Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*¨*¨* 3-kuumeilijat viikko 3 *¨*¨*

14.01.2008 |

Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Huoh, pelkäänpä että kierto venyy taas pitkäksi, nyt kp 33 eikä tädistä tietoakaan. Viimeksi kierto oli 49 pvä... ei kivaa. Jos tämäkin kierto venyy aloitan kyllä ne terolutit. Jotenkin vain olen vierastanut että pitäisi alkaa hormoneja popsimaan, kun kaksi lasta on ihan luomukonsteilla saaneet alkunsa. Nyt jo vuosi yritetty...

Peipsulle pahoittelut km:stä! Kyllä se siitä taas tärppää uudestaan...

mp3: kauanko olette kolmosta yritelleet?

Mimmille tsemppiä tutkimuksiin!

Muuten: alkavatko julkisen puolen lääkärit edes selvittelemään jos kolmatta lasta ei kuulu? Olen ymmärtänyt että jos on kaksi lasta niin julkinen puoli ei rahoita kolmannen ' tekemistä' . Kokemuksia?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että toisilla on onnistunut raskautuminen heti km:n jälkeen, mutta onpa meitä monia, joilla ei -tai siis on onnistunut, mutta mennyt taas kesken. Nykyisellä järjellä pitäisin keskenmenon (olkoonkin alussa, niin oli minullakin!) jälkeen taukoa kierron verran. Mulla meni kesken ennen esikoista tuulimuna n. rv 6-7 (tuli ulos itsestään, ei tarvinnut lääkkeitä tai kaapimista) ja tulin heti raskaaksi. Meni kesken sekin ja lääkäri piti hirmu saarnan siitä, että kroppa ei välttämättä jaksa tuollaista, eikä kohtu toisin sanoen ole valmis uuteen raskauteen. Ja on pidettävä ainakin yksi kierto taukoa.

Toisen keskenmenon jälkeen pidettiin taukoa itseasiassa parikin kiertoa ja sitten taisinkin tulla raskaaksi ihan onnistuneesti (olin muuten ihan varma silloin, etten taatusti " raskaudu" ilman hoitoja).

Vierailija
42/64 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai voi olla vielä mitään raskausoirettakaan mutta mä nukun, nukun ja nukun. 11tuntia yössä ei riitä, aamulla tooosi vaikee nousta ylös. Nukahdan melkein istuilteen. Auton rattiin en uskalla, edellisen kerran piti puolen tunnin ajon jälkeen nukkua puol tuntia autossa ennenkun uskalsi ajaa!

Se siitä, lapset tappelee..

huitshapeli kp19/26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus äiti 1983, voin kuvitella miten ikävältä tuntuu km:n jälkeen ja kuinka korkealta sitä putoaa! Pahoittelut:(

2poj@näiti: tuntuu, että nyt on kummia flunssia tosiaan liikkeellä. Itsellä kanssa kurkku ollut jo outo joulukuun puolesta välistä lähtien. Jatkuvasti tosi kova kipu toisella puolella kurkkua, sit se kohta vaihtuu toiselle puolelle (sen tuntee!). Nyt taas ollut muutama päivä ok kurkku, mut sit taas varmaan kohta kipee. Näin on edennyt jo yli kuukauden! Mitä lie. En kuitenkaan ole viitsinyt mennä lääkärille, kun itsekin pystyn katsomaan, että kurkku ei eden punoita. Hei mun piti kysyä sulta myös lapsista pienellä ikäerolla, eli miten alku sujui ja paljonko poljillesi tuli ikäeroa? (alle 2-v?) Mulla siis nyt 7kk vanha poika ja haaveilen vielä yhdestä vauvasta, mut haluisin kuulla miten ootte pärjännyt pienellä ikäerolla. Niin ja esikoinen siis 3v.

Hyvää pian alkavaa viikonloppua;)

Äiti04ja07

Vierailija
44/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään ollut taustalla. Meillä on -03 ja -04 syntyneet tyttäret (ikäeroa 1v8kk). Itse olen kuumeillut kolmatta jo muutaman kuukauden. Mies haluaa aloittaa yrittämisen vasta kesällä, kun talonrakennusprojekti on (toivottavasti) paremmalla mallilla. Ehkäisynä meillä on keskeytetty yhdyntä ja minä elättelen joka kuukausi ihmettä, että olisin kuitenkin tullut raskaaksi! Vuoden vaihteessa mies " lahjoitti" yhden simppaparven ja laskeskelin, että ovulaatio olisi ollut niihin aikoihin. Tunsin jo kaikki mahdolliset raskausoireetkin ja täti piti hullua jännityksessä toissapäivään asti. Nyt minulla olis kova tsemppi päällä laihduttaa mahdollisimman paljon kesään mennessä. Ylipainoa on kertynyt noin 25 kg...

Vauvakuume on kova, päällimmäisenä mielessä koko ajan... Viihdyin kotona kotiäitinä ja haluaisin hoitaa omat lapset kotona. Nyt on kuitenkin käytävä muualla töissä, laihduttava ja toivottava, että meille vielä vauva suodaan. Eihän kesään niin pitkä aika enää ole ;).

Vierailija
45/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tänään viikon viimeinen " iltavuoro" . Viikko on tuntunut todella pitkältä. Olen tämän viikon kamppaillut itseni kanssa, ollakko raskaana vai ei. Alkuviikosta olin jo menossa ostamaan testiä mutta en ehtinyt. Keskiviikkona olin varma että täti tuli paikalle. Työpaikan vessassa melkein kyynelehdin. Eli ke ja to vain vaaleanruskeaa tuhrua ja nyt täysin loppu. Olisko niin että kierto venyi ja ovis olikin uutenavuotena eikä jouluna... nyt kuumeisesti mietin koska testaisin, oireita on kyllä. Mukavaa viikonloppua kaikille, palailen koneen ääreen vasta maanantaina.

möttönen

Vierailija
46/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojilla ikäeroa 1v2kk. Toinen lapsi tuli vähän niinkun " yllätyksenä" . Ei pitänyt niin aikaisin, mutta näin vaan kävi enkä ole katunut. Ja en tiedä miksi, mutta neuvolassa sanottiin, että myöhemmin ei ehkä olisi tärpännyt. En tiedä sitten mihin vetosivat.

Mutta täytyy sanoa, että ensimmäiset 10kk-1v. olivat rankkoja. Mies oli töistä paois pari kk ja oli apuna, en muuten varmaan olisikaan jaksanut. Toinen oli 2kk ikään asti koliikkivauva. Mutta sitten kun 1v:n rajapyyki oli ohitettu alkoi helpottaa. On varmaan yksilöllistä, mutta meillä näin.

Omaa napaa: 1,5-vuotias valvotti taas lahjakkaasti viime yönä... Täytyy varmaan viedä hänet lääkäriin. Epäilen että on korva kipeä. Tai sitten vatsa.

Tämä on varmaan jo yliampuvaa, mutta eilen haistoin kaikki tuoksut hirveän voimakkaasti. Vieressäni yksi tuttu nainen söi manksikkapurkkaa ja haju ärsytti minua ja luulin, että hänellä on jotain hedelmäistä hajuvettä. Hajuaisti ihan sekaisin?? :) Ja kun mies tupakoi ulko-oven luona, niin senkin haistoin sisälle asti. Outoa... Ja hiiva pääsi taas yllättämään. :/ Eilen illalla vatsaa jomotti tosi kipeästi kun istuin. Tuli vaan se endoepäily mieleen... :( Kp 18 tai 19/28-29.

Hyvää viikonloppua kaikille! =)

Vierailija
47/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoittelut äiti1983 sekä muut, jotka ovat joutuneet pahasti pettymään.

Aamulla kirjoitin tooosi pitkän tekstin kaikenlaista ja se sitten katosi OK:n painamisen jälkeen jonnekin nettiavaruuteen... =/ Nyt en enää edes muista mitä siihen kirjoittelin. Raivostuttavaa. Lyhyesti tällä kertaa, jos sitten ei katoaisi.

Onneksi lähden parin viikon päästä töihin, niin helpottaa tämä raskautumisen ajattelu ja piinaviikkojen piina. Tai kai sitä työn ohessakin sitten pystyy miettimään jos jonkinlaisia aatoksia. Nyt olen ruvennut miettimään, että mitähän tuo työnantaja tuumaa, jos raskaudun tässä paikkoin. Tosin en sitä kyllä heti kerro, mahdollisimman myöhään vasta. Ja mitäpä tuo oikeasti kenellekään kuuluu montako lasta me tehdään ja millä aikataululla. Ja oikeasti kerron teille mun ihan oman salaisuuden: mä haluan neljä lasta! Mieskään ei vielä tiedä sitä =)

ON: rinnat on kipeet, niinku aina ennen menkkoja, muuten ei mitään ei niin yhtään mitään

yrttimaaria 28/27-33

Vierailija
48/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin vahva olo et oon raskaana mut sehän johtuu vaan siitä et tästä kierrosta myös mies alkoi potea vauvakuumetta. Tai oli ainakin valmis oikein yrittämään ;)

Sitten vähän ikävä ja nolo vaiva. tuli ulommaiseen häpyhuuleen joku kipeä patti. On sormenpään kokoinen. Jostain luin et voi olla finni/joku tulehtunut rauhanen. Ja moni siihen ottanu antibioottikuurin. Ei kai auta kun lääkäri tilata alkuviikosta.Kipee kyllä on.

Mahaa taas nippailee.On niin helppo kuvitella/tuntea näitä oireita kun on en pari kertaa oikeasti jo kokenut. välillä jopa tuntuu että joku potkii vatsassa =)

Testit tuli tänään ja yritän kyllä venyttää tekoa mahdollisimman pitkään. Ehkä viikon päästä voi sitten testailla tai tietenkin vielä parempi jos sitten vasta loppukuusta. Saa nähdä maltanko odottaa niin pitkään. Ajattelen niin että eihän se vauva sieltä minnekään katoa vaikken testaakaan ja jos taas en ole raskaana niin kyllä ne kuukautiset sieltä alkaa.

Mites muilla? Kävin tuolla syysunelmissa lukemassa ja siellä monella jännät paikat. Miullakin on maha ihan turvoksissa ja se ei ole kamalan kivaa kun yritän laihduttaa=( siitäkin olen nyt yhden oireen sitten keksinyt eli molemmissa raskauksissa on heti alkuun tullu +2kg. Nyt laitan toki osaksi joulunkin piikkiin mutta silti takaraivossa on ajatus että olen raskaana.Näillä petipuuhilla se vaan taitaa olla mahdottomuus=(

24/27-30

Vierailija
49/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tero-kierto on sen pituinen, minkä pituiseksi lääkäri sen sulle määrää. Eli jos se on määränny syötäväksi teroja kp.15-25, niin sitten kun on kaks välipäivää, menkat alkaa 28.kp. Ne sisältää keinotekoista keltarauhashormonia, jota käytetään aika moneen gynen vaivaan; murrosikäisten kuukautisten käynnistämisestä vaihdevuosioireisiin asti! Yksi sen käyttöaiheista on kiertojen tasoittaminen; oli ne sitten liian lyhyitä tai liian pitkiä.

Sulla luultavasti lääkäri epäilee, että luteaalivaihe on liian lyhyt munasolun kiinnittymiseksi (mikä kai on yleinen vaiva lyhyissä kierroissa). Siis, että vaikka munasolu hedelmöittyis, niin sun menkat alkaa liian aikaisin, jotta se ehtis kiinnittyä. Nyt sitten teroilla sinun kierto pidennetään ja samalla ovulaation jälkeinen aika pitenee. Alkukierronhan sä olet omalla hormoonitoiminnalla, joten jos ehdit ovuloida ennen terokuuria, niin raskautuminen on hyvin mahdollista, jos vaan pupuilette oikeaan aikaan... :)

Itselläni terot alkaa kans ens kierrossa. Oma vaivani on päinvastainen, eli kierrot tosi pitkiä ja epäsäännöllisiä... Minä en omilla hormoonikierroillani ehdi ovuloida ennen tuota 15.kp, joten aika epätodennäköistä että seuraavaan kolmeen kiertoon meille ainakaan tulis mitään vauvauutisia...

Vierailija
50/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon!

Vierailija
51/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Joko olet vihdoin testannu?!?!?! [/color]

Vierailija
52/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa kaikella on tarkoituksensa... Voimahaleja!!!!!

Vierailija
53/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tää ihan syvältä...mutta eipä tässä itkut auta, vaikka kokoajan itkettääkin! Mutta ainakin olen pirun ylpeä itsestäni; koska kun plussasin sillon viime viikon alussa niin lopetin samontein tupakanpolton, ja olen pysynyt ilman tupakkaa viekäkin kaikesta huolimatta! Ainakaan ei tarvii seuraavasta mahdollisesta tärppäyksestä murehtia sitä. Eikä painonnousua sen myötä...nyt mulla on mahdollisuuksia pari kiloa tiputtaakin kun tuli tässä lisää...niin on sitten hyvä lähtökohta!

Teille kaikille plussatuulia kovasti! Kyllä mäkin tässä alan heti uuden yrityksen kun vaan suinkin mahdollista!

Äiti1983 yk 2 kp ????????

Vierailija
54/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minäkin sain viestini katoamaan. Yritetään uudelleen.

Tsemppiä äiti1983! Mulla oli km joulukuun puolivälissä. Kävin ultrassa ja kohtu oli tyhjä ja lääkäri sanoi, että saa heti yrittää. Tosin sanoi, ettei todennäköisesti tärppää ennen menkkoja. No, menkat tuli kuitenkin sitten ja kovin outoina: täysin kivuttomat ja pitkät. Menkat alkoi 26 päivää km-vuodon jälkeen.

Saa nähdä, miten nyt käy.

Peipsu yk 3 kp11/24-27 noin ja lapset vajaa 2 ja vajaa 4

Vierailija
55/64 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi kolmosesta haaveileva. Esikoinen on lähdössä syksyllä kouluun ja nyt kuun alussa otettiin kierukka pois. Pelottaa, että emme tule saamaan kolmatta lasta, koska stressaan aivan liikaa. Kaksi ensimmäistä ovat tulleet tosi rennolla asenteella. En ole miettinyt ovulaatioita tai mitään ja olen tullut raskaaksi nopeasti.

Tuntuu, että tällä hetkellä mietin vaan just ovulaatiota ja raskautumista jne. Nyt minulla on viime päivinä ollut todella omituista alaselän kipua. Mietin, että voiko tämä olla merkki raskaudesta. En kylläkään ole kuullut sellaisesta oireesta alkuraskaudesta ennen. Tajuan olevani ihan hassu, mutta en vain voi itselleni mitään.

Eli täällä on myös yksi höyrypäinen haaveilija.

Vierailija
56/64 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möttönen123 jännään myös miten sun testauksessa kävi...

Eilen oli maha tosi kipee ja tänään ne mun odottamani menkat vihdoin alkoi. Siinä menikin nyt tälläkertaa yli 7kk synnytyksestä. Hassua, esikoisesta kun ne alkoi melkein heti. En siis ole ikinä ollut iloinen menkkojen alkamisesta, hassua et nyt olen. Voi siis olla enemmän mahdollisuuksia raskautua. Tosin olo ei ole parhain, vuodan aina paljon ja mahaa särkee.

Imetän melko paljon edelleenkin, joten täytynee myös tarkkailla miten säännölliset kierrot nyt tulee. Miten muuten maidontulon käy, jos raskautuu? Onko jollain tullut maitoa yhtä paljon kun ennen raskautumista? Meidän pallero kun ei juo muutakun tisumaitoa.

Peukut pystyyn, näytti siltä että muutamilla tuo testauksen raja lähenee ja oireitakin tuntui olevan:)

Äiti04ja07

Vierailija
57/64 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pinoa ja jäin miettimään onko se täti kurvannut paikalle vai oletko gynen mielipiteestä huolimatta raskaana?

Voimia sinulle, oli tilanne mikä tahansa -Toivon tietysti parasta:)

t.äiti04ja07

Vierailija
58/64 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka sai kyytiä jo viime vuoden puolella, yksi ovulaatio ollut ja kuukautiset eivät ole alkaneet.. Rintoja nipistelee, mutta testiä ei ole vielä tehty.

Olisiko se taas näin helppoa, 2 ensimmäistä tärppäsi myös heti.

Onnea kaikille yrittäjille! :)

Vierailija
59/64 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan sellainen tunne et jotain valuu alushousuihin. Ja kun vielä laskeskelin tuolla ovulaatiolaskurilla kierron 27-30 hedelmöittymishetket niin ei kyllä mennyt ihan yksiin meidän petipuuhien kanssa tai sitten siittiöiden olisi pitänyt elää 4 päivää ja olla tuo lyhyt kierto. No seuraavassa kierrossa otan kyllä nuo ovulaatiotestit käyttöön eka kertaa elämässäni. Jännä nähdä et miten ne sitten toimii.

Oikealla puolella edelleen jomottelee ja pahimmat kivut oli siis viikko sitten. En voi edes olla pitkään oikealla kyljellä kun alkaa jotenkin nivusiin/ alavatsaan koskemaan.

Olen jo miettinyt sitäkin että jos testais yhdellä ovulaatiotestillä mahdollista raskautta. Viikkoja olis nyt sen 3-4 jos olisin raskaana. Yövuorot taas alkaa joten tiistai aamuna voisi sitten mahdollisesti testata kun tulee kuitenkin töissä käytyä vessassa. Tai miksei sitten vastaavasti kun herää yövuoron jälkeen.Kai se olisi sama?

Jännittävää jännittävää... Jotenkin vaan ikävän " valuvaolo"

25/27-30

Vierailija
60/64 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ihan kypsänä... Ei tätiä ja raskaustesti näytti torstaina negaa! Tämä on niin syvältä :/