Miksi puette lapsenne liian pieniin tai rikkinäisiin ulkovaatteisiin? Päiväkotiin siis.
Yhdelläkin muksulla on ollut koko syksyn kaksi numeroa liian pieni haalari, nilkat ja ranteet paistaa paljaina ja lapsi näyttää ihan makkarankuorelta :(
Ollaan huomautettu vanhemmille, että lapsen haalari on pieni, mutta ei mitään vaikutusta :(
Sama juttu nuo vanhemmat, jotka eivät osta lapsilleen ehjiä kurarukkasia tai kuriksia, vaikka esim. polvissa on isoja reikiä ja rukkasten saumoissa on reikiä eli kummatkaan eivät pidä enää vettä ja lapsi on sisälle tullessa aina märkä.
Kommentit (64)
köyhyys. jos varaa on niin kai jokainen ostaisi lapsilleen kunnon vaatteet?
ja ehjiä. Ja vanhemmatkin pukeutuvat suht muodikkaasti.
ap
hoidon laiminlyömisestä? Käsittääkseni se että lapsella on liian pienet vaatteet ja/tai kengät toistuvasti johtaa tarkkailuun ja se luokitellaan 1. luokan riskiksi (portaikko 3, asteinen, 3. aste vakavin laiminlyönti), ainakin tällaisen ohjeistuksen olen nähnyt olevan päiväkodin työntekijöille olemassa.
Saakohan asiattomasti puettu lapsi (säähän puutteellinen vaatetus, mitä liian pienet vaatteetkin ovat) muutenkin liian vähän hoivaa ja huomiota osakseen?
mekin joudutaan varmaan tarkkailuun, kun mies pukee lapsen niin hullusti kun minä en ole aamuvuoropäivinä viemässä hoitoon.
mutta kun tommosia näkee tulee niin paha mieli. Voihan sitä semmosta köyhyyttäkin olla mutta mul oli sellainen ystävä, joka ei vaan nähnyt tarpeellisena satsata pikkulapsen vaatteisiin, koska lapsi ei itse asiasta osaa välittää. Poika oli aina reikäisissä ja väärän kokoisissa lumpuissa.