Moni on lähtenyt huonosta työpaikasta, vaikkei se ole "järkevää"?
MInä päätin näin, vaikka työpaikat tällä alueella ja tässä taloustilanteessa ovat kiven alla. En vaan nähnyt enää muutakaan vaihtoehtoa.
Kommentit (26)
Nythän on parempi tilanne kuin 10 vuotta sitten ainakin yleisellä tasolla.
Niinpä, tuollaisia mietin itsekin. Ikääkin on niin paljon, että työllistyminen uuteen paikkaan ei kovin todennäköistä. Mutta toisaalta kuka elää elämäänsä todennäköisyyksien mukaan? Pakko kyllä sanoa, että itse olen tehnyt juuri niin, kun olen pitänyt tiukasti kiinni nykyisestä paikastani, koska "tällä alalla ei ole juurikaan avoimia työpaikkoja ja kaikkiin paikoihin on pitkät jonot koulutettuja ja innokaita".
Lainausmerkit, koska olen kuullut tuon lauseen niin monta kertaa ja hoen sitä itsekin.
Noin 8v sitten sanoin itseni irti sairaanhoitopuolelta vakituisesta työpaikasta ja kouluttauduin aivan eri alalle. Täällä olen viihtynyt reilu 5v enkä päivääkään ole katunut vaihtoa vaikka omat ongelmansa ilmapiirin kanssa täälläkin on.
Täällä myös mietinnässä nämä työasiat huonon työilmapiirin vuoksi... Tosin olen tehnyt vain sijaisuuksia ks. paikkaan, jotta hoitotuen lisäksi jotain jäisi elämiseen. Nyt kuitenkin työpaikalla lomien jälkeen ja muutosten jälkeen työilmapiiri todella tulehtunut. Annoin palautetta asiasta aika suoraan muutamalle työntekijälle, sillä itseäni todella huolestuttaa se, ettei huonoon työyhteisöön saada enää sijaisia sillä he saavat myös tuta olevansa ulkopuolisia ja heihin voi purkaa pahaa oloa. Itselleni hyvinvoiva työyhteisö on todella tärkeä jossa arvostetaan ja luotetaan työkavereihin erilaisuudesta huolimatta ja perehdytetään uudet työkaverit hyvin sekä ymärretään, että on monta tapaa hoitaa ja tehdä monet asiat. Ihmettelen kyllä tätä aikuisten ihmisten kyvyttömyyttä luoda hyvä ilmapiiri, jossa uskalletaan kuitenkin sanoa oma mielipide. Tuntuu välillä, että aikuiset työssäkäyvät ovat kitiseviä, narisevia, toisia syytteleviä ja kontrolloivia pikkulapsia, jotka ryhtyvät martyyreiksi jos asiat eivät mene juuri niinkuin itse haluaa. Naisvaltaisella alalla tosiaan tämä työpaikka, jossa huono ilmapiiri. Voi olla, ettei palautteen antamisen jälkeen kyllä tarvitsekkaan montaa vuoroa sieltä toivoa, jos asia otettiin negatiivisena arvosteluna. Varsinkin näin puoliväsyneenä äidinraatona nämä hyvinvointiasiat ovat omalla kohdallani vain tulleet tärkeämmiksi ja ylimääräinen draama ha negatiivisuus vaikuttaa hyvin herkästi. Ehkä vielä jossain on se työpaikka olemassa jossa myös työntekijät voivat hyvin.
Kurjaa kuulla että niin monella on kamala työpaikka.
Itse olen ollut vasta 2,5 vuotta saman firman palveluksessa ja pienillä tunneilla, mutta olen aivan totaalisen loppu. Loppu siihen ilmapiiriin, siihen että koko ajan tulee uudet pomot uusine sääntöineen, siihen miten selän takana puhutaan pahaa tai valehdellaan ja kasvotusten vaan hymyillään ja halaillaan, kuinka jatkuvasti kyykytetään, etkä saa koskaan kuulla kelpaavasi, pelkkiä moitteita. Siis kunnon kulissityö. Erikoistehtävissä olevat ja muutamat pomot viihtyvät, muut saavat olla miten jaksavat.
Ei meinaa jaksaa hakea uusia töitäkään, kun suuri osa vapaa-ajastakin menee potiessa pahaa oloa työstään.
Jos vaihtaisin työpaikkaani, niin se olisi työilmapiirin vuoksi. Tällä hetkellä ei ole mahdollista.