En vilpittömästi ymmärrä miten ihmiset voivat asua pk-seudun ulkopuolella?
Olen asunut koko ikäni Helsingissä ja useita vuosia (6 v.) ulkomailla opiskellessani. Jotenkin mua jaksaa hämmästyttää se, kuinka ihmiset viihtyvät jossain pk-seudun ulkopuolella... Aina kun siellä joutuu jossain käymään, tulee tosi masentunut ja ahdistunut olo siitä ankeudesta mitä etenkin Helsingin ja Espoon ulkopuolella näkee... Anteeksi jos tämä loukkkaa, mutta tätä mieltä olen ihan vilpittömästi.
Kommentit (168)
Vierailija:
Helsingissäkin todella korkealaatuista designia myyviä liikkeitä on TODELLA VÄHÄN ja ihmiset pukeutuvat huonosti ja halvalla! Tilanne muualla Suomessa on tosin huomattavasti pahempi, joten siinä mielessä KYLLÄ, en pystyisi asumaan muualla Suomessa kuin Helsingissä.
Mutta parturikampaajan tuloilla niihin design-liikkeisiin nyt ei edes olisi asiaakaan. Kuten ei myöskään Helsingin asuntomarkkinoille.
Jyväskylä??? Helsinki ja Espoo on ollut jossain 5.-6.sijoilla ja Vantaa on ollut viimeinen.
Joten eipä taida pk-seutu viehättää oikein suomalaisia. Sehän on faktaa, että sinne muutetaan vain ja ainoastaan työperässä ja yleensä pakolla. Kukaan, ei hullukaan, muuttas sinne muuten.
Ei siellä helsingissäkään nyt ihan kaikkea ole, jotain joutuu ihan jenkeistä mennä hakemaan ja euroopasta.
minua säälittää ihmiset, jotka koko elämänsä junnaavat hyvin pienissä, samoissa ympyröissä (oli se sitten maalla tai Hesassa).
Asuin Espoon Haukilahdessa ja yllätyin todella joistakin asioista. Siellä asuvat ihmiset ovat usein SYNTYPERÄISIÄ HAUKILAHTELAISIA. Koko suvut asuvat Haukilahdessa ja sieltä ei koskaan muuteta mihinkään. Eräskin nuori ihminen oli yrittänyt asua Matinkylässä (joka on viereinen kaupunginosa, matkaa noin 2km), mutta ei KOTI-IKÄVÄN vuoksi pystynyt vaan muutti takaisin Haukilahteen. Toinen nuori ihminen taas kertoi avoimesti ihmettelevänsä neekereitä, kun näkee niitä niin harvoin (niillä on niin hassut kämmenetkin). He naivatkin toisensa ihan ristiin ja rastiin (samalla tavalla kuin jossain tuppukylissä).
Ja tämä kaikki kehä ykkösen vieressä ja varakkaammassa yhteiskuntaluokassa. Ei voi muuta kuin ihmetellä ja sääliä, että on joillakin suppea maailma.
Mä kun oon ikäni asunu pienemmissä kaupungeissa (ensin 22 000 asukkaan pikkumestassa ja sen jälkeen - tälläkin hetkellä - n. 50 000 asukkaan kaupungissa) mua taas alkaa ahdistaa nimenomaan kovin suurissa - jo asukaslukunsa, sekä pinta-alansa puolesta - kaupungeissa. Helsingissä (keskustassa) on ihan kiva käydä kiertelemässä ja shoppailemassa ehkä kerran, kaksi vuodessa, mutta olen todella onnellinen, ettei siellä tarvi asua. Pk-seudulla on mun tarpeisiini nähden _liikaa_ kaikkea: ihmisiä, palveluja jne.
Hirvittävän ahdistava kaupunki.
Monella on suppea maailma kun eivät voi ymmärtää ;)
Puolin ja toisin ...
Villi veikkaukseni on, että näistä ihmisistä suurimmalla osalla ei olisi tulojen puolesta edes varaa asua laadukkaasti Helsingissä tai Espoossa.
Vierailija:
Villi veikkaukseni on, että näistä ihmisistä suurimmalla osalla ei olisi tulojen puolesta edes varaa asua laadukkaasti Helsingissä tai Espoossa.
Mitenkäs itse täällä av:lla pyörit?
missä on kaikki mitä tarvitsen, kuin joissain hikisessä kaksiossa Helsingissä ;)
Vierailija:
Ei siitä mihinkään pääse. :) Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tuo Timo ja Rachel, Matti ja Mervi, Keskisen Vesa, Myllylän Mika ym. Hulluimmat ja juopoimmat tulee aina jostain perähikiältä... :D
Elämä on valintoja ja me valitsimme rauhan.
Kaikesta arvaa, että niitä on tullut katsottua, ja sivistys sieltä peräisin!
Tosi-TV -sarjat ja muut :-DD Ja sitten tämä feikkisosiologi, joka vieläkään ei ole vastannut hänelle osoitettuun kysymykseen.
-keskustelua sivusta seuranut
Mitä siellä on sellaista mitä ei löydy Suomen muista kaupungeista? Sen sijaan voisin laittaa pitkän listan oman kotikaupunkini hyvistä puolista, mitä ei Helsingistä taatusti löydy.
Espoo, se on maailman ylivertainen napa!
Voin valita menenkö jätti-Prismaan, vai lähi-Siwaan, vai siltä väliltä oleviin Smarreen, tai K-kauppaan.
Voin valita, menenkö Itikseen, Jumboon, Omppuun, vai Selloon (ostoskeskuksia).
Kaupat ovat auki myöhään iltaisin ja myös viikonloppuisin.
Voin valita niin itselleni, kuin lapsillenkin harrastuksen, kuin harrastuksen ja juuri sieltä, mistä haluan.
Pihalla on aina seuraa. Ei tarvitse lähteä jollekin hiekkatielle väistelemään hurjasti ajavia autoja. Saatikaan, että kävelisi siellä pimeässä yksin.
Kun lähden juhlimaan, niin pääsen muuallekin, kuin lähikuppilaan ja vieläpä julkisilla.
Kuinka pitkän listan haluat...?
Ja missään ulkomaillahan ei sitten ole ollenkaan pieniä ja ankeita kaupunkeja? Jos nyt jotain muutamia täällä käyneitä ulkomaalaisia pitää uskoa, että Suomessa on niin ankeita kaupunkeja.