Miten teillä riidellään?
Tuon " soitin poliisit" -ketjun innoittamana...Hieman eriäviä mielipiteitä nousi esille. Osan mielestä on ihan ok, että tavarat lentävät pitkin seiniä ja ovia paiskitaan niin, että ikkunat helisevät.
Minusta ajatuskin siitä, että karjuisin saatika heittäisin tavaroita pitkin seiniä, on ihan absurdi. Uskon vahvasti, että sellainen meno haavoittaa lasta. Kokisin sen myös itse kamalan ahdistavaksi ja pelottavaksi, jos mieheni toimisi niin.
Kommentit (7)
Huudankin jos siltä tuntuu.
Lasten nähden olen myös suuttunut mutta silloin tavarat ei toki lennä, turhaa sitä lasta suojelee normaalilta riitelyltä kun se nyt kuitenkin kuuluu ihmisluontoon.
Lasten kuullen emme tappele, mutta naapureista en piittaa kyllä tuon taivaallista kesken taistelun tiimellyksen. Ei me niin usein tapella että naapureilla olisi syytä huoleen.
Lapset meillä kyllä huutavat ihan kuin päitä irroittaisimme ja olen joskus miettinyt että mitäpä naapurissa siitä tuumataan. Lapsiin emme koske, mutta meteliä lähtee.
MEidän riidat sisältää yleensä rumia mulkaisuja, tuhahduksia ja huomautuksia, joissa sisältö on melko kohtelias, mutta äänensävy kylmä tai koppava. Ja myös toistemme välttelyä ilmenee samassa yhteydessä.
Kun ketään ei oikeasti huvita riidellä ja syytkin on niin naurettavia esim. miksen ole tankannut autoa ja kuka on syönyt viimeisen donitsin, niin nämä riidat kuivuu alkuunsa kokoon. Koko draaman kaari alusta loppuun kestää noin 1-2h.
Jos meillä on oikeita " aiheita" niin niistä keskustellaan. silloin on päätetty milloin keskustelu käydään ja samalla syödään ja lapset hoidossa. Molemmat haluaa asiaan selvyyden ja sovun ja aina se on löytynytkin.
Mitään tavaroiden heittelyä en ikinä voisi meille kuvitella.
joten lapset ei luonnollisesti ole näkemässä.
Silloinkin kuitenki vaan huudetaan, kerran oon heittäny lasillisen siideriä miehen päälle.
Meillä riidellään huutaen.. Ei usein mutta silloin kun on paha riita, mies kyllä voi vaikka potkaista persauksille.
Yleensä se olen minä joka suutun, ja luvassa on mykkäkoulua. Ja jos suutun, suutun pitkäksi aikaa. Se onkin minun yksi huono puoli..
Meillä on kyllä suhteen alusta asti ollut tapana väitellä kiivaasti eri aiheista ihan sovussakin, ja silloinkin äänet saattavat korottua ja keskustelumme saattaa vaikuttaa ulkopuolisista riitelyltä.
on meillä hajonnut seiniä ovia huonekaluja yms tavaroita, miehen toimesta