Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¨*¨* 3-kuumeilijat viikko 3 *¨*¨*

14.01.2008 |

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Huoh, pelkäänpä että kierto venyy taas pitkäksi, nyt kp 33 eikä tädistä tietoakaan. Viimeksi kierto oli 49 pvä... ei kivaa. Jos tämäkin kierto venyy aloitan kyllä ne terolutit. Jotenkin vain olen vierastanut että pitäisi alkaa hormoneja popsimaan, kun kaksi lasta on ihan luomukonsteilla saaneet alkunsa. Nyt jo vuosi yritetty...

Peipsulle pahoittelut km:stä! Kyllä se siitä taas tärppää uudestaan...

mp3: kauanko olette kolmosta yritelleet?

Mimmille tsemppiä tutkimuksiin!

Muuten: alkavatko julkisen puolen lääkärit edes selvittelemään jos kolmatta lasta ei kuulu? Olen ymmärtänyt että jos on kaksi lasta niin julkinen puoli ei rahoita kolmannen ' tekemistä' . Kokemuksia?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensimmäisiä kertoja palstailemassa, joten en sitten ole varma muistinko nimesi oikein ja nyt sitä ei näekään enää.

Täytyy tässä ruveta odottelemaan niitä menkkoja, kai ne pian tulevat. Aiemmin ainakin ovat olleet säännölliset. Tiedän, että raskautuminen vielä voi olla tosi vaikeaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka ihme tapahtuisi. Aiemmin olen tullut raskaaksi heti kun yritys on aloitettu.

Katselin kirjoituksianne. Monet tuntuvat laskeskelevan oikein tosissaan kiertopäiviä. Onnea siis yrityksiin, pidän puolestanne peukkuja:)

Itse en vielä edes odota mitään, ollaan vähän niin kuin kokeilumielellä mukana. Kuopus on vielä niin pieni, mutta haaveita pitää olla!

Hyviä öitä, pitää menne lohduttamaan pikkuista, joka on keksinyt piiloleikin sängyssä. Repii katosverhon tai reunapehmusteet päällensä ja tirskuu kovasti kun menee kurkistamaan...hellyttävää! Vauva-aika on kyllä niin ihana!

Vierailija
22/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marga_: Mulla on yk 15 menossa... Lopetin pillerit 9/06 eli tosta kun laskee niin 1,5 vuotta lähenee... Mulla oli kierrot alussa tosi sekasin, pillereistä, pahimmillaan kp64. Mutta söin Primolut kuurin syksyllä, niin nyt on ollu n.30.

Ermeline: Toivottavasti tärppää =) bd

Tronada: Jospa plussaksi vielä muuttuu.. bd

2poj@anäiti: Jaksuja ja tärppionnea teillekin.

Möttönen123: Tervetuloa mukaan! Oletko testannut?

vuma: Halit ja jaksuja...

Mimmi75: No voi... toivottavasti täti nyt tulis sit nopeesti kun sitä odottaa!

äiti0407: Tervetuloa!

On: ei ihmeitä, ovis oli ja meni... pupuiltiin kyllä aika ahkerasti =)

Katotaan ny kuinka käy. Täytyy varata sinne gynelle aika jos täti kurvaa paikalle... Pitäs vaan jaksaa odotella vielä muutamia päiviä...

mp73: yk15, kp 19/n.30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sehän on jo keskiviikko =)

Vierailija
24/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sanoa, että tässä kierossa ovis oli kertaa kivuton ???? Limat tuli kyllä sitäkin runsaanpana...???? Mistäköhän johtuu, tietääkö kukaan???

Vierailija
25/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä likka kypsähti näihin pitkiin kiertoihin ja päätti mennä lunastamaan viime kierrossa gyneltä saamansa terolut -kuurin. Aloitan tänään, saa nähdä milloin tätsä saapuu. Seuraavat 3-6 kiertoa se onkin sitten kp 15-24 teroja.

Tiedättekö, hankaloittaako terot raskautumista? Jos ovis onkin kp 15 jälkeen, estääkö keltarauhashormoni sen tapahtumisen?

Vierailija
26/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mp73:

marga_: Mulla on yk 15 menossa... Lopetin pillerit 9/06 eli tosta kun laskee niin 1,5 vuotta lähenee... Mulla oli kierrot alussa tosi sekasin, pillereistä, pahimmillaan kp64. Mutta söin Primolut kuurin syksyllä, niin nyt on ollu n.30.

Sullakin on aika kauan mennyt tuossa yrittäessä! Ollaan näköjään saman ikäisiäkin (jos siis oot -73 syntynyt). No, uskotaan ja toivotaan ettei kuitenkaan liian vanhoja kolmosen saamiseen olla :)

Vierailija
27/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoitin kp:t väärin, siis 15 tai 16 oli oikea, eikä 25 tai 26, heh.

Luulen, että eilen olisi ollut ovisplussa. Alavtsa oli älyttömän turvoksissa ja kävely tuntui hankalalta ja oli jatkuvasti pissahädän oloinen tunne (ja limat oli runsaat & kohdun nipukka auki). Mutta en jaksanut enää eilen illalla puuhailla enkä varmaan olisi kivun takia voinutkaan. Nyt vaan sitten odotellaan...

Tsemppiä kaikille!! =) bd bd bd bd!!

Vierailija
28/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoiko joku eilen illalla klo 22 jälkeen Prisma-ohjelma ruuan vaikutuksesta esim. siittiöihin (ja PMS-oireisiin)? Minä katsoin. Yleensä en enää katso tv:tä klo 22 jälkeen, mutta nyt mies nukutti pienet (kun pyysin) ja sain vähän omaa aikaa.

Se oli tosiaan mielenkiintoinen ohjelma. Tutkimukseen osallistui 3 pariskuntaa, joilla oli ilmeisesti vaikeuksia saada lasta ja siittiömäärä oli alhainen. Oisko tutkimuksen alussa ollut 22 miljoonaa (vai miljardia??). No, miehet laitettiin juomaan kasvis- ja hedelmäsmootheja parin kuukauden ajan (en muista tästäkään tarkkaa aikaa) kaksi kertaa päivässä ja tutkimuksen loputtua siittiöiden määrä oli lisääntynyt puolella! =) Ja yhden miehen siittiöiden geenivika oli korjaantunut (osittain?). Ja tähän vaikuttiavat foolihappo, sinkki, antioksidantit, e-vitamiini ja c-vitamiini. Ja nämä 3 miestä eivät siis yleensä olleet syöneet pahemmin hedelmiä/kasviksia aikaisemmin. Eli kyllä ruualla tosiaan on väliä. =) Siis mitä syö.

Vierailija
29/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa äiti04ja07 joukkoon!

Täälläkin lasketaan nyt kiertopäiviä aika tarkasti koska syön clomifenejä kun oma kierto on mitä on. Ja sitten kun kerran lääkkeet on ja aika hinnakkaat vielä niin pakko se on laskeskella, ettei ihan hukkaan mene ;) Tämä kierto on nyt ollut ensimmäinen jossa saa laskeskella ihan oikeasti ja toivoa.

Mp73, kiva huomata, että joku muuksin on päivistä sekaisin, mulle käy noin vähänväliä ja kun lasten harrastuksekin ovat oikeastaan alkeneet tällä viikolla niin...

Ja Marga, mä olen käsittänyt, että se voi jonkin verran haitata mutta mutta mulla ainakin tuli teroilla selkeät ovisoireet joita ei normaalisti edes ole ja kun en normaalisti edes välttämättä ovuloi lainkaan niin, eihän se kuitenkaan pitäisi mahdottomuuskaan olla. Ja jotainhan se lääkäri puhui kierron tasaamisesta ja " olosuhteiden parantamisesta" minun kohdallani. Tiä sitten toimiko niinkuin piti.

ON: Tänään on kihelmöinyt rintoja ja mielelläänhän ne tulkkaisi jo oireiksi mutta jos ihan omilla mentäisiin niin ne olisvat myös menkkaoireita mutta kahdessa Terokierrossa ei taas ollut lainkaan mitään ennakko-oireita, että siinäpä nyt vielä viikoksi mietittävää =)))

Että katsellaan!

Rilla-ma-rilla kp 21/ 26->?

(Teroilla kierto oli 26 mutta saa nähdä miten pelkillä clomeilla)

Vierailija
30/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskeho on ihmeellinen. Eilen laskin kiertopäivät tarkkaan, nyt ne on 41/30 testiä en ole vielä tehnyt, aamulla ehdin soittaa neuvolaan josko kävisin verikokeessa. Jotenkin mä en vaan uskalla tehdä kotitestiä, se kuitenkin näyttää negaa. Jos omaan kroppaan luottaisi niin voisin olla raskaana, rinnat on kipeät ja alavatsassa on kokoajan paineentunne. Toisaalta ne voi tulkita myös menkkojen alkamiskivuiksi. Kysyisinkin teiltä kauan teillä on ollut menkkojen alkamiskipua tai jos olette raskautuneet niin kauan alkuraskauden oireet on kestäneet? Mulla näitä tuntemuksia nyt jo viikon verran.

Vierailija
31/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää tästä, päivä kerrallaan. Tulis vaan tota valoa himpan lisää ja lunta, niin mielikin piristyisi.

Tervetuloa Äiti04ja07!

Tässä seuraan mielenkiinnolla keskustelua teroluteista. Aloitan ne vajaan kahden viikon päästä. Mun ongelma taitaa olla just päinvastoin kuin muilla, mun kierto on liian lyhyt lääkärin mielestä, 23 pv, vaikkakin ovis on yleensä kp10-11. Ilmeisesti tässä kierrossa en ovuloinut ollenkaan ja kierto oli 25 pv. Saa nähdä kuinka pitkäksi venähtää. Mulle lääkäri sanoi, etta kierto tasoittuu 28 pv:ään halusin tai en. Eli sen mukaanhan ovis tulisi aina n. kp 14? Vai onko niin, että ovis voi edelleenkin olla kp 10, mutta kierto 28pv? Ilmeisesti 28 ei kuitenkaan ole mikään vakio kierron pituus teroluteja käyttävillä?

vuma kp 4/28?

Vierailija
32/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla testaamatta?

Vierailija
33/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla testaamatta?

[/quote]

Oon saanu niin monta negaa aiemmissa kierroissa. Nyt jos testaan negan ni sit

tiputaan kovaa ja korkealta. Viikonloppuna ajattelin viimeistään testata.

Vierailija
34/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2- ja 5-vuotiaat tyttö ja poika ja kolmatta kovasti molemmat kuumeillaan. Yritystä takana muutama kuukausi. Jotenkin tää on taas saanut niin suuret mittasuhteet tää mun vauvakuume, että on pakko alkaa kirjoittelemaan. Tuntuu taas ettei elämästä muuta löydy kun menkkojen metsästys. Tai siis ennemminkin odottelu ettei ne vaan nyt ala. Nyt on piinaviikko loppusuoralla ja menkkoja odotellaan. Tein marketin halpistestin kp 24 kohdalla. Oli pakko kun kaapissa yksi sellainen oli =/ ja negaahan se näytti. Enkä jaksa uskoa, että se siitä muuksi muuttuisi. Vaikka kuitenkin hiljaa mielessäni toivon että muuttuisi.

Toinen lapsemme sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta ja jotenkin kuvittelin, että tämä kolmosen teko olisi yhtä helppoa. Niin, bongaan vaan oviksen ja hommiin ja sitten plussaan vähän ajan päästä. Niinpä niin!!

Olen lähdössä takaisin työelämään helmikuun alusta, joten sitten ainakin ajatukset saa muuta tehtävää. Ei pyöri enää omaa napaa niinkuin tämä mun teksti tällä kertaa.

yrttimaaria kp 27/27-33

Vierailija
35/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Taalla olisi yksi kolmosen kuumeilija lisaa. Tosin minulla on viela 15 pilleria jaljella ja vahan mietinnassa etta ootetaanko viela pari kk ennen yrityksen aloitusta, mutta itseni tuntien en jaksa odottaa :D

Olen kahden pojan aiti 3,5v ja 1,5v ja asutaan talla hetkella Amerikassa New Yorkin vieressa miehen tyokomennuksen takia. Tarkoitus on olla ulkomailla viela 2-3v (ei tosin valttamatta taalla, ei olla kovin hyvin viihdytty) ja ajateltiin etta se kolmonen sopisi nyt hyvin tahan saumaan kun oon kuitenkin enemman tai vahemman poissa tyokuvioista Suomessa. Talla hetkella oon toissa, mutta oon suunnitellut jaavani kotitoihin kesakuussa, siksi kun taalla paivahoito on niin kallista ettei meilla ole enempaan varaa. Noh, eipa mua paljon huvita tyot nyt muutenkaan kun lapsetkin on noin pienia :) Mutta, aika paljon pelottaa oma jaksaminen ja se etta tama kamala univelkakierre ei nae loppua vielakaan :D

T:Moonagirl ja pojat

Vierailija
36/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möttönen123 pidän peukkuja puolestasi. Toivottavasti saat plussan näkyviin. Tuntuu, että kaikilla nuo alkuraskauden oireet ovat niin erilaisia. Tässä oma tarinani:

Esikoinen: olimme aloittaneet yrittämisen ilman mitään laskuja, siis omasta mielestäni rakastelu oli aloitettu liian myöhään eli en tunne ovulaatiota tai sen paremmin osaa laskeskella päiviä, mutta reilusti yli kierron puolivälin rakasteltiin ilman ehkäisyä. Ihmettelin kun menkat olivat myöhässä ja olimme kyläilemässä, oireita ei muuten ollut mitään. Menkat oli siis muutaman päivän myöhässä ja mulle iski tosi kova vatsakipu, en oikein voinut edes kävellä. Edessä oli 400km ajomatka ja mun oli pakko mennä kivuliaana ensiapuun. Siellä sit sanoin, että en usko että oon raskaana mutta ehkä voi olla mahdollista. Sit kuulin täyteen odotushuoneeseen kun terkat huuteli et plussa on -arvasin heti. Sit tympee lääkäri tutki ja sano että on kyllä kohdun ulkoinen kun oon niin kipee ja eikun äippäpolille. Siellä sit katsottiin et kaikki kunnossa, mut lähete kotipaikkakunnan sairaalaan seurantaan. Terve vauva syntyi!

Kakkonen: ei edes menkat vielä myöhässä ja tuli kova kuume ja tajuton päänsärky, joka kesti viikon. Ja taas tuli lääkärikierrosrumba ja lähetteet erikoslääkärille ja pääkuvauksiin. Sit selvis että raskaana olen.

Eli siis mulla nää raskaudet on alkaneet kummallakin kerralla sangen rajusti. Mitähän mahdollisella seuraavalla kerralla?

Jaksuja kaikille:)

Äiti04ja07

Vierailija
37/64 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa 23/27-31 eli ens viikon lopulla vois testailla jos ei kuukautisia kuulu. Ei ois kyllä pitäny tilata raskaustestejä ja ovulaatiotestejä kun tiedän etten jaksa tuonne ens viikon loppuun odottaa. Varmaan maanantaina teen heti ensimmäisen raskaustestin ;)

Mietin koko ajan että olikohan se usean päivän alavatsakipu jotain kiinnittymistä vai ovulaatio? Onko teillä muilla aina ovulaation aikaan sellanen pakko-saada-olo? Jos tuo kipu oli ovulaatio niin miulla oli sellanen olo jo viikkoa ennen ovulaatiota ja sitten ovulaation aikaan ei tehny yhtään mieli. Et aika hiljasta täällä on ollu.

Vapaapäivää tänään vietän... olis kuopuksen 2v. neuvola. Isompi tyttö on 4v.

Vierailija
38/64 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä muuttui rv5+1 kuumeiluun..... :' ( kyllä voi sitten tuntua pahalle, vaikka tietää että aina on mahdollisuus että menee kesken niin jotenkin sitä kuitenkin heti plussaamisen jälkeen elelee ihan pilvilinnoissa...ja sitten tiputaan kovaa ja korkealta! Mulla nyt menny niin että on poika -04, km -04, poika -05 ja km -08...

Jotenkin sitä katsoi aamulla lapsiaan ihan eri tavalla, jotenkin erittäin kiitollisena että ovat siinä ja terveitä ja eläväisiä...ehkä tässä taas hetken osaa olla hermostumatta jokaisesta kinasta ja riidasta tai siitä kun ei kumpikaan usko mitään....Täällä näköjään muutama uusikin mukana...lämpimästi tervetuloa!

Mites, onko kokemuksia, km:n jälkeen raskautumisesta? Että voiko jatkaa tästä samontein yrittämist? Aiemman km jälkeen söin kuukauden pillereitä kun en heti uskaltanut yrittää uudelleen, mutta onko siinä oikeesti muuta juttua kuin se, että jos tulee piankin raskaaksi niin on hankalaa laskea laskettua aikaa???

Ja voinko jotenkin laskea kiertopäivät? Vai voikos ne laskea vasta seuraavista menkoista?

Surumielellä jälleen joukossanne kuumeilemassa Äiti1983

Vierailija
39/64 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ollut jo viikon... Mitähän tämä nyt on? Kun ei heti flunssa tule. :/ Väsyttää... Alavtsa on ihan turvoksissa ja jomottaa kohdun puolelle. Kp nyt 17/28-29. On vähän sellainen olo, että ei taaskaan tärpännyt kun on näin omituisia jomotuksia. Ja vauvakuumeilua ei saa päästä pois vaikka kuinka yrittää. Kun pystyisi olemana ajattelematta koko asiaa, niin ehkä tärppäisikin helpommin.

Pahoittelut keskenmenosta Äiti1983. :( Itsellä näin km ´04, km´05, poika 05, poika 06. Tsemppiä!! =)

Yleenmsä suositellaan, että odotetaan että yhdet kuukautiset tulisivat, mutta kyllähän jotkut heti yrittävät uudestaan. Riippuu siitä miten itse on valmis henkisesti ja fyysisesti. Minulla meni kaksi kiertoa toisen km:n jälkeen kun tuli uudelleen raskaaksi.

Vierailija
40/64 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oviksesta asti on kylmännyt iltaisin. Täytyy odottaa tuonne vko 4. loppuun.