*ENSIKOT UUTEEN VIIKKOON*
Kommentit (44)
Tuun vaan nostamaan pinoa ja toivomaan jenniltä sitä matkakertomusta :)
Meille ei mitään ihmeempiä kuulu. Miehellä oli tänään synttärit ja Jonsku oli ihan tohkeissan vieraista. Jonsku vei kyllä taidokkaasti huomion päivänsankarilta. ;)
Voi, burde! Jäähän sit oikeesti saikulle, jos alkaa oleen raskasta. Ajattelet nyt vaan vauvan ja sun parastas. Työnantajalla ei oo mitään väliä. Ihana oli toi ote siitä kirjasta :)
Kiva, että Q sai paljon töitä :)
Nyt ei ehi muuta, kun mies hinkuu tähän koneelle.
pesukarhu ja Jonsku (ja joku 8+3)
Nythän mä tajusin, että mitä mä tätä pinoa nostelen, kun huomenna tulee kumminkin uusi. Hih! No, ei se mitään :)
pesukarhu
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=12119279&p=3&tmo…
Toivottavasti mun silmät nyt näki oikein eikä uutta pinoa vielä ole:)
Nyt kuulkaa tulee oikein omanapainen hehkutusviesti kaiken mun tavanomaisen valituksen sijaan;)
Ensinnäkin meidän neiti nukkui viime yönä 22-08, olkoonkin että heräili alkuyöstä monta kertaa mutta silti pisimmät yöunet mitä mä muistan,oli ihanaa:) (sitä kyllä edelsi ihan ylihirveä yö kun tyttö heräsi pitkälti toistakymmentä kertaa mutta ainakin osasin sen jäljiltä tätä ihanuutta arvostaa..)
Toiseksi tyttö söi eilen jauhelihakeittoa!Sitä soppalautasta on tuijotettu menneinä kuukausina lukemattomat kerrat nenää nyrpistellen mutta eilen meiltä meinasi mennä miehen kanssa ruuat väärään kurkkuun kun tyttö hetken katseltuaan ottikin lusikan ja maistoi ensin epäluulaoisena lientä, sitten jauhelihaa ja lopulta söi ihan muutaman lusikallisen inhokkejaan perunaa ja kasviksia:D Saas nähdä toistuuko sama ihme tänään päivällisellä. Muutaman kerran se on kelpuuttanut jo riisinkin ja muutama päivä sitten suostui syömään vähän tomaattia, ehkä meidänkin tytöstä vielä kelpo ruokailija tulee;) Kyllä äiti ja isi voi olla pienistä asioista niin ylpeitä..;)
..ja lisää hehkutettavaa, mun paha olo vaan vähenee ja vähenee, nyt on enää ainakin meikäläisen mittapuussa ihan minimaalisen huono olo eikä jatkuvasti tarvi syödäkään, muutenkin on olo virkeämpi, jaksan jo paremmin kävellä eikä niin pyörrytä ja tytön päikkäreiden ajankin pysyn yleensä hereillä,jes:)
..vielä tulee, muutamana päivänä on tuntunut pientä liikehdintää vatsassa ja toissapäivänä tuntui jo sen verran selkeästi että kyllä se vauva siellä liikkui, mulla on eteenpäin kallistunut kohtu ja sen takia ne kai tuntuu aikaisin, Liiasta mieskin jo tunsi liikkeet vatsan päälle rv 16 lähtien.
Miamikin tyttökö se oli muumi-fani? Meillä tyttö on nyt ihastunut Haisuliin, se sanoo aina haisulin nähdessään " Haasss" ihanasti samalla nenäänsä nyrpistäen:)
Queen rv 14+jotain? ja nukkuva neiti
Morjens!
Emmi se tosiaan harjoitteli oikein urakalla eilen ilman tukea kävelemistä ja illan enkka taisi olla tuollaiset kymmenen askelta putkeen. Ja monta kertaa peräkkäin teki tuota. Kävi välillä kyykyssä ja ponkaisi uuteen vauhtiin. Itsekin neiti hurmioitui suorituksestaan niin, että hihkui ja nauroi ja taputti käsiään. Voi, kun täällä on ylpeitä vanhempia! =)
Mä olen nyt yrittänyt soittaa meidän tk-solun ajanvaraukseen, mutta kun sinne on soittoaika vaan klo 9-10 ja 14.30-15, niin aika varattua on. Pitäis saada Emmille varattua korvien jälkitarkastus. Vitsi mä inhoon tällaisia " epätoivoisia" soitteluita! *Arrghh*
Meillä piti olla viikonloppu niin, ettei ole mitään menoa. No toisin kuitenkin kävi. Lauantaina käytiin Emmin ja meidän äitin kanssa Jumbossa, kun mun torstain reissulla miehelle ostamat housut oli ihan liian lyhyet. Joten saatiin siis aikaiseksi " tyttöjen" shoppailureissu. Iltasella sitten päädyttiinkin istumaan iltaa meidän kavereille ja Emmi meni mummulaan yökylään. Eilen käytiin yhden sukulaispojan synttäreillä ja illalla vielä kaverit kävi meillä. Että ihan rauhallista kotiviikonloppua saa vielä odotella...
Queenilla oli monta ihanaa hehkutuksen aihetta. Kyllä tulin hyvälle mielelle niistä! =)
Nyt kuitenkin hakemaan tulevaa essayahia kotiin hoidosta. Mukavaa viikkoa kaikille!
-Amy ja Emmi 1v2kk-
Tulin kysymään teiltä kokemuksia lastenne liikkeellelähdöstä. Meillä siis tilanne sellainen, että neuvolasta laitettiin lähete fysioterapiaan, koska tyttönen ei vielä 6 kk neuvolassa kääntynyt. No, käytiin hieman ennen kuin 7 kk tuli täyteen ekan kerran ja muutaman päivän jumppaamisen jälkeen tyttönen oppi/hoksasi kääntymisen.
Toistamiseen oltiin kontrollikäynnillä ja saatiin vielä uusi aika, koska tyttönen ei käänny kuin vasemman kyljen kautta. Olen nähnyt ihan pari kertaa kun kääntyy oikealta kyljeltä. Nyt siis saatiin tehtäväksi harjoituttaa tuota oikean kautta kääntymistä. Alan olla vaan vähän epätoivoinen, koska tyttönen EI HALUA kääntyä oikean kautta. Pistää kerta kaikkiaan kaikin voimin vastaan ja kiepsahtaa äkkiä toista kautta ettei äiti kerkiä kiusaamaan...
Jumppatuokioiden pitäisi olla leikin omaisia ja mukavaa, mutta eihän se ole hauskaa jos tyttöä joutuu huudattamaan.
Tyttösellä on lievää toispuoleisuutta ja meillä on monta muutakin juttua, mitä harjoitellaan. Nyt vaan ahdistaa että jos en saakaan reilussa viikossa tyttöä haluamaan käyttämään myös oikeaa puolta kääntymiseen niin mitä sitten...
Ja sitten se kysymys, onko teidän lapset tasapuolisesti kääntyilleet molempien puolien kautta?
Tyttönen on isokokoinen ikäisekseen, joten meillä tulee vähän jälkijunassa nämä liikkumiseen liittyvät taidot. En oli silti mitenkään kovin huolissani, koska tyttö selvästi haluaa liikkeelle päästä mutta ihan vielä ei ole sen aika.
Kiitos jos jaksatte jakaa kokemuksianne!
t. iida-linnea ja tytsy 8 kk
yhdellä kädellä kirjoitan, ida lukee kissa-kirjaa sylissä. neiti hokee vaan kissssss-kissss-kisss...
Ida on juu muumifani, kaikki haisulit, pikku-myyt sun muut on " memmu" tai " mimmu" :)
Quuenin hehkutuksia oli kiva lukea :) Paistaahan se aurinko joskus risukasaankin. Kyllä se viimoinenkin raskauspahoinvointi poistuu jahka vauva syntyy :D Vieläkö imetät ja maitoa piisaa?
Emmikö meinaa oikeasti lähteä kävelemään, helpottaa varmasti vanhempia, ainakin hiukkasen :)
Minä en osaa yhtään päättää alanko pph:ksi vai en :) Miksei joku voi päättää mun puolesta :) Lähetin tänään taas ison liutan kysymyksiä meidän päivähoidon ohjaajalle. Tällä hetkellä olen kyllä kallistumassa vastaukseen " joo" . Jokatapauksessa huomenna minä menen töihin ja Ida mun siskolle hoitoon. Päiväkoti siis kutsuu minua ainakin huomiseksi ja ehkä keskiviikoksi ja vielä torstaina toiseen päiväkotiin. Saas nähdä kuin meitin käy.
Me käytiin kanssa fysioterapiassa kun tyttö 6kk kieppeillä keksi kääntymisen mutta teki sitä vaan muutaman kerran, ne muutamat kerrat kääntyi suurimmaksi osaksi vaan toiselle puolelle ja lopetti sitten muutaman päivän jälkeen koko kääntymisen, lievää toispuoleisuuttakin oli ja eipä tyttö useamman fyssa kerrankaan jälkeen innostunut kääntymisestä (ei kyllä jumpattu ihan mahdottomasti kotona kun neiti hiiltyi joka kerta siihen vääntelyyn ja kääntelyyn), alkoi sitten 9kk+ vihdoin hiki päässä ähisten ryömimään ja 11kk+ konttaamaan eikä sitä kääntyilyvaihetta tullut ollenkaan..nykyään kääntyilee ja kipittää kyllä ketterästi vaikka mihin suuntaan;) Meidän tyttö on myös ollut pienestä saakka isokokoinen.
Imetän joo ja hurrasin jo kun vaikutti siltä että toisesta rinnasta tyrehtyi maito kokonaan mutta nyt pahoinvoinnin helpotettua hanat taas aukesivat ja maitoa tulee..äääh:) Mun toiveissa siis ois että maidontulo hiipuis tässä raskauden myötä ja tyttö sitten kyllästyis koko hommaan..oon yrittänyt lyhentää imetysaikaa jos se sitten vähentäismaitoakin mutta taitaa olla niin että mä imetän tuota neitä vielä pienen ikuisuuden kun odottelen omaehtoista lopettamista;D
Amyn Emmille onnittelut kävelytaidosta!
Queen joka nyt häipyy koneelta.
Onnittelut amylle, siellä kävellään!=) Meillä on unohtunut konttaus jo kokonaan, ja kun iskä tulee töistä voi sanoa jo että juoksuaskelia otetaan, on sen verran lujaa tuo meno:) Saas nähdä koska O keksii että sanojakin vois sanoa, sen verran nyt mielessä vaan toi liikkuminen ettei malta suutaan avata:)
Sitä tulin kyselemään, että ollaan lähdössä kuukaudeksi espanjaan 30.5. Eli O tuolloin 1v3½vkoa. Onko joku, joka ei olisis suostunut tuohon ikään mennessä syömään mitään tavallista ruokaa?? Kun meidän sihtikurkku syö vaan noita 5-6kk soseita + banaania haarukalla muussattuna (se ainoa tavisruoka). Eli nyt kaikki konstit kehiin, millä saan opetettua syömään jotain karkeampaa, 3½kk mulla siihen aikaa!! Kun en haluaisi reissussa mitään purkkiruokia syöttää:(
Viipero, mitä teillä jo sydään, oliko teillä hankalampaa noi karkeampien aloitukset?? Vai muistanko väärin? Nyt siis neuvoja tartten kipeästi!
Ja uskallanko pikkuhiljaa aloittaa tavallisen maidon kovikkeen sekaan, kun rahkasta ei ole tullut ainakaan mitään oireita?
aurora & Oliver tänään 11kk
Aurora, kyllä mä uskaltaisin jo kokeilla tavismaitoakin O:lle. Tee vaikka just silleen, että sekoitat korvikkeeseen pikku hiljaa aina enemmän. Jos ei tuu mitään oireita niin sitten siitä vaan. Me tehtiin noin, mutta kun mitään oireita ei tullut eikä quu tuntunut huomaavan mitään makueroa maidossaan, niin viikossa luovuttiin kokonaan korvikkeesta. Se helpotti kyllä elämää, kun ei aina tartte raahata niitä pikkutetroja ympäri maailmaa. Tai ainakin musta tuntui siltä. Vielä kun inhosin niiden avaamista, kun ne aina loiskuu joka paikkaan. Okei, meni jo vähän ohi. :)
Queenilla on ollut ihan luksusihana päivä ja yö! Mullekin tuli oikein hyvä mieli sun puolesta, kun niin onnellisena hehkutit. Onnittelut myös vaavin liikkeistä, ihanaa!
Vai MiaMik ryhtyy ehkä pph:ksi, jännää! Varmaan aika rankkaa työtä, mutta sit taas kiva, että saa olla oman lapsen kanssa. Ja kun sä ilmeisesti teet juuri tuon alan hommia muutenkin, niin olishan se aika luontevaa.
Missä jenni on? Onkohan ne jo tullut takaisin reissusta? Tosi mielenkiinnolla odottelen kuulumisia, on ollut varmaan aika mahtava kokemus!
Emmille onnittelut kävelemisen jalosta taidosta! Ja olikos AA:n Ainokin jo tepsutellut? Siitä se lähtee.
Ellille isot 1v-onnittelut! Viimeksi kun nähtiin, Elli oli niin pieni jotenkin quuhun verrattuna (jotain 6kk vs. 11kk) vai miten se meneekään, mutta nyt siis tosiaan on teilläkin jo iso tyttö. En voi kuvitella mitään kiukunpuuskia Ellillä, kun se oli niin aurinkoinen ja rauhallinen. :)
Nytpä en muistakaan juuri muuta, joten siirryn omaan napaan:
Olin tänään ekassa neuvolassa, ja kaikki on hyvin! Sydänäänet kuului heti, kun dopleri osui mahaan. Neuvolantäti tuumasi, että sieltä on poika tulossa, en kyllä tiedä mistä se sen keksi, sykkeestäkö? Jumpsutus oli niin voimakasta, että täti oli sitä mieltä, että raskaus voisi sen perusteella olla pidemmälläkin, kun niin hienosti kuului. Ja kun mulla on vielä tosi taaksepäin kallistunut kohtu niin senkin vuoksi oli ihme juttu. Mä en siis ainakaan vähään aikaan vielä tule tuntemaan mitään liikkeitä, luulisin. Toisin, ei näitä viikkojakaan ole nyt kuin kymmenisen. Kiekosta ne vaan heitti LA:ksi 12.8. eli tänään olisi sen mukaan 9+6. Mä oon kyllä sitä mieltä, että se on pikemminkin jotain 9. tai 10.8. ja nyt olis 10+1 tai 10+2, mutta samapa tuo. Tuskin ne sitä enää np-ultrassakaan siirtää, kun heittoa on vaan pari päivää. Sitä paitsi ei mua mitkään lasketut ajat np-ultrassa jännitä tai mietitytä, vaan se olennainen, että onhan kaikki varmasti kunnossa. Seuraava etappi siis ensi keskiviikkona. Oon luvannut itselleni, että jos sitten on kaikki kunnossa, voin vihdoin alkaa nauttia täysillä tästä raskaudesta. Nyt vielä oon hieman varpaillani, vaikka kieltämättä nää ultranäkymät ja sykkeen kuuleminen on saanut mut jo tosi toiveikkaaksi. Voi kun kaikki vaan menis näin hyvin loppuun asti!
-Q- ja -q- ja toistaiseksi nimetön 9+ tai 10+
Eli O silloin kun lähdetään 1v 4½kk! Kun kirjoitin 1v3½vkoa:(
Q, ihana kuulla että neuvolassakin kuului hyvin sydänäänet:) Kyllä kaikki niin hyvältä kuulostaa, että nauti nyt vaan täysin rinnoin odotusajasta! Oliko q muuten minkä ikäinen kun tavismaitoon siirryitte?
Ellille myöhästyneet 1vee onnittelut! Piti jo aiemmin onnitella mutta netti ei toiminut kotikoneella ja läppärillä inhoan kirjoitella. Kyllä tää aika menee nopeasti... kaikki ollaan jo kohta taaperopuolella.
Eipä muuta, nyt takaisin sohvalle leffaa tiiraamaan:)
A
[color=orange] Q: Hienoa, että neuvolassa oli kaikki hyvin! =) Sanoko terkka muuten mitään määrää sykkeelle? Aattelin vaan, kun Viltsulla on aika monesti ollu 150.. et kertookohan se jotain?! ;) Heidillä oli pienemmät sykkeet. :D
Queen: Olipa kiva lukea sun hehkutuksia! Ihanaa, että asioita alkaa kääntyy parempaankin suuntaan! =)
MM: On varmasti vaikee miettii sitä pph juttua, mutta eipä kai sulla varsinaisesti kiirettä oo sen asian kanssa? Että saat rauhassa miettiä ja kysellä. Nii joo ja kivaa ekaa keikkatyöpäivää. =)
Iidalinnea & Aurora: En kyllä osaa neuvoa tai antaa vinkkejä. Sorry. Toivottavasti muiden isojen enskojen mammat on viksumpia. =)
Karssuli: Mulla kävi joskus aiemmin mielessä, että missäs ootte ja mitä teille kuuluu, mutta en saanu aikaseks huhuilla.. No sit olitki kirjotellu, mut enpä sit siihenkään saanu mitään sanottuu. =) Mut siis kiva oli kuulla teidänkin kuulumisia pitkästä aikaa!!!! :D
Amy: No oli kyllä aika menevä viikonloppu teillä.. =) No mut toisaalta.. Enemmin niin päin, että on tekemistä vaikka ei ollu tarkotus, kuin se että epätoivosesti haluis tekemistä mutta ei oo mitään... =D Heh.
Emmihän se lähtee ihan kohta kokopäiväsesti kävelee! Hienoa. Ja oli muuten hauska toi Essayah juttu. :D
[color=green] Heidin navasta voisin kirjotella vaikka mitä, mutta en oikeen tiiä että mistä alottais. =) Se on semmonen tättähäärä, että huh huh. =) Ihana se on ku mikä ja ei sille voi muuta kun nauraa, se on niin hassu. :D Tänäänki se kiljahteli onnesta kun mentiin avaamaan ulko-ovea kaverille ja sen koiralle. Heidi siis tiesi, että ne on tulossa kun sanoin just sitä ennen siitä mun äidille puhelimessa ja heidi kuuli sen kans.. =)
Jaa nii joo... Heidi sai serkuiltaan semmosen leikkikeittiön ja mä kävin ostamassa siihen tänään Miraakkelista emaliset: kattilan + kansi, muki ja syvälautanen & puiset kauhat (2 erilaista) & metallisen vispilän. Ne siis on semmosta minikokoa. =) Niiden kanssa Heidi hääräs tänään ihan tohkeissaan. =) Vettä olis koko ajan tarttenu kattilaan laittaa, mutta siihen ihan en suostunu. :D
Mun ja Viltsun napaa sen verran, että saapi nähä koska joutuu jäämään saikulle. On ollu taas paineen tunnetta, supistelee usein (ilmeisesti kuitenkin niitä harmittomia mahan kovettumisia), alaselkä aika kipee jne.. En oo huolissani tai ei oo semmonen kitinä olo noista vaivoista. Ainoo mikä on, ni toi paineen tunne ei oo hyvä juttu. Mulla on kyllä ollu alusta asti semmonen tunne, että Viltsu syntyy ennen LA, mutta saa nähä näyttääkö Viltsu kieltä äidin intuitioille. =)
Pesin muuten tänään ekan koneellisen Viltsun pyykkiä. =) Heh. Testasin harsoilla uutta pyykinpesuainetta.. ja huomenna aattelin testata sitä lisää pesemällä pikkuruisia vaatteita. :D Aattelin, et sama vaikka ne jo nyt pesis valmiiks kaappiin, ni olisvat ainaki valmiina jos viltsu päättääki tulla etukäteen.. Ja eipähän ne oo laatikoissa tiellä Heidin huoneessa nyt kun kerran raivasin niille tilanki yhteen kaappiin. =)
Joo.. Mä taidan mennä jatkaa Patricia Cornwellin uusinta kirjaa. Kävin tänään vaihtamassa sen kirjakaupassa, kun siitä edellisestä kirjasta puuttukin 30 sivua välistä.. Vähän otti illalla päähän, kun ei voinu lukee sitä kirjaa eteenpäin, ku ei ollu sivuja... Ja kiinnosti NIIIIN HIRVEESTI, että mitä siinä oikeen seuraavaks tapahtuu. :D
Nyt meen, ku selkää huutaa hoosiannaa... Moro.
Burde, heidi 1v3kk ja viltsu 28+1
Muu perhe on jo koisinut pari tuntia, mua ei vaan nukuta. Musta on tullut ihan iltakukkuja, mutta aamuisin ei pääsis ylös sängystä millään... Yksinäisen illan kunniaksi tein itselleni jalkahoidon ja manikyyrin. =)
Ihania kuulumisia täällä! :)
Queen, kiva että pahoinvointi on helpottamassa ja elämä muutenkin hymyilee. Ihanan pitkät unet typsy on nukkunut - taitaa olla tosiaan suht harvinaista herkkua?
Emmille onnittelut kävelytaidosta!
Q:llakin oli ihania uutisia neuvolasta. Olen niin onnellinen sun ja teidän perheen puolesta! :)
Iida-Linnea, en osaa sanoa tuosta liikkumisesta, Ainokaan ei mitenkään hirveällä tohinalla lähtenyt liikkeelle mutta ei kuitenkaan vaatinut mitään kontrolleja kehitys. Kyllä se harjoitus varmaankin alkaa pian tuottaa tulosta ja tyttönen alkaa kääntyä kummaltakin puolelta.
MiaMik, päätökset on niin hankalia, mutta etköhän sä saa asian järkeiltyä parhain päin. Omaa alaasi lähellähän se tosiaan olisi. Mä oon muuten haaveillut uudelleenkouluttautumisesta lähihoitajaksi ja siitä joskus hamassa tulevaisuudessa terkkariksi, mutta kaikki lähihoitajat sanovat ettei kannata vaihtaa ko. alalle, palkan ym. takia. Tiedä häntä...
Auroralla ja perheellä on taas ihana etelänreissu edessä! :) Tuohon ruoka-asiaan en osaa oikein ottaa kantaa, olette varmaan kaikenlaista jo kokeilleet...
Aino on oppinut tosi monta uutta sanaa, päivää, kiitti, moi moi. On myös oppinut vähän taivuttamaan sanoja, osaa sanoa mummun kenkä ja vauvan tutti. Vähänkös ollaan polleina me vanhemmat, mikä ihana lapsonen!!
Me oltiin muuten viikko sitten ekaa kertaa kahteen vuoteen baarissa, Aino oli mummulla yökylässä. Ajateltiin vähän harjoitella kun ensi kuussa ollaan menossa sinne Pariisiin, ja Aino menee sitten kahdeksi yöksi mummulle. No, hienosti oli mennyt ja oli hauskaa olla pitkästä aikaa baanalla. Mutta ei se niin kivaa ollut että tarvitsisi kovin usein käydä. Ihanaa että Ainon mummu on nyt aktivoitunut Ainon hoidossa ja voi turvallisin mielin jättää yöksikin hoitoon (jos vaan raaskii). :)
HopLop-treffeistä oltaisiin mekin kiinnostuneita, ja myös mammojen treffeille tulen jos vaan työvuorot sallii. Milloinkas treffailtais?
Nyt särkee jo selkää siihen malliin että täytyy lopetella...
Karssuli ja Aino 1v3kk
Mä oikeasti saan slaagin joka kerta kun näen sun viikot, miten aika voi mennä näin nopeasti?! Hyvä jos sulla on rauhallinen olo oireista huolimatta, ehkä toista odottaessa ei panikoi kaikesta niin herkästi (tai no en tiedä panikoitko Heidiä odottaessakaan, mutta itse ainakin olin vähän yliherkkä kaikelle) mutta ota kuitenkin rauhallisesti ja jää herkästi saikulle, onhan Heidin kanssa touhuamisessakin jo tekemistä. :)
Mua tavallaan huvittaa (vaikka toisaalta ei yhtään) että Burden kanssa lopetetaan viesti samasta syystä eli koska selkää särkee - kuinkahan paljon mun selkää särkee jos ja kun odotan toista muksua kun tää on nyt jo näin tuskaa...
Karssuli again
Aurora, oikein muistit, meidän poitsu on ollut aikamoinen sihtikurkku, ja on vähän sitä vieläkin. Aleksi söi johonkin 11kk asti pelkkiä 5-6kk soseita, tai sitten 8kk sosetta joka oli vedetty koneella ihan sileäksi. Sitten joskus 11kk iässä kokeiltiin tilsiä 8kk sose pelkästään haarukalla, ja pikku hiljaa se alkoi uppoamaan. Vettä piti olla lähellä, koska välillä meinasi ruveta joku kökkö yökkäyttämään. Joskus 1v tienoilla olen alkanut kokeilla hiljalleen kotiruokia, ja koko ajan paremmin ne menee. Teen yleensä Aleksille oman löysähkön muusin (erityiskorvikkeesta kun tavismaitoa ei pysty käyttää) johon sitten sekoitan esim. jauhelihakastiketta tai haarukalla tilsittyä jauhelihamureketta, mitä nyt milloinkin syödään. Se että perunan jauhaisi haarukalla, ei vielä mene kurkusta alas, mutta tuo muusi kyllä. Pientä edistystä siis koko ajan. Uskoisin että tuossa iässä mitä Oliver on kun matkalle lähdette, tavallistakin ruokaa jo uppoaa. Toivotaan ainakin!
Meillä kurkkua on " harjoittanut" leivänpalat, joita Aleksi on jo jonkin aikaa tykännyt ruokapöydässä itse napsia suuhun. Siinä oppii pureskelemaan ja nielemään kökköjäkin. Muuta neuvoa en osaa antaa, muuta kuin että hiljaa hyvä tulee :)
Iida-Linnea. Aleksi oppi kääntymään 5kk iässä, ja kääntyi oikeastaan aina vasemman kyljen kautta. Hyvin harvoin toisen kyljen kautta - vain jos oli pakko. Kömpelömmin kääntyikin sitten niin päin. Silti kehittyi hyvin motorisesti enkä neuvolassa muistanut asiasta sanoa, joten ei siihen kiinnitetty huomiotakaan sen kummemmin. Nykyään poika on tosi taitava motoriikaltaan, ja vauhtia riittää. Luin sun tuon viestin tässä jo aiemmin illalla, ja tarkkailin sitten Aleksia kun oltiin nukkumaan menossa. Ja kyllä, edelleen se näyttää kääntyvän vasemman kyljen kautta mahalleen. Sillä on aina tapana unta sängyssä hakiessaan pyöriä väkkäränä selältä mahalleen ja takaisin, tätä monta kertaa välillä, ja siinä on aina suunta se sama vasen :) Meillä se siis näyttää olevan vain opittu tapa, että sitä vasenta käytetään mielummin kääntymiseen. Ehkäpä se teidänkin neidillä on niin.
Ainolle ja Emmille onnittelut kävelemään oppimisesta, ja Quulle sydämen sykkeen löytymisestä, aivan ihana uutinen! Nyt vain nautit rauhallisin mielin raskaudestasi :)
Tämän piti olla ihan pikakäynti..No mutta jos nyt lopettaisi ja menisi sinne nukkumaan.
Viipero & Aleksi 1v2kk
Töissä oon. En siis normaalisti valvo näin myöhään/herää näin aikaisin. Oon kyllä jo ihan tööt ja odotan vaan, kun pääsen kasin aikoihin pomppaamaan omaan sänkyyn.
Ellille isot synttärionnittelut ja tervetuloa taaperoimaan :)
Amyn Emmille paljon onnea kävelemään oppimisesta. Saman ikänen oli Jonskukin, kun oppi käppäilemään ilman tukea.
Kiva, kun Queenilla oli niin iloisia uutisia. Tuli täälläkin tosi hyvä mieli sun puolesta.
Ihanaa, että Q kuului pienen masuasukin sydänäänet. Milläköhän viikolla aikasintaan niitä kuunnellaan? Mulla ois keskiviikkona neuvola. Sillon on tosin vasta 8+1, joten eivät varmasti vielä kuuntele.
Heidin keittiöliekit kuulosti sulosilta. Jonskun lempipuuhaa on ottaa meidä oikeita kattiloita, laittaa niihin puueläimiä ja hämmentää niitä kauhalla :)
Voi, kun ihanaa, kun Auroran pesue pääsee matkustamaan. Eiköhän O siihen mennessä syö ihan normiruokaa. Jonskukin on aikamoinen sihtikurkku. Edelleen sille mössätään kotiruoka, mutta kokoajan vaan paremmin menee klimpit alas. Sormiruoka on meillä ainaskin auttantu.
Jonskun napaan kuuluu sen verta, että se on oppinut tekemään nappulapalapelin :) Oon tosi ylpeä siitä. Tähän asti sillä ei oo hermo kestänyt, jos se pala ei oo heti loksahtanut kohilleen. Nyt on jo pariin otteeseen saanut kaikki palat paikoilleen. Useiimiten silti vieläkin hermo menee, kun ei onnistu.
Jonsku on myös hienosti oppinut komentamaan meitä. Se komentaa aina, että äijäin (äiti) ja isin täytyy tehdä jotain. Ykskin ilta äijäin piti hoitaa kaikki iltarutiinit, kun isi ei jostain syystä kelvannut.
Sellanen kyssäri vielä olisi, että leikkiikö teidän muiden taaperot itsekseen yhtään. Jonsku leikkii aika vähän. Mielellään pitäis jonkun olla siinä vieressä leikkimässä. Kait se silti kuuluu vielä tähän ikään.
Missä on Jenni, NapNap, Kissankello, Ankka ja muut, jotka ei oo pitkään aikaan kirjoitelleet? Olis kiva, jos jotain pientä ehtisitte tulla kertomaan :) (on jo ikävä)
Kait sitä täytyy nyt lopettaa, kun en väsyksissäni enään mitään järkevää keksi.
pesukarhu ja Jonsku 1v8kk+ ja maha 8+0
kamalasti kirjotusvirheitä. Silmät jo niin sikkurassa, että ei nää mitä kirjottaa. Koittakaa saada selvää ;)
pesukarhu
[color=navyblue] Meen tänään myöhempään töihin, ni ehdin vähän palstailee ennen aamupalaa.. =)
Karssuli: Juu emmä kauheesti Heidiäkään oottaessa stressannu ja nyt vielä vähemmän. Tosin raskaudet ja vaivat on ollu hitusen erilaisia, mutta jotenki sitä vaan osaa ottaa rennommin ja seurailla tilannetta ennen ku alkaa hötkyilee. =)
Selkäkivusta ym. sen verran, että mä oon täs toisaalta vähän harmitellu, että en kuntoillu itteeni kuntoon ennen raskautta. Tosin eipä se kauheeti käyny mielessä kun Heidin kanssa meni melkeen kaikki aika jne.. ja en uskonu että raskaudun näin pian vaan valmistauduin pitkiin hoitoihin... Noh.. Mut enivei. Sitä vaan, että mä voin kyllä ihan lämpimästi suositella kaikille kuumeilijoille ittensä kuntoon laittamista jo siinä kuumeilu aikana, ni on sit paremmassa kunnossa myös sillon raskaana ollessa. Mun ainaki olis tarttenu reenata selkä ja hartia osasto ihan ehdottomasti + tietty muu yleiskunto vähän paremmaks. =)
Pesukarhu: Mulla kuunneltiin neuvolassa ekan kerran doplerilla vasta ekassa lääkärineuvolassa... ja se oli 13+3.
Ei muuta nyt.. Pakko mennä syömään ku on hirmunen nälkä.
Burde, heidi 1v3kk ja viltsu 28+2
Mukava kuulla kommentteja, kiitos kaikille! Luulisin, niinkuin Viipero taisi todeta, että meillä on juuri samanlainen tilanne että tuo vasen puoli vaan on tytölle mieluisampi ja sitä käyttää. Varsin näppärästi jo peruuttelee lattialla ja käsiään käyttää hienosti, joten eiköhän tuo meidänkin neiti joskus ota jalat alleen... =)
Turhaa varmaan stressaan mutta minkäs sitä luonteelleen voi!
Nyt pikkujumppari on taas ihan hikipäässä kun pitää melskata masullaan kaikin voimin,hih! Alkaa olla päikkäriaika, joten nukuttamaan neitiä.
t. iida-linnea ja tyttönen
[color=teal] ...muilla taitaa olla parempaa tekemistä näin viikonloppuna. ;) Heh. Meillä Heidi on päikkäreillä ja mies nukkuu krapulaansa pois. :D Minä koitan kärvistellä vaivojeni kanssa, jotka on vaan triplaantunu entisestään. :/
No mutta... Sitä mä vaan tulin tänne ihan pikasesti käymään, että mä ostin tossa viikolla uuden kirjan -> " Väkevä hauras" . Se on Maija Buttersin kirjottama kirja, joka sisältää ¿kuvia ja tekstiä äitiyden mysteeristä¿. Se on muista aivan ihana ja haluunki pistää tähän yhen pätkän siitä, kun se sopii NIIN HYVIN mun viime aikaisiin " aivottomuuksiin" ym. juttuihin. =)
[color=darkviolet] ¿Kuin sisälläni keinuisi hiljaa ja kauniisti, olen kehto pienelle elämälle. Tunnen leijuvani tai kelluvani jossain. Maailmankaikkeus kaikkeudessa. Unenomainen tunne.
Tämä on siunattu tila. Niin siunattu, että sieluni on mennyt sijoiltaan. Kuin shamaani matkallaan: läsnä tässä kehossa ja silti jatkuvasti vähän toisaalla. Jossain raja-alueella, bardossa, ehkä etsimässä pienen ihmisen sielua, hakemassa poikaseni henkeä.
Täällä mutta toisaalla. Tämä tunne seuraa minua läpi raskauden ja tiivistyy synnytykseen. Joskus mietin itsekseni, mikä on se toinen paikka jonne henkeni haluaa matkata. Ehkä se on se, jossa tiedämme sanomatta ja jossa näemme katsomatta. Jonne on jatkuva ikävä.
Kuin painovoima olisi muuttunut: kohdustani on tullut kaiken keskipiste. ¿¿ [/color]
Ei muuta.. Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa! =)
Burde, heidi 1v4kk ja viltsu 29+0