Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puheterapeutiksi opiskeleva hetken aikaa palstalla - voin vastata muutamaan kysymykseen.

Vierailija
15.01.2008 |

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla on helsinkiläisässäksi sanottu puhevika, eli s-kirjain ääntyy suhauttaen. Voiko sille enää aikuisena mitään?

Aikuinen voi toisaalta oppia paremminkin kuin lapsi, kun on tietoisempi suhde omaan itseen ja varmasti motivaatiota enemmän kuin lapsella.

ap

Vierailija
42/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kyselen ensivaikutelmaa. Mykistyi itse asiassa siellä terapeutilla entisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollenkaan tullut aiemmin ajatelleeksi, että te tosiaankin hoidatte paljon niitä todella hiljaisiakin tapauksia. Tämä oli erittäin avartava tieto. Kiitos tiedoista. Hyvä tietää, että liika puhuminen voi olla minulle este ajan mittaan. Vaikeaa keksiä enää mitään sopivaa ammattia.

Vierailija
44/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siksi kyselen ensivaikutelmaa. Mykistyi itse asiassa siellä terapeutilla entisestään.

Saanko kysyä, mikä lapsellasi sitten on?

ap

Vierailija
45/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole ollenkaan tullut aiemmin ajatelleeksi, että te tosiaankin hoidatte paljon niitä todella hiljaisiakin tapauksia. Tämä oli erittäin avartava tieto. Kiitos tiedoista. Hyvä tietää, että liika puhuminen voi olla minulle este ajan mittaan. Vaikeaa keksiä enää mitään sopivaa ammattia.

Oletko ajatellut käydä ammatinvalinnanohjaajalla tai mitä siellä työkkärissä onkaan? Siellä varmaan osattaisiiin neuvoa sulle sopivampi ammatti.

Mä toivoisin, että soittaisit vielä johonkin logopedian laitokselle ja kysyisit tuosta soveltuvuudesta. En nimittäin halua, että uskot pelkästään mua :-)

Tsemppiä,

ap

Vierailija
46/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietiin Arvo Ylpölle, kun ei puhunut aika paljon vanhana. Ylppö vaan totesi, että kyllä kohta puhuu. Ja niinpä sitten hän puhuikin ja oli älykäs ja menestyvä.

Vierailija
47/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeutilla on käyty kaksi kertaa, lähete fysiatrille on vetämässä. Ei puhu vieraassa porukassa koskaan yhtikäs mitään.

52

Vierailija
48/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

logopedian laitokselle, mutta uskon kyllä aika paljon nyt jo sinua. Tokihan tunnet ammattisi jo hyvin. Kunpa kaikki ihmiset olisivat yhtä ystävällisiä kuin sinä, niin maailma olisi parempi paikka. Sinusta tulee vielä oikein mukava ja hyvä puheterapeutti.

Kiitos

Vierailija
49/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Puheterapeutilla on käyty kaksi kertaa, lähete fysiatrille on vetämässä. Ei puhu vieraassa porukassa koskaan yhtikäs mitään.

52

Juttu selviää varmasti siellä tutkimusjaksolla ja pääsette aloittamaan terapian.

ap

Vierailija
50/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kirjoitit, että kannattaa harjoitella d-kirjaimen avulla, mutta kun lapsi ei sitäkään osaa :). Miten voisin auttaa tytärtäni oppimaan " puuttuvat kirjaimet" ?

Vierailija
51/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asiaa päivitellään ja pällistellään niin kauheasti. Lapsi on niin iso, että ymmärtää kyllä jo.

Mutta kiva olisi, joo, tietää onko kaikki kunnossa.

Vierailija
52/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aiemmin kirjoitit, että kannattaa harjoitella d-kirjaimen avulla, mutta kun lapsi ei sitäkään osaa :). Miten voisin auttaa tytärtäni oppimaan " puuttuvat kirjaimet" ?

Puheterapeutin pitäisi ensin tsekata, että mitkä on hallussa ja mitkä ei ja sitten sitä kautta alkaa kehittää niitä puuttuvia äänteitä. Useamman äänteen puuttuminen on vähän monimutkaisempi homma.

Yleensä jos 5-vuotiaana on vielä useampi äännevirhe, pitäisi ehdottomasti päästä terapiaan.

ap

ps. mä menen nyt nukkumaan, joten en jaksa enää tänään vastailla.

Vierailija
53/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutterastihan sinä jaksoit.

t. se puhumattoman äiti

Vierailija
54/54 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että asiaa päivitellään ja pällistellään niin kauheasti. Lapsi on niin iso, että ymmärtää kyllä jo.

Mutta kiva olisi, joo, tietää onko kaikki kunnossa.

Voi hitsi, ärsyttävää ja lasta varmaan ärsyttää vielä enemmän. Onneksi olette pääsemässä tutkimuksiin.

ap