Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vilpittömästi ymmärrä miten ihmiset voivat asua pk-seudun ulkopuolella?

Vierailija
15.01.2008 |

Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja useita vuosia (6 v.) ulkomailla opiskellessani. Jotenkin mua jaksaa hämmästyttää se, kuinka ihmiset viihtyvät jossain pk-seudun ulkopuolella... Aina kun siellä joutuu jossain käymään, tulee tosi masentunut ja ahdistunut olo siitä ankeudesta mitä etenkin Helsingin ja Espoon ulkopuolella näkee... Anteeksi jos tämä loukkkaa, mutta tätä mieltä olen ihan vilpittömästi.

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan voi ymmärtää maalla asuvia ihmisiä, siis miten he kykenevät siihen?

Mitä esim heidän lapsensa tekevät siellä päivät pitkät?

Olen syntynyt helsingissä ja asunut siellä koko ikäni. Muutimme pari vuotta sitten espooseen(tosin ihan helsingin rajalle;))mutta tämäkin tuntuu jo ihan maaseudulta. Haluan takaisin helsinkiin, yyhh..!!

Vierailija
82/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja on lehdet täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä täällä muualla Suomessa on mukavampaa!

Vierailija
84/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnitelmissamme on itseasiassa muuttaa takaisin, mutta vasta parin vuoden päästä kun asuntolaina voisi olla mahdollinen..

67

Vierailija
85/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

innovatiivisin, koulutetuin, suvaitsevin ja kulttuuririkkain kaupunki.

Voisin asuakin jossain muussakin kaupungissa, jos en olisi töissä mainostoimistossa.

Sille on syynsä miksi erilaiset, luovat, innovatiiviset ihmiset muuttavat tänne. Täällä tehdään suomen parhaat keksinnöt, ollaan uraauurtavia ja luovia.

Yli-Vieskassa ei varmaan tehdä mitään uutta! Ihanaa kun pääsin tänne omieni pariin.

Vierailija
86/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onneksi ole rattijuoppoja eikä murhaajia. Sinne siis kaikki heti! Siellä on ihanan suvaitsevaisia ihmisiä ja lapsilla niin paljon tekemistä. Paratiisi.

Vierailija
87/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se niin jos ei asu pk-seudulla, asuu maalla? mitäs nämä muut " kaupungit" sit on? Eikö Suomessa ole kuin yksi kaupunki ja loput on maaseutua?

En oikein tunne asuvani maalla, vaikka en Hesassa asukkaan.

Vierailija
88/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on osaamisen, luovuuden ja yrittäjyyden varassa kehittyvä pääkaupunki. Tieteen, taiteen, yritystoiminnan ja hallinnon keskuksena Helsinki on myös Suomen talouden veturi, jonka kestävään kehitykseen perustuva menestys koituu kaikkien Helsingin seudun asukkaiden ja koko maan hyväksi. Helsinki on Suomen portti muualle Eurooppaan ja yhdysside Itämeren piiriin.

Vierailija
89/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: maalainen

Vierailija
90/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulukin olla PÄÄkaupunki? Mutta ei se sitä tarkoita ettei muualla olisi hyvää elämää. Yksi tykkää saateeesta ja toinen raittiista ilmasta, hyvä näin.

Vierailija
91/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo vihti ja nummela on maaseutua

Vierailija
92/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKINÄ kuuna päivänä en haluaisi asua Helsingissä, siis IKINÄ! Maalla en asu nytkään mutta sielläkin paaaaaljon mielummin. Toki Hesassa voi kävästä mutta se riittääkin tälle leidille. Mukavaa, että ihmisillä on eri maku :)

Vierailija
93/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voisin asuakin jossain muussakin kaupungissa, jos en olisi töissä mainostoimistossa.

Sille on syynsä miksi erilaiset, luovat, innovatiiviset ihmiset muuttavat tänne. Täällä tehdään suomen parhaat keksinnöt, ollaan uraauurtavia ja luovia.

Yli-Vieskassa ei varmaan tehdä mitään uutta! Ihanaa kun pääsin tänne omieni pariin.

Se on Ylivieska eikä Yli-Vieska.

t. juntti viestintäalan ammattilainen Pirkanmaalta

Vierailija
94/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
95/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siellä asu ketään näiden juttujen perusteella? tai yksi ihminen siellä pellon reunassa asuu niin mitä se haittaa vaikka kuinka riehus... ja kuka siitä riehumisesta edes tietää kun ketään ei ole mailla ei halmeilla

Vierailija
96/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen itsemurhatilastot puhuvat myös omaa kieltään: Suhteellisesti eniten itsemurhia tehdään Suomessa nimenomaan maalla ja pikkukaupungeissa. Pk-seudulla asuvat ovat myöskin terveempiä, hoikempia ja yleisesti ottaen hyvinvoivempia kuin muualla Suomessa asuvat.

t. Sosiologi

Vierailija
97/168 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti paremmin viihdymme täällä Tampereella (tai tarkalleen ottaen asumme Tampereen naapurikunnassa). Tampereellad on kaikkea mitä tarvitsemme (kauppoja, kulttuuria ja harrastuksia), asuminen kohtuuhintaisempaa eikä matkoihin kulu tolkuttomia aikoja.

Sitä paitsi mitä ihmeen liikkeitä tarkoitat tuolla, että liikkeet menevät Tampereella aiemmin kiinni? Mitään tällaista en ole itse huomannut. Ja itse asiassa esim. Ideaparkista löytyy liikkeitä, joita ei pk-seudulla ole (mm. ainoa Tommy Hilfiger -myymälä Suomessa).

Vierailija
98/168 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja useita vuosia (6 v.) ulkomailla opiskellessani. Jotenkin mua jaksaa hämmästyttää se, kuinka ihmiset viihtyvät jossain pk-seudun ulkopuolella... Aina kun siellä joutuu jossain käymään, tulee tosi masentunut ja ahdistunut olo siitä ankeudesta mitä etenkin Helsingin ja Espoon ulkopuolella näkee... Anteeksi jos tämä loukkkaa, mutta tätä mieltä olen ihan vilpittömästi.

Vierailija
99/168 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko asuu Helsingissä ja herrajjumala kun niillä pitää olla terassin ovikin sisäpuolelta lukittuna, ettei narkkarit tule sisään. Meillä on ovet auki, kun ollaan kotona, eikä sisään tule kuin korkeintaan matto- ja perunakauppiaat.

Vierailija
100/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aikuisiällä. Helsinki oli näistä paikoista ehdottomasti ankein. Pienemmässä kaupungissa on kaikkien asioiden hoitaminen nopeampaa ja helpompaa, ja kuitenkin on kaupunkimaisen elämän edut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi