Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni sanoi minua tiukkis äidiksi:D Nyt aloin miettimään olenko??

Vierailija
15.01.2008 |

Meillä kaikki huoneet yhdessä tasossa ja ja lapsella 4 vee oma huone..

Olen pitänyt " kurin" että leluilla leikitään omassa huoneessa kun sellainen on.. Eikä esim tuoda kaikkia leluja olohuoneen lattialle ja aleta siinä leikkimään..

Pääasiassa siis leikitään lasten huoneessa mistä on näköyhteys olohuoneeseen ja ovet voivat olla auki..

Ystäväni oli kylässä lapsensa kanssa ja hänen lapsensa haki barbit tavaroineen lapseni huoneesta ja kippasi ne keittiön lattialle koska mekin olimme keittiössä...

Pyysin myös auttamaan siivouksessa ettei tyttöni joudu yksin sitten siivoamaan koska huoneen pitää olla siisti kun menemme nukkumaan..

Tekeekö tämä minusta tiukkiksen.. ?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeissa on omat sääntönsä. Ystäväsi taas ON tiukkis, kun ei tätä tajua. Rentoutta ei ole se, että itse on muka rento, ja kuvittelee että kaikki muut jotka eivät ole, ovat tiukkiksia. Rentoutta on se, että hyväksyy erilaisuuden. Ystäväsi ei hyväksy. Mikä tiukkapipo!

Vierailija
2/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempi meillä on idea että yksi leikkikokonaisuus (esim. legot, pikku autot, barbit, ponit jne ) on omassa laatikossaan missä niitä voi liikutella sinne missä leikkii. kun leikki on loppu laitetaan kamat laatikkoon ja takas omalle paikalleen lastenhuoneeseen. meidän lapset on 6.v ja 4.v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo sääntö on aivan ehdoton ettei leluja saa tuoda huoneesta pois.

Kyllä minä sinua ymmärrän, että sotku olohuoneen tms. lattialla ärsyttää, niin minuakin! Mutta olen ottanut asenteen, että lapset on lapsia vain hetken ja kerkiän vielä 15 vuoden päästä istumaan ihan rauhassa siel olohuoneessa ilman lelukasoja.

Ja oletko miettinyt miksi lapsesi tuo leluja sinne? ei hän halua yksin leikkiä välttämättä! Vanhempien läsnäolo tuo turvaa jne.

Eli relaa vähän ap!

Vierailija
4/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikimme lapseni kanssa päivittäin.. teemme barbeille oman kodin yms ja hän jatkaa leikkejään siitä yms..

Minusta olohuone on tylsä paikka leikkiä, koska olemme sisustaneet lapsemme huoneen juuri hänelle sopivaksi miksi siis leikkiä olohuoneessa tai keittiössä..

Pelit/ askartelu on sitten eriasia..

ap

Vierailija
5/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo omat lapseni näytä kärsivän kamalasti. Mä en usko siihen, että lasten täytyy saada sotkea ja riehua ympäriinsä, vaan että lapsen on tarkoitus pikkuhiljaa sosiaalistua yhteiseen elämään muiden kanssa (oman ikänsä tasolla tietenkin). En myöskään koskaan ole ymmärtänyt vanhempia, joiden mielestä esim. lapsen ruuan heittely ja ylenmääräinen sottaisuus on jotenkin herttaista. Minusta se on korkeintaan ymmärrettävää tietyssä iässä, mutta ei mitään söpöä. Meillä opetetaan lapset siihen, että toisia ihmisiä (joita ovat siis myös äiti ja isä) kunnioitetaan sillä, että pidetään paikat siisteinä ja käytös asiallisena (ei tarkoita esim. sitä etteikö saisi leikkiä ja nauraa ja riehuakin välillä). Ja kuten sanottu, meille yhteiselämä tähän tapaan ei ole mikään rangaistus.

Vierailija
6/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän tyttö tykkää välillä näyttää juttujaan, kysyä, kertoa, pyytää kommentoimaan ja pitääpä barbin vaatteiden vaihdossakin välillä avustaa.

Minusta on ihan kivaa ja jopa kätevää kun leikki on olohuoneen lattialla ja itse voin samalla lueskella lehteä sohvalla. Olen turvallisen lähellä en vain näkö ja kuuloyhteyden päässä.

Vierailija
7/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli teillä ilmeisesti kivasti sisutettu lastenhuone, ei välttämättä lapsen mielestä ole se kivoin leikkipaikka.

Niin se vain on! Lapsilla on mielikuvitus paljon värikkäämpi.

Vierailija
8/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellainen oikeasti aina kivaa?

Minustakin olet vähän tiukkis.

Vierailija
9/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ehdoton sääntö ole mutta olen opettanut lapseni alusta alkaen leikkimään omassa huoneessa ja itse leikin hänen kanssaan silloin siellä kun ei ole muita kavereita...

Ja oma lapseni harvoin enää leikkiikään missään muualla kuin siellä mutta ystäväni ihmetteli miksi näin.. en oikein osannut sanoa siihen mitään ja jäin itsekkin sitä ihmettelemään mutta hyvin on toiminut:D

Enkä ole ennemmin edes ajatellut että olen tiukkis kun olen näin opettanut..

ap

Vierailija:

jos tuo sääntö on aivan ehdoton ettei leluja saa tuoda huoneesta pois.

Kyllä minä sinua ymmärrän, että sotku olohuoneen tms. lattialla ärsyttää, niin minuakin! Mutta olen ottanut asenteen, että lapset on lapsia vain hetken ja kerkiän vielä 15 vuoden päästä istumaan ihan rauhassa siel olohuoneessa ilman lelukasoja.

Ja oletko miettinyt miksi lapsesi tuo leluja sinne? ei hän halua yksin leikkiä välttämättä! Vanhempien läsnäolo tuo turvaa jne.

Eli relaa vähän ap!

Vierailija
10/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneeseen leluja ja kirjoja kantautuu joskus - aika nopeasti kehotan viemään ne takaisin omaan huoneeseen.

Kyläilevien lasten en oleta noudattavan samoja sääntöjä, mutta heidän mentyään lelut siivotaan taas lasten huoneisiin. Siinä hommassa minä yleensä autan, ellei kyläilevä lapsi tai hänen vanhempansa ole tajunnut sitä tehdä.

Miehen työhuone on tosin sellainen, että sieltä komennetaan vieraatkin pois leikkimästä.

Vierailija
11/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa joka huoneessa lapset leikkiä. Omat sotkut täytyy kuitenkin siivota, ja edellinen leikki kerätä pois ennen uuden aloitusta. Tylsä sääntö, jos lapset eivät saa välillä leikkiä muualla kuin omassa huoneessa:/

Vierailija
12/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... TE olette sisustaneet lapsen huoneen. Saiko lapsi vaikuttaa?

On aika tiukkista, jos ei saisi muualla leikkiä kuin omassa huoneessa! Yhdessä kyllä siivotaan kaverien kanssa leikit pois, se ei ole tiukkista.

Vierailija
13/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on ollut näin ihan vauvasta asti. Joskus saattaa toki jotain kantautua olohuoneeseen käsissä ja en ole kieltänyt jos muutama irto lelu, mutta mitään leikkejä ei ole kumpikaan koskaan virittänyt olohuoneeseen, saati makuuhuoneeseen tai työhuoneeseen. Piirtäminen ja askartelu tapahtuu sitten kyllä olohuoneessa. Keittiössä on leikkikeittiö ja pesukone, niillä tietenkin leikkii keittiössä, mutta leluilla kyllä omassa huoneessaan, vaikka onkin eri kopat eri leluille, ei silti lelukoppia raahata huoneesta pois ikinä.

En ole tässä asiassa kuvitellutkaan että voisin olla tiukkis, jossain muissa ehkä kyllä, esim odotan lapsilta kaupassa kunnollista käytöstä ja sitä on joskus kummeksuttu että relaisin vaan, no en relaa, kaupassa ei juosta huudella eikä riekuta ja roikuta ostoskärryissä eikä hypistellä kaikkia tuotteita mitä hyllyissä on.

Lapset 3 ja 4 v

Vierailija
14/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikkivät siinä omia leikkejään.

Minusta on mukavaa kun siinä ollaan lähekkäin tehden omia juttuja.

Toki leikitään yhdessäkin, mutta iltaisin jostain syystä lapset tykkäävät leikkiä ihan itsekseen.

Minusta olet aika tiukkis sääntöinesi. Toki lapsilla täytyy olla rajat ja perheillä sääntöjä, mutta tuo tapasi olla noin äärijyrkkä on suorastaan kylmää. Että jos haluat leikkiä, leiki yksin huoneessasi, lähelle et tule. Näin radikaalisti sanottuna.

Vierailija
15/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli viikonloppuna linnunpesä ja siellä poikasia nukkumassa (meidän parisängyssä ) lintuemo kävi saalistamassa niille hyönteisiä ruuaksi ( kylppärissä ) kun poikaset olivat kasvaneet tarpeeksi oli yhteisä lentoharjoituksia (olohuoneen lattialla) ja tämän jälkeen poikaset aloittivat oman elämän ja selvisivät ilman emoaan uudessa omassa kodissaan (lastenhuonen)

leikki kesti pari tuntia ja sitä oli kyllä todella mielenkiintoista ja hulvatonta aikuisenkin kuunnella ja katsella. mielikuvitus oli loistava ja sotkuakaan ei pahemmin tullut.

ei olisi tullut mieleenikään sanoa että leikkippä nyt siellä lastenhuoneessa!

Vierailija
16/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos se 4v on ainoa lapsi tai ainoa leikki- ikäinen lapsi. Silloin olisi vielä tärkeämpää, että lapsen ei tarvitse leikkiä eristetysti omassa huoneessa. Mulle ei ole ikinä tullut tuollainen mieleenkään..

Vierailija
17/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsi sai itse vaikuttaa millaisen huoneen hän saa..

Niin ja sinulle joka totesit että " saan minäkin olla muualla kuin keittiössä" niin kyllä meidänkin tyttö saa huoneestaan poistua:D

Niin ja usein luemme kirjaa olohuoneessa ja katsomme dvd:tä sekä askartelemme/leivomme keittiössä.. Ulkoilemme 2-3 krt päivässä että ei se kaikki " kiva" nyt siellä omassa huoneessa tapahdu..

ap

Vierailija:

Niin... TE olette sisustaneet lapsen huoneen. Saiko lapsi vaikuttaa?

On aika tiukkista, jos ei saisi muualla leikkiä kuin omassa huoneessa! Yhdessä kyllä siivotaan kaverien kanssa leikit pois, se ei ole tiukkista.

Vierailija
18/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hienosti lapset keräävät lelut pois ja vievät paikalleen lastenhuoneeseen ennen uusien vermeiden levittämistä. Vieraiden käydessä tästä kyllä vähän välillä lipsutaan...

Vierailija:

Meillä saa joka huoneessa lapset leikkiä. Omat sotkut täytyy kuitenkin siivota, ja edellinen leikki kerätä pois ennen uuden aloitusta. Tylsä sääntö, jos lapset eivät saa välillä leikkiä muualla kuin omassa huoneessa:/

Vierailija
19/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

meillä oli viikonloppuna linnunpesä ja siellä poikasia nukkumassa (meidän parisängyssä ) lintuemo kävi saalistamassa niille hyönteisiä ruuaksi ( kylppärissä ) kun poikaset olivat kasvaneet tarpeeksi oli yhteisä lentoharjoituksia (olohuoneen lattialla) ja tämän jälkeen poikaset aloittivat oman elämän ja selvisivät ilman emoaan uudessa omassa kodissaan (lastenhuonen)

leikki kesti pari tuntia ja sitä oli kyllä todella mielenkiintoista ja hulvatonta aikuisenkin kuunnella ja katsella. mielikuvitus oli loistava ja sotkuakaan ei pahemmin tullut.

ei olisi tullut mieleenikään sanoa että leikkippä nyt siellä lastenhuoneessa!

Totta hitossa varmaan myös ap antaa lapsen oleskella ja liikkua muissakin huoneissa, tarkoitti varmaan sitä kun jotkut antavat raahata leluarsenaalin olohuoneeseen, kipata siihen lattialle ja värkätä leikit pystyyn. On vähän ehkä eriasia kuin joku roolileikki, ei taivas...

Vierailija
20/63 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika pieni koti ja kahden lapsen kanssa sotkua syntyy hetkessä. Jos antaisin lasten vapaasti levitellä lelujaan ympäriinsä olisi sekunnissa koko huusholli niitä täynnä. Kaksi poikaani viihtyvät kivasti toistensa kanssa yhteisessä huoneessaan joten sinne leikit pyydän rajoittamaan. Isompi lapsista on oppinutkin arvostamaan lastenhuonetta leikkitilana kun sellainen siis on(vaikkakin yhteinen pikkuveljensä kanssa).

Minusta tuo ei ole pahinta tiukkapipoisuutta ja silloin tällöin säännöistä voi lipsuakin. Niin kauan kuin lapset eivät osaa itse siivota jälkiään, leikkien on kätevämpi rajoittua leikkitilaan.