Varoitus! Älkää ikinä leikatko itse lapsenne hiuksia!
Ei maksa paljon viedä lapsi parturiin. Älkää tehkö sitä virhettä että kynitte itse lapsen hiukset. Ette kuitenkaan osaa, ellei teillä ole alan koulutusta. Ei edes tasapitkien hiusten tasoitusta tai otsatukan leikkuuta.
Lapsenne tulevat vielä kiittämään teitä, mikäli noudatatte tätä ohjetta. Yksinkertaista.
Kommentit (69)
Isä leikkaa meidän poikien hiukset.
Minä leikkaan mieheni, eli tuon isän, hiukset. Olen leikannut jo 18 vuotta.
Minä itse käyn parturissa ja maksan 50 euroa leikkauksesta. Kun säästetään muissa parturikuluissa, saan minä parempaa :-).
Meillä leikataan kotona kaikkien muiden kuin miehen hiukset (tai on hänenkin hiuksiaan pari kertaa lyhennetty kun ei ole ehtinyt parturiin ja on ollut joku meno). Mies leikkaa minun ja poikien hiukset ja itse leikkaan tytön hiukset.
Hyvä tulee vaikka olemme oikeasti ulkonäöstä aika nirsoja ihmisiä. Koskaan ei ole kukaan kommentoinut leikkuutulosta vaan pikemminkin leikkuun jälkeen tulee joskus näitä " ai olette käyneet kampaajalla" -kommentteja.
Ja oikeasti, meillä on aiemmasta elämästä useita karvaita kokemuksia ammattilaisten jäljestä. Itse käyn kampaajalla teettämässä kampauksen ennen iltapukujuhlia ja kyllä aika harvassa paikassa tulee kunnollista jälkeä. Myös muutamat leikkuutulokset sekä minulla että miehellä ovat olleet aika karmaisevia...
Leikkaisn hiljattain tyttäreni hiukset, ajatuksena se että jos menee pieleen niin sitten mennään parturiin.. muussa tapauksessa säästämme parturirahat.
Onnistui oikein hyvin, tyttäreni on saanut kehuja hiuksistaan monelta suunnalta, ovat kyllä ollet ihmeissään kun olen kertonut itse leikkanneeni.
Mieheni ja poikani eivät käy lainkaan parturissa, leikkaan aina heidän hiuksensa.. ja ovat aina hyvin leikatut.
Alan koulutusta ei löydy, mutta käytännössä oppii.. HEI, ei se niin vaikeeta ole oikeesti..
Omaan pehkooni en ole vielä koskenut, käyn harvakseltaan parturissa.
Niitä ei todellakaan vedetä noin vain pois. Ne pitää jakaa ja leikata pienissä osioissa. Höh!
Ei jäänyt traumoja hiustenleikkuusta ;) Aion soveltaa samaa omaan lapseenikin, kunhan tulee siihen ikään että tukan leikkuu on tarpeen...
vai vääräoppisesti, kunhan tulos on kelvollinen?
Meillä lapsen hiukset leikkaa puolivalmis ammattilainen (sukulaistyttö) ja omani leikkaan tyynesti itse. Aivan sama, onko kierossa ja vinossa, kun ovat kuitenkin melkein aina poninhännällä. :) Kampaamoon en jalallani astu, koska en pääsisi omin voimin pois. Olen niin pahasti hajuallerginen eikä täällä ole hajuttomia kampaamoja.
Ainakin niille, jotka ovat edes joskus itse käyneet parturissa. Mutta oikeaoppisuutta tärkeämpää minusta on se, että lopputulos on siisti ja kelvollinen. Minä ainakin väitän osaavani leikata lasteni hiukset, vaikkei alan koulutusta olekaan. Enkä ole yksin sitä mieltä.
Ihan samalla tavalla kun joku osaa ommella napin nätisti kiinni ja toisella napissa on kummallinen lankanippu päällä. Samoin joku letittää nätit pullapitkot ja rypyttää karjalanpiirakat toisen olessa ihan käsi em. hommissa.
Hiusten leikkaus ei ihan oikeasti ole vaikeaa! Olen usein tasannut sukulaisten ja kavereiden hiuksia:) Ja ei, en leikkaa niitä " naps vaan" vaan kerään hiukset hainhampailla tmv. päälaen päälle. Sitten niskasta katsoen vapautan alimmat hiukset, kampaan veden avulla suoriksi ja lyhennän. Sitten vapautan leikkaamien hiusten päällä olevia hiuksia kerroksen ja sama juttu; kampaus ja leikkaus. Näin jatkan kerroskerrokselta kunnes kaikki hiukset on lyhennetty- ja kyllä, osaan leikata myös " muotoon" en vain viivottimella vedetyn suoraa.
Ja ei, ei ole pakko uskoa;)
Pojalla on vahvat taipuisat hiukset ja lukuisia pyörtyväisiä päässä, en siis edes haaveile leikkaavani itse. Oman otsatukkani saatan joskus lyhentääkin.
Mulla on huvittava muisto pojan hiustenleikkuureissulta, kun poika oli 2v. Paikka oli sellainen vähän parempi hiussalonki Lontoossa. Poika istui hiljaa tuolilla, ja antoi kampaajan leikata ihan rauhassa. Sisään astui " hieno" rouva ja katsoi nenänvarttaan pitkin poikaa ja marssi kiukkuisen näköisenä pesupaikalle. Rouvan hiustenpesun aikana pojan hiukset saatiin leikattua ja olimme tekemässä lähtöä, kun tämä rouva tulee maireasti hymyillen luokseni ja sanoo, että kylläpä lapsi käyttäytyy kauniisti. Luuli kai huutavan lapsen pilaavan hänen kampaajakäyntinsä.