Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin haluta osa-aikatyötä

Vierailija
18.02.2024 |

Kuulemma olen laiska ja työkkäri ei hyväksy kun sanoin että haluan hakea vain osa-aikaisiin työpaikkoihin

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikeasti väärin ole, nykyiseen valtiolliseen ideologiaan vaan kuuluu, että ihmisen tulee elää palkkatyötä ja taloutta varten, kansallista velkaa syvästi häveten.

Vierailija
2/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin jos sillä elättää itsensä eli ei nosta sitten tukia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työkkäri antoi osa-aikatyön, palkkatuella. Olen kai onnekas

Vierailija
4/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki tekisivät osa-aikatyötä, niin työtä riittäisi useammalle.

Vierailija
5/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin, jos ei myöskään tarvitse sitten yhteiskunnan tukia vaan elää osa-aikaisella.

Teen itsekin osa-aikatyötä, pyydän joka kuukausi lisätöitä ( en aina saa).  Koen, että minulla kuuluisi olla kokoaikatyö, mutta koen myös, että yhteiskunnassa pitäisi esim. alallamme olla pakko tarjota kokoaikatyötä ( sillä työstä ei pula ole, vaan maksamisesta)

Vierailija
6/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin teen.Täytyy myöntää että työnteko ei ole suuri intohimo.

Vierailija
7/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työkkäri sanoi, että parempi, että teet jotain, kun että et tee mitään. Mä en enää jaksa kokopäivätyötä ensimmäisellä alallani, joten keikkailen. Toinen ala ei työllistä. Ei kiinnostele onko väärin.

Vierailija
8/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri syyllistää osa-aikatyöstäni ja ei tunnu antavan sille mitään arvoa. Kokoaikatyö pitäisi olla, että häipyisin kortistosta. Tuttuni on ollut kokoaikatyötön 20 vuotta ja häntä ei painosteta hankkimaan edes osa-aikatyötä. Olettavat kai, että minut on helpompi saada pois tilastoista. Onko jotenkin väärin??  On. 

Vierailija
9/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut nyt jo 23 vuotta osa-aika työssä. Kovasti sitä on ihmetelleet monet ja kysytty myös sitä että koska meinaan hakea "oikeita töitä", koska ilmeisesti nykyinen työni marketin kassamyyjänä ei voi olla työ jota lähes keski-ikäinen nainen tekee vapaaehtoisesti.

En saa mitään tukia, joten en ymmärrä miksi valintaani arvostellaan. Minulla on fyysisiä ongelmia selässä sekä käsissä, joten en edes pystyisi kokoaika työhön.

Vierailija
10/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki - ei pelkkä työkkäri - sanoo, että saadakseen etuutta tulee olla valmis ottamaan vastaan kokoaikatyö. Osa-aikaista voit tehdä sitä odotellessasi.

Vierailija
11/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tätä alapeukuttaa? Huvikseenko niitä töitä tehdään? En minä ainakaan.

Vierailija
12/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työkkäri ei tietenkään hyväksy koska saadakseen työttömänä korvausta on haettava kokoaikatyötä, osa-aikatyön hakeminen ei täytä työnhakuvelvollisuutta

Vierailija
13/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin jossain vaiheessa osa-aikaiseen työhön, en ole tarpeeksi terve kokoaikaiseen, mutta kiitos nykyisen hallituksen.. osa-aikainen ei tule olemaan vaihtoehto monellekaan enää.

Vierailija
14/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki - ei pelkkä työkkäri - sanoo, että saadakseen etuutta tulee olla valmis ottamaan vastaan kokoaikatyö. Osa-aikaista voit tehdä sitä odotellessasi.

Miten voi ottaa vastaan työtä johon ei ole edes hakenut? Itse haen pelkästään osari hommia. Olisipa hauska jos yhtäkkiä joku soittaisi kokoaikaisesta työstä kun niihin ei ole hakenut. Tottakai olen valmis ottamaan vastaan kokoaikatyön, olevinaan. Nää on näitä liirum laarumeita. Ja työkkärihän ei enää anna työtarjouksia.

Eli voit ap hakea huoletta osa-aikatyötä, niin minäkin teen 

Vierailija
15/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tämä tähän kuului? Ei minulle ainakaan ole tarjottu oikeita kokoaikatöitä työkkäristä. Syyllistävät kyllä, mutta ainoat kokoaikatyöt ovat olleet näitä 9e/päivä. Eiköhän se ole parempi, että olen ihan oikeassa itsehankitussa työssä osaa-aikaisena, kun jossain tukityöpaikassa kulukorvauksella.   

Vierailija
16/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut nyt jo 23 vuotta osa-aika työssä. Kovasti sitä on ihmetelleet monet ja kysytty myös sitä että koska meinaan hakea "oikeita töitä", koska ilmeisesti nykyinen työni marketin kassamyyjänä ei voi olla työ jota lähes keski-ikäinen nainen tekee vapaaehtoisesti.

En saa mitään tukia, joten en ymmärrä miksi valintaani arvostellaan. Minulla on fyysisiä ongelmia selässä sekä käsissä, joten en edes pystyisi kokoaika työhön.

Olet upea ihminen, teet sen minkä voit, enempää ei voi vaatia!

Vierailija
17/26 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen kyllä kokoaikatöitä että työnhakuvelvollisuus täyttyy mutta hakemuksiin kirjoitan että teen maksimissaan 6h, ettei sietokykyni ylity. Stressaannun sosiaalisuudesta ja saan siksi burnoutin muuten jos altistun sille liikaa.

Vierailija
18/26 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole väärin. Työttömyysturvalaissa on sellainen pykälä, että on haettava kokoaikatyötä, jos haluaa saada työttömyyskorvausta.

Vierailija
19/26 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työkkäri antoi osa-aikatyön, palkkatuella. Olen kai onnekas

Antoi osa-aikatyön, mutta sinunkin piti hakea kokoaikatyötä. Sitä vaan ei jostakin merkillisestä syystä sattunut mistään löytymään.

Vierailija
20/26 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi ottaa vastaan työtä johon ei ole edes hakenut? Itse haen pelkästään osari hommia. Olisipa hauska jos yhtäkkiä joku soittaisi kokoaikaisesta työstä kun niihin ei ole hakenut. Tottakai olen valmis ottamaan vastaan kokoaikatyön, olevinaan. Nää on näitä liirum laarumeita. Ja työkkärihän ei enää anna työtarjouksia.

Eli voit ap hakea huoletta osa-aikatyötä, niin minäkin teen 

Työkkäri on tehnyt minulle elämäntapatyöttömälle oikean työtarjouksen tiettyyn paikkaan = työnantaja haki työntekijää työkkärin kautta viimeksi vuonna 1985.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä