Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*ENSIKOT UUTEEN VIIKKOON*

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt aika totaalisesti pudonnut kärryiltä kaikkien kuulumisista, mutta laittelen nyt vähän meidän kuulumisia...

Meillä kaikki on kunnossa ja elämä menee samalla mallilla. Tyttö puhuu jo ihan älyttömän hyvin, neljän sanan lauseitakin tulee ihan kevyesti. Toistaa melkein kaiken. Yksi ilta tyttö sano nukelleen: kuulepas neiti, kakka pois!=) Arvatkaa naurattiko meitä miehen kanssa...=)

Mä olen saanut yhden ison koulutehtävänkin palautettua! Kyllä oon taas niin ollut kiitollinen että tajusin aloittaa ton opiskelun, sen myötä avautuu taas uusia mahdollisuuksia hakea jotain uutta duunia. Tää nykyinen nimittäin ahistaa aika ajoin ja pahasti... työssä ei oikeestaan ole mitään vikaa, mutta ympäristä vaan ei nappaa...

En muista olenko kertonut, mutta me lähdetään vapuksi Madeiralle! Kiva kun on taas jotain mitä odottaa!

Burdella on jo tosiaan paljon viikkoja kasassa! Sähän synnytät ihan kohta=)

Ja Q:lla oli hyviä ulta- ja neuvolakuulumisia, hienoa!

Ja Queenin pahoinvointi näyttää helpottaneen. Onko muilla raskaana olevilla kovasti pahoinvointia?

Hyvää viikonjatkoa kaikille!

NapNap + tyttö 1v10kk kai... en jaksa laskea=)

Vierailija
22/44 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä olo. Mä oon ihan puhki, joka paikkaan sattuu, ja paha olo... Flunssassa siis ollaan ja pahasti. Sunnuntain makasin koko päivän sängyssä, jos vähänkin yritin olla pystyssä niin heikotti ja pyörrytti. Ja eilen sinnikkäästi yritin olla töissä, mutten mä siellä ollut kuin puoltoista tuntia, jonka jälkeen työkaverit pisti mut kotiin... Ja nyt oon sit viel huomisenkin (ainakin) kotona. Eilen pidin Eetunkin hoidossa, jotta sain levättyä (huono äiti-fiilikset oli samontein) mutta tänään ja huomenna ollaan kotona, en mä jaksa sitä lähtee minnekään hoitoon roudaamaan. Ja onpahan mullakin joku hauskuuttaja täällä. kun muuten tulis vähän tylsäksi aika...

Me oltiin kattomassa lauantaina Vanajanlinna-rallia. Nähtiin jopa Mika Häkkinen ja JJlehtokin, tai ei me niitä nähty, mutta autot kylläkin! Oltiin siis viimesellä etapilla mettässä, niin ei nähty kuin valot ja auton ääriviivat. Todettiin vaan, että olis ollut Eetun kannalta parempi, kun oltais oltu mummin ja vaarin pihassa, niin oltais nähty paljon paremmin autot, siinä kun on pihavalot, ja ralli alko noin 500metrin päässä, ja autot odottivat pääsyä just siinä kohtaa... No, viimenen puol tuntia sitten vietettiin vesisateessa autoja kattellen! Hiphurraa tammikuun kelit!!!

Queenillahan alkaa ¿elämä voittamaan¿! Hienoa!

Emmillekin onnittelut kävelemiseen oppimisesta! Kyllä ne kaikki oppii, sitten kun aika on kypsä! Muistan yli vuoden aikaiset puheet Eetusta, kun kaikki puhu, että ¿kyllä se ennen joulua kävelee!¿ Joo, huhtikuussa oppi sitten... Mutta ei ollutkaan puhe mikä joulusta :D Ihanan kiireiseltä vaikutti teidän viikonloppu.

Iida-linnealle piti sanomani, että mun kaverin nyt 2,5vuotias ei liikkunut MITENKÄÄN 11kk ikäisenä, vaikka kuinka jumppasivat häntä, mutta nyt liikkuu todella hienosti, ja käy lasten jumpassa joka viikko kaksi kertaa.

Ihania uutisia kerroit Q!!! Alahan nyt nauttimaan raskaudestasi!!!

Auroralle en osaa sanoa mitään, kun en yksinkertaisesti muista noin vanhoja juttuja ollenkaan... Anteeksi! Ja ihanalta kuulosti tuleva matkanne, kunpa pääsis itekin jonnekin muualle kuin vain töihin!

Burde, miten sulla voi olla jo noin isot viikot!!! Reilu kymmenen viikkoo, ja sit saan jänskätä sun puolesta millon lähet synnärille, ja millaisen terveisin tuut kertomaan! Ihanaa!!!

Karssuli oli päässy baariin, kyllä noi ¿reissut¿ kummasti piristää pitkäksi aikaa. Me oltiin miehen kanssa yli kuukausi sitten baarissa ja siellä laivalla, ja vieläkin on niin hyvä mieli niistä!!!

Jenniä, Dtä ja matkakertomusta minäkin kuumeisesti odottelen!

Ja Napnap pääsee kanssa reissuun, lähteekö tyttö mukaan?

Mutta joo, jos nyt lähtis hakeen postin ja menis tuonne sohvalle lueskeleen/kattoon töllöö, kun Eetukin nukahti...

Niin ja MM tuuppa kertoon miten meni eka työpäivä?

Pitäisköhän laittaa megatreffi2 oma pino?

napero (kp30/28-32) ja Eetu 1v11kk5pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ehdin Queenin viestin lukea, mutta en jaksanut kommentoida, kun odottelin muidenkin juttuja ;)

Ihanaa että Queenillakin alkaa elämä jo voittaa! Aino on muuten vissiin saanut Liialta jotain " telepaattisia" viestejä, kun pasta maistuu nykyään niiin paljon paremmalta, kuin peruna :)

Q:n mahaankin kuuluu hyvää ja hyvin ;) Hieno homma!

Aika hauskaa, miten Aino ja Emmi menee kehityksessä ihan samaa tahtia! Nimittäin Aino otti ekan kerran muutaman askeleen ilman tukea viime torstaina, ja on useampaan otteeseen senkin jälkeen uskaltautunut muutaman askeleen ottamaan :) Onnea siis Emmillekin! Aino muuten tykkää seisoskella nykyään niin paljon, että kirjojakin pitää lukea seisaaltaan lattialla ;) Siinä sitten välillä touhutessaan ottaa toisella jalalla myös askleita, mutta toinen pysyy tukevasti maassa, eli ympyrää mennään aina välillä ;)

Iiriksen Ellillä on sitten sama hiusmalli kuin Ainolla ;) Eipähän roiku tukka silmillä, kun ei sitä ole ;) Tai no, Ainon tuuhea tukka on ehkä 1 cm pitkää, ja niin vaalea, että sen voi nähdä vaan sopivassa valossa :DD Että ei sitä tosiaan ihan kauheen runsaasti meidänkään neidillä ole :DD Onnea taapero-Ellille!

Auroralle piti myös sanomani, että nää lapsethan tunnetusti kasvaa niin nopsaan, että teidän reissuun mennessä Oliverkin on jo " iso mies" varmaan, ja syö mitä vaan, tai ainakin melkein ;) Mutta eiköhän se siihen mennessä siis opi syömään muutakin kuin pikkuvauvojen purkkeja :)

Että taas masentaa tämä tammikuinen vesisade :( Vois se talvi taas tulla, ja ollakin vähän aikaa... Ei viittis ulkoilemaankaan oikein lähteä, kun kaikkialla on vaan kuraa :(

Jotain muutakin varmaan piti kommentoida... Ai niin, mäkin just eilen mietin, että milloinkohan se Jenni mahtaa tulla meille reissikuulumisia kertoilemaan :) Moni muu oli näköjään miettinyt ihan samaa!

Huomenna mennään Ainon kans neuvolaan, tasan 1 v 3 kk, tuunpa varmaan sitten taas tuoreet mitat kertoilemaan.

t. Ope ja Aino 1v 3kk ihan pihalla zzzz...

Vierailija
24/44 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas täällä oli jopa kaipailtu... Luulin minut jo unohdetun, kun en ole jaksanut mitään kirjoitella. ;) Enkä kyllä rehellisesti sanottuna edes lukea, kun kone on tullut käynnistettyä laskun maksuja varten ainoastaan. Olenko muka löytänyt muutakin elämää?? No, töissä on pitänyt kiirettä ja väsymys on painanut.. Jospa tämä tästä.

Olipa ihanaa kuulla, että täällä oli niin paljon raskautuneita tonskia! Paljon onnea teille kaikille! Pesukarhu on sitten ennättänyt meidän edelle tässä asiassa lahjakkaasti, mikä ei sinällään ollut lie ihme, kun meillä ei ole edes aloitettu yritystä. ;) Paljon onnea teille!

Ehkä tässä kevään mittaan aletaan kokeilemaan vauvan saamista aluille. Ollaan nyt aktiivisesti alettu katsella uutta isompaa asuntoa, mehän yhä asumme tässä tilaihmekaksiossa, alle 50 neliötä.

Matiaksellakin on puhe kehittynyt kovasti, lauseita tulee ja yhä pitempiä sanoja. Lyhyitä sanoja on jo todella paljon. Kirjat ovatkin yksi lempijuttu, niitä luetaan päivittäin.

Mutta lähdemmepä käymään ulkona vielä ennen päivällistä, joten morjens!

Kissankello ja M 1v 9kk

Vierailija
25/44 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten mukavaa että Qb on saanut nukkua, tiedän millaista tuo valvominen voi olla, Aino herää vieläkin öisin 1-4 kertaa, riippuen siitä olenko ollut illalla poissa vai kotona.

Iida-Linnealle en oikein osaa sanoa mitään viisasta, meidän likka kääntyi tosi myöhään ja alkoi kontatakkin myöhään, minusta A kääntyi aina vasemmalle mutta kääntyi niin harvoin että en oikein osaa varmaksi sulle mitään sanoa. Toivon sydämeni pohjasta että teidän likka kääntyy vielä toistakin kautta, mutta kuten sanoit tytön ¿iso¿ koko varmasti vaikuttaa asiaan.

Kiva että amyn emmi on vihdoin lähtenyt etenemään kahdella jalalla, meilläkin Aino oli ihan riemuissaan kävelemisestä ja tyttöä pitää muistaa kehua ja halia joka kävelysession jälkeen!

MiaMik: voi kun osaisin tehä päätöksen sun puolesta, tossa pph hommassa on hyvä ja huonot puolensa !

Kaima: meillä Aino oli kanssa aika sihtikurkku pitkään niden ruokien kanssa, mutta kun annaoin leipää,omenaa,kurkkua ja muita hedelmiä/marjoja rupes pikkuhiljaa noi karkeemmatkin soseet menemään ja nyt syödään lähes tavallista ruokaa, reissuun otetaan yleensä joku purkki mukaan.

Tavallista meitoa uskallat varmaan jo ruveta antamaan jos rahkakaan ei tee haittaa, pikkuhiljaa lisäät maidon määrää ja vähennät sitten korviketta.

Ihkua että Q:n sydänäänet on kuulunut vitsi kun pääsis omaa napaa pian kuuntelemaan, mutta tarttis varmaan ensin tulla raskaaksi,joka ei nyt taas tunnu onnistuvan meillä millään. Lokakuusta asti ollaan yritetty ! Kaikkea hyvää ja onnellista odotusta teille, nauti täysin rinnoin !

Burde: meillä Ainon pitää kanssa aina saada läträtä vedellä jos äiti ei suostu niin Aino menee avamaan suihkun viemärin ritilän ja kauhoo sieltä likaista vettä hyi yök kakkaa !

Meillä ei nyt ilmeisesti ole maito/maitoproteiiniallergiaa, sillä A:n masu ei muuttunut miksikään, nyt vuorossa on sitten keliakiakokeet ja kaiken kotimaisen viljan välttäminen.

Mukavaa viikkoa kaikille, valmistaudun töihin lähtöön, olen tehnyt sivutyönä tuoteesittelyjä sekä hintatutkimuksia ja pitää lähteä Keravan Cittariin katsomaan hyllyjen hintatietoja !

aa ja ae

Vierailija
26/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jo 5.40, istuin bussissa jo 6.15. Päätin tulla ajoissa töihin. Laitoin mun koneella pyörimään yhden ajon, nyt ei voi tehdä koneella hommia hetkeen, täytyy siis pyöriä netissä=)

Joko naperon flunssa helpottaa?

Joo, tyttö lähtee kans reissuun. Ihan kiva lähteä tällä kertaa koko perhe yhdessä! Pähkäilen vaan rattaita, kai ne pitää ottaa mukaan... mutta kun noi matkarattaat on niin rimpulat, ei niissä oikein jaksa enää näin painavaa lasta työntää. Ja ne yhdistelmien rattaat on kuitenkin niin isot... pitäis siis ehkä ostaa jotkut, mutta mitkä?

Tulehan ope kertomaan sitten Ainon tuoreet mitat ja muutkin neuvolakuulumiset! Joko napero on muuten varannut Eetulle 2v neuvolan? Onko se muuten lääkärikäynti?

Kiva kuulla Kissankellosta pitkästä aikaa! Mä vielä jahkailen tonska-asian kanssa... jotenkin omat ajatuksetkin varmaan tulis selkeemmiksi, jos mies sanoisi edes juuta tai jaata... enhän mä nyt yksin sitä päätä että halutaanko me lisää lapsia vai ei... välillä tulee aiheesta jotain puhuttua, mutta eipä meistä kumpikaan osaa sitten siihen oikein mitään sanoa. Muuta kun että ehkä sitten joskus...=)

AA:n työt kuulostaa tosi kivalta. Just sellasta mitä voi tehdä hoitovapaalla ollessa.

Meille ei taaskaan mitään ihmeitä. Ostettiin eilen tytölle uudet kumisaappaat. Ja mä ostin itelleni uudet farkut, päätin että 50 eurolla pitää uuden byysat saada, mutta hitto että farkut on kalliita! Mä en edes kattonut yli 50 euroa maksavia farkkuja, koska päätin että en niitä osta. Kävin Zarassa ja löysin sieltä kivat farkut, hinta 14,90!!! Olivat siis alennuksessa. Jipii! Ostin vielä tytölle pari paitaa kun oli niin halvat farkut!

NapNap + tyttö

Vierailija
27/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli paljon juttua, en muista puoliakaan, joten suokaa anteeksi jos unohdan jotain!

Ainakin Emmi ja Aino kävelee jo sujuvasti, hieno homma! Ja just niin kuin ope ja amy on sanoneet, ihan rauhassa omaa tahtiaan juuri silloin, kun heille sopii. Jotenkin kuvaavaa on toi, et Emmikin lähti sit saman tien pitkille lenkeille. :D

Sitten yksi kysymys unista: kuinka pitkiä yöunia teidän muiden reilun vuoden ikäiset nukkuu? Kun typy on nyt ruvennut heräämään 11h unien jälkeen eikä suostu enää nukkumaan. On kuitenkin aika nopeasti sitten taas väsynyt ja eilenkin kun heräsi kasilta, halusi jo yhdeltätoista päikkäreille. Laitettiin sit illalla jo kasilta unille, kun meinas nukahtaa istualleen, ja tänä aamuna heräsi jo seiskalta... mieluummin pitäisin uniaikana sen 21-8 kuin 20-7, jos tuo 11h riittäisi, mutta... en siis mitenkään sano, että tyttö nukkuisi nytkään huonosti, mutta mietityttää vaan, kun on aina ollut kova nukkumaan, että riittääkö tuo 11h? Tosin enpä mä sille mitään voi, jos tyttö ei nuku enempää, niin ei nuku.

Pakko kertoa myös hauska juttu eiliseltä, kun pakkasin tytölle kuravaatteet päälle ja mentiin ulos, niin tottahan neiti etsi suurimman ja syvimmän kuralammikon ja meni sinne suurin piirtein uimaan... sisälle kun tultiin, oli kuravaatteista huolimatta märkänä sukat, molemmat housut ja toinen lapanen. Mutta tytöllä oli hauskaa! :D Tosin jostain kumman syystä ei halunnut keinua kovin kauaa ennen sisälle tuloa...

Eilen käytiin tutustumassa siihen pph:aan, oli ihan kiva nainen, mutta sen kämppä oli tosi sekainen... en sit tiedä, onko se niin kamalaa, ja kyllä me edelleen ollaan tyttöä hänelle laittamassa. Täytyy vain selvittää, odotetaanko ensi kuun alkuun ennen kuin aloitetaan, kun ei mulla töitä vielä näytä olevan ja voi olla, et jouduttais maksaan kuitenkin koko kuukausi.

Nyt on meidän kostealiinat levitelty lattialle, joten pakko varmaan mennä vaihtaan kakkavaippa ja valmistautua perhekahvilaan lähtöön.

-Osse ja typykkä 1v2kk

Vierailija
28/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osselle ihan ekaks niin meillä quu nukkuu lähes kellontarkasti aina 11,5h-12h yöunia, meni se sitten mihin aikaan tahansa nukkumaan. Yleensä siis menee klo 19-20 välillä koska tahansa. Mut sit jos ollaan jossain ja jostain syystä menee nukkumaanmeno vasta klo 21 niin sit quu on kyllä ihan jo niin sippi, että ykskin ilta meinas nukahtaa puurokulhon päälle. Ja sit aamulla otetaan vahinko takaisin ja nukutaan pidempään.

Auroralle en muistaakseni vielä vastannut maitokysymykseen, eli me alettiin antaa tavismaitoa juuri tuon ikäisenä kuin O on nyt. 1-vuotispäivänä quu oli juonut pelkkää tavismaitoa muutaman viikon muistaakseni eikä mitään sen kummempaa siitä tullut.

Ja nyt muistuikin mieleeni, että Queen kyseli viime viikolla miten me ajateltiin tehdä rattaiden kanssa. En oo hirveesti vielä ehtinyt noita asioita miettiä, mutta nyt kun oikein tuumasin niin enpäs tiedä. Nää etelän talvet on kyllä niin vähälumisia, että harkitaan jopa sitä, että ostettais vaan käytetyt matkaratastuplikset kauppa- ja lähipuistoreissuja varten. Siihen vauvalle pehmeä kantokoppa. Ja sit vois hankkia seisomalaudan noihin meidän kunnon vaunuihin quuta varten. Mun siskon perhe teki just noin eikä vielä ole ainakaan kaduttanut, kun täällä päin on lähes poikkeuksetta ollut tiet ihan sulat koko talven. Eikä meillä ole pitkä matka lähipuistoon, parisataa metriä. Kovin pitkälle en ehkä koko karavaanin kanssa viitsisikään lähteä, kun ei quu kuitenkaan viihdy enää rattaissa yhtään. Huutelee vaan, että " kävelee, kävelee!" . :) Käytetyt matkistuplikset voi maksaa parhaassa tapauksessa vaan jotain 100 euroa kun taas kunnon tuplikset kaiketi 700 vähintään. Saan varmaan siskolta lainaan se kantokopankin niin ei tarttis sitäkään sit erikseen ostaa. Mutta joo, täytyy vielä sit lähempänä harkita ja käydä kiertelemässä noita liikkeitä.

Vähänkö NapNapin tyttö oli puhunut ihan höpöjä. :) Tosi hyvin kyllä puhuu jo!

Kiva, kun kissankellokin oli käynyt moikkaamassa!

Mä en kyllä voi käsittää, miten joillain enskoilla on jo pian 2v-neuvola! Megatreffit2-pinon vois tosiaan jo aloittaa, niin saadaan hyvissä ajoin sovittua jotain alustavaa. Tulee kyllä aikamoista vipellystä, kun tää porukka 1-2-vuotiaita päästetään irti! :)

Mulle iski ihan kaamea flunssa, lisäks oon ihan kypsä, kun nyt on tosi hiljaista työrintamalla. Heti alkaa ahdistaa, että mä oon the biggest looser, joka ei ikinä saa enää mitään töitä! Olis nyt vaan niin kiva saada tehdä kunnolla töitä tää kevät niin sit vois jäädä hyvillä mielin äippälomille niin kuin viimeksikin. Ja sit ehkä uskaltaisin jatkaa tätä yrittäjäkuviota myöhemminkin. No, kattellaan...

-Q- ja -q- 1v5kk tarhassa ja 10+ masussa

Vierailija
29/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällainen äidin oma hetki aamukahvikupposen kanssa, kun mies haki Aleksin ja lähtivät yhdessä katsomaan jotain rakennustyömaata. Ihanaa, saa hetken vain olla itsekseen! Koneella istuminenhan ei Aleksin kanssa onnistu ollenkaan, se on koko ajan repimässä koneen johtoja tai pyrkimässä syliin (josta pääsee vielä paremmin johtojen kimppuun.)

Olitte puhuneet siitä, että jaetaanko taaperoenskat pienempiin ryhmiin kun väki lisääntyy. Oon kanssa sitä mieltä, että jatketaan vaan näin, yhdellä porukalla, ihan varmasti niitä hiljaisempia kausia tulee kun yhä useampi menee töihin.

Osse kyseli yöunista. Meillähän on tässä pari viikoa sitten rytmi vähän muuttunut, aiemmin Aleksi meni illalla nukkumaan tuossa 20.30 maissa, mutta nykyään kun osaa tulla itse alas meidän sängystä (jolle nukutetaan), niin ei maltakkaan käydä nukkumaan vaan juoksee jatkuvasti pois, eikä auta mikään. Illat venyy nykyään siis tuonne 22-23 ennen kun uni vie voiton.. Yöunien mitta on meillä ollut pitkään vakio, n. 10-11 tuntia, ei juuri koskaan enempää. Aamulla herätys on nyt sitten ollut vastaavasti myöhemmin, 8-10 välillä. Tämä rytminvaihdos ei niin kauheasti haittaa, kun kotona ollaan eikä aamupäivisin ole useinkaan menoa. Päikkäreitä Aleksi nukkuu sitten heräämisestä n. 4 tunnin kuluttua (jaksaa siis valvoa helposti niin kauan vaikka yö olisi ollut 10t joskus jopa vähemmän). Päikkäreiden pituus on keskimäärin 2,5 tuntia, välillä vähän vähemmän, välillä enemmän. Mutta aika usein tasan 2,5 tunnin kuluttua saa poitsun hakea sisälle (nukkuu siis edelleen ulkona rattaissa).

Osselle vielä pph:n sotkuisesta kodista, jospa hän priorisoi lasten kanssa oloa niin paljon että kodin siisteys jää pakostakin vähän toissijaiseksi :)

Q:lle paranemisia flunssaan! Ja toivottavasti työtilanne tuosta vielä kohenee. Samoin Naperolle pikaista paranemista!

NapNap oli tehnyt oikein edullisen farkkulöydön. Varasin mieheltä ensi viikon maanantaille vapaapäivän itselle, lupasi katsoa Aleksia jos lähden heti aamupäivästä ostoksille tuonne (isompaan)kaupunkiin 70km päähään. Aleksi kun ei kauhean hyvin viihdy millään ostosreissuilla, ja on tuota matkaakin. Pitäisi ostaa verhot tänne uuteen kotiin, ja muutamia pienempiä asioita. Ja itsellekin olisi kiva saada jotain uutta vaatetta. Ja tottakai Aleksille. Tuskin maltan odottaa maanantaita!

AA:lle tsemppiä Ainon allergiatutkimusten kanssa. Toivottavasti ei löydy vilja-allergiaa.

Kiva kuulla Kissankellonkin kuulumisia pitkästä aikaa!

Onnea Open Ainolle askelista :)

Pesukarhu kyseli leikkiikö taapero yksikseen. Meillä ei ole koskaan leikkinyt pientä hetkeä pitempään. Joskus saattaa " vahingossa" olla muutaman minuutin jonkun lelun parissa yksikseen, mutta muuten kyllä äitiä tarvitaan aina mukaan.

Nyt taidan oikaista vielä hetkeksi sohvalle, ennen kuin pojat tulee takaisin.

Viipero & Aleksi 1v2kk

Vierailija
30/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lounaskin syöty, joten ehdin taas hetkeks kirjottamaan.

Yksin leikkimisestä - typyhän on aina tykännyt leikkiä yksin, ja leikkii vieläkin, tosin haluaa leikkiä aina samassa paikassa missä minä olen. Eli jos menen vessaan, tulee sinne, jos pesen pyykkiä, leikkii khh:ssa, jos teen ruokaa, leikkii keittiön laatikoilla. Omilla leluillaan leikkii aika usein aamulla ja illalla sitten pitää olla olkkarissa vaikka lattialla maaten, jotta leikkisi leluilla. Mutta mä en oo niin ottanut stressiä leluilla leikkimisestä, en välttämättä ees joka päivä leiki typyn kans, kun puuhaillaan kaikkea muuta (eli näitä kotihommia tms.). Joskus mulla on kyllä vähän huono omatunto, kun luen kuinka muut leikkii ja rakentelee ja mä olen siihen liian laiska. :/

Viipero, mä aattelin sen just niin, että ei haittaa vaikka ei olekaan kamalan siistiä, varsinkin kun tää rouva asuu isoa omakotitaloa ja on ollut viime vuoden sairaslomalla lonkan takia. Joten varmaan siinä on vuoden aikana kertynyt siivottavaa. Ei siellä likaista onneks ollut, sekaista vain. Ihan ku meillä kotona. :)

Auroralle mun piti maidosta sanoa, et me vaihdettiin varmaan jo aika pian 11kk jälkeen tavismaitoon, muistaakseni n. 1-1,5 kokeilujakson jälkeen. Ruokajuttuihin en oikein osaa sanoa mitään, kun typy on aika hyvin aina syönyt karkeampaakin, mutta kannattaisko kokeilla suoraan niitä vuoden ikäisten ruokia? Ne nimittäin maistuu paremmalle, ja ainakin meillä tyttö söi niitä paremmin ku 8kk ruokia.

Jos vielä muut jaksatte kertoa, miten lapsoset nukkuu yöllä, niin olis kiva!

Jaahas, kai sitä on pakko kaivaa lattianpesuvehkeet esille ja ruveta hommiin.

-Osse ja nukkuva typy

Vierailija
31/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa muuten noita ratasjutuista mieleen että yksi tuttu äiti kerhosta oli nyt hiljattain ostanut tuplavaunut jostain nettikaupasta, ihan uutena siis, sellaiset kukkakuvioiset ja mukana oli myös pehmeä kantokoppa vauvalle, merkkiä en muista mutta ovat kuulemma olleet hyvät ja hän sanoi niiden maksaneen toimituskuluineen jotain 410e, ei paha..harmitti kun en tajunnut kysyä kaupan nimeä vaikka meille nyt ei niitä tuplia taideta ostaakaan. Tai jos ostetaan niin sitten vasta kun todetaan että niille tosiaan on tarvetta, meillä tyttö ei viihdy kans hetkeäkään vaunuissa ja hiukan vielä arveluttaa vauvankaan viihtyminen kun Liiahan huusi suoraa huutoa vaunuissa ekat neljä kuukautta, toivottavasti tämä kakkonen ei;) Jotkut käytetyt pihavaunut täytyisi varmaan ostaa päiväunien varalle kun en tahtoisi ajella noiden tavallisten vaunujen kanssa sitten olohuoneen poikki pihalle..mutta nekin ostan vasta vauvan synnyttyä kun on todistettu että se nukkuu pihalla vaunuissa, Liia kun ei ikinä siihenkään suostunut.Niin ja ehkä menee noi nykyiset vaunut sitten vaihtoon nekin jos sattuu tulemaan poika koska ne on v.punaiset ja mies ei ainakaan työntele niissä poikaa, ilmoitti jo yhtenä päivänä:D ostan kyllä sitten varmaan samat citycrossit käytettynä toisissa väreissä ja myyn noi pois.

Burdelle kun tulee vielä pienempi ikäero niin varmasti on tuplille vielä käyttöä:)

Meidän ruokailun voittokulku näkyyy jatkuvan, eilen tyttö söi useamman haarukallisen savulihakiusausta joten peruna on ilmeisesti nyt sitten tosiaan hyväksyttyjen ruokien listalla:)

Aurora: Meillä tyttö söi kans ihan niitä sileitä soseita vielä vuoden kieppeillä, yökkäili kaikki kököt pois heti mutta suostui kyllä näkertämään kurkkua ja porkkanaa, tosin sylki nekin palat pois,puurokin piti soseuttaa. Meillä auttoi sormiruoka, alettiin antamaan tytölle lounalla ja päivällisellä suurimmaksi osaksi vaan sormiruokia eikä syötetty ollenkaan, keitettiin sitä ihan pientä torinon värikästä kuitu simpukkapastaa, leikattiin kanafileestä maissinaksun kokoisia tikkuja, kurkkukuutioita, rullattuja juustosiivuja ym. ja pikkuhiljaa tyttö innostui maistelemaan ja yökkiminen väheni, seuraavaksi alkoi syömään kastikettakin pastan kanssa.Eiköhän o:kin innostu tavallisesta ruuasta ennen matkaa:)

Meidän neidillä on nyt joku unitauti;) Viime yönäkin se nukkui peräti 9,5 tuntia ja taisi herätä siinä välissä vaan kerran! Nyt aamusta oltiin tunti puistossa ja taas tyttö oli ihan silmät ristissä kun tultiin kotiin..hassua kun ei ole tollaiseen tottunut. Puistossa tyttö ei edes malttanut tehdä mitäään kun siinä oli hauva sidottuna läheiseen puuhun, sitä olisi pitänyt päästä halimaan ja koko lounaan ajan kotona se höpötteli vaan siitä ihanasta hauvasta:)

Me aloitettiin toissaviikolla sellainen kunnan lapsiperhehankkeen järjestämä ilmaismuskari ja siellä eilen laulettiin pupuista, käytiin sen jälkeen vielä kaupunkireissulla katsomassa eläinkaupassa pupuja ja loppupäivän tyttö hokikin sitten vaan pupua ja kaivoi kaikki kirjatkin laatikosta mistä löytyi pupuja:D

Nyt sohvalle hetkeksi..

Queen

Vierailija
32/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on rauhallinen hetki, kun Helmi meni päikkäreille. Kovasti olette aktivoituneet, kivakiva!!! Sori siis jos tai kun en muista kaikkea kommentoida...

Onnea ensiaskelista ainakin Emmille ja Ainolle! Meillä on alettu tällä viikolla käveleen ulkona oikein kunnolla ja siis pitkiä matkoja. Muutenkin tuntuu uskomattomalta, miten huisin pitkiä matkoja neiti ylipäänsä kaävelee. Oltiin meinaan Ideaparkissa ja siellä neiti viipelsi koko ajan. Luulis nyt jossain vaiheessa väsyvän, mutta ei. Siellä oli ainakin tilaa tepastella, kun kotona mennään vaan olohuoneen pöydän ympäri :)

Osse: Helmi nukkuu aika vaihtelevasti 10-12 tuntia yössä. Klo 20-21 hän menee nukkumaan ja heräilee seitsemän aikoihin. Yli kasin ei oo varmaan ikinä nukkunut. Laitan Helmin yleensä aina kasilta nukkuun, kun hän tosiaan melkein poikkeuksetta herää seiskalta. Tänään tosin antoi äidin nukku klo 7.50 asti. Ja sillä ei oo väliä mihin aikaan menee nukkumaan, vaan aina herätään seiskan paikkeilla. Jos on menty myöhään nukkumaan, niin sitten vaan aamulla kiukutellaan enemmän. Mä oon jostain lukenut, että noin 1-vuotiaat tarvii unta siinä 14 tuntia / vrk.

Tavsimaidostakin oli keskusteltu. Me aloitettiin 10kk iässä hapanmaitotuotteet, jotka ei kylläkään Helmille kelvanneet laisinkaan. Tavsimaitoa aloin sekoitteleen korvikkeeseen samoihin aikoihin. Aina lisäilin tavismaidon määrää. Siinä vuoden korvilla kokeilin ekan kerran pelkkää tavallista maitoa, mut silloin ei tytön massu sitä vielä kestänyt. Eli jatkettiin sekoituksella vielä varmaan kuukausi. Sit kokeilin uudelleen eikä oireita tullut.

Kääntymisiin ym. en ikävä kyllä osaa kommentoida.

Jee, olin eilen jumpassa. Vähänkö olin ylpeä itsestäni. Ja se oli vielä tosi kivaa. Oikein yllätyin, kun jaksoin tehdä loppuun asti kaikki lihasliikkeet ja monesti oisin vielä jaksanut enemmänkin. Mut huomasin, et vatsalihakset kyl on ihan surkeet. Täytyy reenailla enemmän. Toivottavasti sitten Viljakkalan lähistöltä löytyis kans joku jumppasali, jos nyt oikein innostun.

Sitten varattiin kavereitten kans laivamatka. Eikä ihan mikä tahansa matka vaan äiti-lapsi -matka. Eli mukaan ois tulossa yks raskaana oleva, 2 aikuista mun lisäks ja 1v sekä 8kk lapset. Sekä tietty Helmi. Riskillä varattiin seisova pöytäkin. Kuinkahan lapsukaiset antaa meidän syödä? Onko jollain kokemusta laivamatkasta pikkuisen kanssa? Laivalta varattiin matkasängyt ja ilmeisesti joitain laitahässäköitä saa niihin sänkyihin lisäksi. Voi olla että nukutaan Helmin kanssa samassa sängyssä, kun vieraassa paikassa nukkuminen tuottaa yleensäkin hankaluuksia. Matkarattaat ajattelin ottaa mukaan.

Eipä tässä kummempia. Pitää varmaan alkaa pyykkäämään.

Jepsis ja nukkuva Helmi 1v2kk

Vierailija
33/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ainakin kotiäitien parasta nettiaikaa tässä just puolenpäivän jälkeen, kun ipanat on unilla ;)

Meilläkään ei oikein " yhteis-surffailu" Ainon kanssa onnistu, tosin läppärissä ei oo johtoja kiskottavaksi, mutta neiti haluaa syliin ja " tutkimaan" näppäimiä jne. Kerran Aino onnistui jotenkin jopa saamaan jonkun näppäimen irti mun koneesta... joten sen jälkeen on rajoitettu neidin surffailua ;)

Nukkumisesta oli juttua. Aiemmin kun Aino nukkui kahdet päikkärit, kesti yö yleensä aika tasan 10 tuntia. Nyt kun nukutaan päivällä yhdet kunnon unoset, kestää yö n. 11 tuntia, ehkä mieluummin hiukan yli kuin alle. Pari kertaa on unta riittänyt melkein kellon ympäri. Aino menee nukkumaan illalla 20.30-21 välillä, ja nukahtaa yleensä n. parissa minuutissa unilaulun ja soittorasian avulla. Aamulla sitten heräillään useimmiten kasin maissa tai vähän ennen. Päikkäreille kipataan kutakuinkin puolen päivän aikaan, ja pihalle meilläkin. " Normipäikkärit" kestää vähintään 2,5 h, mutta usein nukkuu jotain 2h 45-50 min. Toisinaan on päiviä, että syystä tai toisesta herää jo parin tunnin päästä, ja sit ei oo kivaa enää kellään ;))

Itsekseen leikkimisestä; Aino on kova touhuilemaan itsekseen, ollut aina. Tyttö tykkää " lukea" kirjojaan, lastata tavaroita lelukorista edestakaisin yms. Vasta vähän aikaa sitten Aino hoksasi, miten voi ajella junallaan ympäri kämppää ;) Tosi lutusta, kun toinen ajelee veturilla tai yhdellä vaunulla kerrallaan pitkin lattioita. Renkaat tosin voi olla välillä kulkusuuntaan poikittain, mutta eipä se onneksi tunnu meidän " asemapäällikköä" haittaavan :DD

Niin ja neuvola kuulumisia: hienosti oli Aino kasvanut, pituutta tullut viime käynnistä 3 cm (sentti per kuukausi) ja sitä oli nyt 76 cm. Painoa oli tullut suorastaan yli odotusten, nyt on 9205 g. Tasaisesti -1 käyrällä siis kasvaa neiti. Kuten MM:n Ida, niin Ainokin piti mittaamista ja punnitsemista Aivan Kamalana Asiana ;) Onneksi saatiin kuitenkin metelistä huolimatta hyvin mittaukset tehtyä, niin oli tuo Kauhistus nopeasti ohi ;) Ja Ainon oma rakas pehmo-leijona oli onneksi mukana, lievitti huomattavasti moista kammotusta Ainon mielestä ;))

Ai niin, Viipero kyseli joskus taannoin soijamaidoista. Mä oon käyttänyt ainakin Pirkan omaa soijamaitojuomaa sekä gogreen vastaavaa, niihin ei ole lisätty mitään kalsiumia tms, joten luultavasti sen johdosta niissä ei myöskään ole mitään " kieltoa" alle 3 vuotiaille antamisesta.

Naapuri meinas jälleen kerran väen vängällä herättää Ainon paukuttamalla asunnon ja auton ovia lähtiessään useampaan otteeseen :( Piti käydä käppäilemässä välillä pieni " nukutuslenkki" niin neiti vielä kuukahti uudelleen!

Mahtaakohan mun teksti kadota bittiavaruuteen, kun oon väsännyt tätä varmaan liki tunnin :/ Onneksi kopsasin talteen varmuuden vuoksi ;)

t. Ope ja Aino tänään tasan 1 v 3 kk

Vierailija
34/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin Ainon kanssa laivalla kesäkuussa, kun Aino oli about 8 kk. Meillä oli vaan päiväreissu (Turku-M.hamina-Turku), ja porukka oli vähän samaa luokkaa kuin teilläkin, 5 kpl 2006 syntynyttä tyttöä, joista Aino oli nuorin ja mammat. Matkarattaat oli kyllä ihan ehdottomat, tavalliset on turhan isot ja kömpelöt laivalla sisällä. Me ei lopulta menty seisovaan pöytään, vaan otettiin Ala cartessa alku- ja jälkiruokapöytä systeemi. Lapset oli ihan kohtuu kiltitsti, nuo Ainoa vanhemmat maistelivat äitien lautasilta jotain ja taisipa joku nukkua hetken päikkäreitäkin samalla. Ravintolan henkilökunta oli ihan ystävällistä ja ymmärtäväistä ja sijoittivat meidät hiukan sivummalle, että mahduttiin rattainemme ja lapsinemme saliin ja ei terrorisoitu ihan kaikkia muita ruokailijoita ainakaan ihan koko aikaa :DD Leikkihuoneen ovella käytiin kääntymässä, mutta meno oli kovin vauhdikasta, niin ei uskaltauduttu kukaan meidän porukasta sen pidemmälle :) Siellä oli selvästi vanhempia lapsia.

No, enpä mä mitään ihmeellisiä vinkkejä osaa sulle kertoa ja onhan tuosta meidänkin matkasta jo aikaa, joten on vähän eri olla reissussa kävelevän 1+ vee kanssa kuin 8kk jolloin Ainokin vasta opetteli tuetta istumista...

Millos ootte lähdössä? Hauskaa matkaa kumminkin!

t. Ope

Vierailija
35/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunista: Noel nukkuu 10.5-11h yöunia, ja esimerkiksi tänään siihen päälle 1,5h päikkärit. Niillä porskuttaa :) Päikkäreistä tulee maksijmissaan 2,5h, vaikka niitä olisi kahdet.

Yksin leikkimisestä: mitä se on?! Never heard. Ainakaan äitin kanssa ollessa. Isänsä väittää, että saattaa saada vartinkin lukea Hesaria aamulla rauhassa. Hah, sen kun kokisi joskus!

Nyt viihdyttämään kiukustunutta taaperoa.

Kandi & Noel kohta 1v1kk

Vierailija
36/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs te oottekin olleet aktiivisia alkuviikon =) Kiva vaan kun on aktiivista.

Queen, jee hienoa kun teillä nukutaan noin hyvin!!! Ja ruokakin on alkanut maistua. Hyvähyvä!

Emmille ja Ainolle onnittelut uuden etenemistavan oppimisesta! =D

Osse, Aksun unimäärä vaihtelee aika paljon. Välillä yöunet on 9h ja välillä 13h¿ Nyt Aksu on taas alkanut heräillä öisin itkeskelemään. En tiedä pukkaako siellä välillä taas uusia hampaita.

Pesukarhu, Aksu leikkii itsekseen välillä pitkiäkin aikoja. Välillä on ihan sylipoikaa ja kuskaa kirjoja luettavaksi, mutta sitten välillä innostuu omiin leikkeihinsä pitkiksi ajoiksi.

Aurora, Akseli kanssa söi sileitä ruokia vielä vuoden iässä ja tuntui ettei mikään karkeempi mee ollenkaan. Oppi sitten vähitellen sormiruoan (leipää jne.) avulla syömään karkempiakin ruokia ja nykyisin vetelee ihan sujuvasti samaa ruokaa meidän kanssa.

Meidän Lapin matka sujui hienosti ja päästiin jopa pulkkailemaankin tänä talvena edes vähän¿ helmikuun puolenvälin jälkeen lähdetään sinne sitten uudemman kerran lomailemaan. Täytyy lomailla nyt keväällä kun koko kesä ollaan töissä molemmat.

Mä oon ihan hämmästyksissäni kuinka hienosti Aksu jaksoi taas automatkat. Sunnuntainakin matkaa tehtiin sellaiset 10-11 tuntia ja pysähdyttiin vissiin kolme kertaa¿ yhden kerran matkan aikana Aksu vähän itkeskeli kun tuli nälkä eikä heti löydetty ruokapaikkaa, mutta muuten meni tosi hienosti.

Nyt alkoikin sitten armoton paluu arkeen¿ Aksu oli koko joulukuun tarhasta pois ton vesikatastrofin takia ja nyt pari ensimmäistä tarhapäivää meni vähän nihkeästi, mutta tänään oli kuulemma sujunut jo ihan vanhaan malliin. Kesästä joudutaankin sitten hakemaan vuoropäiväkotipaikkaa¿ =/

pikku-milli & Akseli 1v9kk

Vierailija
37/44 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän ihan aktivoiduin kanssa... ;)

Piti tulla vielä vain kirjoittamaan, kun en eilen täpinöissäni muistanut erikseen onnitella Quuta masukista. ONNEA! Olipa iloinen uutinen. Kuulostaa nyt jo olevan siinä määrin hyvällä mallilla, että voit varmasti jo alkaa hyvällä omalla tunnolla nauttia raskaudesta.

Pikku-Millille aioin kommentoida, että meillähän M on ollut koko ajan vuorotarhassa, ja hyvin on toiminut. Toki tarhan vaihto sinällään on aina hankalaa, mutta ei vuorotarha välttämättä ole sen huonompi kuin tavallinenkaan. Meidän elämään normitarha ei olisi sopinut alkuunkaan. M saa pitää pitkiä vapaapäiväpätkiä, tarhapäivät ovat usein lyhyet, vaikkakin välillä iltaseen kestäviä. Silloin ollaankin äipän kanssa aamulla ja päivällä kotona kaikessa rauhassa ja tarhapäivä alkaa vasta iltapäivällä. Yöhoitoa emme ole tarvinneet, vaan aina on poika kotiin haettu hyvissä ajoin ennen unia. Aamuisin ei yleensä tarvitse stressata, vaan suoriudutaan ihan omaan tahtiin ulkoilemaan puistoon.

Pesukarhulle yksin leikkimisestä: M leikkii ajoittain ihan hyvin yksin, mutta väsyneenä tai muuten jostain kärtyisenä ei mikään toimi yksin hyvin. Silloin ollaan äipän lahkeessa roikkumassa. Kirjoja saattaa katsella pitkän tovin itekseen, musiikista tykkää, ja tanssii itekseen. Autoillaankin saattaa päristellä kauan.

Öitä!

Kissankello ja M 1v 9 kk

Vierailija
38/44 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa vettä, yök! Ostin kyllä viime viikolla itselleni pirtsakan keväisen värisen sateenvarjon, mutta ei se kyllä mieltä piristänyt tossa aamun vesisateessa... ja arvatkaa vaan myöhästyinkö bussistakin... onneksi niitä menee suht usein.

Meidän tytön yöunet on noin 10h. Välillä jää paljon lyhkäsemmiksi kun ei saa tyttöä illalla millään nukkumaan. Ja aamulla sen kyllä sitten huomaa... ja tarhassa meinaa kuulemma nukahtaa ruokapöytään. Ja puolilta päivin tarhassa vetää parin tunnin päiväunet.

Viiperokin on menossa ostoksille=) Joo, meilläkin ostosreissut on välillä todella tuskaa tytön kanssa, ei se jaksa pysyä paikoillaan vaan haluaa mennä ja tutkia hyllyjä. Eli jos mä haluan rauhassa ja kunnolla jotain katella, niin aika turha ottaa tyttöä mukaan.

Meidän tyttö leikkii jonkin verran yksikseen, mutta usein kuitenkin siinä huoneessa missä on muitakin ihmisiä. Joskus se on pitkiä aikoja yksin omassa huoneessa, mutta usein se tekee silloin jotain vähän kiellettyä, vaikkapa purkaa lipaston sisältöä lattialle.

Jepsis oli käynyt jumpassa, mäkin kävin eilen. Ja tänään meen kans. Mä olen parin viime kuun aikana päässyt niin vähän salille/jumppiin, että nyt kyllä aijon tsempata taas sen kanssa. 2-3krt/vkossa haluan käydä.

Millin Lapin loma oli sujunut mukavasti, ja seuraava reissu on jo tiedossa, hienoa! Me ei olla vielä pulkkamäkeen päästy, jos vielä tänä talvena tänne lunta tulee, sit täytyy kyllä heti rientää pulkan kanssa mäkeen, muuten voi jäädä väliin tältä " talvelta" ...

Ja nyt hommiin...

NapNap + tyttö

Vierailija
39/44 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ollaan kohtapuoliin lähdössä viikonloppureissuun, vielä on kamat pakkaamatta, mutta oli pakko tulla hehkuttamaan mun shoppausreissua... nimittäin ostaa paukautin uudet rattaat tytölle, kun meni hermo noihin Carenoihin. Harkitsin kovasti Emman Shoppereita, Emmaljungan jo lopetettuja Soft(jotain) ja Brion Poneja tai Racereita, mutta päädyin kuitenkin lopulta vaaleanruskeisiin Emmaljungan Scootereihin... Toki ne oli reilusti kalliimmat ku vaihtoehdot, mutta aattelin, että pistän molemmat vanhat kärryt myyntiin ja samalla rahalla saan sit nuo ihanuudet. Myyjät vaan nauroivat, kun olin niin iloisesti yllättynyt, kun ne mahtuivat tuosta vaan meidän auton peräkonttiin! Nimittäin sekä Carenoita että etenkin Brioja on tarvinnut tunkea + Briot pitänyt jakaa kahteen osaan, että on mahtuneet mukaan. Vaikkei Scootereissa saakaan ihan makuuasentoon, niin kyllä typy varmasti siinä alimmassa asennossa nukkuu. Toivon ainakin! :)

Meillä toi shoppaus onnistuu siis vielä jotenkuten typyn kanssa, jos vaan keksin sille tarpeeksi viihdykettä vaunuihin. Jos on kävellen, saa koko ajan olla hakemassa hyllyiltä pois ja palauttamassa tavaraa paikoilleen. Mutta niin me vaan saatiin tänään ostettua kaikki mitä tarvittiin.

Juu, mutta nyt on pakko mennä pakkaamaan, että päästään ajoissa liikkeelle. Jälleen kerran, hyvää viikonloppua kaikille!

-Osse ja typykkä 1v2kk uusien rattaiden kera

Vierailija
40/44 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin teille hienon ja vaik miten pitkän jutun reissuta mut hävitin sen sit!! Nyt ei pysty kirjottaan uutta eli odotelkaa sitä ;).

Joka tapukses minä ja D ollaan takas ja ukkelinki pitäis sunnuntaina tulla kotiin. monta asiaa fiksumpia ollaan nyt ;).

Jenni ja D