Ketään Talvikankaalta`, Oulusta?
Hei,
olemme muuttamassa Oulun Talvikankaalle huhtikuussa, onko ketään siltä suunnalta? minkälaista asuminen siellä on?
Kommentit (34)
ja olen kyllä viihtynyt erittäin hyvin. Kyyliä varmaan löytyy jokaisesta paikasta, mutta meillä on huippumukava taloyhtiö. Lapsiperheitä on paljon, ja ilmeisesti kauppojakin on tulossa lähitulevaisuudessa lisää. Miinusta siitä, että päiväkoti on heti alkuunsa rakennettu liian pieneksi. Mitä muuta haluaisit tietää?
Kiva paikka. Huonoa on päiväkotitilanne, mutta niin se on joka paikassa. Kauppa rakennetaan ilmeisesti tuohon monitoimitalon viereen käsittääkseni lähi aikoina. Muut palvelut on Myllyojalla, eli ei ihan kulman takana. Rauhallista, ei valittamista.
Minkäikäisiä olette, minkäikäisiä lapsia etc. Meillä on jo " vanhat" lapset, poika 12-v ja tyttö 17-v, itse olen 35 ja vauvakuume korkealla...
Tosiaankin, vauvakuume on noussut taas uusiin lukemiin, kun olen lapset saanut jo aika " isoiksi" . Tutustuuko sielllä miten naapureihin?
jatkaa ap, en ole ikinä asunut omakotitalossa, kerrostalossa nämä " naapuriasiat" vähän erilaisia..(kai?), Innolla odotan muuttoa sinne!
Toki ihmiset ovat yksilöitä ja osa on niitä, jotka eivät mitä ilmeisimmin halua jutella kenenkään kanssa. Mutta itse on tutustunut helposti moneenkin äitiin. Täällä on ehkä sellainen yhteisöllinen meininki.
ollaan tutustuttu naapureihin nopeasti. Koska rakennatte, rakennatte varmaan tuonne minne kaikki muutkin, joten luultavasti siellä on paljon juuri muuttaneita...
Täällä olen ensimmäistä kertaa aikuisiällä tutustunut ihmisiin myös niin, että olen vaunulenkillä vaan heittäytynyt juttusille. Olen saanut hyviä uusia ystäviä. Ja tuon yhteisöllisyyden allekirjoitan täysin! Näin talvella välillä tuntuu siltä, että sekä itse että naapurit hautautuvat lumen alle (tai sisätiloihin), mutta kesällä ainakin riittää elämää :)
meidän tontti oli joku peruutustontti, joka oli viime vuoden haussa. Ok, toiv tavataan!
viha-rakkaus -suhde. Toisaalta ärsyttää kamalasti kun ei ole lähellä palveluja (edellinen asunto oli Heinäpäässä jossa kaikki siis lähellä), mutta toisaalta tämä tällainen ikäänkuin johonkin yhteisöön kuuluminen on niin siistiä. Ihmisiin on pääsääntöisesti tosi helppo tutustua, iltakävelyllä jopa tuntemattomat omilla pihoillaan käyskentelevät moikkaavat :) Ja täällä ei tarvi törmäillä humalaisiin eikä muihin joitain aluita vaivaaviin varjopuoliin. En haluaisi muuttaa täältä pois, vaikka siltä se tulevaisuus taitaa kuitenkin näyttää :(
Tosi huonot julkiset liikenneyhteydet, kauppaan yli 1,5 kilometriä ja tuntuu kuin eläisi jossain tuppukylässä. Olen yhdesti käynyt kaverin luona kylässä ja se riitti sitä ankeutta. Itse asun lapsen kanssa 2km keskustasta ja kaikki on tosi lähellä.
Kaupat kaukana, päiväkodit täynnä.
Avaimet ovessa meilläkin oli siellä monta kertaa yön yli. Mutta autoja putsattiin ihan tolkuttomasti.
Poliiseja alueella asuu kuitenkin aika montakin. Omakotitaloissa ei lienee tuota autojen tyhjennys buumia kuten vuokrataloissa. Vuokrataloja alueella on suhteellisen paljon. Kauhean tiiviisti sinne on rakennettu, joten naapureihin tutustuu pakosta.
Tunnemme sieltä tosi paljon porukkaa kun asuimme alueella 5 vuotta, mutta muutimme vuosi sitten pois parempien palvelujen perään lähemmäs keskustaa.
Joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä :)
Noin tunnin välein kulkee onnikka, jossain välissä puolen tunnin välein. Hyvin tuolla töissä käy keskustassa, ei ole mies valittanut kertaakaan.
Kauppaan on kyllä harmillisen " pitkä" matka, joskin S-market rakennetaan tuohon kulmalle jossain vaiheessa.
Tulevaisuudessa: rakennetaan keskusleikkipuisto lähelle kenttää. Lähin kauppa Hönttämäen puolella, kävelymatkan päässä.
Tarha on todellakin täynnä. Lapsia hoidossa esin Huonesuolla, Heikinharjussa, Hönttämäessä jne.
Mutta kyllähän se marimekkomamma siellä peräkylässä viihtyy hiekkalaatikolla kaltaistensa seurassa. Minä ainakin haluan päästä lapsen kanssa käymään kaupungilla joka päivä, joskus kahdestikkin.
Minä asun ihan parin kilometrin päässä keskustasta omakotitalossa enkä käy " kaupungilla" edes joka kuukausi. Ei ole tarvetta. On kuitenkin mukava jos tarvitsee käydä asioilla, että ei tarvitse tuhlata siihen paljon aikaa.
rauhallista seutua, paljon lapsiperheitä=alueen tarhat ja koulut on tupaten täynnä... Lähipalveluja on kaupan ja pizzerian verran, lisää löytyy muutaman kilsan päästä Myllyojalta. Tykätään asua tällä perukalla.