Asuminen-palstalla: joku vaihtaa lakanat 1-2 KUUKAUDEN välein!
Nyt meinasi kylä yrjö lentää, oikeasti, miten joku voi vaihtaa lakanat noin harvoin. Kyse ei nyt ole mielipiteistä, vaan tuo on suorastaan epähygieenistä. Ja näitä laiskureita oli siellä ainakin pari...
Suositushan on joka toinen viikko ja tyynyliinat kerran viikossa.
Kommentit (57)
Ei ole edes kovin epätavallista.
Itse vaihdan n. viikon välein lakanat.
totesin että näin olen aina tehnyt, koska se tuntuu sopivalta väliltä huomioiden ihmisen hikoilun jne jne.
mut tuntuu, et jos kävis joka ilta ennen nukkumaan menoa suihkussa, niin lakanoita ei tarvisi niin usein vaihtaa.
Ei mua pölypunkit haittaa, kun ei olla allergisia, eikä ne näy paljaalla silmällä.
Päästä täällä tuntemaan ylemmyyttä, kun itse toimit " kuin vahingossa" oikein? Eipä se, että joku vaihtaa harvakseltaan lakanansa, ole maailmanlaajuisesti kovinkaan suuri ongelma, vai?
miltä aloilta olivat. Mutta oli miten oli, kyllähän jo tyynyliina haisee kahdessa viikossa. yhdessä perheessä oli koirakin, varmaan nukkuu siellä sängyssä ja tuo omat paskansa sinne joukkoon...
Vierailija:
ei meidän sängyssä vaan haise!
Vierailija:
Päästä täällä tuntemaan ylemmyyttä, kun itse toimit " kuin vahingossa" oikein? Eipä se, että joku vaihtaa harvakseltaan lakanansa, ole maailmanlaajuisesti kovinkaan suuri ongelma, vai?
mutta ei se kauan vie.
t. ei ap
Vierailija:
Itse vaihdan kyllä lakanat pari kertaa kuussa ja tuuletan makkarit joka aamu ennen petien tekoa, mutta jos naapurissa esim. maataan samoissa lakanoissa kauankin, niin so what? Ei ole mun päänsärkyni.
lakanat vaihdetaan kerran viikossa
Siis mitä ihmeen päivittelemistä tai yökkimistä siinä on, jos toiset voivat olla kuukaudenkin samoissa lakanoissa? Mitä se oikeasti kenellekään kuuluu?
Vaihdan silloin, kun vaikuttavat likaisilta. Laiskuus ei vaivaa, mutta turhalta tuntuu tuo ylenmääräinen pyykkääminen.
Eikös nykyään saarnata liiallista siivoamista vastaan, jotta lasten vastustuskyky kehittyisi.
täällähän päivitellään ihan kaikkea ja ap on oikeassa että toi on yök.
ei se tarkoita että siitä päänsäryn saa silti. joidenkin ihmisten hygieniataso on vaan ällö, pesee hiukset kerran viikossa jne - vaikkei ne NÄYTÄ likaiselta, haisevat ne silti.
t. ei ap
Vierailija:
Siis mitä ihmeen päivittelemistä tai yökkimistä siinä on, jos toiset voivat olla kuukaudenkin samoissa lakanoissa? Mitä se oikeasti kenellekään kuuluu?
joskus voidaan vaihtaa useammin mutta joskus myös harvemmin. Käymme aina illalla suihkussa ja saunassa joten petiin mennään puhtoisena, miksi ihmeessä vaihtaisimme lakanat useammin kun ne ovat kerta aivan puhtaat.
Vaihtamisesta pitää itseään ihan muistutella kun lakanat vielä tuoksuvatkin puhtaalle kuukauden jälkeen! Ehkä asia on eri jos sängyssä nukkuvat ihmiset eivät peseydy illalla. Silloin vaihtaisin mikäkin lakanoita varmaan joka viikko!
Vierailija:
Vaihdan silloin, kun vaikuttavat likaisilta. Laiskuus ei vaivaa, mutta turhalta tuntuu tuo ylenmääräinen pyykkääminen.Eikös nykyään saarnata liiallista siivoamista vastaan, jotta lasten vastustuskyky kehittyisi.
Lakanoiden vaihto kerran viikossa tekee varmana jo pari koneellista?
Sanooka nyt vielä, että vaihdatte pyyhkeetkin joka päivä tai vähintään joka toinen?
Ihmisten EI todellakaan tarcitse pestä hiuksiaan edes joka viikko shappoolla. Hiki ja perus lika lähtee hiuksista ja päänahasta pelkällä vedellä. Tietysti jo on tapana käyttää muotoilutuotteita, niin sitten hiukset kannattaisi pestä useammin. Jokatapauksessa ihmiset pesevät hiuksiaan keskimäärin liian usein. Hiuksille on hyväksi, että niitä pestään mahdollisimman harvoin. Esim kesällä kun ei käytä muotoilutuotteita niin hiukset voisi yrittää pestä mahd. harvoin.
terveisin parturi/kampaaja
Jos nämä perheet viihtyvät nuhruisissa lakanoissaan, niin keneltä se on pois?