Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¨*¨* 3-kuumeilijat viikko 3 *¨*¨*

14.01.2008 |

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Huoh, pelkäänpä että kierto venyy taas pitkäksi, nyt kp 33 eikä tädistä tietoakaan. Viimeksi kierto oli 49 pvä... ei kivaa. Jos tämäkin kierto venyy aloitan kyllä ne terolutit. Jotenkin vain olen vierastanut että pitäisi alkaa hormoneja popsimaan, kun kaksi lasta on ihan luomukonsteilla saaneet alkunsa. Nyt jo vuosi yritetty...

Peipsulle pahoittelut km:stä! Kyllä se siitä taas tärppää uudestaan...

mp3: kauanko olette kolmosta yritelleet?

Mimmille tsemppiä tutkimuksiin!

Muuten: alkavatko julkisen puolen lääkärit edes selvittelemään jos kolmatta lasta ei kuulu? Olen ymmärtänyt että jos on kaksi lasta niin julkinen puoli ei rahoita kolmannen ' tekemistä' . Kokemuksia?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ailahtelee tunteet laidasta laitaan... Viikonloppuna hieman juhlittiin ja nautiskeltiin elämästä (kun ei kerran tässä kierrossa pitäny edes yrittää, niin voihan sitä vähän nauttia viiniä). Ja päädyttiin sitten pupuilemaan - ilman ehkäisyä :o/ - vaikka lääkäri kielsi. Ovulaatiokin oli (niistä kivuista ei voinut erehtyä) ja kypsymässä oli kolme munasolua. En oikeasti tiedä mitä ajatella, jossittelen vain päässäni. Entäs jos tärppää, entäs jos tärppää kaikki kolme (apua!!! mitä mä sitten teen???), entäs jos tärppäisikin vain yksi (eihän tässä sitten mitään hätää ole), tai kaksi (siitäkin vielä selvittäisiin) entäs jos ei ollenkaan - KAMALA PETTYMYS!

Kaikki tämä ajatustenmylläkkä - enkä ole edes raskaustestiä tehnyt!!

Pakko lähteä spinningiin polkemaan hikipäässä että saa nämä äänet hiljaiseksi.

Eikös se ole niin että se tapahtuu mikä on tapahtuakseen?

Ermeline kp 18/30-32

Vierailija
2/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti peukkuja, että yksi uimari pääsee perille :)

Minä tein maanantain kunniaksi raskaustestin ja tulos oli odotettu nega, nyt siis odottelen tätiä saapuvaksi kun en jaksa tätä epävarmuutta ja odotusta, toivottavasti alkaa pian, ettei taas tarvii piinailla ensi viikolla. Mitään haamun tapaistakaan ei näy, joten olen aika varma negasta ihan muutenkin, kyllähän joku haamujen haamu nyt ainakin olisi pitänyt näkyä jos olisi mitään mahdollisuuksia

tronada kp 30/28-30?????? ei mitään hajua oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samaa mieltä. Toivotaan, että tärppää. :)

Omaa napaa: Väsyttää kun juniori heräsi yöllä kolme kertaa... Itse asiassa on tehnyt sitä jo reilun vuoden verran. Pitäisiköhän viedä unikouluun? Joskus herää VAIN 2 kertaa, mutta yleensä on tuo kolme kertaa. Ei ole kertaakaan vielä nukkunut koko yötä putkeen. Siitä on ilmeisesti tullut tapa, että heräilee. Olen aika väsynyt tähän.

Pupuiltu on viikonloppuna pariin otteeseen. Nyt kp 14 tai 15/29. Ovisplussaa ei ole löytynyt vielä, ja ovistikut on loppu (huomenna varmaan?). En aio ostaa lisää. Jotenkin tympii ja väsyttää tämä homma vaikka on vasta yk 5 menossa... blaah!!!! Ei yhtään huvita enää puuhailla lisää. Ajattelin jättää tämän nyt tähän ja tärppää sitten jos tärppää. Ei vaan nyt yhtään innosta. Tänä iltana vielä kerran jos saan miehen petiin ja jos huvittaa, mutta muuten jää kyllä puuhailut tähän. En tiedä miksi mieliala on niin alhaalla... Tämä vesisade ja pimeyskö? Ainakin eilen jomotti kipeästi alavatsan oikealle puolelle ja rinnat oli kipeät. Jospa ovis olisi ollut jo eilen illalla... Mutta tällaisia fiiliksiä. Puhti vaan loppui. Ei sitä aina jaksa skarpata.

Hyvää viikon alkua! =)

Vierailija
4/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON : Eilen ja tänään on alavatsa ollut omituinen. Pakottaa ja koskee. Vatsakin hieman sekaisin. Meillä pupuilut onnistu aika huonosti viime viikolla ja voi olla et nää kivut on nyt sitten ovulaatiosta eli aika huonolle näyttää. Nyt on kyllä jo kiertopäivä 20/27-31. Kiertopäivänä 12 teki ihan älyttömästi mieli ja sainkin ;) ja mies myös(meillä kun se ei ole itsestään selvää) Niin kävi tälläkin viikolla keskiviikkona ja torstaina. Yritettiin mutta mies ei lauennut ja touhutipat ei kuulemma sisällä siittiöitä=( Ei kyllä pitäisi näin tarkasti itseään seurailla kun tuntuu että kipu vaan alavatsalla kovenee. Olen miettinyt ovulaatiotestejä. Onko jollakin niistä kokemusta? Kuinka ne siis toimivat? Niitähän menee ihan älyttömästi jos joka päivä pitää testata ja epäsäännöllinen kierto.

Voi apua en edes ollut tajunnut että kierto jo noin pitkällä.Kohta alkaa piinailu ja sitten taas kierto pitkittyy ja reissuun pitäisi lähteä kuun vaihteessa. Luulinkin ensin että on juuri silloin kuukautiset kun eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeen oli sen 30 päivää.Nyt kierto viimeksi 27. Kivahan se kyllä olis et johonkin asettuisi tuo kierto ja olisi säännöllinen. Ennen esikoista oli pitkät kierrot ja epäsäännölliset noin 42päivää.Sitten ennen kuopusta oli säännöllinen 32päivää.

Vierailija
5/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki kolmoskuumeilijat!

Eli, kolmatta kuumeilen, esikoinen jo teini ja seuraava nyt nelivuotias. Kolmatta kuumeiltu vajaa vuosi, jos kohta ei tärppää niin sitten tutkimuksiin.

Omaa napaa... kierrot heittelee 29-33 päivään joten ovista vaikea bongata. Nyt kuitenkin raskausmaisia oireita jo neljättä päivää, la testasin kuitenkin negan. Koska kannattaisi testailla uudelleen jos täti ei kaarra paikalle?

Vierailija
6/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan! Mikä kiertopäivämenossa? Kannattaa varmaan muutama päivä odotella. Itse tein kun kuopusta odotin tiistaina puhtaan negan herkällä testillä ja sitten lauantai aamuna näyttikin jo + =) Tyttö syntyikin sitten 10 päivää lasketun ajan jälkeen ja ei ollut yliaikaisen näköinen lääkäreiden mukaan eli usko että myös hedelmöitys oli tapahtunut myöhemmin.

Vierailija
7/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei prinsessa!

Kiertopäivät menee jo 38/ n. 30 tuntemukset on vaan niin " raskausmaiset" nyt jos täti kaartaa paikalle niin tiputaan korkealta.

Vierailija
8/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mitä olen kauhulla odottanut, mutta en todellakaan näin toivonut. Tänään olisi ollut laskettu aikani jos raskauteni ei olisi mennyt kesken viime kesäkuussa. Mielessäni kuitenkin ajattelin raskautuvani ennen sitä, ettei tuntuisi niin pahalta. Eilen vielä alkoi menkat, jotta maksimoisi tämän " ihanuuden" . Kohtu itkee, kuten sanotaan. Onneks töissä sen verran kiirettä, etten ehdi liikaa miettiä. Nyt ei ainakaan ole enää stressiä raskautua ennen tammikuuta..

Pahoittelut peipsulle keskenmenosta. Aika parantaa.. ja mahdollisesti uusi raskaus.

Emerline, kaikella on tosiaan tarkoituksensa. Katotaan, mitä teidän kohdalle on tarkoitettu.

Preinessat2: Mäkin aion ottaa ovistestejä taas vähäksi aikaa käyttöön. Netistä saa ihan kohtuuhintaisia, esim. mammaksi.fi. Niitä käytetään n.4-6 /kk. Testailen, vaikuttaako terolutit nyt ovikseen myöhentävästi mun kohdalla seuraavasta kierrosta alkaen.

Tervetuloa Möttönen123!

Mukavaa viikonalkua kaikille!

vuma yk 8, kp 2/28, terolutit 1. kierto

Vierailija
9/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin lääkärillä tarkistuttamassa, ettei munasarjaan paikantuva kipu johtunut kystasta tai jostain pahemmasta. Mutta ei, kaikki oli kunnossa! Mulla siis vielä kierukka ja kolmatta kuumeillaan jo kovasti, yritystä ei vielä olla aloitettu. Ehkä parin kuukauden päästä :)

Niin Ermeline! Mulla näkyi tänään ultrassa yhteensä 10(!) kehittymässä olevaa munarakkulaa ja lääkäri sanoi, että ihan normaali tilanne. Toisessa kierrossa niitä voi olla vähemmän ja toisessa enemmän. Mulla näkyi 5 kummassakin munasarjassa. Jos sulla näkyi 3 (muistanko oikein?) niin eihän se silti sitä meinaa, että tulee kolmoset tai edes kaksoset. Mutta onko se sitten vaan ihan eri juttu kun käyttää niitä hormooneja?

Vierailija
10/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin ihan samaa, että kuin tosissaan ottavat julkisella puolella, jos kolmatta ei kuulu... Minä olen ainaki nyt päässy aika hyvin julkiselta tutkimuksiin ja kait ne hoitaaki, jos jotain löytyy.

Itse vain mietin, että mihinkään varsinaisiin hedelmöityshoitoihin en enää lähde, jos vaivani on sellainen, ettei sitä vauvaa normaali petipuuhilla saada alkuun! Siis, terot ja clomit tms. voin ottaa vauhdittan vauvan alulle saamista, mutta siitä pidemmälle en ole valmis menemään.

Vierailija
11/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis viime viikon tiistaina gynellä, jossa näkyi keltarauhanen ja kohdun limakalvo paksu, siis loppukierto menossa. Lääkäri sanoi, että voi olla että olen raskaana, jolloin mitään tutkimuksia ei voi tehdä kun on keskenmenon riski, joten otettiin hcg-verinäyte, joka oli 0,2, eli erittäin negatiivinen. (Harmitti, tietysti...) No, koska menkkojen pitäis alkaa ihan kohta, niin aloitetaan tutkimukset kierron alusta, jotta näkee miten esim. veressä hormoonitasot vaihtelee kierron eri vaiheissa, ja ennen ovista pitäis tehdä joku biobsia-tutkimuskin. Nyt sitten odotan sitä tätiä kylään, että lähtis tämä prosessi liikkeelle, niin mitään ei tapahdu! Ei minkäänlaisia menkkatuntemuksia, ei vähäisintäkään tuhrua, ei mitään... Ja huomenna jo viikko siitä lääkärikäynnistä! Joka vessassa käynnillä pyyhin monta kertaa, josko vaikka jotain jo tulis, mutta ei... Nyt kun kerranki sitä tätiä odottamalla odottaa, niin sitten se jää jonnekin... Mä olen jotenkin niin kireänä koko ajan ja tiuskin joka asiasta (pms-oireita?!). Tämä on niin raivostuttavaa! Mun pää ei jaksa olla enää tässä kropassa, joka tekee tahallaan kiusaa... :/

Vierailija
12/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi75:

Itse vain mietin, että mihinkään varsinaisiin hedelmöityshoitoihin en enää lähde, jos vaivani on sellainen, ettei sitä vauvaa normaali petipuuhilla saada alkuun! Siis, terot ja clomit tms. voin ottaa vauhdittan vauvan alulle saamista, mutta siitä pidemmälle en ole valmis menemään.

Mä oon ajatellut ihan samoin. Tuntuis aka hassulta hoitoihin mennä, kun noi kaksi tuossa pörrää. Ja jotenkin tuntuu että kyllä se vielä tärppää, siihen vaan menee ehkä vähän kauemmin tällä kertaa... ja minä kun olen maailman kärsimättömin ihminen!

Pitäisi osata nauttia sitä mitä on eikä haikailla sellaisten perään mitä ei ole!

-marga kp 33/31-ikuisuus

Vierailija
13/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rhanna: Niin en tiedä onko se nyt niin tavatonta että useampi kehittyy, mutta kyllä lääkäri aikamoisen saarnan piti - mitä riskejä kolmosraskauteen sisältyy. Ja mä ajattelin, itseäni lepytelläkseni, että tuskinpa ne kaikki hedelmöittyy/kiinnityy - jos nyt ees yksi.

marga/mimmi75: Mä en ole kertaakaan raskautunut ilman clomifenin auttavaa voimaa. Mulla on PCO tai itseasiassa ei ole, vaan joku samankaltainen hormoonihäiriö. Anyway. Siksi me päädyimme menemään klinikalle nyt kolmattakin yrittämään. Mutta on siinä eroa, yrittääkö ensimmäistä vai kolmatta - en tunne itseäni " lapsettomaksi" vaikka klinikalla käynkin ja siten pettymys ei ole NIIN karmiva kuin esikoista yrittäessä. Mutta toki ymmärrän teidän ajatukset, itsekin pidin melkein vuoden tauon - kun en vain jaksanut jatkuvia pettymyksiä ja olin varma ettei enää ikinä! Mutta tässä sitä taas ollaan - tsemppiä teille!

vuma: Mä tiedän just miltä sinusta tuntuu! Viime toukokuussa piti olla meidän kolmannen la, mutta kesken meni. Päivämäärä oli kuin polttomerkitty mun mieleen. Asiaa pahensi että tuttavaperheellä oli la samana päivänä ja saivat kuin saivatkin vauvan syliin. Mutta siitä selviää - mä pidin yksinäni pienen " muisttilaisuuden" jotta sain surra surut pois.

Tsemppiä kaikille ja hirmuisesti plussatuulia!!

Vierailija
14/64 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin yksin pienen enkelini muistohetken jo jouluna ja kävin viemässä 2 kynttilää mummoni haudalle. Onneksi järki voittaa jo suurimmaksi osaksi, mutta kyllä se vaan edelleen tuntuu vaikealta ottaa vastaan vauvauutisia lähipiiristä. Vaikka enhän mä ole edes lapseton! Naiselle se pieni taimikin on jo todellisuutta: sitä ehtii miettiä jo kaikki käytännön asiat vauvantuloa varten, vaikka hädintuskin on plussan saanut testiin. Niin kuin hyvin tiedätte.

No, mutta on lopetettava tää synkistely.

Plussatuulia kaikille ja pupuiluintoa! Mä lähden nukkumaan.

vuma

Vierailija
15/64 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli on nyt jotenki niin herkkänä... En tiedä, onko tämä väsymystä vai mitä! Tai sitten jotenkin on niin kova tuo vauvan kaipuu. Heräsin tosi aikaisin enkä enää vaan saanu unta (vapaapäivä), lapset nukkuu vielä ja tulin tänne koneelle. Luin tuolta synnytyspuolelta niitä juttuja ja ihan valtoimenaan pillitän tässä koneen äärellä! Tää ei ole ollenkaan normaalia mulle... Ihan samoin herkistelin raskausaikoina.

Lisäksi mulla on nyt eilisillasta asti ollu tosi etova olo ja palelee koko ajan. Varmaan olen tulossa kipeäksi... Raskaana mun siis ei pitäis olla (alan jo epäillä gynen ammattitaitoa!), mutta tätiä ei ole edelleen näkyny, ei mitään tuhruakaan, eikä ole menkkatuntemuksiakaan... Raivostuttavaa! On jo viikko siitä lääkärikäynnistä, ja silloin sano että luultavasti ihan lähipäivinä alkaa...

Mimmi75, 38/35-??.kp, 3.yk

Vierailija
16/64 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on nyt sitten kp 34 ja turhautuminen! Testiä en ole tehnyt, kun ei ole mitään oireita enkä usko plussautuneeni; lähinnä sen voisi tehdä varmistuakseen että voi aloittaa terot ettei kierto taas veny älyttömän pitkäksi.

Välillä toivo nostaa päätään että jos sittenkin... mutta miksi se nyt olisi tärpännyt kun ei ennenkään!

Mutta nyt töihin! Tsempit kaikille!

Vierailija
17/64 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

möttönen(?) Hyvinhän noita päiviä jo sinulla on. Yksi mitä voisit miettiä et kävisit sitten tk:ssa tekemässä testin.

ON: koskee alavatsaan! Auts! ei oo yhtään kivaa. Viime yönä valvoin klo 3 asti =( en nyt pelkästään vatsakivun takia mut kyllä sekin vähän mietitytti. Vatsa on turvonnut ja pari päivää oli hieman sekaisin. Hieman vihloo ja pakottaa. Viikonlopusta asti ollut ihan omituinen. Oisko sitten ovulaatio? Koskaan ei oo mitään tällästä ollu. Kuinka kauan tuo ovulaatio kipu sitten kestää jos on sitä?Eikä yhtään tee mieli =( eli tässä taisi tämäkin kierto mennä ohi.

Viikon päästä alkaa sitten jännitys vaikka ei toisaalta ole mitään jännitettävää.

Kp 21/27-30

Vierailija
18/64 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuumeilijat! Olen myös jo kahden ihanan lapsen äiti ja nyt kolmas olisi haaveissa. Kuopuksemme on 7kk ja esikoinen reilut 3-v. Olen nyt saanut miehen kanssa puhuttua kolmanne lapsen saamisesta ja hänkin on valmis (halusi ennen vain kaksi lasta).

Esikoisen kohdalla kuukautiset alkoivat täysimetyksestä huolimatta heti, mutta nyt eivät ole vielä alkaneet vaikka kiinteisiin on jo siirrytty pari kuukautta sitten. Imetän siis kyllä vielä useita kertoja vuorokaudessa ja maitoa tulee valtavasti. Miten teillä muilla on ollut menkkojen alku kakkosen kohdalla, eli onko ollut eroa esikoiseen verrattuna?

Nyt tuntuu, että kolmas lapsi olisi niin tervetullut pienellä ikäerolla. Mieheni on minua yli 10-vuotta vanhempi, joten nyt tai ei koskaan. Itse täytän 28 tänä vuonna. Lisäksi menetin työpakkani toisen raskauden vuoksi ja kotiäitiys on niin ihanaa, joten hyvin viihtyisin vähän pidempäänkin kotona hoitamassa omia rakkaita lapsia:)

Tässä esittäytyminen, joka oli tosi omanapaista tekstiä, sorry!

Mutta ei muuta kuin plussatuulia!

t.äiti04ja07

Vierailija
19/64 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin välillä puhelimessa, niin ei onnistunutkaan. Pitää kirjoittaa uudestaan.

Vuma: lohtuhalit myös täältä! :( Itse kaksi keskenmenoa kokeneena tiedän tunteen. Meilläkin olisi eka syntynyt tammikussa 4 vuotta sitten ja kyllä se tuli mieleen kun laskettuaika olisi ollut. Ja toisen keskenmenon kanssa olisi ollut eka ultra 6.7.´04 ja meni kesken ennen sitä ja miehen siskon poika syntyi samana päivänä (eli 6.7.). Kyllä silloin oli surullinen olo ja sitä mietti, että miksi ?!? Ja jollain tavalla olin myös katkera kun toiset vaan saa lapsia, mutta me ei (oli jo miehen siskon 3. lapsi). Mutta kaksi vuotta meni ennen kun esikoinen tärppäsi. Mutta ei sitä auta kun vaan yrittää uudestaan.

Omaa napaa: Eilen puuhailtiin vielä. Tänään olisi varmaan ollut ovis, mutta en jaksa enää (vatsa on ihan älyttömän turvoksissa..). Jos nyt ei tärppää, niin ei sitten. Toisaalta hommailtiin kolmena päivänä peräkkäin, joten siittiöiden määrä laski päivä päivältä. Mutta ei ollut mahdollisuutta joka toinen päivä-tahtiin.

Tsemppiä kaikille!

kp 25 tai 26/28-29, yk 5.

Vierailija
20/64 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit menkoista synnytyksen jälkeen... Mulla esikoisen jälkeen menkat tuli alle 2kk synnytyksestä, mutta toinen oli 8kk kun menkat alkoi. Ja molempia imetin suht pitkään ja kummallakin kerralla tuli hyvin maitoa.