Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tama teidan mielesta perhevakivaltaa?

Vierailija
13.01.2008 |

Ja jos on niin mita mun pitaisi tehda? Laitan taman kysymyksen nyt tannekin, jos saisi nopeammin vastauksia...

Eilen illalla miehella oli menoa, mina sitten vasyneena rajahdin etta etko nyt voisi auttaa kotitoissa ja lasten kanssa, kun minakin hanen asioitaan hoidin tietokoneella monta tuntia. Mies alkoi valittomasti huutamaan kovalla aanella lasten kuullen, etta mita han nyt taas on tehnyt vaarin. Huusi vain eika antanut suunvuoroa ja lahti ovet paukkuen ulos. Hetken paasta soitti ovikelloa ja kun avasin, ilmeni etta han oli unohtanut avaimet sisalle. Alkoi etsimaan avaimiaan, joita ei loytynyt mistaan. Alkoi syyttamaan minua niiden piilottamisesta. Alkoi vaatimaan, etta minun pitaisi antaa omat avaimeni hanelle. En suostunut tahan, koska vaadin etta ensiksi hanen on pyydettava anteeksi aiempaa huutoaan. Mies menetti hermonsa, alkoi kayttaytymaan todella pelottavasti, alkoi polkemaan jalkaansa ja viskomaan tavaroita. Sanoin, etta rauhoitu, mina pelkaan sinua. Mies alkoi tulla lahemmaksi, ihan viereen, minua pelotti hirveasti. Lahdin juoksemaan kohti kylpyhuonetta (ainoa lukollinen huone), mies arvasi aikeeni ja huusi peraan etta " ei ei, ala luulekaan" .Han lahti peraani ja sai minut kylpyhuoneen ovella kiinni. En muista mita tapahtui, jotenkin han pysaytti minut, ei kuitenkaan lyonyt, mutta vajosin kuitenkin lattialle. Tassa vaiheessa aloin itkea hysteerisesti, ja myos molemmat lapset alkoivat itkea. Sitten mies jatti rauhaan, juoksin akkia lasten kanssa kylpyhuoneeseen turvaan. Kuulin kun mies penkoi tavaroitani, loysi lopulta minun avaimeni ja painui ovesta ulos, noin klo 19 eilen illalla. Eika han ole tullut vielakaan takaisin. On siis ollut yon poissa kotoa, eika hanesta ole kuulunut mitaan. En ole kylla itsekaan yrittanyt soittaa. Aina kun kuulen hissin aanen, sydan hakkaa ja pelottaa etta mies tulee kotiin.

Sanokaa te viisaammat ja kokeneemmat, mita minun pitaisi ajatella ja tehda? Pitaisiko miehen kaytoksesta huolestua?

Olen itse kasvanut todella vakivaltaisessa perheessa, enka missaan nimessa halua samaa helvettia omille lapsilleni. Aikuinen nainen kylla kestaa vakivallan, mutta lapset eivat kesta sita katsella. Sen tiedan kokemuksesta. isompi lapsi on ollut eilisen illan ja taman paivan tavallista itkuisempi, johtuisiko se eilisesta?

Talla hetkella kayn psykoterapiassa lapsuuden vakivaltaisten kokemusteni takia, ja mieheni tietaa mita kayn nyt lapi, siksi tuntuu viela paljon loukkaavammalta tuo eilinen kaytos.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi olevansa syomassa ravintolassa. Syytti minua edelleen avaimensa piilottamisesta, eika usko minua.

ap

Vierailija
42/53 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla hoitamaan lapsia, koska on ottanut itselleen noin pitkän loman. Oma mieheni harrasti myös aikoinaan tuollaista karkuun lähtemistä pitkiksi ajoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ollut kuulemma naisen luona yota, ja etta kaikki on nyt ohi. Emme kuulemma enaa tapaa, han haluaa kuulemma vain olla rauhassa minulta.

ap

Vierailija
44/53 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta hyvän tahtoista palstalaista sait johdettua harhaan. Mikä on tyydytyksesi moisesta säälittävästä teosta. Nämä johtaa siihen, että kun joku oikeasti tarvitsis apua, ei kukaan viitsi vaivautua vastaamaan kun ajattelee kyseessä kuitenkin olevan provo. Todella säälittävää!

Vierailija
45/53 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse nyt aivan tolaltani. tällaista en olisi voinut kuvitella.. elämä menee totaalisesti uusiksi niin hyvässä kuin pahassa. en jaksa. ap.

Vierailija
46/53 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tama juttu ei todellakaan ollut provo, ei todellakaan. Mutta jos ette usko niin ei voi mitaan. hyvaa yota.

ap

Vierailija
47/53 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt joudu itse mihinkään paniikkiin, hän muuten vaan onnistuu kiristämään sua emotionaalisesti. Ajattele nyt. Hän on räyhännyt siellä, lähestulkoon hyökännyt kimppuusi, häipynyt riidan päälle kotoa, vienyt sulta avaimet niin ettet pääse ulos, jättänyt sut kahden pienen lapsen kanssa kaksin poissa tolaltasi ja nyt hän sitten käyttäytyy kuin joku maailman kuningas, käy naisissa ja ravintolassa syömässä. Ja, arvaan, saa sussa aikaan tunteen, että apua, älä mene!

Pysy coolina, siten saavutat eniten. Hän tässä on mokannut, saa luvan tulla tuntemaan sen. Älä ala ajatella, että rakastat häntä kuitenkin tosi paljon tms ja että kaikki on nyt ohi. Ei se varmasti ole ohi ellet itse niin halua. Mistä hän nyt yhtäkkiä olisi jonkun naisen pieraissut? Varsinainen don juan...

Pää kylmänä nyt. Olit hänelle hiton vihainen, älä unohda sitä. Hän on mokannut, et sinä.

Vierailija
48/53 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiinnostuksensa jossain vallan muualla kuin omassa perheessä, vaimossa. Eli raivoaa sinulle, koska olet esteenä hänen vapaudelleen. No, nyt sen vapauden sai.

Usko minua, pärjäät paljon paremmin lastesi kanssa, ilman tuollaista uhittelevaa kyläpukkia.

Te kaikki ap:n arvostelijat, en toivo teille samaa kokemusta, mutta sanon vain, että toisen pelon ja kärsimyksen voitte kuvitella vasta, kun olette itse joutuneet uhriksi. Suojatut pullasorsat eivät tiedä tuollaisesta tuskasta ja pelosta tuon taivaallista, osaavat vain syyllistää uhrin.

Vierailija:

olen itse nyt aivan tolaltani. tällaista en olisi voinut kuvitella.. elämä menee totaalisesti uusiksi niin hyvässä kuin pahassa. en jaksa. ap.

Vierailija
49/53 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos katsotte 52:n kirjoitusasua, huomaatte etta se eroaa meikalaisen kirjoitusasusta.. eli 52 ei siis ollut ap.

kaikkein eniten loukkaa miehen kylma ajattelutapa, etta tama on oikein minulle, olen v:mainen akka joka piilotti hanen avaimensa. Vaikka en todellakaan sita piilottanut. Ja jos tama nyt on tosiaan ohi, niin haluisinpa tosiaankin tietaa oikean syyn siihen. Enka muuten paase sitten huomenna kouluunkaan, kun mulla ei ole autoa jolla veisin lapset...

ap

Vierailija
50/53 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osuin oikeaan.

Älä huoli sitä äijää takaisin enää elämääsi. Suhde on jatkunut jo kauemmin kun on niitä yöpoissaolojakin aiemmin.

Vierailija
51/53 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanen mielestaan tuossa vakivallalla uhkaamisessa ei ollut mitaan vikaa. Sanoi etta olisi pakottanut minun antamaan avaimen hanelle keinolla milla hyvansa, olisi ollut valmis menemaan kuinka pitkalle hyvansa. Sanoi etta oli onni etta loysi avaimen itse, jotta hanen ei tarvinnut pakottaa minua antamaan sita lasten nahden. han sanoi myos olevansa niin kyllastynyt minun nalkuttamiseen etta haluaa eron. ja myos jos en hyvaksy vakivallan uhkaa, niin on parempi erota.

ap

Vierailija
52/53 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää oikeuttaa oman käytöksensä. Muka sinä piilottanut avaimen... Jotta hän saa oikeuden uhkailla väkivallalla. Voi ei mitä soopaa... Varmasti hän tuosta vähän järkiintyy jossain vaiheessa, mutta eri asia on silti, auttaako se enää.

Sanoit, että olette olleet yhdessä kuusi vuotta, eikö aikaisemmin ole ollut vastaavaa? Onko viime aikoina teillä mennyt välit jotenkin erityisen huonoiksi, miksi?

Vierailija
53/53 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten olisi alannut noin rikuneeraamaan kun ei pääse ulos.