Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKALUTUSET alkuviikko***

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on matkarattaina Graco Toy Riderit, ja ollaan oltu niihin tyytyväisiä jo melkein 6 vuotta, eli hankittiin uutena alunperin esikoiselle. Nyt niissä on pyöritelty ulkomaita myöten myös kakkonen ja menevät varmasti vielä tälle kolmoselle. Ovat suoraan sanottuina olleet TOSI kovassa käytössä, ihme että ovat kestäneet. Mulla oli kriteerinä mahdollisimman nopea ja helppo kasaus (yhden käden), niissä on kaksi asentoa, makuulle ja istumaan, kuomu, valjaat, turvakaari, ja kaareen tosiaan saa nuo lelut, joita alussa inhosin, mutta olivatkin vauvojen mielestä kivat hypistellä. Alla on suht suuri " kori" , jonne onkin sitten tungettu kamaa vauvanhoitorepuista shoppailukasseihin ja ties mitä muuta. Silti nuo rattaat on tosi kevyet työnnellä ja kevyet ja nopeat tosiaan kasata. Ovat hyvin mahtuneet kaikkiin meidän autoihin, jopa pelkääjän etujalkatilaan pystyasentoon!

Vaikka kovasta käytöstä näyttävät nyt vähän kulahtaneilta, en silti vaihda toisiin kun niissä ei ole mua ärsyttäviä piirteitä. Noissa on nukuttu myös päiväunia kesäisin mökillä kymmenet kerrat.

Pihalla/kotona meillä on kahdet isommat menopelit, teutonian vaunut ja y2k- rattaat.

Vierailija
22/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

Aika menee hurjaa kyytiä. Juuri oltiin srk:n kerhon junnuja ja nyt eilen oltiinkin isoja pojanvonkaleita vs. uusiin tulokkaisiin, jotka niin pikkasilta näytti..=)

Oi että, kohta joutuu jo päivähoitoasioita miettimään. Alunperin olin ihan menossa takaisin töihin ä-loman jälkeen, koska lainanmaksu muuten mahdotonta kun mies palasi koulun penkille..mutta nyt olen jo elätellyt friikkejä fantasioita että jäisinkin hoitovapaalle, muutettas vuokralle isompaan ja myytäs nyk. kämppä pois ja pistettäs toista naperoa putkeen...Täysin absurdia mulle, joka ei koskaan periaatteessa lapsista edes pitänyt! Buah hah haa...=D Ja vielä kun tämäkin kaveri on niiiiin vaativa ja oikea itku-kitinäiikka! Haasteita kehään, muutenhan tylsistyy on ollut mottona ennenkin. Heh. Kuinkas muut, joko olette joutuneet pohtumaan työelämään palaamista/hoitovapaata tms.?

HARRASTUKSISTA: vauvamuskarissa siis käydään, on ihan jees ja siellä poika malttaa jopa olla sen 30 min. Ilmottauduin myös äiti-vauva jumppaan mutta oli pettymys. Luulin että siellä touhuttaisiin vauvojen kanssa mutta pöh: babyt sinne matoille nurkkaan ja mammat haarahyppyjä salin eteen. Ylläripylläripoks ettei toimi meillä lainkaan..eli saa jäädä koko jumppa! =(

NUKUTUS on meillä aina vaan suoraan H*******stä, mutta olen antanut hieman lisää löysää itelleni sen suhteen. Nukahtakoon sitten syliin ja tissille, mutta kuitenkin tyytyväisenä ja turvallisesti kuin että huutaisi itsensä hengiltä mutta kuitenkin itsenäisesti, niin kuin " pitäisi" KIRJOJEN MUKAAN. Kaikkien mielenrauha säilyy paremmin ja miehen kanssa voidaan jopa puhua ne pakolliset 4 sanaa illalla, jotka kaiketi kuuluvat avioliitostaan huolehtivien arkeen. ha haa..=)

Poika nukkuu sylissä, mutta jotain lämmintä tuntuis paidan selkämyksestä..himskatin vaipat!

palaillaan potalle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carmine kirjotteli mun lempiaiheesta eli ILLAT JA NUKAHTAMINEN:

melkein oli kuvaus kuin suoraan meidän illoista. Paitsi että meillä nyt parina viime päivänä on illat alkaneet suttaantumaan suht hyvin kun aiemmin meillä vauva karjui väsymystään naama sinisen kirjavana.

Joka tapauksessa siis, vaikeaa on täälläkin, nukahtaminen iltaisin, nukkuminen päivisin. Iltaisin tytön herättyä viimeisiltä päikkäreiltä (n. klo 17-18), syötän hänet, hetki seurustellaan ja sitten mennäänki jo iltapesuille. Meidän likalle on äärimmäisen tärkeää, että iltatoimet hoidetaan virkeänä eikä yhtään väsyneenä. Muuten menee yliväsyhuudoksi nukutukset. Iltapesun jälkeen sitten vielä syötän hänet olohuoneessa ja sitten odotellaan hetki, ehkä vähän seurustellaan ja kun alkaa haukotuksia tulla tai tyttö hieroo silmiään/korviaan, niin sitten siirrytään makuuhuoneeseen (n. klo 19-20). Usein tyttö alkaa itkemään, kun laitan hänet sänkyyn. Pari iltaa sitten keksin kokeilla soittorasiaa ja sen ääni tuntu rauhottavan tyttöä! Sitten tutti suuhun, unirättiä käsien ulottuvulle, niin ei kädet huido joka puolelle, valot pois ja hetken vielä joudun istumaan sängyn vieressä ja nostelemaan tuttia. Tytöllä kun tuntuu kestävän aikansa ennen ku lähtee " kunnon imu" päälle. Vaihtelevasti joutuu sitten vielä 1-10 kertaa seuraavan 30-120 minuutin aikana juoksemaan makkarissa nostelemassa tytölle tuttia, jossain välissä saatan vielä tissiäkin antaa. Mutta verrattuna aiempiin huutoihin, tämän vielä kestää. Se hysteerinen yliväsykirkuminen on kyllä niin raastavaa kuunneltavaa että huhhuh. Toivottavasti niitä iltoja ei enää montaa meille tulisi.

Meillä on myös se EISBÄRCHEN-lämpöpussi turvakaukaloon. Tykkään myös, tosin tuosta pään ympäriltä/leuan alta tuntuu välillä, ettei sitä saa riittävän tiiviiksi paketiksi, ku en joko osaa tai ymmärrä, että miten niillä naruilla muka saisi sen pussin kiristettyä hupuksi...?

Kiva, että Tintin ja Eelin kerho sujui hyvin!

Kai sitä itsekin sitten voisi tosiaan uskaltautua tällä viikolla sinne perhekerhoon... Tänään kävin lasten kanssa työpaikallani pyörähtämässä ja neiti oli juuri melkein ehtiny nukahtaa, kun päästiin perille. Hyvin hää siellä kuitenki viihty tätien syliteltävinä, muutamat vierastusitkut tuli kuitenki. Ja kamalan huudon säestyksellä lähdettiin sitten talsimaan takaisin kotiin päin. :((

Joo, ja sitten on kerrottava tästä meitin tytöstä. Hää nauro eilen ekaa kertaa ääneen. Oikein kikatti ja kuuluvasti! :DD Ei voinu itekä muuta ku nauraa, oli niin hauskan kuullosta. Ja tais tytsy huomata iteki, että pääs uusia ääniä sieltä suusta, ku tykkäs tuota toistaa pitkät tovit. Minuu vaan tuijotti suoraan silmiin, välillä henkäsi kuuluvasti sisään ja taas kikatettiin. Nuo on kyllä niitä arjen valopilkkuja!

Tai sitten se, kun esikoinen (poika 2v9kk) sanoi, että " äiti, sinä olet ihana" ja tuli halaamaan. :)

Hampaita oon kattellu, että jokohan niitä kohta tulis tytöllä ikenistä läpi. Ylhäällä kuultaa niin selkeä hampaan kulma ikenestä ja tuntuuki siinä ihan pinnassa. Sehän voisi kai olla yksi, mikä vähän tytön päiväunia haittaa. Jos ikeniä kovasti pakottaa/kutittaa. Esikoiselle ostettiin aikoinaan semmonen ihan oikea perinteinen kuminen pururengas. En vaan tiedä mistä appivanhemmat semmosen löysi sillon tai voisiko sitä keittää, kun en ihan kuitenkaan sellasenaan halua sitä noin pienelle vauvalle antaa. Uusi olisi ehkä paras vaihtoehto.

Miksun pojalle oli hampaita tulluki jo, mites muilla vauvoilla, onko näkyny vielä hampaita?

S ja tytsi

Vierailija
24/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta!! Jospas meidän neiti innostuisi ratsastuksesta, että aitikin voi/ilkeää siinä samassa aloittaa jälleen ratsastus-harrastuksen.

Ajattelin vaan, että onkohan meidän tytsät liian nuoria vielä. Toinen tyttö on kohta 4v ja haluis tietysti myös ratsastamaan. Saa nähdä, lauantaina ollaan menossa 6veen kanssa ratsastamaan. (Tyttö ratsastaa)

Kiitos vielä kerran,

Miranneli

Vierailija
25/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip vaan pitkästä aikaa. Onko kukaan aloittanut lisäruoan / kiinteiden antamista?? Meillä on nyt sellainen tilanne, että poika ei tahdo huolia rintaa! Tätä on jatkunut siis jo reilun viikon. Eikö se saa rinnasta tarpeeksi vai mikä on. Joudun monesti laittaan korviketta pulloon ja antamaan eka vähän pullosta, niin sitten jatkaa tissillä.

Tähän tilanteeseen on tultu sillä tavalla, että Reilu viikko sitten rytmit kääntyi yllättäen sellaisiksi, että poika nukkuu yöt noin 10-12 h ja päivällä ei juuri ollenkaan, ehkä kolmet vajaan tunnin unet. Ennen ei siis ole ollut minkäänlaista rytmiä. Onko se sitten nyt päivällä niin väsynyt, että se ei jaksa syödä rinnasta? Uuh, osaisipa joku sanoa. Kannattaisko minun aloittaa jo kiinteitten antaminen vai annanko päivässä pullollisen nania rintamaidon lisäksi? Poika on kolme ja puoli kuukautta vanha ja painaa varmaan jo 7 kg.

Terv. Mi11Mi ja poju

Vierailija
26/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se meidän vauvaan iski, korvatulehdus. Ja silmätulehduskin toki... :( Surullista kun tyyppi on ihan kipiä, nukkumisesta ei tule mitään ja sylissä vaan pitäis saada olla. Lääkkeet on onneksi saatu, toivottavasti alkavat auttaa PIAN! Kauhulla odotan yötä, oma olo ei nytkään ole mitenkään loistava, valvominen tietysti vaan parantaa sitä...

KIIULIlle onnea avioitumisesta! Kyllä minunkin äiti olisi vetänyt herneen nenään jos olisimme " salaa" menneet naimisiin... Ja käytännössä hän järjesti meidän häät, aika kiitettävästi sentään saatiin itse vaikuttaa suunnitteluun... ;) Nauroinkin että mä saan sitten järjestää tyttärieni häät, nää on näitä äitien projekteja. No, minä nyt en olekaan samanlainen juhlien hengetär kuin äitini, joten ihan mielelläni soin hänelle häiden järkkäilyn ilon.

Posti toi paketin H&M:ltä, nyt pitäisi vissiin kokeilla niitä vaatteita kun se on mahdollista (= kukaan ei roiku lahkeessa tai edes kantoliinassa)... Joten kuulumisiin jälleen!

Vierailija
27/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mi11Mi: nukkuuko teillä vauva yöt siis 10-12 tuntia heräämättä?!?! Se kuullostaa kyllä luksukselta... :) Mutta imetysongelmat ei niinkään kuullosta kivalta, tai siis ettei vauva huoli rintaa. Ootko käyny imetystuen sivuilta katsomassa löytyisikö sieltä vinkkiä? Tuosta linkistä löytyy jotain ainakin aiheeseen mahdollisesti liittyvää: http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=cate…

Mun mielestä kiinteisiin siirtyminen -tai lähinnä näillä tarkoitan soseita- ei välttämättä olisi mikään ratkaisu. Soseethan on yleensä vain vedellä laimennettua kasvis-/hedelmämössöä, äidinmaidon/korvikkeen ravintosisällön luulisin olevan paljon parempi. Toisaalta, ei siitä kiinteitten aloittamisesta välttämättä mitään haittaakaan ole.

Esikoiselle jouduimme (keskussairaalan lastenlääkärin ohjeistuksesta) aloittamaan kiinteät jo 3 kk iässä, koska hän syntyi periaatteessa keskosena (rv 34). Itse en tuota politiikkaa oikein käsittänyt, koska vauva kasvoi paremmin kuin hyvin pelkällä rintamaidolla. Näin kuitenkin toimittiin ja hyvin jatkoi vauva kasvamistaan eikä kiinteistä mitään sen mullistavampaa seurannut.

Tämän kakkosen kanssa haluun kyllä pysytellä sosepurkeista erossa mielellään sinne 6 kk ikään asti, jos vain mahdollista. Elämä on ihan omista itsekkäistä käytännön syistä mun mielestä paljonpaljon helpompaa niin kauan kun lapsi pärjää pelkällä maidolla. ;)

S

Vierailija
28/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa kohta 3 kk ikäinen poju vetelee välillä yli 10 h yöunia ilman syöttöä. Ja huomaan, että vähentää kyllä maidon tuloa mitä vähemmän imettää. Tarvis kyllä pummpu hommata kun alkaa jo välillä rinnoissa tuntua kun alkaa yli 8h olemaan väliä.

Annan yleensä rinnasta ensin niin kauan kuin tulee ja sitte pullosta muutaman kerran pienillä tauoilla 50 ml kerta. Poika syö mielestäni aika vähän ja kasvu meneekin vielä alakäyrällä.

Korviketta menee n. kork. 700 ml aamun ja illan aikana välillä allekkin.

Mitä muilla menee rinnan lisäksi??

Vaikka yritän syöttää pitkin päivää pieniä määriä ja rintaa vuoronperään.

Yleensä yhdellä syötöllä annan rinnasta jotain 10 min molemmista ja sitte rintakumista kyllä näkee koska alkaa oleen kuiva ja sitte niin paljon kuin syö niin semperiä.

Onneksi on lopettanut iltaunet kun nekin oli vielä kolme tuntia joku aika sitte. Ei ihme ettei kasva kun nukkuu niin paljon.Ja puklasi vielä aika paljon jokin aika sitte. On onneksi vähentynyt nyttemmin, kun yrittää syöttää pieniä määriä useita.

Frans 2.5 kk

Vierailija
29/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiiulille onnea rouvasäädystä!

Meillä menee edelleen oikein kivasti, tyttö nukkuu hyvin ja on 99% ajasta hyväntuulinen. Meillä on muuten kikatettu ääneen jo pitkään, monta viikkoa. Se on superhuvittavan kuuloista!

Vauvan liikkuminen: Peppi on kääntynyt 2 viikkoa mahaltaan selälleen. Toisinpäin ei vielä käänny. Puuhakaaren alla maatessaan tarttuu yläpuolella roikkuviin leluihin, mutta toiminta näyttää sattumanvaraiselta vielä.

Harrastukset: Ollaan käyty kuntosaliketjun baby- jumapassa 2 kertaa viikossa. Toisin kuin Sunshinen kokemus, niin tuolla kyllä jumpataan nimenomaan yhdessä vauvan kanssa. Se on vauvoista tosi hauskaa ja kyllä väsyttääkin sitten jumpan jälkeen (myös äitiä). Itse olen käynyt salilla myös ja tyttö on babyparkissa vaihtelevalla menestyksellä. Etukäteen luulin että treenaan 1,5-2 h ja käyn sit vielä rauhassa suihkussa kun hoitajat parkissa katsoo tyttöä. No, eihän se ihan niin ole mennyt mutta treenin olen saanut tehtyä joka kerta vaikka olisinkin sitten välillä joutunut käymään syöttämässä/rauhoittelemassa/ nukuttamassa tyttöä parkissa.

Sunshine kyseli töihinpaluusta, mä olen menossa varmaan syyskuun alusta takas töihin. 6 tuntinen päivä olis muuten tosi kiva pienen lapsen äidille. Mutta en tiedä miten hyvin se onnistuu mun työssä. Mulla on vähän samat fiilikset kuin AJL taisi pohtia jokin aika sitten, tyttö on ihana ja rakas mutta musta on oikeesti aika tylsää keksiä sille mitään kehittävää tekemistä! Se yhdessä jumppaaminen on tosi kivaa mutta kirjojen lukeminenkin tökkii kun pitäis höpistä kaikkea mahdollista kirjojen kuvista niin hohhoijaa... booring...

Riza ja peppi 2 kk 3 vko

Vierailija
30/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos fami75 ja Sanna-P vastauksista. Hiukan harhaanjohtavasti kirjoitin yöunista! Vauva nukkuu siis yhteensä 10-12 tuntia yöllä, ei putkeen, eli heräilee kyllä monta kertaa syömään. Kävin tuolta imetystukisivuilta lukemassa, niin taitaa olla kysymyksessä lakkoilua rinnalla. En tiedä mistä johtuu. Itselläni ei ole kärsivällisyys riittänyt, vaan olen muutaman epäonnistuneen yrityskerran jälkeen jo hakenut korviketta ja antanut pullosta. Nyt pitäisi siis siitä pullosta päästä eroon. Olen ajatellut vain, että oma maito ei riitä ja vauvan ehkä pitäisi saada korviketta tai jopa kiinteitä. Ei kait se vauva ihan heti kuole nälkään=). Yösyötöt onnistuu hyvin ja aina silloin kun, poju heräilee unilta. Mutta kun hän on virkeänä, rinta ei kelpaa. Hmm...miten se onkaan niin stressaavaa kun imetys ei onnistu.

Terv. Mi11Mi ja poju

Vierailija
31/34 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän tytöt varmastikaan liian nuoria ole, jos vain ovat innostuneita;-D Täälläpäin moni paikka ei ota alle 7-9 -vuotiaita, ja tunkua on niihin paikkoihin, jotka pienempiä ottaa, jopa vuoden jono... Meillä oli hyvä tuuri, ja tuo nykyinen ratsastuksenohjaaja on itse sitä mieltä että 4-6-vuotiaat oppivat nopeasti ja heille muovautuu luonnollinen istunta. Toivottavasti tuolla teidän tallilla talutusponit on kilttejä ja hyvätapaisia, se on mielestäni tosi tärkeetä pienelle ratsastajalle! Me vaihdettiin sen vuoksi tallia vuosi sitten, ekassa paikassa pienet tytöt talutti pieniä tyttöjä shettiksillä, jotka eivät olleet hallinnassa. Meidän silloin 5 täyttänyt tyttö lensi selästä ponin yhtäkkiä vetäessä pukit.. Tuolla meidän tallilla on äitejä houkuteltu myös tunneille, hyvällä menestyksellä..munkin tekis mieli, jos vain olisi aikaa vähän enemmän. Kerro sit kuinka meni!!

Mi11Mi! Eiköhän juuri tuossa kolmen kuukauden kohdilla ole vaihe, jolloin kaikki vauvat saavat yleisesti RINTARAIVAREITA, eli eivät huoli rintaa ilman raivoa ja huutoa. Muistan hyvin esikoisen ja kakkosen, olen täysimettänyt heidät 6kk, joten eivät nälkään tuossa vaiheessa sentään kuolleet. Tsemppiä, se menee kyllä pian ohi!!

Komppaan Sannaa: itsekkäistä syistä on helpompaa, jos vauvan ruoka kulkee mahdollisimman pitkään mukana rinnoissa

Meillä kanssa vatsalta on jo pari kertaa käännytty selälleen, ja kyljeltä koetetaan kovasti vatsalleen. Naurua ja kikatusta ja sellaista riemastusta, että kiljuen vedetään henkeä, tulee joka päivä. Vauveli yrittää myös jutella: kurlaa kurkkuääniä ja jokeltaa takaisin kun hänen kanssaan juttelee. Voi sitä ihmettä!

Nyt nukkumaan!

t. DorisDay

Vierailija
32/34 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä, pitkästä aikaa osallistun keskusteluun..

Mi1 1Mi: meidän 3 kk + pari viikkoa lakkoili hirmuisesti n. viikko sitten. Tuntui että koko päivänä ei syönyt mitään kun ei huolinut rintaa - itki vaan koko ajan. Tästä huolestuneena annoin perunasosetta, jotta jotain energiaa saisi napaansa. Hyvin huoli sen ja ajattelin että aloitan kiinteiden antamisen jo nyt kun näytti pojalle maistuvan! Käytettiin sit kuitenkin lastenlääkärillä joka sanoikin, että tässä 3 kuukauden iässä vauvalle alkaa kehittyä oma bakteerikanta, joka voi aiheuttaa jos jonkinmoista oireilua. En ollut itse koskaan aikaisemmin kuullutkaan tällaisesta! Anyway, lääkäri suositteli, että cuplaton yms. valmisteidenkäyttö tulee ehdottomasti lopettaa tässsä vaiheessa, eikä kiinteitäkään saa antaa ennenkuin se oma bakteerikanta on valmis (tai tarpeeksi kehittynyt taijotain). Lopetin sekä Disflatylin että soseen annon ja jostain syystä poju on rauhoittunut heti! Aloitin nyt myös uudelleen rela-tipat, jotka kuulema nopeuttaa tämän oman bakteerikannan muodostumista.

Harrastuksista: me aloitamme tänään muskarin!

Nukahtamisista/nukkumisista: Meillä rytmi muuttui totaalisesti viime viikolla ja samalla iltanukahtamisista tuli yhtä h-------ä.. Ennen, koko kolmen kuukauden ajan poika nukahti aivan itsekseen omaan sänkyynsä viim. kahdeksalta. Nyt kun hänet sinne laittaa noin klo 19.30, alkaa samantien aivan mieletön huuto!! Poju oikein kirkuu naama punaisena ja pää hiestä märkänä. Ei auta syli, ei rinta, ei mikään. Joskus tv:n katselu saa hiljaiseksi (?!). Tätä kestää noin puolitoista tuntia jonka jälkeen nukahtaa - itkee siis käytännössä itsensä uneen. Pitäiskö se siis jättää sinne omaan sänkyyn vaan kirkumaan, en ymmärrä.. en ehkä raaski. Päiväunet on lyhentyneet ja joskus joutuu oikein lähteen ulos käveleen vartavasten että nukkuisi edes vähän (vrt. ennen laitoin vaunuihin ja nukahti siihen heti, nukkui aina n 3 h..). Yöt menee meillä kuitenin hyvin, ja olen sitä mieltä että se on pääasia nyt. Jotenkuten edes jaksaa hoitaa kirkuvaa ja ei-nukkuvaa vauvaa päivisin kun yöni saan nukkua (kaksi kerätystä syömään aina yön aikana.) Että silleen.

Kyljelleen kieritään täälläkin ja leluista pidetään kiinni :) Ihana kun joka päivä poju tuntuu oppivan uusia juttuja :)

Vierailija
33/34 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin puolestani onnea Kiiulille naimakaupan johdosta!

Meillä on muodostunut jonkinlainen päivärytmi. Aamulla noustaan, n. 7-8 aikaan. Sitten pikkumies on hereillä n. 1,5 h, jonka jälkeen ulos aamupäiväunille. Nukkuu kolmisen tuntia ja herää siinä 11-12 aikaan. Ja taas puuhaillaan jotakuinkin 1,5 h. Sitten taas vaunuihin unosille. Herää sitten ehkä noin 16-17. Illan valvoo, korkeintaan hetken nokosia ottaa. Yöunille laitan 7-9 riippuen vireystilasta. Meidän poika nukahtaa helposti sekä vaunuihin että illalla omaan sänkyynsä. Muutaman kerran joutuu tuttia palauttamaan suuhun. Yö menee pääosin yhdellä syötöllä (n. 1 kk ajan jo) tai on meillä nukuttu se 10 h yhteen putkeenkin!

On tosiaan aivan ihanaa kun poika hihittelee/hohottelee. Eilen kylvyssä tuli oikea naurunremakka. Äidin sydän suli.

Meillä ei harrasteta sen kummemmin mitään. Tai jumpataan pojan kanssa " vauvajumppaa" jumppapallolla. Se on pojasta hyvin hauskaa, kun äiti keinuttelee pallon päällä. Ja sitten tehdään pitkiä vaunulenkkejä.

Meidän pienimies ei vielä kääntyile. Ei tuo kääntyily tunnu edes paljon kiinnostavan. Mahalla ollessaan vetää jalkoja mahan alle ja nostelee peppua pystyyn. Samoin nostelee päätään korkealle ja kuikuilee hassusti. Kova tuntuuu olevan yritys saada itseään liikkeelle, mutta ei vielä etupää ja takapää tottele samanaikaisesti. Ja lisäksi killimaha ottaa pahasti lattiaan kiinni! Ihanaa ähinää siinä lattialla ollessa pitää. Aivan kuin " pirulainen nyt minä kyllä menen, mutta miksei tämä kroppa tottele" .

Ratsastuksesta. Yhdyn DorisDayn kommenttiin, että ponien tulee olla rauhallisia ja luotettavia. Vaikka shettikset pieniää onkin ne eivät välttämättä ole parhaita opetteluponeja itsepäisyytensä vuoksi. Hieman isommista poniroduista löytyy sopuisampia. Myös poniravi toiminta voisi olla lapsista hyvinkin mukavaa sitten hieman isompana. Minä haaveilen kovasti, että meidän poika innostuisi sitten isompana. Saisi äiti hyvällä " tekosyyllä" hankkia aina haaveilemansa ponin meidän suokin kaveriksi. :) Meilläpäin täällä Kaakkois-Suomessa on talli, joka on erikoistunut poniratsastukseen ja poniravitoimintaa. Jos kiinnostaa mielenkiinnosta tutustua poniravitoimintaan niin täältä löytyy:

http://www.rapon.fi/

Selma ja pienimies reilu 3 kk

Vierailija
34/34 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi lokamammana itseään pitävä. Mulla oli laskettu aika lokakuun alussa mutta poika päätti syntyä aiemmin eli 22.9 (rv38+4).

Olen koko syksyn lukenut teidän juttujanne, samoin kuin syyskuun sissien pinoa. En vaan ole aikaisemmin kirjoitellut kun en mä nyt tiiä olenko mä virallisesti lokakuun vai syyskuun mamma...? =) Liekö toi nyt niin tarkkaa, enska-pinoon on tullut kirjoiteltua.

Aloin nyt kirjoitteleen sen takia kun täällä jollain muillakin tuntuu olevan hankaluutta saada vauveleita nukkumaan. Esimerkiksi ainakin Carmine jäi mieleeni ja oliskohan Sanna-P ,AEH ja sunshine jotka taisivat kärsiä vaikeista illoista. Meillä ei varsinaisesti oo vaikeeta eikä huudeta mut nukahtaminen on älyttömän vaikeeta. Iltakitinät saatiin pois kun lisättiin päiväunien määrää, onneks älyttiin kokeilla.

Aikaisemmin poika nukku mun vieressä yöt, nukahti siis tissille ja siinäkin touhussa saatto mennä 3h! Nyt parisen viikkoa ollaan opetettu omaan sänkyyn mut saattaa mennä 1.5h ennenku nukahtaa sinne vaikka olis selkeesti väsynyt. Havahtuu hereille aina vaik olis just nukahtamassa. Tuttia pitää antaa vähän väliä, pudottaa sen kyllä sitten suustaan kun on kunnon uneen päässyt. Yösyöttöjä on 2/yö ja niiden jälkeen kyllä nukahtaa heti kun lasken hänet omaan sänkyynsä.

Jokatapauksessa on " mukava" tietää etten ole ainut kenen lapsi ei meinaa millään nukahtaa sänkyynsä, ja että on muitakin vanhempia jotka eivät aina tiedä mitä ilta tuo tullessaaan. Jokainen ilta voi olla erilainen.

Jaksamisia kaikille!!

hermione ja Eetu kohta 4kk