Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puette lapsenne liian pieniin tai rikkinäisiin ulkovaatteisiin? Päiväkotiin siis.

Vierailija
14.11.2008 |

Yhdelläkin muksulla on ollut koko syksyn kaksi numeroa liian pieni haalari, nilkat ja ranteet paistaa paljaina ja lapsi näyttää ihan makkarankuorelta :(

Ollaan huomautettu vanhemmille, että lapsen haalari on pieni, mutta ei mitään vaikutusta :(

Sama juttu nuo vanhemmat, jotka eivät osta lapsilleen ehjiä kurarukkasia tai kuriksia, vaikka esim. polvissa on isoja reikiä ja rukkasten saumoissa on reikiä eli kummatkaan eivät pidä enää vettä ja lapsi on sisälle tullessa aina märkä.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyskuussa saatu Ticketin ulkoilupuku oli lokakuussa jo seitsemästä kohdasta hajalla.

Vierailija
22/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvimpia puoliasi? Jos lapsilla on 2 vuotta ikäeroa, heitä ON SILLOIN OLTAVA KAKSI !? lisäksi löytyy vielä eri sukupuolta oleva koululainen, jonka vaattee mies LUOJAN KIITOS erottaa. Eli lapsia on yhteensä KOLME!

Kyse ei ole kiirreessä sekoittumisesta, vaan mies lajittelee lasten vaatteet järjestelmällisesti väärii kaappeihin, kun laittaa pyykkejä. Yritystä on :-)

Muuten fiksu ja osaava mies, mutta jostain syystä tämä vaatejuttu ei vain pelitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei varmaan kenenkään muun kuin sinun mielestä ole fiksua pitää perheessä sellaista työnjakoa, että vain toinen vanhempi on viitsinyt opetella huolehtimaan lasten perustarpeista.

Vierailija
24/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokaikinen asia pitää osata ja takuulla puoliksi.

Meillä mies huolehtii perheen ruokataloudesta, minä vaatehuollosta. Ei ole mitään järkeä kummankin tehdä, vaan aina toisen, eikös vain?

Vierailija
25/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyskuussa saatu Ticketin ulkoilupuku oli lokakuussa jo seitsemästä kohdasta hajalla.

Tässähän oli nyt kyse siitä, että päiväkotiin, jossa tarvittaisiin kunnon ulkoiluvaatteet, laitetaan vanhoja kittanoita rytkyjä. Jos on varaa Ticketin haalariin hienosteluvaatteeksi, niin pitäisi myös olla varaa satsata niihin arkivaatteisiin, joilla on paljon enemmän merkitystä. Itselläni on erittäin vilkas viisivuotias poika, jolla olen käyttänyt pääsääntöisesti Remun haalareita ja vielä kertaakaan ei ole edes polvia saanut rikki.

Vierailija
26/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minäkään osaa siihen vastata, ihmettelen usein samaa asiaa. Jokaiselle kuitenkin maksetaan lapsilisää ja olen käsittänyt et juuri se raha on ainakin ajateltu käytettäväksi lapsen tarpeisiin. Sillä rahalla saa takuulla sopivat kuravaatteet ja kumpparit hankittua.

Vierailija
27/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintalaatusuhteeltaan niin surkeaan. Mutta sinun mielestäsi se ilmeisesti on joku ulkoilupukujen Ferrari.

Vierailija
28/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintalaatusuhteeltaan niin surkeaan. Mutta sinun mielestäsi se ilmeisesti on joku ulkoilupukujen Ferrari.

Ihmettelinpä vaan. Ei se ollut kohdistettu mitenkään erityisesti sinuun. Enkä todellakaan pidä ko. merkkiä minään. Mokomia ylihinnoiteltuja muoti-ilmiöitä.

Vierailija
29/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleen kyllä saavat asialliset vaatteet päälle. Mä laitan aina lapselle sisä ja ulkovaatteet illalla valmiiksi ettei tarvi itsekään aamulla kiireessä etsiä vaatteita.

Vierailija
30/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo jonkun resu-pekan äiti...

Vierailija
31/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei oikeasti ole mikään ongelma. Meilläkin iso on pitänyt puolet vanhempainvapaista, tekee yhä lyhennettyä työaikaa ja osaa kyllä hoitaa lapset. On vain hirveän huono ensinnäkin löytämään lapsille vaatteet (tulisi osata katsoa kaapista, sitten ehkä narulta ja kenties vielä purkamattomasta puhtaan pyykin pussista ja hoitokassista) ja toiseksi ei kauheasti välitä miltä lapset näyttää :-) Eihän sillä ulkonäöllä nyt kamalasti väliä olekaan, mutta saisivat sukat olla sentään samanväriset ja aluspaitana jokin muu kuin se pyjamanpaita (puhdas sentään) väärinpäin. Mutta yleensä minä laitankin lasten vaatteet valmiiksi, jos en ole itse heitä pukemassa.

Vierailija
32/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään valita lasten vaatteet kaupassa, sommitella ja valita aamuksi. Illalla katson säätiedotuksen ja pakkaan tarharepun. Tiedän mitä olen ostanut, mikä on pakkaspipo ja mitkä välikausikengät.

Mies on huolellinen omien vaatteidensa kanssa, mutta hänellä ei ole vaan mielenkiintoa lasten asuihin, riittää kun on vaatteet päällä. Ne valmiiksi jätetytkin voi siis olla loppujen lopuksi väärin päin päällä... Kerran kysyin, että huomaako aamulla, jos lapsella on joku uusi vaate tai asu odottamassa. Ei kuulemma osaa sanoa, onko vanhaa vai uutta.

Apua, onko minulla "miesongelma"?

Vierailija
33/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

reimatecit maksaa 129 e uutena

Vierailija
34/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehelle valmiiksi pino puettavia aamulla klo 6 ennen kuin lädet töihiin

...

t. kaksi kouluun kasvattanut

Vierailija
35/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pidempään on samalla osastolla töissä oppii kyllä erottamaan mitkä ovat ihan liian pienet vaatteet siitä että isä nyt hieman otti lapselle kaapista mitä sattuu päälle.

Usein tulee kyllä mieleen että kotona ei ole kaikki ihan hyvin kun samaa 10cm liian lyhyttä haalaria pidetään lapsella päällä vaikka siitä oltaisiinkin jo kerrottu vanhemmille.

"Kunnon" vanhemmat jaksavat kyllä huolehtia ihan omasta tahdostaan lapsen oikeasta vaatetuksesta. Tarkistavat kurahousujen ym. varavaatteiden koot ihan ilman sanomattakin ja tuovat uudet pyytämättä.

Sitten on tämä toinen kasti jolle ei auta vaikka kuinka monta kertaa sanoisi. Sääliksi käy näitä lapsia. Harmillista mutta totta.

En tarkoita että kaikilla pitää olla uuden rukan kuravaatteet tai reimatecit mutta kun olisi sitten merkiltään mitä vaan mutta sopivia vuodenaikaan ja käyttäjän kokoon. Ei myöskään liian isoja!

Onhan sitten joskus näitäkin jotka eivät vain huomaa tarkistaa vaatetilannetta ja korjaavat asian siitä kerrottaessa mutta täytyy sanoa etä suurin osa vanhemmista kuitenkin on sitä fiksua porukkaa joka hoitaa asiat itse.

Lastenhoitaja.

Vierailija
36/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rukan kura-asut kestävimmät

sisäasuiksi netistä saa esim. 25 eurolla hyviä vaatepaketteja pienutuloiset

Vierailija
37/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parit housut on lapsella olleet, ja molemmat hajonneet tosi nopeasti. Lienee osittain huonoa tuuriakin... Nyt lapsella on ollut koko syksyn sama Seppälän -50% rekistä ostettu sadeasu ja ei reikiä :) Itse ostan noita jatkossakin jos sattuu löytymään.

Vierailija
38/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit laittaa päälle mitä sattuu ja hanskatkin eri paria. Minulle on tarhantädit asiasta vaan hymähdelleet ystävällisesti. Olen alkanut laittaa vaatekasan valmiiksi sekä eteiseen että lastenhuoneeseen. Kyllä oli hassuja kamppeita lapsilla myös silloin kun olin synnyttänyt kuopuksen ja mies tuli lasten kanssa katsomaan : ) lähtökin oli ottanut 3 tuntia kauemmin kuin mies oletti ja olivat joutuneet hampurilaiselle matkalla...

Vierailija
39/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja välillä jopa osuu ihan nappiin, mutta torstaina oli pojalla päällä pyjamat paksumpien vaatteiden alla. Kiva sitä selitellä, tosin pk:ssa antavat miehille tuollaiset yleensä anteeksi...jos joku nainen unohtaisi vaihtaa pyjamat tms., tehtäisiin hänestä varmaan lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
40/64 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaan sattuu kaatumaan soralle niin että hajoaa. Ja varsinkin jos alkavat olemaan jo sen kokoiset ettei ole väljyyttä.

Itse olen tyytyväinen rukkaan mutta on meillä muitakin ollut ja samalla tavalla ne ovat kestäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän