Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20731)

Vierailija
20501/20731 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pistin vanhemmat huonommat lenkkarit poistoon, siis sekajtteeseen. Olin säästänyt niitä sieniretkiä varten mutta huomasin että lähden kuitenkin aina kumisaappaat jalassa metsään. Kengännauhat otin talteen kun olivat aivan ehjät. Pistän ne pesukoneeseen ja talteen jos vaikka menee uudemmista lenkkareista nauha poikki niin sitten löytyy varanauhat. Ei vie liikaa tilaa eteisen kaapista. 

Vierailija
20502/20731 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperikassiinkin voi laittaa sekajätettä, ei tietenkään mitään kosteaa. Itse käytän niitä myös roskispusseina, kun ovat nuhjaantuneet ensin muussa käytössä. Käytän myös niitä Citymarketin hävikkileipäpusseja roskiksina, niitä valkoisia missä "Hävikkitalkoot"-teksti (3leipää 5eurolla) Niitäkin on kertynyt aika lailla enkä sellaisenaan viitsi heittää pois. 

Meillä sekajäte pitää laittaa muovipussiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20503/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keksin kyllä poistoja joka päivälle, mutta mun haaste on, että ne ei konkretisoidu ovesta ulos. Torissa myynnissä yli 100 tavaraa, kosmetiikan pullon pohjat tehokäytössä, joka päivälle etsin huonoimmat sukat jalkaan, josko tulisivat käyttöikänsä päätyyn. 

Mulla on kylppärissä 10 shampoota, 9 hoitoainetta, 8 suihkusaippuaa, 4 kasvoputsaria, 1 kuorintavoide, 1 sheivausgeeli ja 1 jalkakylpy avattuna. Järjetön määrä isossa vadissa, mutta tuntuu et aina kaipaan jotain vaihtelua. Millon tuoksua, millon tuoksutonta, millon kosteutusta, millon silotusta jne. Näistä pulloista 3 on miehen ja siis 31 mun. 31!! 

Kosteusvoiteita avattuna 3 vartalolle, 1 jaloille, 2 käsille, 6 kasvoille, 2 silmänympärysiholle. 

Ja kaapissa odottaa jo seuraavat käyttöön pääsyä. Ja mä en ole omasta mielestäni edes kosmetiikan suurkuluttaja mutta kun kaiken kirjoittaa tähän niin järkytyn itsekin. 

Vierailija
20504/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sekajäte pitää laittaa muovipussiin? En ole koskaan kuullut.

Vierailija
20505/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suivaannuin tänään nyt niin paljon itselleni tuosta kosmetiikan inventaariosta. Noin moni pullo yhtä aikaa avattuna on älytöntä ja riskinä, että menevät huonoksi ennen kuin tulevat käytettyä pois. Käytin 3 kosteusvoidenäytettä suihkun jälkeen pois, että saisin sälää pois. Fiksuahan olisi taas tarttua avattuun pulloon, mutta tuo pikkusälä häiritsee myös. Yhden liian tuoksuvan kasvoseerumin siirsin kodinhoitohuoneeseen odottamaan käyttöä säärien rasvaukseen ja sen aion tehokäyttää seuraavaksi pois.

Vierailija
20506/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin mun käsilaukun ja työrepun. Kamalat määrät kuitteja ja muuta roskaa lähti pois ja nyt tavarat löytyy helpommin. Mulla on molemmissa hätävarat mm. lääkkeitä, siteitä, silmätippoja ja piilareita. Pyöräytin kaikissa näissä "päiväykset" ja otin kotikäyttöön. Laitoin uudet tilalle laukkuun odottamaan satunnaista käyttöä.

Vierailija
20507/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on yksi shampoo, yksi suihkugeeli, yksi käsisaippua ja kaapissa toiset samanlaiset. Mitään varsinaista kosmetiikkaa ei ole, ei purkkia, eikä purnukkaa, ei rasvoja, ei voiteita, ei meikkejä, ei hajuvesiä, enkä tuollaisia edes kaipaa. En omista yhtään käsilaukkua, enkä reppua, vaikka nainen olenkin. Tarvitsemani tavarat mahtuvat housujen ja takin taskuihin. Varasuoja menee housujen taskuun ja nenän niistämiseen paperi takin taskuun. Mitään lääkkeitä en käytä, en edes Buranaa, joten ainoa hygienia tai tuollainen, jota tarvitsen mukaan on tosiaan se varasuoja ja vessapaperia nenän niistämiseen. Jostain syystä nenäni ei pidä nenäliinoista, vaan ärtyy ja rohtuu todella nopeasti nenäliinojen käytöstä, mutta ei samalla tavalla vessapaperista.

En tosiaan ole tainnut ottaa yhtään lääkettä aikuisikäni aikana, vaikka toki kaikenlaisista vaivoista olen kärsinyt. Suhtaudun kriittisesti kosmetiikkaan ja tiettyihin lääkkeisiin. Toki, jos lääkäri määräisi antibiootteja tai vastaavaa. niin varmaankin tuon kuurin söisin ohjeiden mukaan. Saamaani diagnoosiin ei varsinaisesti ole omaa lääkettä ja ne lääkkeet, joita diagnoosin aiheuttamiin ongelmiin määrätään ovat sellaista myrkkyä ja käytännössä pään sekottavia ja riippuvuutta aiheuttavia huumeita, että pysyttelen mielelläni erossa noista. Nuo lääkkeet eivät edes poista niitä varsinaisia ongelmia. 

Vierailija
20508/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään poistoja sukkakorista. Heitin pois 8 paria pieniä kesäsukkia, joita käytän balleriinoissa. Olivat jo aika kuluneita eivätkä tulleet tänä kesänä käyttöön, vaikka jo aiemmin säästin ne seuraavaa kesää varten, että käytän ennen kuin otan parempia käyttöön.

Nostin nyt yhteen laatikkoon ne sukat, mitä tehokäytän seuraavaksi pois.

Onko kellään kokemusta, että leikkaisi sukan resorit pois ja vaikka siksakkaisi ompelukoneella? Meneekö sukka käyttökelvottomaksi ja alkaa purkaantua vai saako hyvät, puristamattomat sukat? Monia hyviä sukkia löytyis muuten, mutta resori puristaa.

Vierailija
20509/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt olet.

Vierailija
20510/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä annetaan vääriä neuvoja? Paperinenkin pussi kelpaa sekajätteelle:

https://yle.fi/a/3-10106272

Vierailija
20511/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt olet.

Olisit edes perustellut väitettäsi. Ai niin, et voinut koska olit väärässä. 

Vierailija
20512/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperikasseja käytän, kun vien kierrätyskeskukseen tavaraa. Tai jos joku hakee jotain fb roskalava -ryhmässä.  Käytän niitä myös kartonkikeräyksessä. 

Kestokasseja on aina mukana, autoissa useampi, samoin käsilaukussa pieni. 

Mutta kestohedelmäpussit olisivat itselleni opettelun paikka!  Omistankin niitä 2 kpl, mutta jotenkin ne eivät tule mukaan kauppaan.  Joskus on käynyt jopa niin, että kestohedelmäpussi olisi ollut taskussani, mutta on silti jäänyt käyttämättä (unohtunut). 

Vierailija
20513/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja jos mullakin olisi vaan ylimääräisiä sukkia ja kosmetiikkaa! Lähikuukausina mulla on edessä mutto omakotitalosta kerrostalokaksioon tai kolmioon. Lapset jo lähteneet ja asun yksin isossa oktssä. Huonekaluja, kirjahyllyjä, lipastoja täynnä tavaraa. Nuo huonekalutkin on tarpeettomia. Keittiö ja sen kaapit pursuavat astioita yms, sen jäljiltä kun perheenä asutttiin. 

Lapset on kaukana, eivät pääse avuksi kuin joskus. Ihan kuin jotain valtavaa kuolinpesää raivaisi. Tällä tavaramäärällä asuttaisi monta kaksiota tai kolmiota. Loputon homma.

Sullahan on monta kuukautta aikaa tehdä asialle vaikka ja mitä :) Ihana tilanne, itse olisin innoissani tuosta projektista! Ei muuta kuin huonekaluja kuvaamaan ja Toriin myyntiin. Kun hankkiutuu eroon ensin isoista asioista ja näkee konkreettisesti miten tilaa tulee lisää, se todennäköisemmin inspiroi myös käymään ne lipastojen ja kaappien tavarat läpi. Sovit itsesi kanssa, että teet vaikka joka päivä puoli tuntia asian eteen jotain. Äkkiä se siitä lähtee vähenemään.

Vierailija
20514/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt olet.

Meillä on tällainen ohjeistus kunnassa. Ehkä kunta on sitten väärärssä🤷

Vierailija
20515/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperikasseja käytän, kun vien kierrätyskeskukseen tavaraa. Tai jos joku hakee jotain fb roskalava -ryhmässä.  Käytän niitä myös kartonkikeräyksessä. 

Kestokasseja on aina mukana, autoissa useampi, samoin käsilaukussa pieni. 

Mutta kestohedelmäpussit olisivat itselleni opettelun paikka!  Omistankin niitä 2 kpl, mutta jotenkin ne eivät tule mukaan kauppaan.  Joskus on käynyt jopa niin, että kestohedelmäpussi olisi ollut taskussani, mutta on silti jäänyt käyttämättä (unohtunut). 

Minä olisin lähtenyt hakemaan unohtuneen pussin.

Vierailija
20516/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olet.

Meillä on tällainen ohjeistus kunnassa. Ehkä kunta on sitten väärärssä🤷

Jaa. Jos laitat vaikka vanhan likaisen tyynyn sekajätteeseen niin pakkaatko senkin muovipussiin?

Vierailija
20517/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja jos mullakin olisi vaan ylimääräisiä sukkia ja kosmetiikkaa! Lähikuukausina mulla on edessä mutto omakotitalosta kerrostalokaksioon tai kolmioon. Lapset jo lähteneet ja asun yksin isossa oktssä. Huonekaluja, kirjahyllyjä, lipastoja täynnä tavaraa. Nuo huonekalutkin on tarpeettomia. Keittiö ja sen kaapit pursuavat astioita yms, sen jäljiltä kun perheenä asutttiin. 

Lapset on kaukana, eivät pääse avuksi kuin joskus. Ihan kuin jotain valtavaa kuolinpesää raivaisi. Tällä tavaramäärällä asuttaisi monta kaksiota tai kolmiota. Loputon homma.

Sullahan on monta kuukautta aikaa tehdä asialle vaikka ja mitä :) Ihana tilanne, itse olisin innoissani tuosta projektista! Ei muuta kuin huonekaluja kuvaamaan ja Toriin myyntiin. Kun hankkiutuu eroon ensin isoista asioista ja näkee konkreettisesti miten tilaa tulee lisää, se todennäköisemmin inspiroi myös käymään n

Kiitos tsempeistä! En ole tyyppiä joka jaksaisi ja ehtisi mihinkään nettimyyntiin ryhtyä. Töisdäkin pitää ehtiä käydä. Ehkä tilaan jonkun muutyoauton viemään kaiken ylimääräisen topinojalle. = kaatopaikka.

Vierailija
20518/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuhiljaa ja päättäväisesti joka päivä luovut jostain. Sitten ei tarvitse erikseen kuolinsiivousta murehtia. 

Vierailija
20519/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä keksin kyllä poistoja joka päivälle, mutta mun haaste on, että ne ei konkretisoidu ovesta ulos. Torissa myynnissä yli 100 tavaraa, kosmetiikan pullon pohjat tehokäytössä, joka päivälle etsin huonoimmat sukat jalkaan, josko tulisivat käyttöikänsä päätyyn. 

Mulla on kylppärissä 10 shampoota, 9 hoitoainetta, 8 suihkusaippuaa, 4 kasvoputsaria, 1 kuorintavoide, 1 sheivausgeeli ja 1 jalkakylpy avattuna. Järjetön määrä isossa vadissa, mutta tuntuu et aina kaipaan jotain vaihtelua. Millon tuoksua, millon tuoksutonta, millon kosteutusta, millon silotusta jne. Näistä pulloista 3 on miehen ja siis 31 mun. 31!! 

Kosteusvoiteita avattuna 3 vartalolle, 1 jaloille, 2 käsille, 6 kasvoille, 2 silmänympärysiholle. 

Ja kaapissa odottaa jo seuraavat käyttöön pääsyä. Ja mä en ole omasta mielestäni edes kosmetiikan suurkuluttaja mutta kun kaiken kirjoittaa tähän niin järkytyn itsekin. 

Mulla on vintedissä yli 500 tavaraa myynnissä. Kauppoja teen max 1 per viikko.

Sama täällä, kosmetiikkaa riittää odottamassa vuoroaan. 

Mun entinen opiskelukaveri ottaa aina välillä kirppispöydän ja kysyy onko kellään jotain lahjoittaa.  Odotan tätä viestiä. Saa kaikki, mitkä ovat myynnissä,

Vierailija
20520/20731 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin 6 ilmoitusta lisää tänään Toriin. Pari annetaan, loput myyntiin. Jos nuokin kaikki menisi, lähtisi 20 tavaraa täältä pois. Olispa ihanaa!