Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukioon huonolla keskiarvolla

Vierailija
06.04.2025 |

Miksi jotkut menee lukioon jollain 7-8 keskiarvolla? Vanhemmat pakottaa? Kyllä sellaiselle jolla keskiarvo vaikka 7.4, tulee olemaan kivinen lukiossa ja pitää miettiä pääseekö kirjoituksista läpi vai ei. Ja sillä paskalla päättötodistuksella ei tee mitään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin yliopistoon päässyttä DI poikaa joilla ka oli peruskoulussa seiska ja risat. Joillekin kannattaa ja joillekin ei. 

eiköhän jokainen osaa tehdä päätökset itse eikä sun tartte pohtia muiden tekemistä 

Vierailija
2/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että älkää edes yrittäkö parantaa sepä kannustava aapee 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule 

lukiossa se paska todistus voi olla den kympin tytönkin. Olikin vain tottunut olemaan tekemättä töitä peruskoulussa ja huono matemaattisissa aineissa lukiossa. Monet pojat aikuistuu lukiossa ja alkaa lukea. Jotkut tytötkkn. 

Vierailija
4/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla oli ka 7.8 ja kirjoitti ihan ok hyvät paperit ( C-E väliltä aineita) Pääsi samana keväänä kun kirjoitti valintakokeella siihen yliopistoon ja aineseen opiskelemaan, mihin halusi. Hänellä menee hyvin siellä.

Ap on vähän hölmö ja yrittää lannistaa muita. 

Vierailija
5/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mennyt aikoinaan lukioon alle 7 keskiarvolla. Toki siitä on jo kauan aikaa. Kirjoitin lukion toiseksi parhaat yo-tulokset. Itse en ainakaan opiskellut yläkoulussa mitään, aloitin vasta lukiossa. Joten riippuu vähän siitäkin, millä tavoin sen keskiarvonsa on aikaan saanut.

Vierailija
6/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on siinä mielessä oikeassa, että jollain 7,4 keskiarvolla JA jos ei tottunut tekemään töitä, voi olla vaikeaa lukiossa. 

Itse menin lukioon 7,7 keskiarvolla, opin vasta lukion aikana opiskelemaan ja sitkeyttä. Niinpä luin kirjoituksiin paljon. Kirjoitin LLMC, kirjoitin 4 ainetta. Sitten pari välivuotta armeija ja yksi töitä tehden ja yliopistoon ja maisteriksi.

Vierailija
7/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule 

lukiossa se paska todistus voi olla den kympin tytönkin. Olikin vain tottunut olemaan tekemättä töitä peruskoulussa ja huono matemaattisissa aineissa lukiossa. Monet pojat aikuistuu lukiossa ja alkaa lukea. Jotkut tytötkkn. 

Kyllä. Lukion työmäärä on todella suuri verrattuna yläkouluun.

Vierailija
8/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat haluaa lapsensa lukioon hinnalla millä hyvänsä. Sukulaisille ei esitetä a:n yo-todistusta ja lukion jälkeen joudutaan menemään amikseen kun amk:n eikä yliopiston ovet aukea. Ja esitetään että lapsemme meni yleissivistymään lukioon ja lukion jälkeen kokin tai lähihoitajan paperit oli unelma.

Vierailija
9/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yläkoulumenestys kerro tulevasta kaikkea. Minulla oli kiinnostus kouluun ysiluokalla matalimmillaan. Keskiarvo päästötodistuksessa 7,9. Lukion eka meni vielä miten kuten, mutta tokalla aloin - ihme ja kumma - ajatella jo tulevaisuutta.

Kiitos kurssimuotoisen lukion, en päästötodistuksen keskiarvoa saanut hilattua korkeammalle kuin 8,5. Mutta kirjoituksista kolme L:ää ja kaksi M:ää, ja heti syksyllä yliopistoon. Nyt olen ollut jo hyvän tovin kunnollinen veronmaksaja. Joten eipä turhaan ennakoida nuorten tulevaisuutta yhden elämänvaiheen perusteella.

Vierailija
10/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se yläkoulumenestys kerro tulevasta kaikkea. Minulla oli kiinnostus kouluun ysiluokalla matalimmillaan. Keskiarvo päästötodistuksessa 7,9. Lukion eka meni vielä miten kuten, mutta tokalla aloin - ihme ja kumma - ajatella jo tulevaisuutta.

Kiitos kurssimuotoisen lukion, en päästötodistuksen keskiarvoa saanut hilattua korkeammalle kuin 8,5. Mutta kirjoituksista kolme L:ää ja kaksi M:ää, ja heti syksyllä yliopistoon. Nyt olen ollut jo hyvän tovin kunnollinen veronmaksaja. Joten eipä turhaan ennakoida nuorten tulevaisuutta yhden elämänvaiheen perusteella.

PÄÄSTÖTODISTUS 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 ei vttu olet tyhmä.

Vierailija
11/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun keskiarvo on aika huono mittari. Yhden koulun ysi on toisen seiska. Itse vielä sain kaikista aineista vähintään yhden arvosanan heikomman koesuorituksiin nähden, kun riehuin ja tappelin. Lukioon menin 7,5 keskiarvolla, mutta valmistuin sieltä 9,2 keskiarvolla ja LLEEM-papruilla, jossa laudaturit fysiikasta ja pitkästä matikasta.

Vierailija
12/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vanhemmat haluaa lapsensa lukioon hinnalla millä hyvänsä. Sukulaisille ei esitetä a:n yo-todistusta ja lukion jälkeen joudutaan menemään amikseen kun amk:n eikä yliopiston ovet aukea. Ja esitetään että lapsemme meni yleissivistymään lukioon ja lukion jälkeen kokin tai lähihoitajan paperit oli unelma.

Tämä myös on joidenkin kohdalla totta. 

Vierailija
13/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhentunut käsite, mutta on kyllä aikanaan kuvannut koulunsa päättävän todistusta. Hiukan kiusallista, että syytät omasta luku-tai käsityskyvyn puutteestasi toisen sanavalintaa. 

Vierailija
14/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen muinoin paperissa todellakin luki päästötodistus. Päästettiin luokalta seuraavalle tai koulusta pois. Tunne historiasi!

Vierailija
15/15 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on siinä mielessä oikeassa, että jollain 7,4 keskiarvolla JA jos ei tottunut tekemään töitä, voi olla vaikeaa lukiossa. 

Itse menin lukioon 7,7 keskiarvolla, opin vasta lukion aikana opiskelemaan ja sitkeyttä. Niinpä luin kirjoituksiin paljon. Kirjoitin LLMC, kirjoitin 4 ainetta. Sitten pari välivuotta armeija ja yksi töitä tehden ja yliopistoon ja maisteriksi.

Sitkeyttä ei nykynuorilla juuri ole. Kaikki pitää saada heti tai muuten annetaan periksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän