Pakko vinkata aloitteleville Body Pump -kuntoilijoille!
Vaikka kuinka tekis mieli treenata heti täysillä, ottakaa ensin pienet painot ja opetelkaa tekniikka. Terveytenne vuoksi. Kiitos!
Kommentit (7)
Olen itse harrastanut pumpia noin seitsemän vuotta ja nähnyt monenlaista - myös omalla kohdalla. Toisten tekniikka ei minua häiritse, mutta omia puutteita pyrin aktiivisesti korjaamaan. :)
Monessa liikkeessä aloitin samoilla painoilla, joita nytkin käytän, mutta tekniikka oli puutteellinen huolimatta siitä, että kokemusta oli jumpista ja hieman saliltakin ennen pumpin aloittamista. Liikeradat jäivät usein vajaiksi eikä keskikroppa pysynyt kasassa. Tein liikkeet liian nopeasti, jolloin treenistä ei saanut kaikkia tehoja irti.
Pelastuksena oli erinomainen ohjaaja, jonka selkeät neuvot auttoivat korjaamaan tilannetta. Muutama vinkki:
- Älä kiirehdi. Jos teet liikkeen siten, että uusi toisto alkaa heti, kun edellinen päättyy, ellei toisin ohjeisteta.
- Pidä keskivartalo kontrollissa, mutta älä vedä vatsalihaksia luonnottoman tiukalle. Maastavedossa selän/takapuolen kuuluu olla " ankkamainen" , vaikka keskivartalo olisi kontrolloitu.
- Tee toistot suurilla liikeradoilla oman liikkuvuutesi rajoissa. Kokeile, miltä tuntuu tehdä kyykky siten, että kyynärpää hipaisee jokaisessa toistossa reittä. Päästä kädet suoraksi (ei lukkoon) hauiskäännöissä.
Lisää..? :)
www piste lesmills piste com ja siitä sitten oikea laji oikealta!
Piti olla: Tee liike siten, että... :)
Vierailija:
- Älä kiirehdi. Jos teet liikkeen siten, että uusi toisto alkaa heti, kun edellinen päättyy, ellei toisin ohjeisteta.
Mitä väliä sulle on sillä, miten toisen pumppaamisen aloittaa? Jos tunnilla häiritsee epäpuhtaat liikeradat tms. niin sulla ei varmaan itselläsi ole tarpeeksi haastetta painoissa.
Olen itsekin joskus laittanut liian isot painot eikä hyvää seuraa. Saati sitten kun tekniikka huono ja liikaa painoa, voi vaikka selkä venähtää. Mutta eihän av:llä saa sanoa, tai joku älähtää heti mestaroijaksi!!! ap
moni vaikkapa aiemmin salilla käynyt haksahtaa herkästi salipainoihin kun ei tiedä Pumpissa toistoja on ihan eritavalla eikä välillä istuskella ja huilailla.