Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luulette että montako paikkaa kukin puolue saa eduskuntavaaleissa 2027?

Vierailija
01.05.2023 |

Oma veikkaukseni:
Sdp/ 40 paikkaa
Keskusta/ 39 paikkaa
Perussuomalaiset/ 37 paikkaa
Kokoomus/ 37 paikkaa
Vihreät/ 16 paikkaa
Vasemmistoliitto/ 14 paikkaa
Rkp/ 9 paikkaa
Kristillisdemokraatit/ 5 paikkaa
Liike Nyt/ 3 paikkaa

Ennustukseni saa vapaasti haastaa! :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/10 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voitte myös laittaa mitä arvelette hallituspohjaksi. Minulla näyttäisi tulevan jälleen Sdp + Keskusta + Rkp + Vasmmistoliitto + Vihreät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voitte myös laittaa mitä arvelette hallituspohjaksi. Minulla näyttäisi tulevan jälleen Sdp + Keskusta + Rkp + Vasmmistoliitto + Vihreät

Tuo olin siis minä ap. Mutta eihän se toteudukaan. Keskusta ei enää lähde siihen pohjaan mukaan.

Ap

Vierailija
4/10 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuuspuolue, jos on enää olemassakaan silloin, Vkk, Vapauden liitto ym. 0

Vierailija
5/10 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vähän samalla tavalla kuin sipilän oikeistohallituksen jälkeen. Vasemmistopuolueet nostaa kannatustaan. Suurin häviäjä ei olekaan keskusta vaan tällä kertaa kokoomus. Myös Perussuomalaiset häviää vähän paikkoja. Perustan siis nämä ennustukset siihen oletukseen että, Suomeen muodostetaan hallitus kokoonpanolla: Kokoomus, Perussuomalaiset, Kristillisdemokraatit ja Rkp

Vierailija
6/10 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy vähän samalla tavalla kuin sipilän oikeistohallituksen jälkeen. Vasemmistopuolueet nostaa kannatustaan. Suurin häviäjä ei olekaan keskusta vaan tällä kertaa kokoomus. Myös Perussuomalaiset häviää vähän paikkoja. Perustan siis nämä ennustukset siihen oletukseen että, Suomeen muodostetaan hallitus kokoonpanolla: Kokoomus, Perussuomalaiset, Kristillisdemokraatit ja Rkp

En sanois näin

Vierailija
7/10 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus 1

Persut         2

RKP             0

Vihreät       1

Kepu           0

SDP          138

Vasem.    55

KD            3

Vierailija
8/10 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä lista ap:ltä, mutta minä näkisin muutamia eroja siihen.

Demareilta häviää Marinin tuoma buusti ja äänestäjiä palailee vihreisiin sekä vasemmistoliittoon ehkä persuihinkin. Myöskään oppositioon jättäytyminen ei miellytä kaikkia demari-kannattajia.

Keskustan kohdalla samat sanat suoraan oppositioon jättäytymisestä. Puolue profiloituu vasemmiston tukipuolueeksi, tällä kertaa oppositiossa ja kannatus valuu vihreiden ja vasemmistoliiton alapuolella.

Siis:

- Kokoomus, jonkin verran tullee takkiin hallitusvastuusta, mutta säilynee suurimpana puolueena.

- Persut, lievä notkahdus kannatuksessa, mutta pitänee jo perinteisen toiseksi suurimman puolueen paikkansa koska pahin uhkaaja demarit romahtaa paljon pahemmin. Kepusta tulee hieman uusia kannattajia.

- Demarit, jopa 10 - 15 paikan menetys

- Vihreät palaavat viime vaalikauden lukemin.

- Samaten vasemmistoliitto

- Keskusta edelleen lujasti takkiin ja sijoituksena 6. suurin puolue

- RKP, KD ja Nyt, ei muutoksia

Vierailija
9/10 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut hallitustaipaleensa jälkeen 10 paikkaa. Ano pääsee takaisin eduskuntaan persuilta jääneillä äänillä, mutta hän on niin lihava, että tarvitsee 2 paikkaa.

Vierailija
10/10 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike Nyt 3 paikkaa? En usko Liike Nytin uuteen tulemiseen. Pikemminkin putoaa eduskunnasta kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi