Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos lapsi loukkaantuu tarhassa toisen lapsen pahoinpitelystä---

Vierailija
11.01.2008 |

siis kyseessä tahallinen teko, esim. työntämällä rappuset alas, tms, niin--

ovatko ko. pahoinpitelijän vanhemmat korvausvelvollisia, maksamaan sairaalareissut, lääkärit, vai onko se vaan omasta pussista kärsittävä nekin, ja vaan silitettävä päähän sekä pahoinpitelijää että hänen vanhempiaan?

mikä mahtaa olla käytäntö/ laki sanoo asiasta?

nimim. lääkärireissua odotellessa.

ps. terveisiä vaan kaikkien " erityislasten" vanhemmille: kannattaa varautua, vielä se päivä koittaa, jolloin joku vaatii korvauksia siitä, että lapsenne pahoinpitelee toisia ihmisiä.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Joten katso sinäkin että, ainakaan sun erityislapses ei sitä aiheuta terveelle lapselle. Etoo jo ajatuskin että joku tahallaan aiheuttaisi lapselleni vamman. Onnettomuus on asia erikeen, se voi sattua vaikka aikuisen kohdalle.

Katsothan itse, että et aiheuta asenteellasi lisää vahinkoa minun erityislapselleni? Minua nimittäin etoo erityisesti se, että eräs pieni taviskullannuppu teki lapselleni jotakin sellaista, mikä teki hänestä erityislapsen.

Erityislapset ovat paljon tarkemmassa valvonnassa kuin tavislapset. Suurin osa väkivaltaisuuksista, joita tarha- ja kouluikäiset kokevat, ovat juuri tavislasten aiheuttamia.

Olen varma asiasta, että mun lapsi ei ole ollut asialla. Mutta sulla taitaa olla motto " pistä vahinko kiertämään" .

Vierailija
82/88 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hirveää vanhemmille, muille lapsille ja tietenkin niille sairaille itselleenkin.

Mistäköhän se johtuu että noita erityislapsia on nykyään niin paljon?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki se, mitä mun lapsi on käynyt läpi, on jotain niin sellaista, mitä voi kuvailla maan päälliseksi helvetiksi. Tätä en todella toivo edes pahimmalle vihamiehelleni, saati kenenkään lapselle.

Sun kirjoituksestasi hehkui asenne: pidä erityislapsesi kaukana tavallisista lapsista, koska se voi tehdä jotain pahaa tavallisille lapsille. Se asenne vituttaa mua äärimmäisen rankasti, koska kaikki tämä on saanut alkunsa sen TAVALLISEN lapsen teoista.

Kuten sanottu, minä en ole lapseni kanssa 24/7 ja tuskin on kukaan muukaan kouluikäisen äiti. Pointti kaikissa näissä kirjoituksissani oli vain se, että kukaan ei koskaan voi tietää, milloin tapahtuu jotain sellaista, mikä tekee omasta tavislapsesta erityislapsen.

Väkivaltainen käytös ketään kohtaan kenenkään taholta ei ole oikeutettua ja se pitää estää kaikin tavoin. Oli asialla erityinen tai tavis!

Vierailija
84/88 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties vaikka olisi seuraava Bill Gates (jolla muuten hänelläkin uskotaan olevan as).

Diagnooseja tulee nykyään enemmän, koska osataan diagnosoida. Esim. asperger on erotettu omaksi neurologiseksi oireyhtymäkseen vasta 1981, joten sitä ennen heitä vain pidettiin omituisina ja nörtteinä.

On pitkälti ympäristön ongelma, jos se ei osaa hyödyntää heidän erikoistaitojaan - joita heillä ON, jo aivan diagnoosikriteerinäkin.

Vierailija:

Siis hirveää vanhemmille, muille lapsille ja tietenkin niille sairaille itselleenkin.

Mistäköhän se johtuu että noita erityislapsia on nykyään niin paljon?!

Vierailija
85/88 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan sullekin. Mä en kyllä jaksa tän enempää suhun tuhlata aikaani. Mutta käytä sä energiasi säälimiseen, vaikka ehkä parempi olisi se aika lapsiisi?

Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
86/88 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien vastuu loppuu, kun he jättävät lapsensa tarhaan. lasten kesken tapahtuu kaikenlaista. mikäli tarhalla ei ole vakuutusta, niin silloin ovat tehneet virheen.

Vierailija
87/88 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi kolahtaa kohdalle koska hyvänsä. Voihan sitä yrittää ennakoida ja estää. Rakkaus ja rajat ovat paras keino kasvattaa lastaan ja se ehkäisee monelta ongelmalta, mutta... Ei tarvita kuin yksi pieni juttu, mikä tapahtuu vaikka koulumatkalla ja pieni mieli alkaakin käydä ylikierroksilla...

nimimerkillä " kolahti kohdalle"

Vierailija
88/88 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuten on Erityislapsi? Joku erillinen ihmisrotu ilmeisesti, tämän ketjun sävystä päätellen.

Itselläni on aspergerin syndrooma-diagnoosin saanut lapsi. Hän on yksilö, kuten ymmärtääkseni muutkin. Koen erittäin loukkaavaksi, että tässä ketjussa oletetaan hänen ja kaltaisiensa olevan kaikkien väkivaltaisia pelkästään siksi, että heillä on diagnoosi.

Koen myös erittäin typeräksi sen, että tässä ketjussa kuvitellaan, että minä tai päiväkodin henkilökunta suhtautuisivat lepsusti ja sallien väkivaltaan.

Koen myös äärimmäisen loukkaavaksi ja kommentoijien tietotasoa jyrkästi kuvaavaksi, että tässä(kin) ketjussa (ap on aloittanut näitä parin päivän sisällä monta, mikä kertonee hänen omista ongelmistaan) kuvitellaan, että erityislasten vanhemmilla olisi hurja leegio vaihtoehtoja erityisryhmien ja avustajien muodossa - mutta he eivät vain " halua" tai " viitsi" niihin turvautua.

Ette tiedäkään, miten kaukana todellisuudesta tuo luulo on.