Varoitus! Älkää ikinä leikatko itse lapsenne hiuksia!
Ei maksa paljon viedä lapsi parturiin. Älkää tehkö sitä virhettä että kynitte itse lapsen hiukset. Ette kuitenkaan osaa, ellei teillä ole alan koulutusta. Ei edes tasapitkien hiusten tasoitusta tai otsatukan leikkuuta.
Lapsenne tulevat vielä kiittämään teitä, mikäli noudatatte tätä ohjetta. Yksinkertaista.
Kommentit (69)
kampaajalla, joka leikkasi hiukset. Käytin vieläpä kaksi kertaa (peräkkäisinä päivinä) eikä siltikään saanut niistä tasaisia. Mieluummin leikkaan ite vinoon, kun maksan kampaajalle 16¿ ja se leikkaa ne vinoon.
Ja vieläkin kotona käydessä äiti tai veljet monesti pyytää leikkaamaan. Ja varmasti aion lapseni hiukset leikata itse, kunhan niitä alkaa vähän enemmän olla (lapsi nyt 2kk, hiuksista ei tietoakaan :).
Kokemusta siis on, ei sitä koulutusta välttämättä tarvita.
koska osaan leikata. Ei kaikkien jäljiltä tule karmeaa epätasaista Fiskars-pottatukkaa.
Pienet lapset eivät aina saa hyvää palvelua kampaajalta. Ainakin minä olen joutunut toteamaan, että saan itse leikattua lapsilleni paremman kampauksen kuin kampaajat. Olen saanut positiivista palautetta toisilta äideiltä lasteni hiuksista. Tiedän kyllä, että kaikki äidit eivät osaa leikata lastensa hiuksia ja silloin onkin parasta tajuta etsiä hyvää kampaajaa.
Saat meinaan tuhat euroo jos saat meidän kaksivuotiaan parturiin!!
mistä saan HYVÄN ja kohtuuhintaisen parturin 3 v pojalleni?
Olemme käyttäneet häntä muutaman kerran kampaajalla/parturilla ja tulos ei ole kovin esittelykelpoinen...
Poika on kyllä rauhallinen leikkaustilanteessa ja antaa leikata hyvin. Jaksaa istua paikoillaan jopa puoli tuntia, minkä eräs kampaaja siihen kynimiseen käytti...
Pojalla paljon hiuksia ja ovat kyllä taipuisat ja hentoiset, joten ei ole kyse mistään hevosenjouhipehkosta. Pari kertaa vielä kokeilemme ja sitten alan leikata itese jos ei ala tulla " kunnolla" leikattua.
Jos jollakulla olisi heittää vinkkiä Vantaalta, mihin kannattaisi lapsen kanssa suunnistaa?
Kohtuuhinnalla tarkoitan n 20 e. Kovin paljoa enempää en haluaisi ko. leikkauksesta maksaa.
Itse leikkaan pienempien hiukset. ja ihan siistejä pojat ovat. Kerran vein 10-vuotiaan parturiin kun olin omasta mielestäni epäonnistunut ja pyysin parturia vähän vielä siistimään. hän katsoi poikaa ja sanoi, ettei tässä ole mitään siistittävää, on hyvän näköinen. Sen jälkeen en ole kyllä parturiin vienyt
Ei edes siitä että itte sohasin itselleni sentin pitkän otsatukan:D
Lähinnä naurattaa..
olen myös tasoitellut kavereitten hiuksia ja tasotellut omia, eikä koulutusta ole..
Siisti on ja se riittää. Olen käyttänyt kampaajalla ja eipä se kampaus sieltä sen ihmeellisempi ollut: otsatukka ja polkka. Poika on 11 ja leikkaan itse niskavillat koneella ja sivut, niin ei tarvi käydä niin usein kampaajalla. Lasken, että säästetään joka toinen käynti tuolla tavoin hänenkin kohdallaan.
Tiedätkö ap, että meillä on kaunis koti, hyvä auto ja varaa harrastaa ja matkustaa. Joistain asioista kannattaa pihistää, niin riittää sitten rahat kaikkeen mukavaan ja tukanleikkuu kampaajalla pikkulapselle on kyllä täysin turha meno!
Mikä vitsi tämä on? Aivan varmasti leikkaan pienten poikieni hiukset! Haluan säästää rahaa ja vaivaa, enkä usko että nelivuotiaani edes suostuisi parturin tuoliin. Ja jos joku kuljettaa kaksivuotiasta parturiin, niin sehän on lähinnä naurettavaa.
Äidin miehenikin leikkauttaa minulla hiukset ja pari nuorta poikaa käy mun luona hiustenleikkuussa. Itseltäni leikkaan etuhiukset, ja muotoilen pitkiä hiuksiani minkä vain pystyn. Ja mieheni tasoittaa takaa! Hän myös värjä minulta hiukset.
Minulla ei ole alan koulutusta, mutta silmää ja taitoa näköjään on kun kelpaa muillekin. Ja bilteman saksilla leikkelen ja sit koneella. Minulla on iso perhe ja säästän huimat summat vuodessa leikkaamalla itse perheeni hiukset. Poikia on 3 ja mies lisäksi ja tyttöjä on 2 ja itseni lisäksi.
Kaikkien pitäs uskaltaa kokeilla. Parturit kyniin hirveitä summia tasottamisestakin jonka voi ihan hyvin itse tehdä!
Itse olen vielä saanut vaivan palkkaa tosi hyvin, ja olen saanut ostettua hyvän koneen joka on jo haukkonut hintansa moneen kertaan!!! Suosittelen! Ja aina varsinkin pojan hiukset voi leikata ihan lyhyiksi jos menee jotenkin " pilalle" . Hiukset kasvaa nopeasti!
En ole ap, mutta tikkurilassa on parturi-kampaamo Luna. Sitä uskallan suositella.
jos jo suorien latvojen leikkaaminen lapselle tuntuu ylivoimaisen vaikealta...
Etteköhän te pysty siihen, ja paljon vaativampiinkin koitoksiin.
Ja hienoa jälkeä tulee. Meidänkään kiukkupussia ei saa parturiin sitten millään ilveellä.
itselläni maksaa hiusten latvojen tasoitus 10¿ ja mulla on todella paksut ja " hankalat" hiukset
Oletteko käyneet siellä pitkäänkin asiakkaana?
Tyytyväisiä jälkeen? Tyytyväisiä hinta-laatu-suhteeseen?
Täytyykin käydä kokeilemassa seuraavalla kerralla.
Lapsesta ottavat 17 Euroa.... Siis tuollaisesta puolikaljusta taaperostakin.
Vierailija:
itselläni maksaa hiusten latvojen tasoitus 10¿ ja mulla on todella paksut ja " hankalat" hiukset
elämässä nyt tärkeämpiäkin asioita kuin taaperon parturiin raahaaminen. Kuka nipottaa tällaisesta?
Mä leikkaan pienemmän lapseni hiukset ja kaikki on aina kehunut..
Isompi lapsi onkin aina käynyt parturissa, koska hänellä on vaikeampi hiusmateriaali : )