittenkin, vaikka eihän se nyt oikeasti tästä tuolista kiinni ollut.

Vierailija
18624/19927 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Hieno juttu!

Vierailija
18625/19927 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huonekalujen hävitystarinassa tulikin mukava käänne. :)

Vierailija
18626/19927 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun syöttötuoli pelastetaan! :)

Vierailija
18627/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä huonekalukeskustelusta ja muusta kierrätyskeskustelusta tuli mieleen, että onpa jännä huomata, miten erilaiset kierrätyskäytännöt tuntuu eri puolilla Suomea olevan. Meillä Keski-Uudellamaalla saa viedä maksutta kaatopaikalle lajiteltuna monta asiaa. Myös nuo puiset ja lastulevyiset huonekalut. Sohvan rungonkin varmasti saisi, jos purkaa ensin itse päällisen ja täytteet sekajätteeseen ja metallijouset metalliin. Meidän kierrätysmahdollisuudet on todella hyvät, jos vain on auto tai saa vaikka naapurilta apua.

Vierailija
18628/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joistakin tavaroista on vaan ihan mahdoton päästä eroon ja se rasittaa. Tällaista on esim. painava vanha elektroniikka mm. pesukone ja iso televisio kun käytössä ei ole autoa, ei omista ajokorttia, eikä noita pysty mitenkään kävellen+ bussilla yhdistelmällä itse kuljettamaan. Itselläni menee vielä pieni litteänäyttöinen televisio 24 tuumaa ja pölynimuri, mutta ei yhtään tuota isompaa tai painavampaa tavaraa.

Miten olet sen pesukoneen saanut kotiisi? Samallahan sille vanhalle voi ottaa noudon kun uusi tulee. Toki, jos uutta ei ole ostanut tilalle, niin ymmärrän paremmin, toki siltikin saa noudon tilattua. Mutta entä se iso televisio, miten olet sen saanut kotiisi, jos sellaisen vieminen pois on niin vaikeaa?

Vierailija
18629/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi vanhojen huonekalujen poltto mökkiseudun yhteisessä juhannuskokossa on huono idea? Niin siellä on tehty monia kymmeniä vuosia. Kyläläisten ja mökkiläisten vanhat ja rikkinäiset veneet, puusukset ja huonekalut sun muut poltettu kokossa, joka on pienellä kallioluodolla keskellä järveä.

No siksi että käsiteltyä puuta ja lastulevyä ei saa polttaa!! Äly hoi.

Käsitelty puu kuten lastulevy palaa hyvin ja kuumasti verrattuna tavalliseen halkoon.

Vierailija
18630/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa pesukoneen tms kirpparilta tai Torista niin silloin ei kukaan vie vanhaa pois. 

-eri-

Vierailija
18631/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaa pesukoneen tms kirpparilta tai Torista niin silloin ei kukaan vie vanhaa pois. 

-eri-

Totta, mutta jotenkin sekin on sieltä kirppukseltä saatu kotiin. Samalla tavalla voi vanhan viedä pois?

Kyllä me jouduttiin lainaamaan auto, vuokraamaan peräkärry + nokkakärryt kun kirppikseltä ostettiin pesukone. Samalla olisi vanhan vienyt pois.

Vierailija
18632/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneepä nyt jankkaamiseksi ei kaikki voi vuokrata sitä autoa jos ei ole ajokorttia. Jos teillä on onnistunut noin niin ei se kaikilla aina käy. Jos vaikka saa joltain tutulta käytetyn, niin ei se sitä vanhaa pois vie. 

Olen eri, mutta ymmärrän jos ne vanhat isot risat jää autottomalla johonkin kellariin. Jollain onnistuu, mutta jollain toisella voi olla hankalaa .

Vierailija
18633/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneepä nyt jankkaamiseksi ei kaikki voi vuokrata sitä autoa jos ei ole ajokorttia. Jos teillä on onnistunut noin niin ei se kaikilla aina käy. Jos vaikka saa joltain tutulta käytetyn, niin ei se sitä vanhaa pois vie. 

Olen eri, mutta ymmärrän jos ne vanhat isot risat jää autottomalla johonkin kellariin. Jollain onnistuu, mutta jollain toisella voi olla hankalaa .

Joo, niin menee. Ei ollut itsellänikään tuolloin korttia. Ihan ne samat tutut ovat auttaneet pois viennissä kuin tuodessakin.

Mutta joo, palataan aiheeseen. Kunhan kysyin, ei siitä tarvitse vetää hernettä nenään. Ei aina kaikesta tarvitse suuttua, jos yrittää keskustella asioista. Mukavaa kevään jatkoa.

Vierailija
18634/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut asiaa!

Vierailija
18635/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ukko pilkkoi pesukoneen metallinkeräysastiaan, vähän aikaa se vaatija muutaman haavan.

Vierailija
18636/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tutulla on työauto käytössä niin kysäsee pomolta voiko omalla tauolla hoitaa pesukoneen kierrätykseen. Meillä miehen tuttu haki pesukoneen ja jääkaapin, jotka olivatkin seisseet olohuoneen nurkassa huonetta pilaamassa jo muutaman vuoden. Meillä tuoja olisi ottanut ihan järjettömän summan niiden poisviennistä. Ostettiin siis tutun tutulta.

Vierailija
18637/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tutulla on työauto käytössä niin kysäsee pomolta voiko omalla tauolla hoitaa pesukoneen kierrätykseen. Meillä miehen tuttu haki pesukoneen ja jääkaapin, jotka olivatkin seisseet olohuoneen nurkassa huonetta pilaamassa jo muutaman vuoden. Meillä tuoja olisi ottanut ihan järjettömän summan niiden poisviennistä. Ostettiin siis tutun tutulta.

Apua, kiitos tästä ! Itse kipuilen parin kirpparitavaralaatikon kanssa jotka piilossa vierashuoneen sängyn alla. Jos olohuoneessani olisi pesukone ja tai jääkaappi en kyllä kestäisi katsella niitä päivääkään ! Kummasti tuli taas puhtia karsimiseen ja järjestelyyn. 

Yritän myydä tavaraa Torissa mutta taaskaan ei kauppa suju vaikka hinnat pienet ja tykkäyksiä on. Voitin eilen Lotossa 50 euroa, ja päätin että sillä summalla vien hyväntekeväisyyteen tavaraa. Eli tavallaan ostan itseltäni...Mutta tuo 50 oli mukava yllätys niin hyvä kiertämään !

Vierailija
18638/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo et arvaa kuinka ne mua häiritsivät! Loppujen lopuksi niistä tuli turhien tavaroiden säilytyspaikkoja.. olen vielä niin tarkka kodista ja mitään turhaa ei saisi olla missään. Ette uskokaan kuinka nautin, kun sain ne pois tosta.

Vierailija
18639/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten tilasin autottomana jonkun ison vehkeen poishaun Lassila&Tikanojalta ja se maksoi minulle 60-70 euroa, en muista tarkalleen enää. Ei mikään mahdoton summa minusta. Onkohan tuollaista palvelua vielä tarjolla?

Vierailija
18640/19927 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten tilasin autottomana jonkun ison vehkeen poishaun Lassila&Tikanojalta ja se maksoi minulle 60-70 euroa, en muista tarkalleen enää. Ei mikään mahdoton summa minusta. Onkohan tuollaista palvelua vielä tarjolla?

Itse voisin tehdä tuollaisen keikan 20 eurolla jos ei kaatopaikalle ole pitkä matka.

Kannattaisiko laittaa joku ilmoitus vaikka Toriin ? Voisi löytyä palvelun tarjoajia kohtuuhinnalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan