Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään Talvikankaalta`, Oulusta?

Vierailija
15.01.2008 |

Hei,

olemme muuttamassa Oulun Talvikankaalle huhtikuussa, onko ketään siltä suunnalta? minkälaista asuminen siellä on?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan myös noita ulkoilumahdollisuuksia enemmän kuin kaupungille pääsyä. Hyviä pulkkamäkiä on myös näin talvella useampia lähietäisyydellä :)

Vierailija
22/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle keskustan läheisyys ei ole koskaan ollu tärkeää. Siellä ei ole mitää sellaista jota viikoittain tarvitsisi. Tärkeintä olis että terveyskeskus, kauppa, posti ja apteekki olis suht lähellä, vaatekaupoille ja baareille ei ole niin väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, ompahan minulle sitten tilaa lastenvaunuineni linja-autossa kun marimekkomammat on toppahousuissa pulkkamäessä.

Vierailija
24/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin apteekki, terveyskeskus ja posti löytyy Myllyojalta.

Vierailija
25/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinkin että olis tärkeää että ne olis lähellä.

Mielenkiintoinen ilmaisu tuo marimekkomamma, huvittavaa kerrassaan :D

Vierailija
26/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse kotiäidit lihomaan kun sinne kävelee/juoksee.

Kohta ne palvelut tulevat Hiukkavaaraan kunhan se rakennetaan, niin saa Talvikangaskin lähemmäs palveluita ainakin joitakin.

Vierailija
27/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei sitten vedetä täältä tietä metsän läpi sinne.

Oon mää täällä Talvikankaalla asunut jo yli neljä vuotta, eikä mulla ole häirinnyt se, että pitää käydä Myllyojalla (asti) lääkärissä / postissa tms. Auto täällä pitää lapsiperheellä olla kuitenkin, joten eipä tuo palvelujen " kaukaisuus" kauheasti ole häirinnyt...

Vierailija
28/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siellä??

Vierailija
29/34 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppaan on tosi pitkä matka ja kulkuyhteydet huonot. sitäpaitsi en ikinä muuttaisi Oulussa joen pohjoispuolelle. Sama ilmiö kuin esim. Helsingissä. Pohjoisessa kaikki slummilähiöt

Vierailija
30/34 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu mukavia ihmisiä ja heihin tutustuu helposti :)

Me ollaan muutettu sieltä pois 3 vuotta sitten ja vielä kyläillään puolin ja toisin vanhojen naapureiden kanssa.

Oikein hyvin viihdyttiin Talvikankaalla vaikkei mulla ole yhtään marimekkopaitaa ;)

Vierailija
31/34 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun olen aina haaveillut pääseväni joskus asumaan esim. Hinttaan tai muualle Oulujoen varren pohjoispuolella sijaitsevaan slummilähiöön... hmm

Vierailija
32/34 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelä puolella jokea ei yhtään slummialuetta

Vierailija
33/34 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös esim. Kuivasjärvi ollut muutama vuosi sitten Suomen varakkaimpia kaupunginosia, Värttökin taisi jäädä jälkeen. Kaijonharju on vastaava kuin Kaukovainio joen eteläpuolella. Hyviä asuma-alueita on ympäri Oulua, toinen tykkää rauhallisesta omakotialueesta ja toinen keskusta-asumisesta, joten .... Talvikankaalle en tosin haluiasi muuttaa kun tulisi pitkä pyörämatka töihin :)

Vierailija
34/34 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit kulkee nykyään jo todella hyvin ja K-SuurEtuhan on ihan lähellä, myös Huonesuon kauppa+pizzeria ihan lähellä ja nythän sinne on tulossa myös kioski. Kaupunkiin alla 8 km ja silti hiihtoladut ihan vieressä. Ei asu mitään juoppoja tms.

Aluehan on rakennettu vasta 2000-luvulta alkaen, joten ei kai nyt voi olettaakaan, että heti kaikki palvelut ovat saatavilla, kuten esim. Heinäpäässä, joka on ollut Oulussa iät ja ajat ja vielä keskustan tuntumassa.

Multa Talvikangas saa kyllä 10+ arvosanaksi, enkä edes itse asu siellä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi