Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vilpittömästi ymmärrä miten ihmiset voivat asua pk-seudun ulkopuolella?

Vierailija
15.01.2008 |

Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja useita vuosia (6 v.) ulkomailla opiskellessani. Jotenkin mua jaksaa hämmästyttää se, kuinka ihmiset viihtyvät jossain pk-seudun ulkopuolella... Aina kun siellä joutuu jossain käymään, tulee tosi masentunut ja ahdistunut olo siitä ankeudesta mitä etenkin Helsingin ja Espoon ulkopuolella näkee... Anteeksi jos tämä loukkkaa, mutta tätä mieltä olen ihan vilpittömästi.

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma kun selittelet tänne tuota perheesi " hulinaa" ?

Vierailija
62/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää muuttaisi tuonne Vantaan satamakaupunkiin ( Helsinkiin ), kun olen sieltä pois päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suomessa voi siis asua vain kehä3 sisäpuolella missä on virikkeitä ja toimintaa tai sit yksin mökissä pellon reunassa?

Joo,... muita vaihtoehtojako ei ole?

Vierailija
64/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sosiaalisesti tyydyttävässä elämässä niin muita risoo kun sitä pitää niin kovin kommentoida!? Sekö, että ihmiset eivät oikeasti näe vaivaa tutustua muihin kotiäiteihin kun ovat kotona? Tai eivät pysty tai osaa.

Päivittäin joku täällä valittaa kun on niin yksinäistä, eikä ole tekemistä ja kaverit on töissä ja äijä on töissä.

Jos haluaa ihmisiä ja sosiaalisen verkoston, joka kestää kahdeksan vuotta, pitää vaan mennä jonnekin missä on muita joilla on aikaa.

Mä tykkäsin siitä, että oli hulinaa. Eikä se estänyt lapsia nukkumasta päiväunia tai sitä, että meillä oli runsaasti myös omaa aikaa vain olla.

Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista ;.)

-21

Vierailija
65/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kävimme viikonloppuna ajelulla Espoon/K:nummen metsissä" .....

ESPOON JA KIRKKONUMMEN METSISSÄ!!!!!! hihiihhihhiiiiiiiiiii. Missä siellä on metsää??

Vierailija
66/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me stadilaisetko muka olemme ylpeitä ja nokkavia...

Vierailija
67/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se nyt minua loukkaisi jos sinä kuvittelet että täällä on masentavaa. Ethän tiedä tästä todellisuudesta mitään. Ja vaikka oiekastikin sinä masentuisit elämisestä täällä, niin ei sekään minua loukkaa. Miksi loukkaisi? Oletan ettet sinäkään loukkaannu jos minä kerron etten haluaisi asua Helsingissä, vaan ahdistuisin siellä.

Vierailija
68/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meren rannalta. Pk-seudulla asuu noin 1 miljoona ihmistä, ehkä ne ovatkin sitä mieltä kuin ap, mutta ne noin 5 miljoonaa muuta ihmistä, jotka asuvat pk-seudun ulkopuolella, ovat varmasti eri mieltä. Joten SUURIN SUURIN osa suomalaisista ei siis varmasti muuttaisi pk-seudulle! :)

Vierailija
69/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietämillä pyörimme sellaista pientä tietä ristiin rastiin.

Vierailija
70/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä viihdyt siellä hesassa ja minä täällä pohjoisessa jossa on kauniin lumiset maisemat näin talvella. Eikö se ole pääasia että viihdytään siellä missä asutaan.

Eikä sinun ap välttämättä tarvi huolta siitä kantaa että miten joku kestää asua hesan ulkopuolella. Mulla ainakin tulis siellä ahdistunut olo.

Tällä hetkellä asun 12.000 asukkaan kunnassa ja voisin muuttaa vieläkin syrjempään. Muutama lehmä ja lammas. Oi ihanaa omavaraistaloutta ;))

Vierailija
71/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti pk-seudulla...

Vierailija
72/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisempaa kerrostaloasujaa ei olekaan. Talossamme asuu 27 pientä lasta ja lapsilla on aina omanikäistä seuraa. Viikonloppuisin käymme kumpanakin päivänä yhdessä tunnin harrastuksessa.

Omat sisarukseni olivat liian vanhoja tai nuoria, että niiden kanssa olisi oikeasti leikitty.

Ihanaa.

Vierailija
73/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä kävellen metsään, meren rannalle, tai kadun vilinään. Toista olisi siellä pellon laidalla asustellessa.

Vierailija
74/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onnellisempaa kerrostaloasujaa ei olekaan. Talossamme asuu 27 pientä lasta ja lapsilla on aina omanikäistä seuraa. Viikonloppuisin käymme kumpanakin päivänä yhdessä tunnin harrastuksessa.

Omat sisarukseni olivat liian vanhoja tai nuoria, että niiden kanssa olisi oikeasti leikitty.

Ihanaa.

Vierailija
75/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maamme on täynnä kauniita järviä, jotka sentään yleisesti ottaen ovat vielä puhtaampia kun kovaa vauhtia saastuva ja levöittyvä Suomenlahti.

Ai niin, mutta kehä III ulkopuolellahan on vain sitä peltoa ja mutavelliä ;))

Vierailija
76/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% samaa mieltä ap:n ja muiden samanhenkisten kanssa.

Vierailija
77/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli että kaiken maailman juntit muutaisivat naapuriisi?

T: juntti Tampereelta 4 ever

Vierailija
78/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai Helsingissä ja Espoossa on upeimmat asuinalueet ja eniten kauppoja, palveluja, kulttuuritarjontaa ym. koska siellä nyt vain yksinkertaisesti on eniten rahaa, toisin sanoen eniten maksukykyisiä kuluttajia! Kyllähän sen kaikki tietää, ettei pienituloisilla ole kivaa Helsingissä tai sen liepeillä asuntojen hullujen hintojen takia. Mutta fakta on se, että Suomen varakkain väki asuu nimenomaan pk-seudulla, mikä näkyy myös rakentamisessa ja yleisessä miljöössä ja ilmapiirissä.

Vierailija
79/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että teillä siellä on upeimmat hienostoalueet, mutta niin on myös rupuisimmat lähiöt moninen ongelmineen.. mutta tietty kun kulkee laput silmillä niitä ei tarvitse nähdä.

Itse en muuttaisi pääkaupunkiseudulle millään, vaikka töitäkin sieltä on tarjottu. Haluan lapsieni kasvavan hieman erilaisessa ympäristössä (ja nämä ap:n tyyppiset kirjoitukset vahvistava käsitystä)

Vierailija
80/168 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minulla on ne kaikki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi