Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21843)

Vierailija
11681/21843 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään joitakin toimivia, mutta itselle turhia tavaroita pois FB:n annetaan-ryhmän kautta. Tosi hyvä mieli ja tuntuu, että tilaa on heti enemmän.

Ongelma kuitenkin jatkuu; vaikka tekisi mieli karsia, niin karsiessa tulee kuitenkin koko ajan mieleen "jospa käytän vielä kerran näitä sukkia/pikkareita/paitaa/jne, vaikka siinä onkin reikä/tahra/vähän kulahtanut, kun ei se nyt kuitenkaan NIIN paha ole..." Ja niin kävivät vielä kertaalleen pesukoneen kautta, vaikka tämä on toistunut jo monesti.

Miten sitä raaskisi vain heittää pois kerta kaikkiaan sellaiset vanhat vaatteet ja muutkin tavarat, jotka eivät enää ole hyvässä kunnossa? Kyse ei ole siitä, etteikö siistejäkin olisi, vaan ihan silkasta pihiydestä tai jostain luopumisen vaikeudesta. Ärsyttää.

Tämä on tuttua mullekin, että käytän vielä kerran, ja sitten taas kerran ja vielä kerran vaatetta, joka on jo tosi kulunut ja jossa on reikiä tms. Jostain syystä mulle on tosi vaikee vetää raja siihen, milloin vaikka vaate on tarpeeksi rikki. Mutta opettelen tässä koko ajan luopumaan rikkinäisistä ja kuluneista vaatteista ja yhä useammin heittämään pyykkikorin sijaan roskikseen vaikka alushousut, joissa on reikä. Yritän myös samalla miettiä niitä kaikkia upeita ihania hienoja vaatteita, joita kaapista löytyy ja jotka ovat hyvässä kunnossa ja joiden käyttämisestä nautin enemmän kuin reikäisestä paidasta.

Mä teen aina perheelle, niin on pakko tehdä sama omille vaatteille myös, jos huomaan pesusta tulleessa vaatteessa reiän, otan siitä kiinni ja repäisen vaatteen auki. Sitten sanon, että meni varmaan koneessa rikki. Perhe kyllä tietää, että se olin minä, mutta ne meni aina tosi reikäisissä vaatteissa ja oli myös tuo, että nyt kun se on pesty, niin voi sitä vielä kerran käyttää. Pahalta tuntuu tehdä omalle lempipaidalle, mutta ei voi hyvällä omalla tunnolla pitää omia reikäisiä vaatteita :D

Yksi reikä ja repäiset vaatteen rikki? kannattaisiko vaikka korjata?

Vierailija
11682/21843 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä se taas tuli: stereotypia shoppailevista emännistä, vaikka monesti on jo todettu, että tavarakaaos ei johdu pelkästään shoppailusta

Jep! Mä olen jo valmistautunut jouluun. Ei sillä, että ostelisin lahjoja vaan sillä, että siivoan kaapeista tavaroita pois. Vaikka kuinka sanoo, että tänä jouluna vaan ihan pari lahjaa ja/tai aineettomia lahjoja niin siltikin tulee tavaravuori. Isovanhemmat tuovat tullessaan tavaraa, viimeksi laskin että 10 tuotetta tuli tuliaisena. Onneksi he käyvät pitkän matkan takia vaan kerran pari vuodessa. Heiltä myös tulee näitä tunnelahjoja, joitain minun lapsuuden tai lapsuuden kodin tavaroita, joista ei voi luopua, kun on nämä nyt 30 vuotta säilyneet ja säilytetty, en minä näitä voi kierrättää/roskittaa että näin niitä tavaroita kertyy, vaikka mitään ei osta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11683/21843 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitättekö hehkulamput ja ei-led valonauhat roskiin? Sähkö on toki kallista nyt, mutta kuinkahan kauan... kävin viikonloppuna varastoa läpi ja löytyi laatikollisen verran käyttämättömiä hehkulamppuja ja sitten vielä vanhoja jouluvaloja, joissa ei ole ledejä myöskään. Kuluttavat sähköä noin 4x enemmän kuin ledit. 🤑 en edes halua ajatella, että kuinka kauan nuo on vieneet meillä tilaa ja en tietty kierrätykseenkään laita.

Laitettu roskiin jo aikapäivää sitten. Ledit ollut koko talossa jo ainakin viisi vuotta, jos ei enemmän.

Juuh, saman teen nyt itsekin. Vertailin nuita hehkulamppuja meidän led ja energiansäästölamppuihin. Eroa jopa 6x. Harmittaa heittää roskiin ehjää tavaraa, mutta ei voi mitään.

Kierrätykseen (SER) ei roskiin!!!!

Vierailija
11684/21843 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään joitakin toimivia, mutta itselle turhia tavaroita pois FB:n annetaan-ryhmän kautta. Tosi hyvä mieli ja tuntuu, että tilaa on heti enemmän.

Ongelma kuitenkin jatkuu; vaikka tekisi mieli karsia, niin karsiessa tulee kuitenkin koko ajan mieleen "jospa käytän vielä kerran näitä sukkia/pikkareita/paitaa/jne, vaikka siinä onkin reikä/tahra/vähän kulahtanut, kun ei se nyt kuitenkaan NIIN paha ole..." Ja niin kävivät vielä kertaalleen pesukoneen kautta, vaikka tämä on toistunut jo monesti.

Miten sitä raaskisi vain heittää pois kerta kaikkiaan sellaiset vanhat vaatteet ja muutkin tavarat, jotka eivät enää ole hyvässä kunnossa? Kyse ei ole siitä, etteikö siistejäkin olisi, vaan ihan silkasta pihiydestä tai jostain luopumisen vaikeudesta. Ärsyttää.

Tämä on tuttua mullekin, että käytän vielä kerran, ja sitten taas kerran ja vielä kerran vaatetta, joka on jo tosi kulunut ja jossa on reikiä tms. Jostain syystä mulle on tosi vaikee vetää raja siihen, milloin vaikka vaate on tarpeeksi rikki. Mutta opettelen tässä koko ajan luopumaan rikkinäisistä ja kuluneista vaatteista ja yhä useammin heittämään pyykkikorin sijaan roskikseen vaikka alushousut, joissa on reikä. Yritän myös samalla miettiä niitä kaikkia upeita ihania hienoja vaatteita, joita kaapista löytyy ja jotka ovat hyvässä kunnossa ja joiden käyttämisestä nautin enemmän kuin reikäisestä paidasta.

Mä teen aina perheelle, niin on pakko tehdä sama omille vaatteille myös, jos huomaan pesusta tulleessa vaatteessa reiän, otan siitä kiinni ja repäisen vaatteen auki. Sitten sanon, että meni varmaan koneessa rikki. Perhe kyllä tietää, että se olin minä, mutta ne meni aina tosi reikäisissä vaatteissa ja oli myös tuo, että nyt kun se on pesty, niin voi sitä vielä kerran käyttää. Pahalta tuntuu tehdä omalle lempipaidalle, mutta ei voi hyvällä omalla tunnolla pitää omia reikäisiä vaatteita :D

Olen eri mutta varmaan riippuu vaatteen kunnosta. Jos 10 vuotta vanhaan muutenkin kulahtaneeseen vaatteeseen tulee reikä niin en kyllä itse ainakaan loputtomiin korjaa vaatteita. Ei ole hyvä fiilis olla monta kertaa paikatussa kuluneessa vaatteessa. Tulee vähän sellainen röllipeikkofiilis. Tottakai jos hyväkuntoisessa vaatteessa on yksi pieni reikä niin tietenkin korjaan.

Vierailija
11685/21843 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitättekö hehkulamput ja ei-led valonauhat roskiin? Sähkö on toki kallista nyt, mutta kuinkahan kauan... kävin viikonloppuna varastoa läpi ja löytyi laatikollisen verran käyttämättömiä hehkulamppuja ja sitten vielä vanhoja jouluvaloja, joissa ei ole ledejä myöskään. Kuluttavat sähköä noin 4x enemmän kuin ledit. 🤑 en edes halua ajatella, että kuinka kauan nuo on vieneet meillä tilaa ja en tietty kierrätykseenkään laita.

Laitettu roskiin jo aikapäivää sitten. Ledit ollut koko talossa jo ainakin viisi vuotta, jos ei enemmän.

Juuh, saman teen nyt itsekin. Vertailin nuita hehkulamppuja meidän led ja energiansäästölamppuihin. Eroa jopa 6x. Harmittaa heittää roskiin ehjää tavaraa, mutta ei voi mitään.

Hehkulamput on sekajätettä. Ei ser jätettä.

Vierailija
11686/21843 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vanhat pehmolelut, mitä niille voisi tehdä?

Vierailija
11687/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei sellaisinaan mene kaupaksi lapsille, jotkut ottaa mielellään koirille leluiksi. Ainakin täällä paikallisella fb-kirppiksellä ja roskalavaryhmässä väliillä tulee kyselyjä pehmoista koirille.

Jos sit semmoista huonokuntoisempaa tavaraa, niin vie roskiin vaan. Pehmoja on suunnilleen joka perheessä niin kamalasti, että uutta ostetaan lähinnä hyvökuntoista tai jollain tapaa erityistä.

Vierailija
11688/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehjät ja puhtaat lelut voi lahjoittaa ensi- ja turvakoteihin, lastenkoteihin, päiväkoteihin.

Vierailija
11689/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset muuttaneet pois ja olemme karsineet tavaraa. Nyt on tullut ongelmaksi että asunnossa kaikuu kolkosti. Onko edessä muutto pienempään vai löysikö ratkaisu tekstiileistä, akustiikkalevyistä tms?

Isot matot lattialle, paksut verhot ja jos ei riitä niin ryijy seinälle.

Hyviä vinkkejä nuo edelliset ja itse tykkään myös ryijyistä/paksusta matosta äänimaailman pehmentämiseen. Kotonani (ilman näitä tekstiilejä) on lievä kaikumisongelma ja olen huomannut jopa isojen viherkasvien ja kankaisen pöytäliinan ruokapöydällä auttavan tähän.

Vierailija
11690/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt ihan ot, mut pakko kertoa. Kävin pitkästä aikaa kivijalka kirpparilla, jossa sekä vuokrapöytiä että kirppisyrittäjän omia pöytiä.

Oli niin uskomattomia hintoja joissakin tavaroissa, että voisi kuvitella että kaikesta on pulaa. Yhdessä pöydässä oli tyhjiä maustesirottimia, siis niitä missä mausteet ostetaan kaupasta, esm Santa Maria merkillä, hinta oli 1,80€ kpl. Mietin että joko tämä ihminen todella arvostaa tavaroitaan eikä halua niistä oikeasti luopua, tai sitten on joku lääketieteellinen ongelma.

Täällä me mietimme mihin kaiken turhan tavaran dumppaisimme ja joku myy likaisia maustepulloja 1,80€.

Jotenkin meni vähän pää sekaisin, että kuka tässä on kilahtanut ja pitäisikö munkin arvostaa tavaroitani enemmän.

Vierailija
11691/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt ihan ot, mut pakko kertoa. Kävin pitkästä aikaa kivijalka kirpparilla, jossa sekä vuokrapöytiä että kirppisyrittäjän omia pöytiä.

Oli niin uskomattomia hintoja joissakin tavaroissa, että voisi kuvitella että kaikesta on pulaa. Yhdessä pöydässä oli tyhjiä maustesirottimia, siis niitä missä mausteet ostetaan kaupasta, esm Santa Maria merkillä, hinta oli 1,80€ kpl. Mietin että joko tämä ihminen todella arvostaa tavaroitaan eikä halua niistä oikeasti luopua, tai sitten on joku lääketieteellinen ongelma.

Täällä me mietimme mihin kaiken turhan tavaran dumppaisimme ja joku myy likaisia maustepulloja 1,80€.

Jotenkin meni vähän pää sekaisin, että kuka tässä on kilahtanut ja pitäisikö munkin arvostaa tavaroitani enemmän.

Tästä on sosiaalipsykologisia tutkimuksia. Se, että on edes hetken omistanut jonkun vähäarvoisen tavaran, esim. kynä tai mainosmuki, nosti tavaran hintapyyntöä verrattuna siihen, että hinnoitteli toisen tavaroita.

Myös Ikean halvat kamat saattavat olla kirpparilla kalliimpia kuin kaupassa...

Erota omista tavaroistasi ne, jotka ovat oikeasti arvokkaita (sinulle), ja arvosta niitä. Luovu lopuista.

Vierailija
11692/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen pitkästä aikaa kirpparilla ja huomasin nyt konkreettisesti että mun ostotavat ovat muuttuneet. Eka meinasi iskeä suoranainen hulluus ja näin ihania vaatteita kaikkialla ja kuvittelin jo itseni kirmaamassa uusissa hameissa ja paidoissa. Kanniskelin sitten vaatteita mukanani ja ajatus alkoi kirkastua hetken kuluttua. Muistin etten ikinä käytä hameita tai mekkoja ja jos sellaisia ostan niin joudun ostamaan myös sukkahousut ja luultavasti en niitä hameita ja mekkoja käyttäisi siltikään, koska olen vaan 100% housuihminen ja ne toimii mun arjessa paremmin. Vein sitten hameet ja mekot paikoilleen ja lopulta ne paidatkin, kun muistin että en tarvitse yhtään paitaa enempää kun niitä on ihan tarpeeksi seuraavalle kolmelle vuodelle ainakin. Lopulta mukaan tarttui vaan lapselle yks seuraavan koon paita ja villahaalari. Olin niiiiiin tyytyväinen itseeni kun kävelin kotiin tämän reissun jälkeen. Olen siis vuosia ollut todella koukussa kirppiksiin ja sieltä haalinut lähinnä vaatteita vaikka millä mitalla. Ajatustyö alkaa tuottaa tulosta! 

Ja vielä toisena asiana kysymys teille hengenheimolaisille: mitä ajatuksia tuleva joulukausi herättää? Ahdistaako mahdollinen tuleva tavaratulva? Me ei aikuisten kesken lahjoja vaihdeta, mutta tiedän että lapsi tulee saamaan kasan lahjoja sukulaisilta ja tietty meiltä vanhemmiltakin.. Täytyy varmaan karsia jotain vanhoja käyttämättömiä leluja ennen h-hetkeä pois.. 

Vierailija
11693/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kaikki tiedä. Itse sanon "roskiin" ja se tarkoittaa sitä, että roska viedään sille kuuluvaan roskapönttöön, se voi olla paristonkierrätysroskis, kartonkiroskis, biojäteroskis jne. Roskis kuitenkin. Tavara poistuu talosta = se menee roskiin. Roskiin laittaminen ei siis tarkoita sitä, että sohva heitetään parvekkeelta, auton ikkunasta viskataan hampurilaisjätökset kadulle, tupakannatsa polkaistaan ravintolan eteen tai että vaarallinen jäte pistetään sekajätepönttöön.

Vierailija
11694/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset muuttaneet pois ja olemme karsineet tavaraa. Nyt on tullut ongelmaksi että asunnossa kaikuu kolkosti. Onko edessä muutto pienempään vai löysikö ratkaisu tekstiileistä, akustiikkalevyistä tms?

Isot matot lattialle, paksut verhot ja jos ei riitä niin ryijy seinälle.

Hyviä vinkkejä nuo edelliset ja itse tykkään myös ryijyistä/paksusta matosta äänimaailman pehmentämiseen. Kotonani (ilman näitä tekstiilejä) on lievä kaikumisongelma ja olen huomannut jopa isojen viherkasvien ja kankaisen pöytäliinan ruokapöydällä auttavan tähän.

Tuolla preppaajien ketjussa oli puhetta kylmyyteen ja sähkökatkoksiin varautumisista. Jos kotona on seinävaatteita ja mattoja akustiikkaa parantamassa, niin hätätilanteessa niistä rakentelee lämpimän pesän vaikka ruokapöydän alle ja istuu siellä lämpimänä "teltassa" :)

Vierailija
11695/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta varmaan riippuu vaatteen kunnosta. Jos 10 vuotta vanhaan muutenkin kulahtaneeseen vaatteeseen tulee reikä niin en kyllä itse ainakaan loputtomiin korjaa vaatteita. Ei ole hyvä fiilis olla monta kertaa paikatussa kuluneessa vaatteessa. Tulee vähän sellainen röllipeikkofiilis. Tottakai jos hyväkuntoisessa vaatteessa on yksi pieni reikä niin tietenkin korjaan.

Olen hyvin herkkäihoinen ja parsitut vaatteet saattavat ärsyttää ihon rikki. Normaaleissa ehjissä vaatteissakin saumat ärsyttävät joskus, puhumattakaan kaikenmaailman pesulappusista, jotka leikkaan välittömästi pois. Toisinaan pidän alusvaatteita nurinpäin, etteivät saumat hankaa. Ihovaivat voivat siis estää ultimaattisen parsimissäästämisen vaikka halua olisi :)

Vierailija
11696/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin viette Oulussa ylimääräiset tavaranne? En jaksa nähdä myymisen vaivaa, mutta roskiinkaan en viitsisi heittää. Haluaisin kaikki kamat kerralla ulos talosta. Onko esim. ukrainalaisille vielä jotain keräystä tai joku taho, joka ottaa laidasta laitaan kaikkea vastaan. Aikuisten ja lasten vaatteita, leluja, jumppavälineitä, koriste-esineitä, keittiötavaratoita, kenkiä, juhlavaatteita, harrastusvälineitä jne. 

Vierailija
11697/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän oma hyvin onnistunut tavarateko oli se, että osallistuin tapahtumaan, josta jokainen osallistuja sai mukaan pari tavaraa ilmaiseksi. Eikä siis pelkästään heijastimia, avainnauhoja tai kyniä, vaan jaetuissa tavaroissa oli esim ihan mielenkiintoisen oloinen kirja. Jätin tavarat kuitenkin tapahtumapaikalle, koska ajattelin että voin lainata sen kirjan tai lukea e-kirjana tai kuunnella äänikirjana, ja kyseisen aihepiirin kirjoja mulla on jo tarpeeksi hyllyssä. Vielä muutama vuosi sitten olisin ottanut ehdottomasti mukaan kirjan ja muutkin härpäkkeet, kun nyt kerran ilmaiseksi sai.

Vierailija
11698/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on sosiaalipsykologisia tutkimuksia. Se, että on edes hetken omistanut jonkun vähäarvoisen tavaran, esim. kynä tai mainosmuki, nosti tavaran hintapyyntöä verrattuna siihen, että hinnoitteli toisen tavaroita.

Myös Ikean halvat kamat saattavat olla kirpparilla kalliimpia kuin kaupassa...

Erota omista tavaroistasi ne, jotka ovat oikeasti arvokkaita (sinulle), ja arvosta niitä. Luovu lopuista.

Olen onneksi jo melko pitkällä tässä projektissa, kirppariltakin etsin vain yhtä tiettyä jälkiruokakulhoa.

Ollaan asuttu mökillä nyt pari kuukautta tilapäisesti, ja kun ensi kuussa muutetaan takaisin kotiin, niin kyllä alkaa tapahtua. En ole montaa tavaraa kotoa kaivannut, joten on taas harvennuskierros edessä. Yritän tyhjentää viimeisetkin irtonaiset säilytyskalusteet (kirjakaappia lukuunottamatta), ja saada lisää selkeyttä ja lattiatilaa.

Vierailija
11699/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen pitkästä aikaa kirpparilla ja huomasin nyt konkreettisesti että mun ostotavat ovat muuttuneet. Eka meinasi iskeä suoranainen hulluus ja näin ihania vaatteita kaikkialla ja kuvittelin jo itseni kirmaamassa uusissa hameissa ja paidoissa. Kanniskelin sitten vaatteita mukanani ja ajatus alkoi kirkastua hetken kuluttua. Muistin etten ikinä käytä hameita tai mekkoja ja jos sellaisia ostan niin joudun ostamaan myös sukkahousut ja luultavasti en niitä hameita ja mekkoja käyttäisi siltikään, koska olen vaan 100% housuihminen ja ne toimii mun arjessa paremmin. Vein sitten hameet ja mekot paikoilleen ja lopulta ne paidatkin, kun muistin että en tarvitse yhtään paitaa enempää kun niitä on ihan tarpeeksi seuraavalle kolmelle vuodelle ainakin. Lopulta mukaan tarttui vaan lapselle yks seuraavan koon paita ja villahaalari. Olin niiiiiin tyytyväinen itseeni kun kävelin kotiin tämän reissun jälkeen. Olen siis vuosia ollut todella koukussa kirppiksiin ja sieltä haalinut lähinnä vaatteita vaikka millä mitalla. Ajatustyö alkaa tuottaa tulosta! 

Ja vielä toisena asiana kysymys teille hengenheimolaisille: mitä ajatuksia tuleva joulukausi herättää? Ahdistaako mahdollinen tuleva tavaratulva? Me ei aikuisten kesken lahjoja vaihdeta, mutta tiedän että lapsi tulee saamaan kasan lahjoja sukulaisilta ja tietty meiltä vanhemmiltakin.. Täytyy varmaan karsia jotain vanhoja käyttämättömiä leluja ennen h-hetkeä pois.. 

Hieno juttu, onnittelut! Olet oppinut erottamaan fantasiaminäsi ja todellisen minäsi.

Minullakin on ollut näitä ongelmia, ja vihdoin olen myöntänyt, että olen mahdollisimman yksinkertaisesti pukeutuva, t-paita ja housutyyppi, eikä mikään muu oikeasti kiinnosta. Esimerkiksi olen aiemmin ostanut huiveja kun ne on "niin kauniita ja käy kaikkeen" ja sitten kuitenkin käytän kylmällä ilmalla vain yhtä tai kahta, enkä koskaan näitä lähinnä koristeeksi tarkoitettuja huiveja. Enää en hukkaa rahojani sellaiseen tavaraan jota saatan tarvita joskus. Ostan vain sen mitä todella tiedän tarvitsevani.

Vierailija
11700/21843 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toripolliisin pitäjässä kirjoitti:

Mihin viette Oulussa ylimääräiset tavaranne? En jaksa nähdä myymisen vaivaa, mutta roskiinkaan en viitsisi heittää. Haluaisin kaikki kamat kerralla ulos talosta. Onko esim. ukrainalaisille vielä jotain keräystä tai joku taho, joka ottaa laidasta laitaan kaikkea vastaan. Aikuisten ja lasten vaatteita, leluja, jumppavälineitä, koriste-esineitä, keittiötavaratoita, kenkiä, juhlavaatteita, harrastusvälineitä jne. 

Limingantullin Konttiin olen vienyt hyväkuntoista tavaraa laidasta laitaan. En osaa sanoa vieläkö on jotain keräyksiä olemassa, google varmaan kertoisi.