Esikoisen hoito pikkusisaren synnyttyä
Miten olette ratkaisseet esikoisen hoidon pikkusisaren synnyttyä?
Meillä 1v 10kk vanha erittäin sosiaalinen tyttö. Ajattelin ensin, että pidän tytön hoitopaikan (8pv/kk) pikkusisaren synnyttyä, mutta asiaa tarkemmin pohdittuani en millään malta lähettää häntä hoitoon itse jäädessäni kotiin. Olen ollut tosi tyytyväinen päiväkodin toimintaan, joten paikan menettäminen kyseisestä ryhmästä harmittaa... Miten te muut olette ratkaisseet asian?
Kommentit (25)
Emme ole vieneet esikoista hoitoon. Ollaan pärjätty oikein hyvin vaikkei täällä olekaan puistoissa yhtä ainuttakaan äitiä (koskaan). Eikä mitään muitakaan mahdollisuuksia tai virikkeitä jne.
Lapset saavat olla toistensa kavereita. Nyt jo alkavat pikkuhiljaa olla (2,5v ja 7kk)
Onko teillä mitään käsitystä elämän rankkuudesta, jos ei kahta pientä lasta pysty hoitoon.
Olette te hauskoja!!!
Olen lto, töissä päiväkodissa ja maisterin paperitkin saan käteeni tuota pikaa. Rakastan työtäni ja olen ylpeä ammatistani!
Työssäni olen huomannut, miten monet päiväkodissa töissä olevat syyllistävät vanhempia heidän ratkaisujensa perusteella. Itse en voi sitä sietää. Itse kerron usein omista mieleipiteistäni, mutta lisään, että jokainen tuntee perheensä tilanteen parhaiten. Vanhemmat ovat lastensa parhaita tuntijoita ja kasvattajia! Sitä yritän kaikissa tilanteissa korostaa! Jos lapsen perustarpeet on tyydytetty, voivat vanhemmat tehdä päätöksensä oman tilanteensa mukaan. Toivon aina, että päätökset tehdään lapsen parasta ajatellen ...niin päätökset tehdään meidänkin perheessä!
Esikoisen hoitoon viemistä pohdin lapseni kannalta. Tiedän, että mieheni ei voi olla pitkään kotona vauvan syntymän jälkeen, isovanhemmat eivät jaksa enää auttaa ja olen itse voimaton pitkän synnytshaavani kanssa. En usko ajan olevan raskasta, olenhan itse lapseni halnnut ja haluan itse heidät myös hoitaa. Tällä kertaa, kahden lapsen äitinä, aion olla kotona mahdollisimman pitkään ja nauttia lapsistani joka ainoa hetki ja päivä!
Kiitos fiksuista kommenteista! :D-viestit jätän omaan arvoonsa!
Eri asia jos lapsi olisi jotain 3-4 niin voisin pitää pari päivää viikossa.